Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מכוני הרישוי מזהירים: פחות טסטים לרכב, יותר תאונות קטלניות, חוות דעת שהוזמנה ע"י מכוני הרישוי.


ariel000
שימו לב! השרשור הזה בן 1147 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מכוני הרישוי מנסים להיאבק בהחלטה של שרת התחבורה, להוריד את כמות הטסטים לרכב בגיל עד 10 שנים.

בתגובה להחלטה שלה, מכוני הרישוי הזמינו דו"ח ע"י ד"ר משה בקר שבו נטען כי אי ביצוע בחינה שנתית לרכב יכולה לגרום לנזק.

להלן ציטוט מתוך הכתבה:

"בפועל, מביקורות פתע הנעשות לעתים על ידי משרד התחבורה והרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, נלמד שכמות כלי הרכב הנעה בכבישים עם ליקויים מהותיים היא גדולה. בחלק משמעותי של הביקורות מורדים כלי רכב מהכביש ומותרים לתנועה רק כשמוצגת הוכחה לתיקון הליקויים. שיעור המעורבות של הרכב הפרטי בתאונות דרכים חמורות עולה עם גיל הרכב. הממצאים מחייבים הידוק הבקרה על תקינות הרכב עם העלייה בגילו, ובוודאי לא להפחית מהבקרה הקיימת".

בקר אומר כי השינוי נשען על כך שכל רכב ממילא עובר טיפול שנתי במוסך, למרות שלא מעט בעלי רכב מזדקן עוברים ל"תחזוקת שבר" ומטפלים בו רק במקרה של תקלה קריטית. בקר גם מעריך את הנזקים הפוטנציאליים מהשינוי: "שינוי התקנה בדילול מבחני הרישוי יוצר פוטנציאל לתוספת של 20 עד 80 הרוגים בתאונות דרכים בשנה, תוספת של 100 עד 400 פצועים קשה ואלפי פצועים קל. זאת בנוסף לנזק כלכלי בכמיליארד שקל לשנה".

 

מצד אחד בתור חובב רכב אני יודע שמכוני הרישוי הם לא טלית שכולה תכלת,  בין אם להעביר רכב שכולו פסול בעזרת בקשיש קטן ובין אם להתעמר באזרח על לוחית רישוי.

 

אבל מאבק שנחמד לראות אותו.

דיעה אישית שלי, שהמאבק הזה היה יכול להצליח אם היה פריימריס, כעת שמקומה של השרת מובטח, זה מעניין אותה כקליפת השום.

 

פרנקופיל מושבע!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 66
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

קודם כל, כל חוות דעת שמוזמנת על ידי צד בעל אינטרס תראה את האינטרס שלו, כך זה במרבית המקרים.
 

כן מאמין שאין צורך לדלל את הטסטים.

לא חסר אנשים שדוחים טיפולי בטיחות מטעמים כלכליים, אולי כן יש לשנות או לעדכן מעט את הקריטריונים למעבר טסט בהתאם לגיל הרכב.

אבל מי מאיתנו לא מכיר אנשים שמזלזלים בחשיבות צמיגים בטיחותיים, בלמים בטיחותיים וכו' וכו'..

 

עריכה: אולי כן יש טעם לעבור למודל שכולל בדיקה בטיחותית שנתית ע"י המוסך שלא מחמירה כמו טסט אלא כדי למצוא כשלים חמורים בנוסף לטסט השנתי ואז כן אולי יש מקום לשנות את תזמון הטסט השנתי.

עריכה אחרונה על ידי MarcNL
  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 דקות, ח חזקי כתב:

הכל עניין של כסף איך לא

 

ברור.

אני לא מוריד מחשיבותו של יוצר הדו"ח, אבל אין ספק שהצד שמשלם על הדו"ח, ישפיע על הדו"ח.

פרנקופיל מושבע!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, MarcNL כתב:

קודם כל, כל חוות דעת שמוזמנת על ידי צד בעל אינטרס תראה את האינטרס שלו, כך זה במרבית המקרים.
 

כן מאמין שאין צורך לדלל את הטסטים.

לא חסר אנשים שדוחים טיפולי בטיחות מטעמים כלכליים, אולי כן יש לשנות או לעדכן מעט את הקריטריונים למעבר טסט בהתאם לגיל הרכב.

אבל מי מאיתנו לא מכיר אנשים שמזלזלים בחשיבות צמיגים בטיחותיים, בלמים בטיחותיים וכו' וכו'..

 

עריכה: אולי כן יש טעם לעבור למודל שכולל בדיקה בטיחותית שנתית ע"י המוסך שלא מחמירה כמו טסט אלא כדי למצוא כשלים חמורים בנוסף לטסט השנתי ואז כן אולי יש מקום לשנות את תזמון הטסט השנתי.

מצטרף לדעתך.

את הדברים הקריטיים לבטיחות כל מוסך יכול לבדוק, אין צורך בטירטור והפרוצדורה של הטסט ובוודאי לא כל שנה. יש סיבה לכך שהם נעמדו על הרגליים האחוריות כדי להילחם ביוזמה, אני לא בטוח שהיא קשורה דווקא לדאגה כנה לשלום הציבור...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חוות דעת צפויה שכמעט לא מצדיקה התייחסות. ובכל זאת, עולות כמה טענות בחוות דעת שמעניין לדעת על אילו נתונים הן מסתמכות. למשל:

"כמות כלי הרכב הנעה בכבישים עם ליקויים מהותיים היא גדולה." - מה זה גדולה? אילו ליקויים?

"שיעור המעורבות של הרכב הפרטי בתאונות דרכים חמורות עולה עם גיל הרכב" - נתון מעניין (בלי ציניות), ומעניין אם הוא נכון. אבל יותר מזה, קורלציה לא מצביעה על סיבתיות. יכול להיות שנהגים גרועים נוטים לנהוג ברכבים ישנים (ולעשות תאונות).

 

בקיצור אפשר להבין שמנסים לקשור פה בין תקינות הרכב למעורבות בתאונות, רק שלדעתי גורם יותר דומיננטי הוא תרבות נהיגה דווקא ולא מצב כלי הרכב. אם היתה סטטיסטיקה לגבי גורמי תאונות (לא חושב שיש מאגר מידע כזה), הוא היה יכול לתמוך/להפריך את הטענה הזו. כל עוד אין, אלה סתם נפנופי ידיים.

עריכה אחרונה על ידי yoni162
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה חלק מהתנועה קדימה(לכל מי שהתלונן שמשרד התחבורה לא זז) למצב שמוסכים יבצעו מבחן רישוי בעצמם וליתר את מכון הרישוי.

יקח עוד הרבה שנים אבל זה הכיוון

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בהולנד לדוגמא

כל מוסך (יש צורך בהסמכה לכך עבור המכונאי, אבל בפועל בכל מוסך יש לפחות עובד עם הסמכה לביצוע הטסט השנתי) מבצע את הטסט השנתי.
משרד הרישוי הממשלתי בודק בממוצע כ3% מהטסטים וזה אומר שלאחר ביצוע הטסט, כאשר המוסך ינסה לרשום במערכת שהרכב עבר טסט, תופיע לו הודעה ותוך כשעה-שעה וחצי יגיע נציג משרד הרישוי לבדוק את הרכב בעצמו כדי לבדוק שהמוסך לא מרמה את המערכת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני בטוח שיש יותר תאונות מהרכבים שעוברים טסט בקומבינה מאשר מהפחתת טסטים של רכבים חדשים!
קודם שיעשו ניקוי אורוות של הקומבינות שלהם ואז נדבר.

Sent from my MI 9 using Tapatalk

  • אהבתי 1

VW GOLF MK2 1.3

FIAT 500L 1.4

MG4 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רעה אחת לא מצדיקה את השניה.

הנחת המוצא היא שלא מעט אנשים חוסכים כסף בתחזוקת הרכב עד כדי יצירת סיכון בטיחותי. וכנראה שכך גם נוהגות חלק מחברות הליסינג, שמתחזקות את הרכבים החדשים שלהם עם מינימום תחזוקה.

 

זה שעושים קומבינות במעבר טסטים לא שולל את הצורך בביצוע הטסט השנתי, שלעיתים זו הדרך היחידה להכריח מישהו לבצע תחזוקה לרכב שלו.

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

לא כל רכב צריך להיות שיא הריגוש, אבל שיהיה משהו. מנוע. אם לא מנוע, עיצוב. אם לא עיצוב, נוחות. אם לא נוחות, לפחות שהגיר יהיה ידני.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הפתרונות רבים

תקנו אותי אם אני טועה, אבל בארה"ב טסט לא קיים בחלק מהמדינות(?), באירופה לדוגמא בחלק רב מהמדינות אין טסט עבור אופנועים (לא יודע איך המצב בארץ) וכן הלאה וכן הלאה.
אפשר ל"הכריח" אנשים לבצע תחזוקה באמצעות אכיפה, אם אתה נתפס עם צמיג לא תקין, בום קנס. אם אתה נתפס ללא פנס תקין, בום קנס וכן הלאה. אולי לא use friendly אבל יכול לעבוד.
אפשר ל"הכריח" מוסכים לבדוק ליקויי בטיחות בכל טיפול במוסך, ממילא הם מסתכלים על 70% מליקויי הבטיחות הקשורים לטסט במהלך טיפול כדי להכניס עוד אלמנטים, אבל כאן תהיה להם חובה לדווח למדינה.
וכן הלאה..

מכון טסטים שפועל רק עבור טסטים ובדיקות לפני קנייה מרגיש לי כמו עסק מיותר, בזמן שמוסך יכול להציע את אותו שירות עם יחס יותר אישי ובלי טרטור, כי מרבית האנשים לוקחים את הרכב לטסט ואז למוסך ואז לטסט. במקום פשוט לתקן במוסך שגם עשה את הטסט.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מסכים עם @אורי מ. - בארץ רוב הנהגים לא בודקים אפילו לחץ אוויר בצמיגים ולא יודעים איך לפתוח מכסה מנוע. כמות גדולה מדי של מכוניות עוברות תחזוקה מינמאלית ביותר על גבול התחזוקת-שבר, ומבחן הרישוי השנתי הוא לרוב הגורם העיקרי שמאלץ אותם לסור לטיפול לפחות פעם בשנה לפני ה"טסט".

  • אהבתי 1

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שהשיטה הנוכחית - טסט פעם בשנה לאחר 3 שנים - קרובה לאידיאלית.

 

מוסך שאתה משלם לו עבור שירותים נוספים אינו אובייקטיבי. לא מתאים!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1147 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...