Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התייעצות- מהנדסאי להנדסה.


ANUTKK
שימו לב! השרשור הזה בן 1170 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

להגיד מתחילים ב 10 והשכר לא מכובד זו מחשבה לא נכונה.

 

לכל מקצוע יש עקומת למידה שמשפיעה על השכר ההתחלתי וככל שאתה מתקדם בידע וביכולות הפירמידה נהית יותר צרה והשכר עולה. כדאי להסתכל לא איפה אתה מתחיל אלא איפה אתה עוד 5 שנים ואיפה עוד 10.

 

חשוב לזכור ששכר גם מושפע מהיצע וביקוש והיצע וביקוש זה דבר דינאמי. בתחילת שנות ה 90 למשל מהנדסים אזרחיים קיבלו הצעות מצויינות כי היה מחסור, המון רצו ללמוד בגלל זה הנדסה אזרחית ועד שסיימו הפיק עבר וההיצע היה אדיר.  מי שיצא בזמן ותפס את הגל הצליח גם להתקדם מהר יחסית ומי שפספס אכל אותה.

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, vadim6385 כתב:

הבנתי שגם הנדסת חומרים זה ככה. חבר סיים הנדסת חומרים גם בבין גוריון, אבל קיבל הצעות עבודה עם שכר מעליב (4 ספרות). בסוף עשה הסבת מקצוע למתכנת.

 

תלוי איפה אתה מסיים, איך אתה מסיים, ועוד כל מיני גורמים. 2 חברים שלמדו איתי בטכניון בתואר הנדסת חומרים-כימיה (התואר בהנדסת חומרים מצומצם, חייב לשלב אותו עם כימיה או פיזיקה) עובדים בשכר נהדר.

גם אני קיבלתי מספר הצעות עבודה מעליבות וכך גם כל אחד שמחפש עבודה בלי קשר להנדסה/לא הנדסה ואיפה או מה סיים, חברות כ"א עם הצעה סטנדרטית שולחות אותה לכל חור, ומעסיקים שמנסים למצוא עובדים בשיטת מצליח לא חסרים.

זה לא אומר שצריך לקחת את ההצעות האלו. שימשיכו לחפש ויבינו מה מצבם בשוק בפועל, ואז יעשו החלטה מושכלת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, Night Driver כתב:

להגיד מתחילים ב 10 והשכר לא מכובד זו מחשבה לא נכונה.

 

לכל מקצוע יש עקומת למידה שמשפיעה על השכר ההתחלתי וככל שאתה מתקדם בידע וביכולות הפירמידה נהית יותר צרה והשכר עולה. כדאי להסתכל לא איפה אתה מתחיל אלא איפה אתה עוד 5 שנים ואיפה עוד 10.

 

חשוב לזכור ששכר גם מושפע מהיצע וביקוש והיצע וביקוש זה דבר דינאמי. בתחילת שנות ה 90 למשל מהנדסים אזרחיים קיבלו הצעות מצויינות כי היה מחסור, המון רצו ללמוד בגלל זה הנדסה אזרחית ועד שסיימו הפיק עבר וההיצע היה אדיר.  מי שיצא בזמן ותפס את הגל הצליח גם להתקדם מהר יחסית ומי שפספס אכל אותה.

כאשר שכר מינימום זה 5, טכנאי מקבל 8, אז תואר אוניברסיטאי 4 שנתי בשביל להתחיל ב 10 לא נשמע מפתה במיוחד.
לא יודע כמה משתכר בוגר אזרחית אחרי 10 שנים, אבל השוק רווי כבר כמה שנים ואותו קרוב שציינתי כמעט לא התקדם בשנתיים הראשונות ונטש את המקצוע.
בכל מקצוע יש משכורת התחלתית ומשכורת תיקרה ויש קורלציה ביניהן. בהייטק עבור מי שלא קודם לניהול זה מתחיל ב 15-20 ועוצר ב 30-35, והביקוש לעובדים חזק ורציף מזה עשורים. לכן 10 אלף נישמע לי חשוד, וצריך לבדוק מאוד בזהירות את אופק הקידום בהנדסה אזרחית לפני שנכנסים לזה


 

לכו קיבינימאט כולכם.

גם מסלפים מה שאמרתי, גם מוציאים דברים מהקשרם, גם משמיצים, גם חוסמים, גם לא נותנים הזדמנות להגיב ולהסביר, וכולכם פותחים עלי ג'ורה מאחורי הגב כשאני לא יכול לענות. "גברים"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא תמיד יש קורלציה ועם כל הכבוד טכנאי הוא אדם שמרויח את ה 8 שלו עם עודף למעסיק כשמהנדס מתחיל לפחות בשנה הראשונה לא מצדיק את שכרו (ובחודשים הראשונים הוא גם עולה זמן של זה שמלמד אותו ומתקן את הטעויות שהוא עושה). מהנדס שמתחיל בסביבות 10 יכול להגיע אחרי 5-6 שנים ל 20 וגם יותר מזה כתלות בתחום ובתפקיד אותו הוא ממלא.

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, icohen436 כתב:

בכל מקצוע יש משכורת התחלתית ומשכורת תיקרה ויש קורלציה ביניהן. בהייטק עבור מי שלא קודם לניהול זה מתחיל ב 15-20 ועוצר ב 30-35, והביקוש לעובדים חזק ורציף מזה עשורים.


 

 

באיזו מדינה זה ש "מתחילים" ב 15-20? אולי בוגרי הנדסת חשמל/מדמ"ח מאוניברסיטה בעלת שם. הרוב המוחץ והמוחלט ממש לא מתחילים ב 20 (ונגלה לך סוד, הממוצע עבור מהנדס טרי אם מחשיבים גם את המכללות הוא גם לא 15....)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חברים עזרתם לי המון עם כל התגובות שלכם, כנראה שאני ישאר במצב הזה ולא ילמד הנדסה, אני יצבור נסיון בביצוע ומשם הוצאת הוצאת מנהל עבודה ומשם השמיים הם הגבול..

תודה רבה לכולכם

 

*אם אפשר לא לסגור את השרשור, אשמח לעוד תגובות מאנשים שכבר נמצאים בענף הבנייה.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 שעות, Pika007 כתב:

 

באיזו מדינה זה ש "מתחילים" ב 15-20? אולי בוגרי הנדסת חשמל/מדמ"ח מאוניברסיטה בעלת שם. הרוב המוחץ והמוחלט ממש לא מתחילים ב 20 (ונגלה לך סוד, הממוצע עבור מהנדס טרי אם מחשיבים גם את המכללות הוא גם לא 15....)

אכן, התכוונתי לבוגרי חשמל ומדמ"ח מאוניברסיטה (אולי גם יוצאי 8200 וכאלה). זאת בהשוואה לבוגרי הנדסה אזרחית מאוניברסיטה שמתחילים עם 10.
לבוגרי חשמל\מחשבים במכללות יותר קשה להשתלב בשוק, חלקם אפילו לא מוצאים עבודה במה שלמדו.

לכו קיבינימאט כולכם.

גם מסלפים מה שאמרתי, גם מוציאים דברים מהקשרם, גם משמיצים, גם חוסמים, גם לא נותנים הזדמנות להגיב ולהסביר, וכולכם פותחים עלי ג'ורה מאחורי הגב כשאני לא יכול לענות. "גברים"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לימודי הנדסה הם ברובם לימודי מתמטיקה ופיזיקה, שלא תורמים לך כלום למקצוע, 

אם אתה מחפש להתקדם מקצועית בתחום, אתה עדיין תצטרך את התעודה של המהנדס בניין, 

מציע לך ללמוד מסלול גמיש,  לא משנה כרגע באיזה מקום, וולעבוד במשרד תכנון במקביל , ללמוד היטב את תוכנות השרטוט אוטוקד ורוויט,  ולצאת עם המהנדסים לשטח כשהם יוצאים,

 

עיקר העבודה שלך תהיה בשרטוט אתה חייב לשלוט בתוכנות האלו,   אני לצערי לא מתחבר לזה בכלל. 

 

הניסיון שלך הוא הכי חשוב, ניסיון של 2-3 שנים, הוא מאוד משמעותי, ויתן לך יתרון אדיר על פני בוגרים טריים ללא ניסיון , ,

 

בסוף לא ממש מעניין איפה למדת, אחרי שתצבור ניסיון בתחום, המקום לימודים שלך לא יהיה מה שיקבע את המשכורת שלך , אלא רק הידע והניסיון של הפרקטיקה שרכשת

 

כבוגר תואר ראשון בהנדסה הידע שלך הוא מקסימום פיתרון משוואות ותרגילים שלא יעזרו לך בכלום, אתה חייב לשלב עבודה במקביל, 

 

אני אומר לך  את  זה מניסיון אישי 

 

 

ביצוע תיקוני שפכטל ועבודות צבע בבתים,

 

פרטים בה"פ .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ממש לא מסכים שלימודי הנדסה זה מתימטיקה ופיזיקה שלא עשמשו אותך.

 

אתה לומד חוזק, אלסטיות, ועוד ים של דברים שמאוד משמשים אותך ביום יום וזה לפני שהתייחסנו לנושא הכי חשוב (שלא קיים בכל המכללות) זה שמלמדים אותך חשיבה הנדסית מסודרת שמאפשרת לך להגיע לבד למידע שאתה צריך וליישם אותו כדי לפתור בעיות הנדסיות וטכניות. 

  • אהבתי 2

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עובדתית, זה לא נכון ש"השוק מוצף".

הציפיות שלך כנראה היו גבוהות מידי.

בניין זה לא תוכנה (כלום חוץ מתוכנה זה לא תוכנה...)

כולם בהתחלה אוכלים חצץ.

אם חשבת שתבוא ויגידו לך "וואו! הנדסאי בניין, בוא קח את הכסף שלנו!" אז במציאות זה קצת פחות זוהר.

ועכשיו עוד קורונה וזה.

 

רוצה ביצוע?

תתחיל לשלוח קו"ח למשרדי הפיקוח הגדולים. תתקבל, תוכיח שאתה טוב, ותתקדם.

גם השכר יתקדם בהתאם. 

וכשיהיה לך נסיון, תוכל להיות מנהל פרויקטים עצמאי.

חברות בניה - רק הגדולות ביותר. השאר עובדים עם המשרדים הגדולים ולא מחזיקים מפקחים שכירים.

 

ולמה בעצם לא תכנון?

תפתח לוחות כמו "ארכיג'וב" וגם את הכלליים.

לא יודע אם מגייסים עכשיו בקורונה. אבל אם כן, תוכל להתקבל לעבודה משרדית נוחה יחסית (עם מוביליות מוגבלת יותר בשכר).

גם שם עם אופציה לקריירה כבעל משרד עצמאי.

 

1. MAZDA 3 ACTIVE 08 1.6

2.  MITSUBISHI  SPACE STAR 1.2 instyle 2018

נפרדנו בצער מהטריוס הקשישה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, natco כתב:

בניין זה לא תוכנה (כלום חוץ מתוכנה זה לא תוכנה...)

 

ליתר דיוק - אפילו תוכנה זה לא תוכנה 🤣

  • מצחיק 1

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, natco כתב:

עובדתית, זה לא נכון ש"השוק מוצף".

הציפיות שלך כנראה היו גבוהות מידי.

בניין זה לא תוכנה (כלום חוץ מתוכנה זה לא תוכנה...)

כולם בהתחלה אוכלים חצץ.

אם חשבת שתבוא ויגידו לך "וואו! הנדסאי בניין, בוא קח את הכסף שלנו!" אז במציאות זה קצת פחות זוהר.

ועכשיו עוד קורונה וזה.

 

רוצה ביצוע?

תתחיל לשלוח קו"ח למשרדי הפיקוח הגדולים. תתקבל, תוכיח שאתה טוב, ותתקדם.

גם השכר יתקדם בהתאם. 

וכשיהיה לך נסיון, תוכל להיות מנהל פרויקטים עצמאי.

חברות בניה - רק הגדולות ביותר. השאר עובדים עם המשרדים הגדולים ולא מחזיקים מפקחים שכירים.

 

ולמה בעצם לא תכנון?

תפתח לוחות כמו "ארכיג'וב" וגם את הכלליים.

לא יודע אם מגייסים עכשיו בקורונה. אבל אם כן, תוכל להתקבל לעבודה משרדית נוחה יחסית (עם מוביליות מוגבלת יותר בשכר).

גם שם עם אופציה לקריירה כבעל משרד עצמאי.

 

כל מה שאתה אומר מדוייק.

אבל בחלק מהחברות (גם הגדולות שהייתי בראיון) מצפות שאני יהפוך את הרכב הפרטי שלי לרכב עבודה שזה אומר להיכנס לשטח עם הרכב ולנסוע בכל הארץ- לזה אני בכלל לא מסכים, למה שאני יהפוך את הרכב הפרטי שלי שעבדתי נורא קשה בשביל לקנות אותו ואני יהפוך אותו לרכב עבודה? ומה לגבי בלאי, תקלות וטיפולים? השיטה שלהם זה לשלם לפי ק"מ או חופשי חודשי (אמיתי לגמרי זה מה שהציעו לי). ומבחינת השכר אני בכלל לא דורש הרבה ואני מודע שעל כל משרה יש לפחות לפחות 10 מתמודדים, אבל הבעיה היא שיש אנשים שמסכימים לעבוד בתנאים האלה שזה אומר שכר 7K ברוטו בתפקיד ביצוע בשטח 12 שעות ביום ולפעמים ימי שישי וכמובן ללא רכב .. 

סיפור אמיתי- בתחילת הדרך בחיפוש עבודה ראשונה נסעתי עד ירושלים (אני גר במרכז) לתפקיד פיקוח התנאים שהציעו לי 32 שקל ברוטו לשעה, עבודה רק בלילות בתנאי שטח וללא רכב והעבודה בכל הארץ שזה אומר כל יום אני במקום אחר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...