Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בואו נדבר על החנקן שבחדר...


CheckUp
 שיתוף

שימו לב! השרשור הזה בן 258 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 17 שעות, CheckUp כתב:

חסרונו אפילו באחוזים קטנים יפגע בתפקוד הצמיג במישורים של בטיחות נסיעה, הארכת חיי הצמיג, חיסכון בדלק והקטנת פליטת המזהמים של הרכב.

אשמח לסימוכין, למיטב ידיעתי ונסיוני, הבדל של אחוזים קטנים מהוראות היצרן לא בהכרח יפגע בבטיחות (לאיטים להיפך), הוא כן יפגע בצריכת הדלק בגלל התנגדות גדולה יותר לגלגל עקב שטח מגע גדול יותר וקשיחות דופן נמוכה יותר.
לחץ האוויר שנקבע ע"י היצרן מחושב לפי משקל הרכב (ואם לדייק אז לפי הכח הנורמלי שפועל על כל גלגל) אבל הוא גם פשרה בין אחיזה, התנגדות לגלגול ונוחות - כל נהג יכול להחליט שא' חשוב מב' או ג' (אם יש לו את הידע והכלים לכך).

 

ציטוט

       במהלך החלחול, החמצן מחמצן את הגומי ממנו עשוי הצמיג וגורם להתפרקותו, עלול לפגוע בתפקוד השסתום ולגרום לירידת לחץ אוויר.

   

         בנוסף, האוויר מכיל לחות הגורמת להחלדת רשת הפלדה בצמיג, הג'אנט ובסיס השסתום.

הכל טוב ויפה חוץ מדבר אחד - הצמיג חי בסביבה מוקפת אוויר, וגם - מתי לאחרונה ראית ג'אנט חלוד ברכב מודרני? הם צבועים, ג'אנט יחליד אם הציפוי יפגע (למשל, אם תשפשף אותו על אבן השפה בזמן שאתה חונה) וגם אז, מדובר בסגסוגת שרובה אלומיניום, ואם מדובר על ג'אנט מפלדה - אז בחיאת, העלות שלהם זניחה וגם ברכב בן ה14 שלי אין שום חלודה על ג'אנט הפלדה שלו, למרות שלא מולא חנקן אף פעם. ולמיטב הבנתי אותו הדבר הברזל בצמיגים - אורך החיים של הצמיג הופך את הפרמטר הזה ללא רלוונטי, הגומי יתייבש (עקב קרינת השמש) הרבה לפני.

 

ציטוט

וכמובן אצלנו זו פשוט ברירת מחדל, חינמית לחלוטין ללקוחותינו, ואנחנו מזמינים את הלקוחות להיכנס אחת לתקופה לבדיקת לחצי ניפוח, ומילוי חנקן אם נדרש – בחינם.

אין חינם, אתם עסק - המכונה והעלות מועמסים על מחיר המוצר שאתם מוכרים.

 

 

אם כל הכבוד לרצון ולשירות (ובאמת יש כבוד, כי אני מאד מעריך שירות 'לא ישראלי טיפוסי'), אני לא חושב שלשכנע את חברי הפורום למה חנקן זה טוב ואוויר זה רע זה חכם, אם היית טורח ועובר על דיונים קודמים בנושא - היית רואה שלעסנו פה את הנושא די לעומק ואמנם בתיאוריה לחנקן יש יתרונות, אבל במבחן המציאות הם או לא קיימים או זניחים.

 

 

עריכה להרחיב את העניין בתגובה של @פבל:
אחת הסיבות המשמעותיות יותר לשימוש בחנקן במירוצים הוא שליטה על גובה הרכב, מטעמים אווירודינמיים רוצים שהרכב יהיה מאד מאד קרוב לרצפה ובגובה ספציפי (כי כל מערך האווירודינמיקה מושפע מהאספלט והמרחק ממנו משמעותי בתכנון הכנפיים והundertray(רצפת הרכב)). אבל מה - הרכב גם צריך לעבור בדיקת תקנון שקובעת גובה מינימאלי (שבד"כ מאד מאד קרוב לאותו גובה ספציפי), בגלל שצמיגי סליקס הם בחתך קצת יותר גבוה מהעונדה של השכן, השינוי בגובה יהיה מאד משמעותי ויפגע בכח ההצמדה שהרכב יודע לייצר (זה למה רכבי מירוץ בסגנון פורמולה הם לרוב מאד קשיחים וכך נשארים אופקיים לקרקע (בF1 אין אפילו בולמים וקפיצים אלא קשיחות המתלה נגזרת מהקשיחות של המשולשים עצמם) ולעומתם רכבי ג'ימקאנה שבהם אין משמעות לאווירודינמיקה יהיו מאד רכים (כי מתלה רך=יותר אחיזה בפניות במהירות שבהן לכח ההצמדה אין משמעות)).

  • אהבתי 3
  • רעיון טוב! 2

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מבין את התגובות כאן, 

שורה תחתונה אתם מקבלים משהו בחינם, אף אחד לא מחייב אתכם לקנות צמיגים אצלם.

גם מה שנרשם על חנקן בכללי נכון, ואולי לאמא שלי שאין לה כח כל שבועיים וגם כל שנה למלא אוויר זה פתרון לא רע

אני אוהב אותך.

סע לאט, סע לאט.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 13 דקות, D1winner כתב:

שורה תחתונה אתם מקבלים משהו בחינם, אף אחד לא מחייב אתכם לקנות צמיגים אצלם.

 

אז זהו, ויתרתי לכתוב משהו לגבי הניסוח כי חשבתי שהוא היה מעט מבלבל רק לי, אבל מסתבר שלא. 

 

אתה לא מקבל ניפוח בחנקן בחינם. אתה מקבל אותו רק בקניית צמיגים מהם. 

משרת בקריה וסובל? האישה/חברה מרביצה לך? סתם מחפש כתף לבכות עליה? אין בעיה!

״גש לאפסנאות וחתום על שק אשכים״.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@D1winner מצד שני, לפחות הניסיון שלי, הוא שכאשר הצמיגים תקינים נדרש ניפוח פעם בחודשיים - שלושה. למה לבדוק כל שבועיים? בעיקר כדי לגלות שינויי לחץ בגלל מזג האוויר (שיהיו די מינוריים), או דליפות בגלל נקרים קטנים. את זה החנקן לא יפתור.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב, בדקתי וההנחה שמפוחי אוויר מספקים אוויר יבש היתה בדיוק זה - הנחה...

 

אבל, גם אילו ניפחנו באוויר יבש או בחנקן, כאשר האוויר בצמיג מתחמם הוא סופח לחות שכבר נמצאת בין שכבות הצמיג, כך שאלא-אם-כן מישהו הולך למלא בחנקן, לנסוע ואז לרוקן ולמלא שוב כשהצמיג חם, אז לא השגנו הרבה.

 

ובכל אופן, כל העניין בהורדת תכולת המים של הצמיג הוא להקטין את עלית הלחץ תחת חום בנסיעה, אבל במכונית כביש זו השפעה חיובית.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דומני שסיפור החנקן בצמיגים הגיע מעולם התעופה. אבל התנאים בהם פועלים צמיגי מטוסים כל כך שונים מהתנאים בהם פועלים צמיגי מכוניות עד שההשוואה מנותקת לחלוטין מהצרכים.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אמת.

 

העניין בצמיגי מטוסים זה שהם מנופחים ללחץ מאוד גבוה (מאות PSIGׂ) והעומס של הנחיתה יוצר חום עצום בצמיג, כך שיש צורך להקטין את התפשטות הגז בתוך הצמיג, וכן למזער את הסיכון להתלקחות במקרה שהצמיג בכל זאת מתפוצץ.

 

ביסודו של דבר, אפוא, השימוש בחנקן בצמיגים החל כאמצעי לעיכוב בעירה יותר מכל דבר אחר.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 16 שעות, Shab00 כתב:

אני בצבא גם מתעסק בצמיגים של כלי תעופה, יש לנו כלוב גלגלים שאנחנו מכניסים בפנים מחברים לונטיל סטנדרטי לגמרי כמו של רכב והוא ממולא ממיכלי חנקן שהם 100% חנקן ולא מכונות סינון מהאוויר כמו שאני מאמין שיש לכם.

מטוס שבא ב300 קמש, יש לו רק שלושה גלגלים, שוקל 11-15 טון, והצמיגים בלחץ של בערך 150psi רק בנגיעה הראשונה ברצפה נוצר כמות לחץ וחום ענקית שבאמת מצריכה חנקן, בלי לדבר על זה שהוא רץ קילומטר על המסלול במהירות מאוד גבוה ולפעמים גם משתמש בבלמים.

הקיה פיקנטו שלך ששוקלת טון ומגיעה גג ל120 קמש עם 4 צמיגים בלחץ של 30psi לא דורשת את זה...

Sent from my SM-G970F using Tapatalk
 

 

^^^^^

 

לפני כשעה, sperial כתב:

דומני שסיפור החנקן בצמיגים הגיע מעולם התעופה. אבל התנאים בהם פועלים צמיגי מטוסים כל כך שונים מהתנאים בהם פועלים צמיגי מכוניות עד שההשוואה מנותקת לחלוטין מהצרכים.

 

לפני 18 דקות, חן ג. כתב:

אמת.

 

העניין בצמיגי מטוסים זה שהם מנופחים ללחץ מאוד גבוה (מאות PSIGׂ) והעומס של הנחיתה יוצר חום עצום בצמיג, כך שיש צורך להקטין את התפשטות הגז בתוך הצמיג, וכן למזער את הסיכון להתלקחות במקרה שהצמיג בכל זאת מתפוצץ.

 

ביסודו של דבר, אפוא, השימוש בחנקן בצמיגים החל כאמצעי לעיכוב בעירה יותר מכל דבר אחר.

לא מאות אבל כן די הרבה, תקרא למעלה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מאות. אתה התעסקת במטוסים קטנים, חפש משהו על מטוסי נוסעים. 

 

אני לא שייך לתחום - אבל קראתי קצת. במטוסי נוסעים מגיעים למעל 200 PSI. ומה שחשוב הוא הפרשי הטמפרטורות בין הקרקע לרום הטיסה שיכול להגיע ל-60-80 מעלות, וההתחממות העצומה בנגיעה בנחיתה, כאשר הגלגלים מחליקים לפני שהם מתחילים להסתובב. זה העשן שרואים כאשר מטוס נוחת. 

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ה"חום העצום" בנגיעת הצמיג בקרקע זניח. מדובר בחימום של השכבה החיצונית של הצמיג ובגלל מוליכות החום הגרועה של הגומי הוא בכלל לא מספיק להגיע לחנקן שבתוכו.

 

@CheckUp הייתי שמח אם הייתם מעלים מאמר שמסביר מהאומרים הסימנים על הצמיג, התנגדות לגלגול ומה אומרים נתוני האחיזה שמופיעים על המדבקה בצמיג חדש לרטוב ויבש. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, sperial כתב:

מאות. אתה התעסקת במטוסים קטנים, חפש משהו על מטוסי נוסעים. 

 

אני לא שייך לתחום - אבל קראתי קצת. במטוסי נוסעים מגיעים למעל 200 PSI. ומה שחשוב הוא הפרשי הטמפרטורות בין הקרקע לרום הטיסה שיכול להגיע ל-60-80 מעלות, וההתחממות העצומה בנגיעה בנחיתה, כאשר הגלגלים מחליקים לפני שהם מתחילים להסתובב. זה העשן שרואים כאשר מטוס נוחת. 

מטוסי נוסעים ברור ששוקלים הרבה יותר אבל יש להם גם יותר גלגלים בהתאם.

 

אני חובב תעופה ואני יכול להגיד לך שבדברים האלו המטוסים המערבים של האמריקאים והאירופאים שונים מאוד משל הרוסים

שדות תעופה מערביים מצוחצחים ונקיים ומסלולי הטיסה בהם ללא שום הפרעה, לעומת זאת ברוסיה לראות חריצים ודשא מבצבץ זה דבר טבעי.

תסתכל על צמיגים של מטוסים רוסים הם די גדולים לעומת של המערביים ומתוכננים להרבה יותר עומס ותנאים רעים ובטוח יש גם הבדל בלחצים בגלל הגדלים.

 

יש מנהג שלפני נחיתה בF15/F16 שמאמתים לך מהקרקע שקני הנסע באמת יצאו החוצה בגלל לא מעט תקלות שקרו בנושא שהם באו לארץ.

 

שני מטוסים ששוקלים בערך אותו הדבר אחד רוסי אחד מערבי

 

SU-25

ERP6e9c3d_04_Su_25.jpg

c932ae9b3f44395bad16bc47d57f3e40.jpg

 

F16

ZHV16hu5-gO49eK_PWljw7XPD5uVvAaEKWtr-HhQ

 

(אני אהיה הוגן ואגיד שבF15 הם יותר סבירים)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רק הערה -

מייבש אוויר לא יתן לך אוויר ללא לחות לחלוטין.

לא מאמין שיש מייבש לחות בתחום הזה של צמיגי רכב שנותן אוויר יבש ב99.999% נקי.

לגבי הפרדת חנקן - זה יקר ומסובך. כלומר,  מי שממלא חנקן פשוט משתמש בבלון, כנראה באיכות  %99.999. למעשה, יש מצב שזה לא כל כך יקר, במיוחד אם אתה רשת ואם אתה סוגר חוזה שנתי לאספקה. בעקרון זה גם די פשוט, בלון, צינור וזהו.

בשביל לקבל צמיג ללא חמצן, צריך למלא ולשאוב בו זמנית, מה שלא אפשרי,  אז למעשה לבצע מספר גדול של מחזורי מילוי חנקן וריקון לחץ. כלומר מצריך מכונה וזמן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 258 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...