Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

כביש 6 - כש 120 קמ״ש מרגיש לאט


TsachiE
שימו לב! השרשור הזה בן 1124 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 9 דקות, Eric כתב:

נהגים שנוהגים לאט סוטים מהנתיב

במהרויות גבוהות יותר אתה מרוכז יותר בדרך

 

הראתי כבר שהעליה בעירנות עם עליית המהירות אינה גורם משמעותי: בנהיגה בכביש מהיר בתשעים וב-110 לא נמצא הבדל מובהק סטטיסטית בזמן התגובה, וגם כשכן היה הבדל מובהק סטטיסטית (בין 110 למהירות מגוכחת של 70) הוא התקזז בריבית דריבית עם תוספת המהירות.

 

 

הסיבה שלא מאלצים אותך לנהוג במהירות 80 בכביש 6 היא לא סיבה בטיחותית שקשורה לעירנות או משהו כזה. היא נטו תולדה של שיקולי עלות-תועלת.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
  • רעיון טוב! 1
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 210
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

לפני 2 דקות, חן ג. כתב:

 

הראתי כבר שהעליה בעירנות עם עליית המהירות אינה גורם משמעותי: בנהיגה בכביש מהיר בתשעים וב-110 לא נמצא הבדל מובהק סטטיסטית בזמן התגובה, וגם כשכן היה הבדל מובהק סטטיסטית (בין 110 למהירות מגוכחת של 70) הוא התקזז ברבית דריבית עם תוספת המהירות.

 

 

 

ריבית דריבית זה מושג מתחום הכלכלה כפרה עליך אני יודע רק גיטרה ושנהגים שנוהגים לאט נוטים יותר לסטות מהנתיב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 דקות, Eric כתב:

נהגים שנוהגים לאט נוטים יותר לסטות מהנתיב.

 

אם הייתי ליאור, הייתי אומר ש-q->p≠p->q...:lol:

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 26 דקות, חן ג. כתב:

זה שאתה לא רואה שגורמים להתנגשויות, לא אומר שאין כאלו או, יותר נכון, לא אומר שאילו היית מוצא דרך לרסן את מהירות הנסיעה של הנהגים הנ"ל, לא היית מקבל ירידה בכמות ההתנגשויות.

 

אם המהירות בתמרור הייתה נכונה ל-50% מהמקרים (ואני לארג'), היית צריך לראות כל הזמן סביבך תאונות כאלה.

העובדה שאתה לא רואה תאונות כאלה כל הזמן, אבל כן רואה שיותר מ-50% מהרכבים מסביב נוסעים מעל למהירות בתמרור, בלי תאונות, אומרת שהמהירות בתמרור לא נכונה אפילו לזה.

 

לפני 6 דקות, חן ג. כתב:

אם הייתי ליאור, הייתי אומר ש-q->p≠p->q...:lol:

 

נכון, אבל לא רלוונטי לטיעון שלו.

כלומר בין סטייה מהנתיב ומהירות (או איטיות) אין שום קשר (ו-p->q מצביע על קשר גרירה).

כלומר מה שאתה כרגע אמרת לו, זה "העובדה שסטייה מהנתיב גורמת לאיטיות, לא אומרת שאיטיות גורמת לסטייה מהנתיב", וזה אני מנחש שלא מה שהכוונת.

הוא מצא בעצמו קשר קורלטיבי בין סטייה מהנתיב לבין איטיות.

אבל זה לא אומר שיש ביניהם קשר קוזטיבי.

לפני שעה, sperial כתב:

@m3x7r3m3גדולים וחכמים מאתנו חושבים אחרת. בלי להכנס לסקירות ספרות, אצטט רק מה שחושבים האחראים לנושא באיחוד האירופי:

 

One of the biggest problems in road safety, speeding greatly increases the risk of accident. It is a key factor in around 30% of fatal road accidents

 

שים לב שבדף הם מתיחסים בנפרד למהירות עד 10 קמ"ש מעל המותר ומהירות גבוהה מזו. להבנתי מתיחסים לחריגה מעל 10 קמ"ש כחריגה חמורה, וזה באיזור שברובו המהירות המרבית המותרת בכבישים מהירים היא 120-130 קמ"ש. אז אם חכמי האיחוד האירופי, שתחבורה ובטיחות הם מקצועם, מי אנחנו שנערער.

 

אתה מניח פה הנחות, על גבי הנחות, על גבי הנחות, ואז גוזר מהן מסקנות ומצפה שהן יהיו נכונות.

גדולים וחכמים מאתנו? על מה ולמה זיכית אותם בתארים הללו?

על בסיס מה אתה מניח שהאחראים לנושא באיחוד האירופי יודעים טוב מאיתנו? אתה גם חושב שמירי רגב יודעת יותר טוב מכולנו בנושא גורמים לתאונות דרכים? וזה רק בגלל שהיא אחראית לנושא?!

אני מניח שלא, אבל זה כי היא מהמפלגה ה"היא" והאירופאים, אצלם זה עובד אחרת.

 

אז בוא, תשחרר אותנו מהנחות היסוד הטיפשיות הללו.

 

וד"א מאוד אקדמי לכתוב around 30% 🤣, מעניין אם נחפור לעומק כמה מתוך זה בעצם מהירות גבוהה ביחס לתנאי הדרך וכמה ביחס לחוק (המילה "speeding" כוללת בתוכה את שתיהן)

  • רעיון טוב! 1

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, sperial כתב:

@m3x7r3m3גדולים וחכמים מאתנו חושבים אחרת. בלי להכנס לסקירות ספרות, אצטט רק מה שחושבים האחראים לנושא באיחוד האירופי:

 

One of the biggest problems in road safety, speeding greatly increases the risk of accident. It is a key factor in around 30% of fatal road accidents

 

שים לב שבדף הם מתיחסים בנפרד למהירות עד 10 קמ"ש מעל המותר ומהירות גבוהה מזו. להבנתי מתיחסים לחריגה מעל 10 קמ"ש כחריגה חמורה, וזה באיזור שברובו המהירות המרבית המותרת בכבישים מהירים היא 120-130 קמ"ש. אז אם חכמי האיחוד האירופי, שתחבורה ובטיחות הם מקצועם, מי אנחנו שנערער.

לא, אתה משהו...

לא נמאס לך פשוט לחזור וללעוס את אותו משפט שוב ושוב ושוב ושוב ושוב ושוב?!

תראה מה כתוב בשורה הראשונה של הדף שלהם על Speeding:

ציטוט

In fact, speed is involved in all accidents: no speed, no accidents

ועל זה אמרו חכמינו - נו שיט שרלוק. אם כולנו נעמוד במקום לא נתנגש בשום דבר? מכאן שאם אנחנו זזים במהירות כלשהי, הסיכוי שנתנגש במשהו עולה?

Blow Your Mind Wow GIF by Product Hunt

 

אתה רוצה למצוא בבקשה מחקר שמופיע בו המשפט 

Speed was found to be a contributing/main/central cause in [X%] of the road accident surveyed? או לפחות משהו דומה?

לא קשר בין עליית המהירות לבין הגדלת הסיכון, אלא מספר חד וחלק שאומר "X מהתאונות נגרמו ממהירות לא חוקית, Y מהן נגרם מסטיה מנתיב, Z מהן נבעו מחדי דקרן שקפצו לכביש ו-A נגמרו מטילים של חיזבאללה".

אתה יכול לעשות דבר כזה או שאתה מתכוון להמשיך לחזור על אותו משפט עוד פעם? כי הזלזול המוחלט הזה באינטליגנציה של כל משתתפי הדיון כבר מתחיל לעלות לי על העצבים.

 

 

לפני שעה, Eric כתב:

זה דברים שאני רואה בכביש לא יודע איפה להביא סימוכין

אז בבקשה, להבא, לציין שזו דעתך ולא להציג את זה כעובדה מוגמרת. אנחנו מנסים - במיוחד בדיונים כאלה שסובבים סביב נתונים - לשמור על דיון ענייני ומקצועי.

 

לפני שעה, m3x7r3m3 כתב:

מה? לא, אני מציע שהשלב הראשון, בתוכנית רב-שלבית, יהיה מיקוד אכיפה במקומות אחרים.

הסרת מגבלת המהירות שתפסה לכולם את העין היא השלב האחרון באותה תוכנית והיא בכלל תולדה של השלבים האחרים ולא מטרה.

או הנה... עוד אחד שמבטיח "אני אבטל לכם את מגבלות המהירות" ואיך שאנחנו מצביעים לו פתאום "לא... לא הבנתם... זה רק שלב מאוחר יותר..."

וואלה יופי. 

  • אהבתי 2

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 דקות, פבל כתב:

או הנה... עוד אחד שמבטיח "אני אבטל לכם את מגבלות המהירות" ואיך שאנחנו מצביעים לו פתאום "לא... לא הבנתם... זה רק שלב מאוחר יותר..."

וואלה יופי. 

 

יא נקניק, אני אומר את זה במפורש לאורך הדיון, וזה עוד לפני שהקמנו את המפלגה המפורסמת שלי ושל יבגני.

יענו לא עשיתי עליך סיבוב ולקחתי את הקול שלך עם הבטחה שאני לא מתכוון לקיים.

התוכנית שאני מציע היא "דם יזע ודמעות" בגרסה מוטורית, או "שמן, נוזל קירור ונוזל וישרים" כשרק בסופה יש את ה-Holy Grail הזה

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 35 דקות, פבל כתב:

לא, אתה משהו...

לא נמאס לך פשוט לחזור וללעוס את אותו משפט שוב ושוב ושוב ושוב ושוב ושוב?!

תראה מה כתוב בשורה הראשונה של הדף שלהם על Speeding:

ועל זה אמרו חכמינו - נו שיט שרלוק. אם כולנו נעמוד במקום לא נתנגש בשום דבר? מכאן שאם אנחנו זזים במהירות כלשהי, הסיכוי שנתנגש במשהו עולה?

Blow Your Mind Wow GIF by Product Hunt

 

אתה רוצה למצוא בבקשה מחקר שמופיע בו המשפט 

Speed was found to be a contributing/main/central cause in [X%] of the road accident surveyed? או לפחות משהו דומה?

לא קשר בין עליית המהירות לבין הגדלת הסיכון, אלא מספר חד וחלק שאומר "X מהתאונות נגרמו ממהירות לא חוקית, Y מהן נגרם מסטיה מנתיב, Z מהן נבעו מחדי דקרן שקפצו לכביש ו-A נגמרו מטילים של חיזבאללה".

אתה יכול לעשות דבר כזה או שאתה מתכוון להמשיך לחזור על אותו משפט עוד פעם? כי הזלזול המוחלט הזה באינטליגנציה של כל משתתפי הדיון כבר מתחיל לעלות לי על העצבים.

 

 

אז בבקשה, להבא, לציין שזו דעתך ולא להציג את זה כעובדה מוגמרת. אנחנו מנסים - במיוחד בדיונים כאלה שסובבים סביב נתונים - לשמור על דיון ענייני ומקצועי.

 

אוטו שמאט בפתאומיות בגלל מצלמה זו עובדה

 

אוטו שנוסע לאט וסוטה מהנתיב זו עובדה, אתה בחיים לא תרשה לעצמך לסטות מנתיב במהירות של 120 קמש כי אתה יודע איפה תגמור

 

שוטרים שנוהגים 100 על צירים שהמהירות המרבית בהם 60 גם עובדה

 

הצורך כל הזמן להסתכל על מד המהירות לבין לנהוג במהירות שהכי מרגישה לך בטוחה בתנאי הדרך זו הסחת דעת - גם עובדה

 

למה אני צריך לציין מה דעתי ומה לא זה דיון חופשי אני לא מדבר על מספרים אלא על מה שאני רואה בכבישים ואני בטוח לא היחיד

עריכה אחרונה על ידי Eric
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 24 דקות, Eric כתב:

 

אוטו שמאט בפתאומיות בגלל מצלמה זו עובדה

 

אוטו שנוסע לאט וסוטה מהנתיב זו עובדה, אתה בחיים לא תרשה לעצמך לסטות מנתיב במהירות של 120 קמש כי אתה יודע איפה תגמור

 

שוטרים שנוהגים 100 על צירים שהמהירות המרבית בהם 60 גם עובדה

 

למה אני צריך לציין מה דעתי ומה לא זה דיון חופשי אני לא מדבר על מספרים אלא על מה שכולם רואים בכביש

 

אתה צודק בכל מה שכתבת. אבל הנקודה היא לא האם יש אנשים שמאטים בפתאומיות בגלל מצלמות או האם יש אנשים שנוסעים לאט וסוטים וכו' - אלא כמה זה נפוץ. 

וצריך לציין מה דעתך ומה עובדות כדי שבדיונים כאלה, בהם מדברים על עובדות, מספרים וסטטיסטיקה, נוכל להבדיל בין עובדות לדעות. זה לא נאמר בכעס, אלא כבקשה כדי שכולנו נהיה על אותו גל.

  • רעיון טוב! 1

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

לפני 6 דקות, f31 כתב:

מה זה  בעצם ייתן לעלות את המהירות מ120 קמ"ש ל-X קמ"ש?

 

תלוי בסוג הרכב ובכביש

יש רכבים ש120 ירגיש לך יותר מדי

יש רכבים ש120 ירגיש לך מעט מדי ויגרום לשאננות

 

כשאתה עושה את אותו הכביש כל הזמן אין לך סבלנות להנות מהנופים אתה רוצה להגיע מx לy בדרך המהירה והבטוחה ביותר

 

דעתי האישית

עריכה אחרונה על ידי Eric
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מקובל עלי, אבל לדעתי ה"חסכון בזמן" הוא די זניח.

 

נקח מתמטיקה של בית-ספר:

נגיד שהמרחק שאנחנו רוצים לעבור הוא 100 קילומטר.

 

נוריד את כל הגורמים הנוספים: זיוף של המד-מהירות, האצה למהירות מתחילת התנועה, האטה עד לעצירה בנקודת סיום, האטות והאצות ביניים, נבטל השתלבויות בכביש, מחלפים וכו.., נוריד את כל הנהגים מהכביש - הרי יש את אלו שנוסעים לאט, במהירות המותרת ומעל (כל אלו גורמים להחלפת נתיבים, האצות והאטות).

 

בקיצור תנאי מעבדה.

 

המהירות המותרת כיום היא 120 קמ"ש: משמע בשביל לעבור את המרחק הרצוי אנו נדרשים לנסוע 50 דקות.

נגיד שאנחנו מעלים את המהירות ל150 קמ"ש, במהירות זו יקח לנו 40 דקות לעשות את אותו המרחק.

 

בקיצור חסכנו רק 10 דקות.

 

עכשיו אם להוסיף את כל הגורמים האחרים הנתון הזה נהפך לעוד יותר זניח.

עריכה אחרונה על ידי f31

b47 - 140 kW (190 PS; 188 hp)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רק 10 דקות?

אם תיקח זמן עבודה של 20,000 איש שנוסעים על הכביש מדובר ב3300 שעות,שהם במצטבר שנה וחצי עבודה.

כל יום,על 10 דקות הקדמה לעבודה.

 

תסתכל על הנתונים ממבט על ולא "יוסי הגיע מוקדם יותר ב10 דקות אז יהיה לו עוד 10 שקל למשכורת לקנות בורקס".

  • אהבתי 1
  • מעניין 1

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, Potato כתב:

רק 10 דקות?

אם תיקח זמן עבודה של 20,000 איש שנוסעים על הכביש מדובר ב3300 שעות,שהם במצטבר שנה וחצי עבודה.


בקיצור, הכל חישובי עלות-תועלת.

 

בכל העולם עשו את חישובי העלות-תועלת האלה והגיעו למגבלות מהירות של אזור ה-120-130, שזה מה שיש לנו כאן.

 

מספיק טוב. אני בטח לא הולך להשחית יותר מדי מלים על עוד איזה עשר קילומטרים לשעה.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
  • רעיון גרוע 1
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1124 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...