Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

החלפת מותחן בעת החלפת טיימינג ורצועת אלטרנטור שורקת למרות שנמתחה - יונדאי אקסנט 2003


מני ופ
מעבר לפיתרון נפתר ע"י מני ופ,
שימו לב! השרשור הזה בן 1066 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

צהרים טובים לכולם

ברשותי יונדאי אקסנט 2003

לאחרונה החלפתי רצועות (טימינג מזגן אלטרנטור) בעת ההחלפה המוסכניק טען שלא צריך להחליף מותחן

אחרי כמה ימים נהיה לי רעש של יללה/צרימה בהתנעה בבוקר ובעת סיבוב ההגא והרעש פתאום מפסיק (ולא מופיע לאורך הנסיעה)

אמרו לי שצריך לבדוק אם הרצועות מתוחות נכון.

אז יצאתי לשוטט כאן בפורום (כמובן !)

ומצאתי את הנושא הזה 

טיפול טיימינג - מותחנים חובה ?

ועכשיו יש לי שתי שאלות

1. האם זה רצועות או שזה יכול להיות מותחן

2. האם זה קריטי שהוא לא החליף לי מותחן או שזה הגיוני

 

תודה רבה רבה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה

רק לפני שאני חוזר למוסך שימתח את הרצועה אני רוצה לדייק את השאלה

שמתי לב עכשיו שהתנעתי והיה את השריקה/יללה וסובבתי את ההגא עד הסוף וזה השתתק (לא תמיד זה משתתק באותו רגע) ואז כשאני מושך את ההגא עד הסוף (שאמורים לשמוע קצת את המשאבה) יש את היללה וכשאני מרפה זה מפסיק.

אז מה זה אומר ??

(ronrcz לא הבנתי מה הכוונה "בפיצ גבוה")

עריכה אחרונה על ידי מני ופ
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז איך אני בודק את זה

שמן יש מספיק - בדקתי.

יש לי השערה אולי זה קשור-כשהחליפו לי טיימינג הוא הוציא את המיכל של השמן הגא ושמר את השמן באיזה קופסה בצד

יכול להיות שכשהוא החזיר נכנס לכלוך פנימה ?? ואם כן איך אני בודק את זה ?? יש דרך לנקות את המשאבה ?? או שכל ההשערה שלי לא מסתברת ??

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדקתי עכשיו שוב

הגעתי עם הרכב הביתה (אחרי 3 דקות נסיעה) ואז שברתי הגא עד הסוף ואז זה מתחיל לצרוח (זה לא שריקה זה צריחה!)

פתחתי מכסה מנוע לראות מאיפה זה נראה (וזה חתיכת רעש!) ואז פתאום זה הפסיק

ניסיתי לשבור הגא שוב עד הסוף ימינה ושמאלה והכל כרגיל שקט וכשאני מותח את הסוף אני שומע את הרעש הרגיל (של המשאבה נראה לי)

אז... מה זה ? ומה עושים עכשיו ?

תודה תודה תודה לכולם ולפורום המדהים הזה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 11.2.2021 בשעה 20:48, מני ופ כתב:

אז איך אני בודק את זה

שמן יש מספיק - בדקתי.

יש לי השערה אולי זה קשור-כשהחליפו לי טיימינג הוא הוציא את המיכל של השמן הגא ושמר את השמן באיזה קופסה בצד

יכול להיות שכשהוא החזיר נכנס לכלוך פנימה ?? ואם כן איך אני בודק את זה ?? יש דרך לנקות את המשאבה ?? או שכל ההשערה שלי לא מסתברת ??

לא הייתי חוזר למוסכניק כזה,כבר הוצאת את השמן,רבאק,תחליף אותו לחדש...

יכול להיות גם שהמשאבה עצמה עייפה.

קשה לאבחן דרך הרשת.

תלך למוסך שמכיר את הרכבים האלה,אתה תחסוך לך הרבה כאב ראש וכסף.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי מכניסים אותך פה לסרטים ללא סיבה, התופעה שאתה מתאר קלאסית לרצועה שמחליקה בגלל שהיא רפויה או בגלל שהיא יבשה וסדוקה (לא המקרה כאן), או בגלל שנשפך עליה משהו שומני דוגמת נוזל קירור.

בקיצור תחזור למכונאי שיסתכל על הרצועה ויטפל במתיחה.

לנושא המותחנים, בהחלפת רצועת טיימינג חייבים להחליף מותחן וגלגלות סרק (אם קיימות), זו הוראת יצרן וחבל להתעלם ממנה. בדרך כלל כל החלפים הללו מגיעים בסט עם הרצועה.

בהחלפת רצועות אביזרים אין שום חובה להחליף מותחן או גלגלות סרק ויש לבדוק את מצבם ולהחליט.

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במבט שלי על הרצועת הגה אני רואה שהיא סדוקה (בצד הפנימי)

אני מבין שדבר ראשון אני צריך להחליף אותה ואז נראה...

רק עוד שאלה-שמתי לב שבכל פעם שהרצועה שורקת יש לי נפילת מתח חשמל (בלי מדיד מדוייק אבל עם ה usb שבמצת אני רואה די מדוייק-בדקתי אותו פעם)

זה מגלה לנו עוד משהוא ??

(הרצועות קיבלו מתיחה קטנה נוספת ונראה לי שזה רק התחזק - האם יכול להיות שבגלל שהרצועות חדשות והרצועת הגה ישנה אז הרצועת הגה גדלה טיפה וזה מה שגורם לברדק הזה ?)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב,

חזרתי לעדכון:

החלפתי רצועת הגה שכמו שאמרתי הייתה סדוקה

וזה לא עזר

כך שלפי מה שאני מבין וגם כתבו כאן זה משאבת הגה (כל הרצועות חדשות-והחזקה של ההגה עד הסוף גורם לשריקה).

המצב כעת שכשאני מתחיל נסיעה אני מעיר את השכנים :( ואחרי כמה דקות זה משתתק לבד לחלוטין

כמו כן הרעש מתגבר עם הסל"ד וכשיש רעש יש נפילת מתח.

והשאלה היא כמובן-

אם אני נוסע ככה האם יגרם לי נזק נוסף ??

ומה האפשרויות שלי -שיפוץ משאבה? החלפה?

או שאם אני יחליף שמן הגה זה יכול לעזור ??

וכמובן:

תודה תודה תודה👍

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדכון וקריאת מצוקה ;)

מה זה יכול להיות ????

1.כל הרצועות חדשות !!!

2.הרעש שריקה/חריקה נגרם כשנכנסות מערכות חשמליות שונות לפעולה.

(סובבתי הגה עד הסוף וחיכיתי עד שהשתתק ואז הדלקתי אורות ושוב התחיל לחרוק מה שאומר שכשעולה צריכת החשמל זה שורק-

האם זה מגלה לנו משהוא ? האם זה אומר שזה לא משאבת הגה ?)

3.הרעש משתתק לאחר קצת זמן

(ע"פ הוראות כאן בפורות פירקתי את המיכל של השמן הגה וניקיתי אותו (השמן מלא בחתיכות שחורות קטנטנות) ועשיתי החלפה של כמעת ליטר (שמתי דקסטרון 3) ואני מסופק את זה עזר משהוא)

אז מה היה לנו כאן ??

תודה לכולם 

משווע לפיתרון (או לכל הפחות לדעת שלא נגרם מזה נזק)

תודה

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

בעיה קלאסית של רצועת אלטרנטור לא מתוחה.

מן הסתם ככל שיהיו יותר צרכני חשמל לאלטרנטור התנגדות סיבובית גבוהה יותר וכאשר הרצועה לא מתוחה או יבשה אז היא חורקת.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1066 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...