Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

עזרה עם עמדת טעינה בבניין משותף


Ramich
שימו לב! השרשור הזה בן 991 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 7 שעות, teyal כתב:

אם היינו "אטומים" כהגדרתך, אז גם לא היינו מאשרים לדייר להשתמש בתעלות רשת  ולהעביר את הכבל שלו בתשתיות הבניין.

אם אתה היית רוכש רכב חשמלי, לאחר ששני דיירים לפניך רכשו, התחברו לציבורי וכעת אין אפשרות לחברך היות

והמערכת הגיעה לסף הקיבולת, מה היית אומר? על הועד שלא רצה להיות "אטום" וחיבר את השניים שלפניך?

מי שגר בבניין משותף צריך לברר טוב טוב, לפני שהוא רוכש רכב חשמלי, אם ניתן יהיה להתקין לו שקע.

ולא לשחק את הקוזק הנגזל לאחר הרכישה.

 

 

סליחה אבל אתם די אטומים. אי אפשר למנוע מאנשים את הקידמה כי אין לכם כח לעשות כלום. 

אני גר במגדל של 25 קומות ו 120 דיירים, וברגע שהועד ראה שיש התעניינות במכוניות חשמליות ועמדות טעינה, הביא חברה על חשבון הועד, הרחיבה הזנות, התקינה ארונות ניהול, ועכשיו יש פתרון ל15-45 עמדות טעינה של 11kw. 

והכל בהתחשבנות מול הועד. 

 

וזה אינטרס שלכם לדאוג שהכל ינוהל במקום אחד ומרכזי עי גורם מוסמך, ולא כל אחד ימשוך כבלי חשמל בתעלות שלא לפי התקנים ומחר יקרה משהו חס וחלילה

 

עריכה אחרונה על ידי stas12
  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 117
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

  • חברי המעגל הראשון
לפני 50 דקות, stas12 כתב:

הביא חברה על חשבון הועד

שום דבר לא "על חשבון הוועד". 

 

כדי שזה יקרה - עבודה משמעותית ברכוש המשותף - צריכה להיות הסכמה של רוב הדיירים (ואולי כולם, לא מכיר את החוק עד כדי כך).  וההכנה צריכה להיות כזו שתוכל לספק את כל הדיירים בעלי החניות - לא רק את אלה שרוצים *עכשיו*.  וכמובן הדיירים צריכים לשאת בעלויות.

 

ואם רוב הדיירים לא רוצים ?

ואם חלק מהדיירים רוצים, אבל לא עכשיו, ולא מוכנים לשלם עכשיו ?

ואם ....

 

זה לא שהוועד "מחליט" שלא יהיה.  בעקרון זה הדיירים שמחליטים שלא יהיה.

  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, stas12 כתב:

 

סליחה אבל אתם די אטומים. אי אפשר למנוע מאנשים את הקידמה כי אין לכם כח לעשות כלום. 

אני גר במגדל של 25 קומות ו 120 דיירים, וברגע שהועד ראה שיש התעניינות במכוניות חשמליות ועמדות טעינה, הביא חברה על חשבון הועד, הרחיבה הזנות, התקינה ארונות ניהול, ועכשיו יש פתרון ל15-45 עמדות טעינה של 11kw. 

והכל בהתחשבנות מול הועד. 

 

וזה אינטרס שלכם לדאוג שהכל ינוהל במקום אחד ומרכזי עי גורם מוסמך, ולא כל אחד ימשוך כבלי חשמל בתעלות שלא לפי התקנים ומחר יקרה משהו חס וחלילה

 

מה יהיה? עוד אחד שכותב שאנחנו "אטומים" וגם רומז שאנחנו עצלנים.

כנראה שמעולם לא היית בועד בית.

אני יכול להוציא כספים ציבוריים בשביל 2-3 רכבים חשמליים מתוך 60?

איפה אתה חי בכלל תגיד? יתר הדיירים יקרעו אותנו ובצדק.

הפתרון שעשו אצלך ככל הנראה הוא על חשבון החברה המתקינה לא ע"ח הועד.

אבל בשביל שיעשו אותו צריך מאסה קריטית של מתעניינים. 

עד אז אך ורק חיבור מהדירה, ולא רק אנחנו נוקטים בגישה הזו, אלא כל הבניינים בשכונה.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ומה יקרה כשחמישה דיירים יעבירו כבלים בתעלות ולשישי כבר לא יהיה מקום? הוא גם יכול להגיד ולתבוע שחמישה לפניו התחברו דרך הדירה והוא לא יכול לעשות את זה. 

 

זה לא פתרון ומה שאני באמת שואל זה, מה הפתרון? 

להוציא כספים רוב הדיירים לא יסכימו כי אין להם אינטרס, ולמנוע מדייר אחד שניים או חמישה לקנות רכב חשמלי, כי ככה.. לא מקובל.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתעלות רשת הקיימות יש מקום להרבה יותר מ 5-6 כבלים...

ברור שהפתרון האידאלי, הוא לוח חלוקה חדש, אבל החברות לא מוכנות להתקין בשביל דייר אחד.

מנקודת מבט של ועד בית, הפתרון של חיבור מהדירה אם כי הוא לא אידיאלי 

מהוה איזון סביר בין האינטרס של הדייר החשמלי, לבין הדיירים עם הבנזין.

 

עריכה אחרונה על ידי teyal
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 דקות, דניאל1983 כתב:

כמה לפי דעתכם יעלה להתקין עמדת טעינה בבניין די חדש, הדירה נמצאת בקומה 4 והחניה במינוס 2 ודי קרובה לכניסה לבניין?

 

 

תלוי..

אם הבניין מאפשר להתחבר ללוח של הבניין, זו התקנה די רגילה, סביבות 2000 ההתקנה.

אם צריך להוריד מהדירה שלך (כמו במקרה שלי), מגיע לכמה אלפים, תלוי בהרבה דברים.. כמו תעלה אם יש ואיפה, מיקום החניה וכו׳.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 20 שעות, Ramich כתב:

דיברתי גם עם חברת ג'ינרג'י, והם אמרו שקומה גבוהה יכול להיות מאתגר אבל אפשרי ועשו דברים כאלה. נתן מחיר מאוד הוגן למען האמת על עבודה כזו.

הם מבקשים תשלום עבור סוקר, אז אני אתחיל עם אפקון ונתקדם.

 300 ש"ח בג'ינרגי, מקוזז אם קונים עמדת טעינה שלהם בסוף. הזמנתי את הסוקר שלהם שיבדקו היתכנות טכנית להוריד קו חשמל מהדירה שלי לחנייה, יגיע עוד כשבוע.

עז יפנית בסלעים

yahav.biz | mineralz.co.il

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 46 דקות, elibaba כתב:

 300 ש"ח בג'ינרגי, מקוזז אם קונים עמדת טעינה שלהם בסוף. הזמנתי את הסוקר שלהם שיבדקו היתכנות טכנית להוריד קו חשמל מהדירה שלי לחנייה, יגיע עוד כשבוע.

 

תוכל לעדכן מסקנות?

 

ומה המצב שלך מבחינת מיקום? קומה, מרחק וכו'..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ציטוט

אם היינו "אטומים" כהגדרתך, אז גם לא היינו מאשרים לדייר להשתמש בתעלות רשת  ולהעביר את הכבל שלו בתשתיות הבניין.

אתה טועה, יש כבר פסיקה בנושא של ועד בית שתבע דייר כי חשב שהוא יכול למנוע ממנו לבצע פעולה דומה וכמובן שהועד הפסיד. לא ניתן למנוע את זה כל עוד ההתקנה נעשת בצורה תקינה, לכן ועד לא יכול להתנגד לכך, ואם כבר, עשוי לשלם על התהליך המשפטי במידה ויהיה כזה.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוקר טוב

מצורף פסק הדין התקדימי יש לכם את כל התשובות לכל השאלות

אף אחד לא הפסיד במשפט הדייר אישרו לו את ההתקנה הוריד כבלים מקומה גבוהה לחניון

והשופטת קבעה בסעיף 13 שהשימוש שנעשה ברכוש המשותף להתקנת העמדה מהווה שימוש סביר ברכוש המשותף, הועד קיבל אישור מהמומחה בתשובתו לשאלה 6 כל האחראיות והבטיחות הינה של בעל עמדת הטעינה.

כיום הותקנו עוד 2 עמדות בחניון הם מחוברות עם שעון נפרד בלוח החשמל בחניון וכל חודש  הם משלמים על הצריכה כתוספת למס ועד החשבון נע בין 100 שח ל150. בנוסף כל דיר שמתקין עמדה כזו

נדרש לחתום על מסמך שהוא אחראי מכל בחינות לכל נזק שיגרם.

בהצלחה

 

פסק דין התקנת עמדה טעינה לרכב חשמלי.pdf

  • רעיון טוב! 1

הונדה סיוויק ספורט 5 דלתות 1800 מודל 2010

שברולט מאליבו 2010 3.5 LT

שברולט קאפטיבה ספורט 2013 LS

שברולט מאליבו 2000 טורבו 259 כ"ס 2015

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 10.2.2021 בשעה 17:56, Ramich כתב:

מעדכן כי ביום ראשון מגיע אליי סוקר מחברת אפקון (חינם) לבדוק את המקום. 

אני מניח שיש פה עוד אנשים שזה מעניין אותם וזקוקים לפתרון כזה, לכן אעדכן מה תהיה התוצאה.

 

דיברתי גם עם חברת ג'ינרג'י, והם אמרו שקומה גבוהה יכול להיות מאתגר אבל אפשרי ועשו דברים כאלה. נתן מחיר מאוד הוגן למען האמת על עבודה כזו.

הם מבקשים תשלום עבור סוקר, אז אני אתחיל עם אפקון ונתקדם.

 

היי, הגיע בסוף הסוקר מאפקון? אני במצב דומה לשלך אשמח לשמוע מה אמר לפני שמזמין אותם בעצמי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בכל בניין מגורים יש מכסת הספק חשמלי מסוימת ויש גבול כמה עמדות ניתן להתקין על אותה תשתית רשת של הבניין.

 

גם אם כל דייר בעל רכב חשמלי,  ידאג להתקנה מלוח החשמל הפרטי שלו, בסופו של דבר זה החשמל של רשת הבניין ולא חשמל שמגיע ממקור חיצוני  או ישירות "מקו 400" של חברת החשמל.
בשלב כלשהו, החל מעמדת טעינה מספר X, הרשת לא תעמוד בזה ויתחילו בעיות רציניות מאוד של עומס על התשתית.

 

זה בכלל משהו שהוועד בית לוקח בחשבון? כי זה עניין די מסובך שלא פתיר כלאחר יד. 

 

הגדלת תשתית זה עניין מסובך ומאוד יקר ולא בכל בניין בכלל פתיר.

 

מסובך לא פחות זה להתקין מחלק הספקים בין העמדות טעינה,  כך שככול שיהיו יותר רכבים מחוברים לטעינה בו זמנית, תהיה מגבלת זרם טעינה כללית לכל העמדות על פי הספק מקסימאלי בהתם לתשתית הקיימת,  מה שגם יקצר את זמן הטעינה של כל רכב או הקצבת זמן. לדוגמא: רכבים 1-4 טעינה של 4 שעות מ 10 ברעב עד 2 בלילה ורכבים 4-8 מ 2 בלילה עד 6 בבוקר.  

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 
היי, הגיע בסוף הסוקר מאפקון? אני במצב דומה לשלך אשמח לשמוע מה אמר לפני שמזמין אותם בעצמי

כן, אתמול היה הסוקר מחברת אפקון.

מבחינת יכולת, הוא בדק הכל ואמר שזה אפשרי.
שוב אני קומה 20 בבניין חדש ויש לי תעלות עד החניון, כך שזה מתאפשר.
בשביל לא להעמיס על הדירה, המליץ לעשות 3x10, שזה מספיק לגמרי מבחינתי.

מבחינת מחירים, אני עדיין מחכה שיעדכנו אותי לגבי עלות של התקנה כזו. הם בודקים.

אגב, מחברת ג׳ינרג׳י גם דיברו איתי והסברתי להם בדיוק את המצב.
הם העריכו בגדול התקנה כזו באזור ה2000-3000 (לא נורא), לא כולל חציבות קדיחות ודברים מיוחדים אם יהיו.

הבחור מאפקון נראה מאוד רציני, אז נראה מה תהיה ההצעה שלהם.
בכל בניין מגורים יש מכסת הספק חשמלי מסוימת ויש גבול כמה עמדות ניתן להתקין על אותה תשתית רשת של הבניין.
 
גם אם כל דייר בעל רכב חשמלי,  ידאג להתקנה מלוח החשמל הפרטי שלו, בסופו של דבר זה החשמל של רשת הבניין ולא חשמל שמגיע ממקור חיצוני  או ישירות "מקו 400" של חברת החשמל.
בשלב כלשהו, החל מעמדת טעינה מספר X, הרשת לא תעמוד בזה ויתחילו בעיות רציניות מאוד של עומס על התשתית.
 
זה בכלל משהו שהוועד בית לוקח בחשבון? כי זה עניין די מסובך שלא פתיר כלאחר יד. 
 
הגדלת תשתית זה עניין מסובך ומאוד יקר ולא בכל בניין בכלל פתיר.
 
מסובך לא פחות זה להתקין מחלק הספקים בין העמדות טעינה,  כך שככול שיהיו יותר רכבים מחוברים לטעינה בו זמנית, תהיה מגבלת זרם טעינה כללית לכל העמדות על פי הספק מקסימאלי בהתם לתשתית הקיימת,  מה שגם יקצר את זמן הטעינה של כל רכב או הקצבת זמן. לדוגמא: רכבים 1-4 טעינה של 4 שעות מ 10 ברעב עד 2 בלילה ורכבים 4-8 מ 2 בלילה עד 6 בבוקר.  
 
 

לא יודע עד כמה זה בעייתי אם מתחברים ללוח הדירתי. הרי זה שווה ערך למזגן מרכזי או לכיריים אינדוקציה. אני מאמין שאם כל דייר ישים כיריים ויפעיל מזגן בו זמנית, הבניין לא אמור לקרוס.

כמובן אם בדירה יש הרבה צרכנים אז כדאי להגדיל את ההספק הדירתי.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 991 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...