Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ניתוקים בדוושת הגז - יונדאי אקסנט 2003


מני ופ
 שיתוף

מעבר לפיתרון נפתר ע"י Igalz,
שימו לב! השרשור הזה בן 201 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

דבר ראשון -תודה לכל המגיבים.

אז ככה,  האוטו אצלי שנה וחצי ותרמתי לו 30,000 ק"מ והתופעה לא כ"כ חדשה אבל יותר מורגשת בחודשיים האחרונים.

אני ינסה לפרט מה שאפשר לתועלת האיבחון ;)

כמו שכתבתי בתחילת השרשור אני לוחץ גז ולפעמים רק אחרי 2/3 שניות אני מרגיש תגובה, זה קורה במיוחד בבוקר אבל לא רק.

היום גם הסתכלתי במנוע, התנעתי (אחרי שעתיים שהוא היה מכובה) ונתתי לו גז ורואים שבל נתינת גז יש רעידה של המנוע בהתחלה, קשור/לא קשור/נורמלי ?

לא יודע

כשאני מתניע בבוקר התרגלתי לתת גז כי אם לא לפעמים זה נותן כמה שניות של קפיצות במנוע כאילו חסר פלג ואז נרגע ומעלה טורים ל2/3 שניות ונרגע לגמרי,

מעבר לזה נוסע רגיל לא מגמגם ולא מעלה טורים סתם (כך שלכאורה זה לא שסתום pcv- או שאני טועה?)

זה אמנם אקסנט 2003 אבל נוסע כל יום 80 ק"מ כולל עליות (עולה לירושלים וחוזר)

כמובן בעליות כצפוי קצת קשה לו...

היום הוחלף אטם שסתומים (ביחד עם טיימינג שממילא היה צריך וגם פלגים אחרי 10,000 ק"מ) ולא ניכר שינוי

(ולפני חודש בטסט גם שמתי k44)

אני מאוד אשמח אם תצליחו לכוון אותי לתקלה שאני לא יזרוק כסף לפח

 

(היום אחרי הטיפול המוסכניק הציע לי להחליף פילטר דלק -אני כבר מתחיל להתבלבל)

 

ושוב תודה לכולם, אחלה פורום👍

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ההמלצה החמה שלי. תעזוב את זה בשקט.

אתה עוד עלול להחליף אביזרים באלפי שקלים ולא תמצא את התקלה. 

 

אם אני הייתי במקום המכונאי, בדברים האלה הייתי חושד.

מצערת לא נקיה. פלאגים/חוטי הצתה/סליל הצתה/חישן maf.

 

אבל אני לא מכונאי, ולא ראיתי את הרכב.

ככה שזה ניחושים 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה om2 

פלגים הוחלפו לפני 10,000 והיום שוב,

חוטי הצתה מקוריים הוחלפו לא מזמן (לא זוכר כמה חודשים בדיוק),

לגבי החיישן שכתבת יצאתי לחיפוש ואני רואה שיש כל מיני שמתווכחים אם כדאי בכלל לפתוח אותו ואיך מותר לנקות אותו,

אתה יודע לומר לי על הרכב שלי אם כדאי ? (ידיים טובות יש לי)

ולגבי מצערת - לפרק אותה ? או שלרסס בתוכה ולחפור עם האצבעות כשהיא מחוברת זה מספיק

ובכלל בהתחשב במה שפירטתי למעלה

למה זה הכי מתאים אחרי שהורדנו פלגים וחוטי הצתה

מצערת/סליל/חיישן?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 שבועות מאוחר יותר ...

היי

חזרתי לעדכן

אני לא יודע אם יש לי פיתרון או לא - אז ככה:

ניקיתי מצערת וחיישן maf ואחרי זה היה נראה לי שיש אולי שיפור קל.

(באמצעות ספריי מגעים כי לא הצלחתי להבין מה הבעיה - אני מצליח להבין שיש אולי חומר חריף בספריי קרבורטורים שעלול להזיק אבל ספריי מגעים מנקה ומסיר קורוזיה מלוחות עדינים מאוד - אני יכול להבין אם מישהוא יגיד שזה לא מנקה טוב כי זה לא אמור להסיר פיח אבל אני לא רואה סיבה לנזק)

אח"כ ניקיתי את השסתום pcv באמצעות ספריי קרבורטורים (בתוך שקית עם ניעור חזק) אחרי שיצא כל הלכלוך החום בסוף יצא גם פירורים שחורים (כולי תקוה שזה לא גומיה מתפוררת) ואחרי זה היה שיפור ניכר ממש !! שרציתי לרוץ לפרסם כאן שזה הפיתרון !!

ואח"כ....

זה חזר ... קצת ..

אבל עדיין יותר טוב מקודם

(אז אולי יש לי הרבה בוצה במכסה שסתומים וזה נסתם שוב? או שהשסתום קצת הרוס (הגומייה שלו)? לא יודע-אבל אם באמת הכל נובע מהשסתום-זה מדהים !!)

זה הסיכום שלי.

תודה לכולם-ואשמח אם יש למישהוא עוד מה להוסיף להחכים אותי.

תודה על השותפות העזרה והליווי ותודה לכל חברי הפורום!! 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בעצם אם היה שיפור אז זה כנראה כן קשור למה שעשיתי

אבל למה לא לנסות-אני יחליף פילטר דלק

רק לאיזה פילטר אתה מתכוון

לזה שבתוך המשאבה (אני לא יודע איפה זה אצלי הבנתי שיש רכבים שזה בתוך המיכל דלק)  או לקטן הזה עם החיבורים המהירים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 32 דקות, מני ופ כתב:

בעצם אם היה שיפור אז זה כנראה כן קשור למה שעשיתי

אבל למה לא לנסות-אני יחליף פילטר דלק

רק לאיזה פילטר אתה מתכוון

לזה שבתוך המשאבה (אני לא יודע איפה זה אצלי הבנתי שיש רכבים שזה בתוך המיכל דלק)  או לקטן הזה עם החיבורים המהירים

לחיצוני. הפילטר הפנימי בקושי נסתם.. אל תשכח לעדכן!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תחליף את השסתום PCV, הוא עולה גרושים. כמו שחשבתי הוא תקוע במצב פתוח אצליך. התוצאה שהרגשת אחרי נסיון לנקות אותו מחזקת את הטענה.

אבל נקיון זה לא מספיק טוב במקרה של השסתום המדובר, תחליף אותו וזהו

  • רעיון טוב! 1

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מבדיקה שעשיתי בפה בנשיפה ושאיפה הוא לא תקוע

וגם שפירקתי אותו הוא שקשק לי לפני הניקוי כך שלא נראה לי שהוא היה תקוע

רק מה - יכול להיות שהוא לא נתן או עדיין לא נותן מספיק אטימה בסגירה

(שאיפה בפה זה אולי לא מספיק מדד אבל כשניסיתי היה נראה לי שהוא לא סותם לגמרי הרמטי)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השסום PCV אמור לשקשק בניעור, אז אם השסתום כבר לא מרעיש בניעור אז הוא לא תקין.

שנית הוא חד כוווני ומעביר אויר רק לכוון יניקת האויר ולא להיפך, מהתיאור שלך נשמע שהוא לא תקין. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 4 שבועות מאוחר יותר ...

טוב

חזרתי לעדכן...

אני חושב שהבעיה נעלמה כליל

(בינתיים לא החלפתי פיטר דלק)

אני תולה את זה בשסתום pcv שניקיתי (למרות שהוא שקשק גם לפני הניקוי הוא היה מלוכלך וכנראה לא סתם לגמרי)

כך שלדעתי הפיתרון שייך ל Igalz (סימנתי כפיתרון)

תודה רבה !!!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 201 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...