Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

עזרה עם עמדת טעינה בבניין משותף


Ramich
שימו לב! השרשור הזה בן 992 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

הסיבה למונה נפרד היא שאם העמדה מחוברת לקו שמחובר למונה של ועד הבית, המונה הנפרד נחוץ כדי לדעת כמה חשמל צרכה עמדת הטעינה.

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 117
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

בישראל (לא יודע בקשר לחו"ל), יש בעיה עם כל הבניין ייקנה רכב חשמלי, מיטב המוחות עובדים על פתרון (כבר כמה שנים טובות).

אני מאמין שעוד כמה שנים זה יהיה מאחורינו (תחנות חשמל נוספות, סולארי, ואגירה)

אני יודע שיש בתים שמקבלים הגדלת מתח, לא יותר אם זה רלוונטי לכם ואתם גם ככה לא שם.

 

מונה נפרד נשמע רעיון מעניין.

האמת על באמת מאת דן אריאלי.

ספר שרשום בו את כל האמת בפרצוף שלנו :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מונה נפרד יש שני מקרים:

 

- חיבור חשמל ללוח של הבניין ומונה נפרד בשביל לעקוב אחר הצריכה של העמדת טעינה. החשבון חשמל יגיע לבניין.

- העברת קו חדש לגמרי והתקנת מונה חדש שיהיה רשום על שם הדייר. חשבון החשמל יגיע ישירות לדייר. לפי מה שאני מבין כרגע, מדובר בפתרון מאוד יקר, רק התשלום לחברת החשמל עומד על 6 אלף, לא כולל שום עבודה. למה? ככה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסיבה למונה נפרד היא שאם העמדה מחוברת לקו שמחובר למונה של ועד הבית, המונה הנפרד נחוץ כדי לדעת כמה חשמל צרכה עמדת הטעינה.

למדוד כמה חשמל צרכה עמדה - לא צריך מונה בשביל זה. אפשר לשים מערכת ניהול עומסים שיודעת למדוד בעצמה ולחייב.
אני מדבר על האופציה שנתנו פה, כמו שפות״ש כתב, לגבי חיבור קו חדש עם מונה חדש. השאלה שלי היא איפה ממקמים את המונה הזה פיזית - ארון מונים? אם אין שם מקום? אני גם מניח שיש דרישות מסויימות למיקום מונה מבחינת בטיחות ונגישות.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 8.2.2021 בשעה 17:23, Ramich כתב:

אני קומה 20, לכן אין אפשרות לחבר לדירה ישירות. אגב, אפשר איכשהו להתחבר למונה חשמל שנמצא בקומה?

ברור שאפשר מבחינה טכנית,לעשות פיצול אחרי המונה לקו שיעלה לדירה שלך ולקו שישאר בקומה.  לא יודע מה חברת חשמל יגיבו, אבל נראה לי שאם זה יהיה אסטטי ועם פחת אז לא יהיה בעיה.

אני רואה שכבר דיברת עם חשמלאי, תדבר איתו גם על האופציה הזו. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין בפורום הזה חשמלאי שמכיר את התקנים ויודע מה מותר ומה אסור, איזה דרישות יש מבחינת חיבור הקו למערכת של הדירה או כצרכן נפרד?

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעדכן כי ביום ראשון מגיע אליי סוקר מחברת אפקון (חינם) לבדוק את המקום. 

אני מניח שיש פה עוד אנשים שזה מעניין אותם וזקוקים לפתרון כזה, לכן אעדכן מה תהיה התוצאה.

 

דיברתי גם עם חברת ג'ינרג'י, והם אמרו שקומה גבוהה יכול להיות מאתגר אבל אפשרי ועשו דברים כאלה. נתן מחיר מאוד הוגן למען האמת על עבודה כזו.

הם מבקשים תשלום עבור סוקר, אז אני אתחיל עם אפקון ונתקדם.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מאוד ממליץ על ג'ינרג'י ובפרט על החשמלאי ציון.

חיברו אצלנו את הדייר לחניון מקומה 9, עשו עבודה נהדרת

וחסכו לנו את "המלחמה על השקע".

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

באותו נושא. אפקון החלו להתקין את עמדות הטעינה הביתיות של טסלה ה wall connector.

שווה לברר איתם, אלו עמדות מאוד איכותיות וגם מהירות.

https://www.afconev.co.il/tesla/?fbclid=IwAR2_jo8z64rEai0lrd-XxQ5G6PPA3_cMaB3bVQ6UFldRWuunXdm8erHU67E

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 14 דקות, bobi כתב:

באותו נושא. אפקון החלו להתקין את עמדות הטעינה הביתיות של טסלה ה wall connector.

שווה לברר איתם, אלו עמדות מאוד איכותיות וגם מהירות.

https://www.afconev.co.il/tesla/?fbclid=IwAR2_jo8z64rEai0lrd-XxQ5G6PPA3_cMaB3bVQ6UFldRWuunXdm8erHU67E

 

כן, הם באים אליי בעקבות השת״פ עם טסלה.

מחירים למעוניינים: 

2000 שקל העמדה עצמה

סביבות 2500 שקל התקנה עם 50 מטר כבל

3 שנים אחריות

לפני שעתיים, teyal כתב:

אני מאוד ממליץ על ג'ינרג'י ובפרט על החשמלאי ציון.

חיברו אצלנו את הדייר לחניון מקומה 9, עשו עבודה נהדרת

וחסכו לנו את "המלחמה על השקע".

 

סתם מתוך עניין, אתה נמצא בוועד.. אתה יכול להסביר את ההתנגדות? 

אני מבין את הבעייתיות, אבל למנוע מבן אדם לקנות רכב חשמלי (עם כל יתרונותיו), רק בגלל שהוועד מתנגד כי זה כאב ראש בשבילם? 

 

מה לדעתך הפתרון בהנחה שבאמת אין דרך אחרת?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במקרה שלנו אנו התנגדנו לשימוש בחשמל הציבורי מפני שאין רזרבות. יש מפוחים, תאורה, משאבות, שער. לכל היותר ניתן "למצוץ" מהמערכת רכב אחד או שניים. וכאן זה נופל. אי אפשר לתת לדייר אחד להשתמש במשאב ציבורי תוך קיפוח זכות של מישהו אחר. ועל זה יש את כל יתר הבעיות (קריאת מונה וכו'). מבחינתי כוועד ברגע שחברה נותנת פתרון של חיבור מהדירה אז מצדי שיעלה גם 20 אלף. הדייר אמור לבדוק את זה לפני שהוא רוכש רכב חשמלי לא אחרי. 

  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, teyal כתב:

מצדי שיעלה גם 20 אלף. הדייר אמור לבדוק את זה לפני שהוא רוכש רכב חשמלי לא אחרי. 

לא משנה מה הפתרון הנכון, מעניין איך היית מרגיש אם המצב היה הפוך ואתה היית רוכש רכב חשמלי, והועד היה אומר משפטים כאלה.

עריכה אחרונה על ידי shellcase
ניקיון של העלבות מיותרות
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם היינו "אטומים" כהגדרתך, אז גם לא היינו מאשרים לדייר להשתמש בתעלות רשת  ולהעביר את הכבל שלו בתשתיות הבניין.

אם אתה היית רוכש רכב חשמלי, לאחר ששני דיירים לפניך רכשו, התחברו לציבורי וכעת אין אפשרות לחברך היות

והמערכת הגיעה לסף הקיבולת, מה היית אומר? על הועד שלא רצה להיות "אטום" וחיבר את השניים שלפניך?

מי שגר בבניין משותף צריך לברר טוב טוב, לפני שהוא רוכש רכב חשמלי, אם ניתן יהיה להתקין לו שקע.

ולא לשחק את הקוזק הנגזל לאחר הרכישה.

 

עריכה אחרונה על ידי shellcase
נקיון העלבות מיותרות
  • אהבתי 1
  • מעניין 2
  • רעיון טוב! 4
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המדינה צריכה לעדכן את תקני הבניה כך שתהיה בחניון הכנה לעמדות טעינה שיקושרו למונים של הדירות. זה מסוג הדברים שהרבה יותר זול ופשוט להתקין במהלך הבניה. זה לא יעזור לבתים קיימים אבל לפחות יפתור את הבעיה בבניה חדשה. בעיר בוסטון הוצאה תקנה שבפרויקטים גדולים ב-25% ממקומות החנייה צריכות להיות מותקנות עמדות טעינה ובשאר צריכה להיות הכנה לעמדות טעינה.

 

https://www.boston.gov/sites/default/files/file/2020/09/EV Readiness Policy For New Developments_1_1.pdf

עריכה אחרונה על ידי eladts
  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אצלנו גם מגדל חדיש יחסית של 22 קומות בן 8 שנים ויש כבר 6 עמדות טעינה חלקן בחניון הפתוח וחלקן בתת קרקעי. הוועד ממש לא עשה בעיות למי שהתקין. מה שמצחיק זה שב3 מהעמדות יש רכבים רגילים.

להפך, לפני 3 שנים עשו "קבוצת רכישה" והועד זרם עם הנושא, הגיעה חברה שעבדה שבוע שלם והפכה את הריצוף בחניונים והתקנות ואלוהים יודע מה עשו אבל עובדה שזה אפשרי. . לפי מה שהבנתי מותקן לכל דייר מונה פרטי והוא מעביר תשלום נוסף לועד. הכל עניין של רצון.

אני אמנם לא מהנדס חשמל אבל לא נראה לי הגיוני שלבניין חדש ומודרני אין יכולת הכלה בתשתית שלו לעוד עומס של חשמל מכמה עמדות טעינה בודדות וגם אם יש בעיה יש מספיק חברות שיתנו פתרון.

עריכה אחרונה על ידי Angelica

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 992 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...