Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הכנה לטיפול פיג'ו 208


ik3
 שיתוף
עוקבים 4

פוסטים מומלצים

עוד מעט מתקרב הטיפול השנתי, הרכב יגיע לגיל 6, ואני שוקל לבצע החלפה יזומה של נוזל הקירור.

משיטוט ברשת לא מצאתי עדין תקן עבור הנוזל קירור.

אבל מצאתי מה שנקרא "נוזל מקורי"

https://www.justmotor.co.il/product/נוזל-קירור-מקורי-פיגוסיטרואן-pro

 

האם זה הנוזל הדרוש?

 

החלפות יזומות נוספות שחשבתי לבצע הן:

נוזל בלמים- כתוב כל שנתיים להחליף, הרכב אצלי שנתיים וחצי ולא הוחלף לכן אני חושב שכדאי.

מסנן מזגן- כדאי לבדוק, לאחרונה התחיל ריח מוזר קצת מהמזגן, בעיקר במזגן על קור(אם כי לא בטוח שזה קשור למסנן).

בלמים- קדמיים הוחלפו רפידות, למיטב זכרוני אצל הבעלים הקודם בטיפול האחרון שביצע, צריך לבדוק מצב קדמיים וכנראה גם של התופים האחוריים(כתוב הרכבה ופירוק כל 75K)

שמן גיר- האם כדאי להחליף גם שמן גיר בתור החלפה יזומה או לחכות להחלפת קלאץ ואז רק להחליף את שמן הגיר?

שמן הגה- אין התייחסות בשגרת טיפולים, מה הנוהל בנושא כל כמה זמן כדאי?

 

לגבי השמן- הסוגיה הכי כואבת, בספר הרכב כתוב שB71 2290 מתאים, להבנתי זה התקן הקודם כמו גם 2296, התקן החדש הוא 2297,

השמן בתקן החדש (2297) עולה באיזור ה250-270 וכמעט ולא נמצא במלאי בכלל.

השמן בתקן הקודם (2290) מיוצר ע"י יותר חברות ואפשר למצא מחירים החל מ100 שח וב160+- של החברות המוכרות.

יש לציין שגם בתקן החדש השמן של טוטל למשל כתוב שהוא מיוצר בטכנולוגיה סינטטית- כלומר לא סיננטי מלא.

והמוביל1 בתקן 2297 כתוב שסינטטי מלא.

האם כדאי להעדיף את השמן בתקן הקודם שהוא סינטטי מלא?

דבר נוסף בספר הרכב כתוב שההעדפה היא לשמן בתקן ACAE C2, השמנים בתקן 2297 הם ACAE C3, לעומת השמנים בתקן 2290 שכן עומדים גם בתקן ACAE C2.

כרגע חשבתי ללכת מבחינת השמן על אחת האופציות הבאות:

Eurol Fluence FE 5W-30

Liqui Moly TopTec 4300 5W30

Mobil 1™ ESP Formula 5W-30

Motul 8100 X-clean FE 5W30

כולם סינטטי מלא.

 

 

דברים שאין צורך להתעסק איתם- 

טיימינג החלפתי לפני שנה וחצי.

מצתים הוחלף טיפול קודם ב86K ולפני כן ב45K.

רצועת אביזרים הוחלפה לפני כ35K.

 

נתוני הרכב הם- שנה 2015, קמ 90K, מנוע 1200 אטמוספרי.

 

 

עריכה אחרונה על ידי ik3

peugeot 208

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

נוזל קירור יש המון חברות לא חייב מקורי. אני ממליץ לך בחום על PEAK  הנוזל שלהם מכסה כמעט את כל התקנים והוא תקין ל5 שנים ++.

נוזל בלמים היצרן ממליץ כל שנתיים בפועל לא יקרה כלום אם תחליף אחרי 4-5 שנים . אני החלפתי אחרי שנתיים והנוזל היה טוב (במיוחד תקן 4).

אם כבר אתה פותח את הבלמים האחוריים תריץ שם ניקוי טוב בספריי בלמים זה מאריך להם את החיים.

שמן הגה / גיר תבדוק צבע.

לגבי השמן מנוע אתה סתם שובר את הראש. אני מאמין שלא יהיה שום הבדל אם תשים תקן חדש יותר מהישן ואין שום הצדקה לתוספת של מאה שקל + . בהצלחה.

  • אהבתי 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כמו שנתנאל אמר, נוזל קירור לא חייה מקורי ויש הרבה חברות כמו peak וprestone שמספקות אחלה של נוזל שעומד בתקנים.

 

נוזל בלמים כתוב שנתיים אבל באמת לא יקרה כלום אם לא תחליף אבל עדיף לרענן כדי למנוע קורוזיה במערכת לפחות פעם ב5 שנים. אם אתה מחליף תקנה dot 5.1 שהוא פשוט תקן מוחמר יותר ל4 שמומלץ לך ומתאים לו ב100%.

 

לגבי השמן מנוע, לא הייתי משלם כפול בשביל זה והחברות שהבאת כדוגמא מצוינות והייתי קונה פשוט את ההכי זול/הכי מפוצץ תקנים (בנוסף לתקן שמתאים לך) שזמין, גם אם תשים את התקן הישן שהומלץ לך באמת שזה לא עד כדי כך משנה הרי האוטו נועד לעבוד איתו.

 

שמן גיר כן ממליץ להחליף כי אתה לא יודע עוד כמה זמן תצטרך להחליף קלאץ אלא אם כן אתה כבר מתחיל להרגיש סימנים ואז כבר הייתי מחכה.

 

 

  • אהבתי 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על התגובות!

 

לגבי נוזל קירור- נראה שהמקורי לא באמת יקר יותר מאחרים שמוצעים- עולה 100 שח לגלון, אבל ברגע הקניה אזכור את זה שאפשר מחברות איכותיות אחרות.

 

נוזל בלמים לא החלפתי בזמן שהרכב אצלי אז כנראה שכדאי, נראה שDOT 4 נמכרים בכ 30+- שח לחצי ליטר וה5.1 של מוטול ב50 שח. האם זה שווה את התוספת מחיר? והאם חצי ליטר מספיק או שצריך לקנות מספר בקבוקי נוזל בלמים(משום מה נראה שכולם מגיעים בבקבוק של חצי ליטר)?

 

אז לגבי הגיר- הקלאץ עד כמה שידוע לי מקורי עדין ולא נראה שמראה סימני עייפות, עם זאת בספר הרכב כתוב שהשמן הוא לתמיד.

אני חושב שאם מחליפים אז עדיף עם הקלאץ, בכל מקרה אשאל במוסך מה דעתם.

 

לגבי השמן הגה אבדוק עם המוסך גם כן.

 

WhatsApp Image 2021-02-28 at 16.18.18.jpeg

peugeot 208

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הטענה של שמן גיר לכל החיים היא טיפשה לגמרי, הנושא נחרש פה כבר הרבה אז אתה יכול לחפש ולראות את הדיונים על הנושא.

 

הdot 5.1 יתן לך צמיגות נמוכה יותר שתעזור לESP וABS לפעול טיפה מהר יותר אבל זה יותר מדבר על קור קיצוני שלא קיים בארץ + טמפרטורת רתיחה גבוה יותר שמוריד את הסיכוי שירתח לך הנוזל (אבל הוא באמת מאוד מאוד מאוד נמוך)

בגלל שזה 50 שקל פעם ב4-5 שנים או שנתיים אם אתה קפדן הייתי משקיע (אני בעצמי שמתי 5.1 לפני חודשיים בערך).

חצי ליטר לא יספיק אתה תצטרך ליטר (רוב המערכות נעות בין ה700-1000 מיליליטר וכנראה 800 אצלך)

 

אני לא בדקתי לעומק אבל אני לא חושב שיש לך משאבת הגה הידראולית כי האוטו שלך יחסית חדש אז לא נראה לי שיש לך שמן הגה.

  • רעיון טוב! 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 52 דקות, Shab00 כתב:

הטענה של שמן גיר לכל החיים היא טיפשה לגמרי, הנושא נחרש פה כבר הרבה אז אתה יכול לחפש ולראות את הדיונים על הנושא.

המסקנה העיקרית שהבנתי מהשרשורים בנושא היא שכאשר מדובר על שמן לכל החיים" הכוונה היא לעד החלפת הקלאצ(כל החיים של הקלאצ)

peugeot 208

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

שכתבתי שדנו על זה אני לא דיברתי רק על גיר דו מצמדי כמו שלך אלה כל גיר אוטומט (פלנטרי, חד מצמדי, רציף) ושנגיד בפלנטרי אין צורך להחלפת מצמדים (או אחרי הרבה יותר מדי זמן) ועדיין צריך להחליף שמן מדי פעם וברציף אין מצמד בכלל.

 

יכול להיות שהמצמד שלך ימות רק ב150 אלף קילומטר אבל זה הרבה לשמן שמומלץ להחליף כל 60-80 אלף קילומטר.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

נוזל קירור חייב להיות לפי תקן היצרן - במקרה זה B715110, לשתי החברות שהזכרתם אין תקן מתאים לPSA כי אלו יצרני נוזלים מארה"ב שם אין רכבי PSA. נגמרו הימים ששמים מים ירוקים וזהו. מחירו של הנוזל המקורי זול יחסית אז אל תתפתה.  

יש צורך בניקוז אויר ממערכת הקירור, אתה מכיר את התהליך?

עריכה אחרונה על ידי ניצן א
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מתכוון לבצע את הטיפול לבד, אלא במוסך.

אני פשוט רוצה לבוא מוכן ואם צריך אני מנסה לבדוק מהם טיפולי העודף הדרושים בשביל שקט עתידי.

לפני 4 שעות, Shab00 כתב:

שכתבתי שדנו על זה אני לא דיברתי רק על גיר דו מצמדי כמו שלך אלה כל גיר אוטומט (פלנטרי, חד מצמדי, רציף) ושנגיד בפלנטרי אין צורך להחלפת מצמדים (או אחרי הרבה יותר מדי זמן) ועדיין צריך להחליף שמן מדי פעם וברציף אין מצמד בכלל.

 

יכול להיות שהמצמד שלך ימות רק ב150 אלף קילומטר אבל זה הרבה לשמן שמומלץ להחליף כל 60-80 אלף קילומטר.

אצלי זה ידני

העניין הוא לשגבי "מומלץ" אני לא בטוח שזה לגמרי נכון, במיוחד אם מדובר על החלפה בלי החלפת קלאץ.

שכן במקרים מסויימים(לא אומר שזה תמיד לגבי גיר) עדיף לא להחליף כי בהחלפה עלול להגרם נזקים אחרים שלא צפית- במיוחד כשמדובר על החלפה של שמן שהיא לא סדירה כמו פעם בשנה-שנתיים

עריכה אחרונה על ידי ik3

peugeot 208

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

המקרים הקיצונים שגיר מתחיל להחליק (וזה מדבר רק על פלנטרי אגב) זה אחרי שלא החליפו לו איזה 200 אלף קילומטר או יותר והוא כל כך התפורר מבפנים שהשמן שכבר נראה כמו גריז מחזיק אוטו מלהחליק (הפוך ממה ששמן אמור לעשות).

 

אליך בגיר ידני זה בכלל לא מדבר חוץ מזה שהחלפה אצלך היא זולה מאוד כי מדובר בשמן לא יקר והעובדה שיש לך בערך 2 ליטר תורמת לעניין.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף
×
×
  • תוכן חדש...