Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

למה אנחנו אלימים על הכביש


לירון .ה.
 שיתוף
עוקבים 35

פוסטים מומלצים

בתאריך 2.3.2021 בשעה 12:03, חן ג. כתב:

 

כאן אתה מניח (או מציע את האבחנה שלך) שבארצות הברית נוהגים יותר טוב מישראל. רק שההנחה הזו כלל לא מגובה בנתונים.

 

לידיעה, מדד הקטלניות של כבישי ארצות הברית הוא 12.4. 1

 

של ישראל? 4.2  1- שליש מארצות הברית! לא בטוח שיש לישראל מה ללמוד מארצות הברית בכל הנוגע לתחבורה.

________________

1 "Road Traffic Deaths: Data by Country", World Health Organization, 6 May 2020.

 

 

סטטיסטיקה מאוד מוטה. בארה"ב יש יותר מפי 2 רכבים על כל בן אדם מבארץ וכל רכב נוסע הרבה יותר קילומטרים בממוצע מבארץ שרובם בכבישים מהירים וזה עוד לפני שמכניסים לשקלול שחצי מארה"ב חיה במצג אוויר קר משלנו עם שלגים וקרח על הכבישים במהלך החורף.

בנוסף בחלק מהמדינות באמריקה מאוד קל להוציא רשיון גם לנהיגה וגם לרכב. כך שלא חסרים רכבים בארה"ב שלא היו עוברים טסט בארץ בגלל שינוי מתלים או מנוע.

אם אתה באמת רוצה להשוות, צריך מדד של מתים פר קילומטר נסוע.

עריכה אחרונה על ידי utsur
  • אהבתי 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • תגובות 127
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ההודעות עם הניקוד הגבוה ביותר

מהנסיון שלי  רב העצבים בכביש מתנקזים ל3 דברים: התמהמהות שמתחלף לירוק נסיעה על הנתיב השמאלי  מריבות על חניה מי שיקפיד להימנע מה ה3 האלה, הסיכוי שנהגים יתעצבו עליו בכביש יורד משמעותי

אנחנו לא אלימים על הכביש, אנחנו אלימים בכל מקום. הפשע חוגג, החוק לא נאכף והציבור לאט לאט מבין שכל ד'אלים גבר. הכביש הוא פשוט תמונה רחבה של התרבות.

מקרה טרי טרי,אני במשה דיין בימני(על 80,יודע איפה המצלמות) בן אדם בשמאלי על 50-60 אני מתקרב לעקוף אותו שנייה אחרי שובר ימינה והייתי צריך לבלום דיי חזק.(הבן זוחל בשמאלי+עבר נתיב בלי לטרוח להסתכל במ

לפני שעתיים, utsur כתב:

אם אתה באמת רוצה להשוות, צריך מדד של מתים פר קילומטר נסוע.

 

יש מדד כזה. הוא לא הרבה יותר מחמיא.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מעניין מה קורה בעניין הטסטים לאוטו בארהב? כשנהגתי בפילדלפיה בכבישים המהירים רכב suv חדש דנדש בנתיב הימני איבד גלגל שלם שבמזל שרט לי טיפה את האוטו

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

ההשואות האלו חסרות תכלית כי הן לא מייצגות שום דבר.

אני לא יודע אם יש סטטיסטיקה מאוד מדויקת ברמה של מספר תאונות - ולא רק עם הרוגים או נפגעים בכלל.

אני לא יודע מה מדווח בכל מדינה.

אני לא יודע אם מישהו יכול להגיד מה השפעה של הלחץ האינסופי בכבישים בארץ אל מול ההשפעה בחול - על בריאות ופרמטרים אחרים.

אני לא יודע כמה מהתאונות הן פונקציה של תשתית או תרבות או שתיהן, עד כמה שבכלל אפשר להפריד ביניהן.

אני לא יודע אם מתים יותר יחסית במקומות אחרים כי בתי החולים מרוחקים יותר, מערכי רפואת חרום וחדרי מיון מצוידים פחות.

אפשר לנסות לבודד משתנים, או להגיע למסקנות. נניח אני מאמין בזה שמיתון תנועה בערים זה דבר חשוב, כי אני יכול לקרוא על מה שקורא במערב אירופה ואיך זה משפיע שם, וגם, אולי, להזכר שארה"ב היא מדינה עם הטייה ברורה בתכנון לרכב פרטי, וגם אולי להזכר במספר תאונות הדרכים עם נפגעים בתוך הערים הישראליות והרצון לצמצם אותן. זה די הכל.

 

הפרספקטיבה של רק הרוגים פה מול הרוגים שם מזכירה לי ויכוחים עם חסידי האופניים בערים שלא מבינים מה הבעיה שלי עם תרבות הרכיבה בארץ. הרי בסוף מספר ההרוגים מזה הוא די 0. רק שהבעיה היא שבין זה לבין מקום שנחמד ללכת בו או לרכב בו או לנהוג בו עדיין יש מנעד. ואי אפשר בכל פעם כשמישהו עושה משהו מפגר או אגרסיבי לידך, או פוגע בך "קצת", להריץ בראש חישובים סטטיסטים לא הגיונים ולהגיע למסקנה שבסך הכל הכל בסדר, כי בארה"ב מתים יותר.

 

  • אהבתי 1
  • מעניין 2
תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אני זוכר שבדקתי פעם גם מספרים של פצועים והם היו בסך הכל בהלימה למספרי ההרוגים, אבל זה היה יום עבודה למצוא את הנתונים הללו...

 

בכל אופן, זו רק נקודה למחשבה; אני לא אמריגופיל גדול (ואני לא חושב שגם אתה) ולכן יש בי רתיעה מסוימת מהשוואות לארצות הברית, בפרט בתחום התעבורתי.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
  • רעיון טוב! 1
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 21 שעות, חן ג. כתב:

בכל אופן, זו רק נקודה למחשבה; אני לא אמריגופיל גדול (ואני לא חושב שגם אתה) ולכן יש בי רתיעה מסוימת מהשוואות לארצות הברית, בפרט בתחום התעבורתי.

נכון, באמריקה יש מגוון בעיות אובייקטביות. לנו יש את שלנו.

 

מצחיק, הזכירו פה או בשרשור תאום את העניין הזה שאנחנו חווים חול כתיירים. ואז אני נזכר איך עמדתי בסדר מופתי עם בריטים או יפניים בתחנת רכבת תחתית, ואיך פה אנשים עושים שמיניות באוויר כדי להדחף לפני לאוטובוס על רוטשילד או אלנבי. זה הכל אותו דבר מאותו דבר. ובכל פעם שצצה פרסומת חדשה בה מחסנים מישהו נגד פראיירת, אני גם מבין כמה זה מושרש ואי אפשר לתקן את זה.

 

 

  • רעיון טוב! 2
תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כשהייתי ברענון נהיגה לפני מספר חודשים, המורה שאלה את כולם למה אנחנו מתנהגים ככה בכביש?

התשובה שלה הייתה " כי אנחנו מ ט ו מ ט מ י ם".

 

  • רעיון טוב! 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני שעתיים, perez123 כתב:

כשהייתי ברענון נהיגה לפני מספר חודשים, המורה שאלה את כולם למה אנחנו מתנהגים ככה בכביש?

התשובה שלה הייתה " כי אנחנו מ ט ו מ ט מ י ם".

 

 

מורי נהיגה כמו כבשים

 

כשאני בוחר להתעצבן בגלל משהו אישי בעיה שלי

כשאני מתעצבן בגלל משהו שמעצבן עוד הרבה אנשים אחרים חוץ ממני כנראה צריך להיות מטומטם כדי להתעלם מהדבר הזה

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...