Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

נורות לד H4 בפנס עם רפלקטורים


שימו לב! השרשור הזה בן 1156 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

התלבטתי אם להזמין נורות לד מסוג אור נמוך/גבוה. ישבתי ועשיתי שיעורי בית והבנתי שהעניין לא כזה פשוט. העניין עם לד שהאור שלו לא מתפזר כמו נורות הלוגן ו"הבית מנורה" של הרכב שלי( טויוטה יאריס 2009) נבנה ומתאים להלוגן כלומר פיזור האור לא יהיה כמו שצריך ויש סיכוי שהרכב יסנוור רכבים ממול וגם לא יעבור טסט. השיקול שלי בהתקנה הוא לקבל תאורה קצת יותר חזקה עם צריכת חשמל יותר נמוכה ולא להתחיל להתעסק עם החלפת נורות לפני טסט, לסנוור נהגים או שופוני(הצבע לא מעניין אותי במיוחד, מבחינתי גם לקחת לד בצבע יותר חם שנראה כמו נורת הלוגן).

 

מצאתי אתר שכביכול מוצא לדים מתאימים ושאמורים לעבוד עם עם הרפלקטורים ( https://www.lasfit.com/) , ורציתי להחכים ולשמוע את חוכמת ההמונים ואלו שיש להם ידע בנושא האם יש חיה כזו? האם כדי להשתמש בלד חייב להשתמש בפרוג'קטורים מה שמחייב החלפת מכלול הנורה?

אשמח גם למידע קונקרטי לגבי טווח הגוון בקלווין(K) המותר לשימוש בישראל מכיוון שמצאתי רק שמות של תקנים אירופאיים( לדגומא 06-48 ECE) שעובדים איתם בארץ אבל הפירוט(שהוא באנגלית) לא ברור.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אצלי יש פרוג׳קטור אז אני פחות בקיא בריפלקטור אבל אני אנסה לעזור.

בעיקרון בגלל כיוון הדיודות (לשני הצדדים) רוב הנורות לד שתראה מתאימות לריפלקטורים.

על מנת לא לסנוור צריך לכוון את הנורות כמו שצריך. הדרך הביתית היא לעמוד מול קיר לפני ההחלפה, לסמן על הקיר את הקווים שהאור נחתך ולאחר ההחלפה לדאוג שזה יישאר על אותם הקווים.

ככל הידוע לי אין בישראל תקנות לגבי גוון.

5000K זה לבן ויאיר הכי טוב, 6000K כבר נוטה לכחלחל, מושך יותר תשומת לב. לרוב הגוון שיצרנים משתמשים בו הוא סביב 4300K שזה קצת צהבהב.

מעל 6000K ומתחת ל4300K זה לא רלוונטי בשבילך.

 SEAT Ibiza 2014 1.2t DSG >> Toyota Yaris 2018 HYBRID >> Renault Clio 2019 1.2t DCT >> Alfa Romeo Giulietta Milano 2014 1.4t TCT

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן מצאתי כמה סרטונים, אמנם בתקינה האמריקאית אבל אמור להיות דיי זהה, לגבי מדידה על קיר ומרחקים והכל, מה שמעניין אותי זה איזו נורה בדיוק. ישנם כמה צורות וכמה חתכים, נגיד בסרטון( הנה )בדקה 16:10 מראים 5 סוגי נורות, חלק עם "מגן" שנועד לאור נמוך, חלק בלי מגן אבל עם חתכים שאמורים לשנות קצת את פיזור האור, ומה שמעניין זה שכולם הורכבו ברפלקטור(וגם בפרוג'קטור) של הונדה סיוויק וכל אחד הביא תוצאה שונה.. מהסרטון מבינים שיש פרמטרים חשובים וזה שנורות הלד יהיו במיקום קרוב ככל האפשר למיקום של הסלילים בהלוגן, אבל האם זה משליך גם על רכבים אחרים? או שכל רכב יגיב אחרת לכל LED ואז זה ניסוי וטעיה?

 

ניסיתי לחפש ולא מצאתי אולי אתר שיש בו כלי/טבלה שמתאימה נורות לד לרכב ספציפי? לפי הסרטונים יש סיכוי שנורות הלוגנים שונות גם לא יהיו מכויילים כמו שצריך, האם אני צודק? יש כזה עניין?

 

@Adani תודה על התשובה🙂

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1156 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...