Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רכב בצבע שחור - טוב או רע?


doesnotmatter
 שיתוף
עוקבים 26

פוסטים מומלצים

מהנסיון שלי עם רכבים שחורים - תמיד יותר חם בקיץ ואין בכלל צל של ספק. כמעט לקחתי את הרכב שלי הנוכחי בשחור ואדום והאמת שמח שלא.

הלבן מרגיש הרבה פחות חם בקיץ מאשר רכב כהה, והיו לי רק רכבים כהים עד כה.

 

כמובן שאת עניין הנקיון והסימנים..

עריכה אחרונה על ידי liav12
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • תגובות 55
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ההודעות עם הניקוד הגבוה ביותר

doesnotmatter   אענה לך כאן במקום באישי,  פורומים נועדו לתת תשובות והכוונה באופן גלוי לשאר החברים רק ככה אנחנו לומדים ומפיקים לקחים. (אחד מהשני)   ראשית כל יש פורום דיטיילינג,

אין הבדל בחום, מעלה לפה ולשם. הוכח מזמן באלף ואחת הזדמנויות שונות אבל לך תעקור מנטרה שנטועה כל כך עמוק.   מבחינת ניקיון - כל מה שכתבו נכון. סיוט. רואים כל גרגר אבק או סווירל.

פעם ראיתי איזה ניסוי שעשו והגיעו ליותר מ 20 מעלות ברכבים כהים כמו שחור ואפור לעומת רכבים בצבע לבן וכסוף. כמו שציינו מעליי, רכב שחור נראה טוב כשהוא נקי וללא סירוולים או שריטות. יש לשכן שלי אא

תמונות שפורסמו בשרשור

2 בהמות שחורות במשך עשור..

דודג` ראם

פורד 3500

צבע סיוט מי שכותב,שאין הבדל מבחינת מעלות. לא יודע על.מה הוא מדבר...

נסה בקיץ להכניס אשראי,בחניון פתוח. ובטעות, הזרוע תיגע בפח...כויה במקום.

כל אבק נדבק עליו סיוט...

מה שכן כשהרכב,נקי הוא הכי חתיך בשכונה...

היום עם רכב לבן מרוצה עד השמים..

  • אהבתי 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 7 שעות, robertf כתב:

נו באמת. אפור וכסוף שה מאוס אבל לבן לא? לבן זה הצבע הי נפוץ בכביש By far.

לא אמרתי שלבן זה יפה או מעניין. אמרתי שזה הכי פרקטי לתחזוקה.

 

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מניסיון צבע שחור על רכב(בלי פתיתים מטאליים) דורש הרבה תחזוקת ניקיון ופוליש, במיוחד בשמש רואים עליו סווירלים.

אם אבק זאת הדאגה שלך אז צבע שמפניה טוב, עליו כמעט ולא רואים אבק.

  • רעיון טוב! 1

b47 - 140 kW (190 PS; 188 hp)

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

doesnotmatter

 

אענה לך כאן במקום באישי,  פורומים נועדו לתת תשובות והכוונה באופן גלוי לשאר החברים

רק ככה אנחנו לומדים ומפיקים לקחים. (אחד מהשני)

 

ראשית כל יש פורום דיטיילינג, שם תקבל כמעט כל תשובה על טיפוח רכב. אתה מוזמן תמיד לשאול שם.

 

לשאלתך האם לשלול רכב שחור, איני קובע לאף אחד מה לקנות, רק צריך לקחת בחשבון את כל מה שנכתב כאן על תחזוקה, אחרת רכב שחור נראה פשוט גרוע. אני כן יכול לומר שיש צבעים שאני שולל לחלוטין (אדום/כתום/בורדו וכד') כי רכב זה חלק מהאישיות שלך, ואתה חייב להרגיש נוח בתוכו. דווקא שחור זה צבע יוקרתי, במגבלות שאציין.

 

רכב שחור כמו כל רכב חייב לעבור טיפולי דיטיילינג אחת לתקופה, זה לא רק מראה הרכב (שעבורי לא פחות חשוב) אלא הגנה מפני מפגעים שהורסים את הצבע. (שלשלת, מזהמים (מי שבחיפה חווה את זה אפילו דרך קנה הנשימה) גשם לכלוך וכד') כלומר טיפול אחת לחצי שנה, או ציפוי נונו שיחזיק שנתיים בלחץ, או עטיפת הרכב בויניל (PPF) שזו ההגנה הטובה ביותר, אך עולה בהתאם. (מתחיל ב 8K ומגיע ל 25K בשקט)

 

אחרי כל התהליך הזה, עדיין זה לא מבטיח רכב שנראה למשעי/חלק, כי כל תחזוקת ניקיון לא לפי טכניקה נכונה תגרום להריסת הצבע. כאן נכנס הצבע השחור - מעבר לעניין שכל לכלוך נראה על רכב שחור (משהו שאיני יכול לראות)  גם לאחר כמה שעות שהרכב עבר שטיפה, כניסה למכוני שטיפה אוטומטיים (מנהרות המוות) יעשו מעל הצבע מערבולות/סווירילים/הולוגרמות שעל צבע שחור, הם נראים ובולטים יותר מאשר על צבע לבן. כשאני רואה רכבים חדשים/יוקרתיים על הכביש (3/4 שנים) מלאים בסווירלים בולטים, זה צובט בלב על ההזנחה. 

 

מה עושים, טיפולי דיטיילינג (כל המידע בפורום הייעודי) בגדול, שטיפה טובה עם תכשירים לרכב, פלסטלינה יסודית מעבר עם פוליש רב שלבי, לאחר מכן מעבר עם IPA  -כלומר, אלכוהול רפואי (70%) מדולל שמוריד את כל שאריות השומנים מעל הצבע, על ידי זה הצבע נקי ממשקעי שומנים/לכלוך ויקבל מעליו אוטם צבע בצורה מיטבית שתחזיק 

יותר מעמד. 

 

גם אחרי ציפוי או אוטם איכותי שמיישם מעל הרכב, כל תהליך ניקוי לא מקצועי, עם כלים לא מתאימים (ג'ילדות למשל) כמו מטליות עם GSM גבוה (רמת צפיפות הבד) למינימום חיכוך עם הצבע, שטיפה מוקדמת, טכניקת ניגוב שימוש בתכשירי QD שעוזרים בייבוש המים וגם נותנים פיניש/הגנה מסוימת. אם כל זה לא מיישם, צבע הרכב ייהרס גם לאחר טיפול דיטיילינג.

 

נשמע מסובך, אך זה בכלל לא ככה, עניין של אורך חיים - למי שעבורו רכב זה רק רק כלי שולי "שצריך לשרת אותך" - אלא משהו מעבר שנעים לשהות בו, להסתכל עליו - כי תחביב רכבים זה לא רק לקנות רכב, אלא גם לתחזק חיצונית/פנימית בדיוק כמו שמתייחסים למנוע. (מבחינתי אין הבדלים)

 

 

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הבעיה רק שאם אתה קונה רכב משומש, סיכוי לא כזה גבוה שהבעלים הקודמים עשה משהו מהדברים האלו. ואם הרכב חנה כמה שנים בשמש כל היום, הנזק לצבע כבר נגרם. 

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

@yogev20 חולק עליך חלקית. כחיפאי שמחזיק שני רכבים לבנים (ונוטה לא להקפיד על דיטיילים) - האבק של חיפה די בולט עליהם. אני לא משווה את זה לשחור כי מעולם לא היה לי רכב שחור, אבל היו (ויש) לי רכבים בשלל צבעים אחרים, כנראה שהלבן סובל יותר.

 

חוץ מזה, אם אתה כזה קפדן אני מניח שתבצע את כל הטיפולים בכל רכב, ולא משנה מה צבעו. כיוון שפות"ש מתכוון לרכוש רכב משומש לא תהיה לו ברירה, הוא יצטרך להתפשר על משהו. אם זה אני - הפשרה תהיה על הצבע, לטובת רכב במצב מיכאני טוב. כמובן שאני מתכוון לגוון, לא לטיב הציפוי שיהיה חשוב לי שלא יציג פגמים שעלולים להתפתח לחלודה קטלנית.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

בסופו של דבר מדובר לפי דעתי בכל מקרה לגופו, יש רכבים שיפה להם לבן לעמות שחור ולהפך.. יש כאלו שצבע לא מענין אותם ויקחו מה שהכי פחו כאב ראש ועניינים- לבן

אני אישית מעדיף ךשחור ועם הרכב השחור השני שלי, כן חם בקיץ קצת יותר ורואים יותר שריטות אבל הרבה יותר יפה בעיניי ולגמרי שווה את זה

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 5 שעות, Buki כתב:

הבעיה רק שאם אתה קונה רכב משומש, סיכוי לא כזה גבוה שהבעלים הקודמים עשה משהו מהדברים האלו. ואם הרכב חנה כמה שנים בשמש כל היום, הנזק לצבע כבר נגרם. 

 

אם קונים רכב שחור (נניח בן 5 שנים) שרוב הזמן עמד בשמש, איזה נזק יכול להיגרם לצבע? זה משהו בלתי הפיך? כלומר אם דואגים לעשות פוליש, ווקס/אוטם צבע או ציפוי ננו (לא כ״כ בטוח מה כל אחד מהדברים עושה), זה לא יעזור לפגיעה שכבר נעשתה בצבע? 

והאם נזק שנגרם לצבע כפי שאתה מגדיר אותו, האם זה נזק שאמורים לראות בעין לפני קנייה? כלומר ניתן להבחין ישירות שהרכב לא קיבל תחזוקה מתאימה לצבע ע״י הבעלים הקודמים?

  • מעניין 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כן, אפשר, לצורך העניין אם רואים סווירלים או הולוגרמות וכו', זה מעיד שהרכב נשטף בצורה לא נכונה.

ברור שאם יש מעט סווירלים אז זה בסדר יחסית, אבל אם הכמות מאסיבית יחסית ובולטת מאוד, סימן שהרכב נשטף לרוב בצורה לא נכונה.

עריכה אחרונה על ידי dorsht

Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 4 שעות, Dushane כתב:

 

אם קונים רכב שחור (נניח בן 5 שנים) שרוב הזמן עמד בשמש, איזה נזק יכול להיגרם לצבע? זה משהו בלתי הפיך? כלומר אם דואגים לעשות פוליש, ווקס/אוטם צבע או ציפוי ננו (לא כ״כ בטוח מה כל אחד מהדברים עושה), זה לא יעזור לפגיעה שכבר נעשתה בצבע? 

והאם נזק שנגרם לצבע כפי שאתה מגדיר אותו, האם זה נזק שאמורים לראות בעין לפני קנייה? כלומר ניתן להבחין ישירות שהרכב לא קיבל תחזוקה מתאימה לצבע ע״י הבעלים הקודמים?

 

הבעיה זה לא רכב שחונה בשמש, אלא איזה טיפול הוא עובר. הנזקים ממזהמים שיש באוויר על רכב שלא עובר טיפול

חמורים יותר מאשר השמש ישירה.  (ג'ינג'ים, חלודה, לכה שחוקה, בסוף צבע גמור =בלתי הפיך)

 

בפועל רכב ששכב כל חייו בשמש ישירה אבל עבר טיפולי דיטיילינג, ונשטף ידני לפי כל הכללים המוכרים/בטוחים (טכניקת שטיפה/ניגוב) יראה טוב יותר מרכב שחונה רק בצל, אבל נשטף במכוני שטיפה עם מטאטא ושמרטוט מלא חולות.

 

לגבי לראות בעין, בחיפוש האחרון היה רכב ממש שמור שרציתי וגם בצע לבן (העדפה ראשונה לי) נסועה נמוכה

היה נראה עסקה מעולה. שהבטתי יותר לעומק הצבע, הבחנתי בג'ינג'ים ממש בגודל סיכה (אף אחד לא היה שם לב, גם בבדיקה אני לא בטוח) אבל חדרו עמוק כמעט עד הצבע. וויתרתי על הרכב באותו רגע. (הצבע היה מתקלף תוך כמה שנים)

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...