Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם רכבי פלאג-אין, באופן ספציפי, אינם מתאימים למזג האוויר החם בישראל?


פובליוס קורנליוס
 שיתוף
עוקבים 5

פוסטים מומלצים

לפי הבנתי, מסקירות שבוצעו בחו"ל על רכבי פלאג אין (PHEV), נראה שכאשר יש צורך להדליק מזגן באוטו (בישראל זה כמעט חצי מימות השנה), אז מנוע הבנזין נכנס לפעולה, ואז לא ניתן לנסוע על חשמל בלבד. הרכב אמנם מתפקד אז כרכב היברידי רגיל, אך מאבדים את היתרון של נסיעה חשמלית לכמה עשרות קילומטרים, ומשום שלרכבי PHEV יש כמות כוחות סוס גדולה מן הרגיל בדרך הכלל, אז צריכת הדלק שלהם גרועה משמעותית מרכבים היברידיים קלאסיים. 

 

השאלה שלי היא האם הבנתי נכון את אופן הפעולה של המזגן ברכבי PHEV, ואם כן, אז האם במקרה כזה כבר עדיף לקנות רכב היברידי רגיל שיהיה חסכוני יותר בדלק.

ספציפית אני מתעניין ב-MG HS PHEV החדש שמשווק כרגע בארץ. על הנייר, מדובר ברכב חסכוני. אך כאשר לוקחים בחשבון את הצורך במזגן, ובהנחה שאז אפקט החשמל מתבטל, אז למעשה מקבלים רכב היברידי "לא רגיל" שצריך להשביע 258 כוחות סוס ומזגן בקיץ הישראלי. 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הבנת לא נכון. המזגן עובד גם כאשר נוסעים על הסוללה בלבד (הטווח אולי מתקצר מעט)

 

ראה בסרטון הבא:

 

  • אהבתי 1

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4

וולוו XC40 T3 Momentum

וולוו V40 T4 Kinetic Plus (נמכרה)

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

ב-MG HS PHEV ספציפית, לא יודע אם זה ככה בכל רכב פלאג אין, המנוע נדלק כאשר נדרש חימום של הרכב. הקירור יכול לעבוד על חשמל בלבד. אז דוקא במזג האוויר החם של ישראל זאת פחות בעיה מאשר במזג האוויר הקר של אירופה...

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

בהחלט הבנת לא נכון והתשובה היא להיפך אפילו. המזגן עובד גם עם מנוע החשמלי בלבד. אצלי למשל אני יכול בתכנות מראש (לשעות קבועות) או בלחיצה על כפתור בשלט, לקרר או לחמם את הרכב מראש לפני נסיעה, מבלי להתניע את המנוע.

  • אהבתי 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה לכולם. אז המזגן ימשיך לעבוד גם עם המנוע החשמלי בלבד. שמח שלא הבנתי נכון. 

  • אהבתי 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

המזגן במכוניות היברדיות, היברדיות נטענות וחשמליות מופעל ע"י מנוע חשמלי יעודי, בדיוק כמו מזגן ביתי. המנוע הזה מקבל חשמל מהסוללה הראשית ולכן לא משנה כלל אם מנוע הבנזין או המנוע החשמלי שמחובר לגלגלים פועלים.

 

לפני 5 שעות, TheArcane כתב:

ב-MG HS PHEV ספציפית, לא יודע אם זה ככה בכל רכב פלאג אין, המנוע נדלק כאשר נדרש חימום של הרכב. הקירור יכול לעבוד על חשמל בלבד. אז דוקא במזג האוויר החם של ישראל זאת פחות בעיה מאשר במזג האוויר הקר של אירופה...

 

בשברולט וולט יש חימום חשמלי ע"י גוף חימום, אבל בטמפרטורות נמוכות (פחות מ-℃2) מנוע הבנזין נדלק כדי לסייע בחימום. בהרבה מכוניות חשמליות או היברדיות נטענות חדשות יותר יש במקום גוף חימום משאבת חום, שעובדת כמו חימום של מזגן ביתי. משאבת חום יעילה יותר מאשר גוף חימום ולכן הפעלת החימום תשפיע פחות על הטווח החשמלי ברכב עם משאבת חום. בכל מקרה ברכב עם חימום חשמלי מכל סוג אין צורך לחכות שמנוע הבנזין יגיע לטמפרטורת עבודה כדי שהחימום יהיה אפקטיבי וזה יתרון גדול באזורים קרים.

 

עריכה אחרונה על ידי eladts
  • אהבתי 2
  • מעניין 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף
×
×
  • תוכן חדש...