Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הונדה ג'אז הייבריד - רשמים


tzvipper
שימו לב! השרשור הזה בן 1184 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני הקדמה


המאמר הולך להיות כרגיל ארוך ומפורט מאוד. מי שרוצה, מוזמן לקרוא הקדמה ולעבור לסיכום.


הקדמה


עשיתי נסיעת מבחן בהונדה ג'אז הייבריד ורוצה להתחלק איתכם ברשמים שלי.
רכב סופר מיני קומפקטי עם סידור סאלון גאוני שמאפשר מרווח פנים נדיב במיוחד. קטנה מבחוץ וגדולה מבפנים, מכונית סופר פרקטית למשפחות בערים גדולות. הרכב כולל שלל מערכות בטיחות מתקדמות ביותר, מערכת הייבריד ייחודית של הונדה ונוחות נסיעה ברמה גבוהה יחסית לסופר מיני.


סאלון


רוב המרכב של הונדה ג'אז זה סאלון בזכות סידור גאוני של תא הנוסעים. מתקבל סאלון מרווח מאוד ליושבים מקדימה ומאחור. מאחור מבוגרים יכולים להתרווח בצורה נוחה מאוד עם מרווח בירכיים גדול מהמושבים הקדמיים. זה משהו ייחודי בסגמנט סופר מיני, כי מבחינת גודל סאלון, היא לא תבייש אף רכב בסגמנט משפחתיות ומתקרבת לחלק משפחתיות גדולות, כאשר מרווח ראש ליושבים מאחור גדול במיוחד, שלא תמצאו אפילו בחלק ממשפחתיות גדולות. מושבים אחוריים מאפשרים טרנספורמצייה יוצאת דופן כדי להעמיס דברים גבוהים או דברים ארוכים עם רצפה שטוחה כאשר משכיבים את המושבים האחוריים. נפח תא מטען שמתקבל בקיפול המושבים קרוב לסטיישינים בסגמנט משפחתיות. כל זה מתאפשר באמצעות סידור חכם של תא הנוסעים כמו במיניאן כמעט. ישיבה יותר זקופה מאשר במשפחתיות טיפוסיות, המושבים נוחים מאוד עבור יושבים מקדימה ומאחור. למעשה מדובר על רכב משפחתי אולטימטיבי לתושבי ערים גדולות שחשוב להם יכולת תמרון ברחובות צפופים, יכולת חנייה ובאותו זמן מבלי לוותר על נוחות של כל היושבים בסאלון, ויכולת להעמיס רהיטים ארוכים מאיקאה, מה שלא אפשרי ברכבי סדאן, חלק גדול מהצ'בקים אפילו בסגמנטים גדולים יותר. כל זה עם סף העמסה נמוך ונוח במיוחד ופתח העמסה גדול מאוד. הדלתות נפתחות לזוויות גדולות, מה שמאפשר כניסה ויציאה נוחים במיוחד לרכב. ובכלל בגלל תנוחת ישיבה וקורות של דלתות כמו למיניואן, כניסה ויציאה הרבה יותר קלים מאשר ברכבי סדאן למניהם, כולל סגמנט משפחתיות גדולות. לרכב יש בסיס גלגלים של 2.5 מטר, זה מה שנותן את המרווח הגדול לרגליים בסאלון ביחד עם ישיבה זקופה יותר. בסיס גלגלים שכזה עד לא מזמן היה סטנדרט לרכבים בקטגורייה משפחתית שעכשיו גדלו ל2.6 ואפילו 2.7 מטר, אבל בתנוחת ישיבה נמוכה יותר. כל זה באורך כללי של 4 מטר בלבד, זה כחצי מטר קצר לפחות ממשפחתית וזה מה שמקל על התנהלות בתוך העיר.
האוטו נראה קומפקטי מבחוץ, אבל כאשר נכנסים לסאלון, יש תחושה של רכב הרבה יותר גדול ממה שהיא באמת מבחוץ. וזה פשוט גאוני. היו בארץ רכבים עם סידור דומה, כגון ניסאן נוט, טויוטה ורסו. אבל כרגע רק הונדה ג'אז זמינה לרכישה עם סידור גאוני שכזה בתור רכב חדש.
וזה לא רק מרווח, מקדימה סידור תאי אחסון נוח מאוד גם הוא. מבחינת פרקטיות האוטו לוקח בהליכה את כל הרכבים בקטגורייה שלו ומרבית הרכבים בקטגוריות גדולות ממנו. כרגע אין רכב חדש אחר שכולל את כל התכונות האלו כיחידה אחת.
לא רק זה, אלא גם שדה הראיה לנהג פשוט פנטסטי, שמשה קדמית ומשולשים גדולים מצדדים נותנים שדה ראייה מעולה ביחד עם קורות דקות במיוחד.


יחידה היברידית


להונדה מערכת הנעה היברידית שונה מן הכלל וחכמה במיוחד. היא כוללת שני מנועים חשמליים, אחד משמש בתור גנרטור ואחד מניע את הרכב. עד למהירות מסויימת הרכב נוסע תמיד רק על חשמל, ממש כמו רכב חשמלי, בעוד שמנוע בנזין פועל בתור גנרטור עם מנוע חשמלי השני. אחרי מהירות מסויימת לצורך שיוט והאצות יעילים יותר, באמצעות תמסורת ישירה מתחבר מנוע בנזין לגלגלים. בזכות כך שבמרבית מהירויות העירוניות נוסעים על מנוע חשמלי בלבד, מתקבלת תחושה של חלקות נסיעה יוצא דופן, ללא שום העברת הילוכים וכד'. כמו כן, על הנייר מדובר על רכב זריז למדי עם 9.4 שניות 0-100 שזה מצויין לסופר מיני. אם כי לא ניסיתי את ההאצה הקלאסית, אבל בעלייה תלולה עם שלושה מבוגרים בלי לאמץ את הרכב יותר מידי הרכב יכל לשמור על מהירות חוקית, אך היה לו קשה להאיץ מעבר לזה ולא רציתי לאמץ אותו כי הרכב לא נותן מצב רוח לנהיגה שובבה בגלל פעולת מתלים, וגם לקראת סוף העלייה הסוללה התרוקנה כמעט לגמרי. ברכבים היברידיים של יצרנים אחרים, אחרי אותה עלייה קלאסית שאני מרבה לבדוק בה את הרכבים, בדרך כלל נשאר יותר סוללה.


איך נוסע?


מתלים לג'אז רכים והנסיעה נוחה במהירות עירונית. אם כי נוצר לי הרושם שהבולמים חלשים וזה ברכב מבחן חדש - מה יקרה עם הזמן כאשר ברוב הרכבים הבולמים מתרכחים אחרי כמה עשרות אלפי ק"מ? כאשר עוצרים ברמזור, הרכב ממשיך להתנדנד וזה לא בעצירה חריפה, דבר כזה ראיתי רק ברכבים עם בולמים גמורים - אולי זה רק ברכב המבחן? אולי בגלל 3 נוסעים ברכב? הנסיעה חלקה מאוד בזכות מערכת הנעה ייחודית, אבל בגלל שהמנוע לא מחובר לגלגלים, לא מרגישים קשר ישיר בין דוושת הגז לגלגלים - בסעיף הזה בדרך כלל יש שאלות עבור רוב רכבים היברידיים, אבל כאן זה מורגש אפילו יותר, זה לא חיסרון או יתרון, זה פשוט אופי ייחודי של מערכת היברידית - משהו שצריך להתרגל. כבר ממהירות 60קמ"ש יש רעשי כביש משמעותיים שעוברים לסאלון בכביש מחוספס. זה למעשה הדבר המרכזי שמבדיל את הרכב מרכבים בקטגוריות מעל שלרוב שקטים הרבה יותר. כל עוד הרכב ישמש לנסיעות עירויות ובין עירוניות מזדמנות אני לא רואה בכך חיסרון משמעותי, אבל אם מרבית הנסיעות הן מחוץ לעיר, הייתי ממליץ לשקול אלטרנטיבות, שכן היא נמכרת במחיר קרוב למשפחתיות ובתוספת 15% אפשר לרכוש הייבריד בקטגורייה מעל.
היגוי לרכב אינטואיטיבי וקל לנהיגה, אבל לא חד ולא הכי אינפורמטיבי, יש וקטורינג של מומנט בסיבובים באמצעות בלימה של גלגלים הפנימיים, זה עוזר לרכב להכנס לפניות ומפצה במידה מסויימת על פעולת מתלים, אני מניח שאחת הסיבות להכניס מערכת כזאת היא כדי לפצות על השליטה בסיבובים של רכב עם מתלים רכים.
מתלים רכים זה לא בהכרח דבר רע אם יש הבולמים פרוגרסיביים ונעשים קשיחים לקראת אמצע המהלך ויש מספיק טווח תזוזה של המתלה. אבל כאשר בולמים פשוט רכים ויש טווח תנועה קצר יחסית במתלה, זה כבר מגביל את יכולת הרכב כאשר המתלה נכנע לכוחות שפועלים אליו.
הרכב יחסית במשקל כבד לקטגוריה, למרות הגודל והקטגוריה היא שוקלת כ250ק"ג יותר מרכבים טיפוסיים, וזה כבר משקל של משפחתית.
דוושת הבלמים עם תגובה חדה למדי, אם כי זה משהו שראיתי בעבר למשל בהונדה אינסייט. כניראה זה מסורתי להונדה. זה לא מפריע, אבל דורש הסתגלות קצרה.
מה כן הפריע לי זה עבודה של מתלה אחורי, מדובר על קורת רוחב - טיפוסי לקטגוריה. אני הרגשתי שהבולמים נכנעים די מהר בסיבובים ומרגישים את פעולת המתלה בנפרד מהרכב. אני מבין שזה יחסית רכב גבוה ובהתאמה יש יותר בודי רול והמתלה צריך להתמודד עם כוחות גדולים יותר, אבל הייתי מעדיף שהיצרן היה בוחר בולמים מעט קשיחים יותר מאחור, גם אם זה על חשבון שיכוך.
באופן כללי הרכב נוסע יקר יחסית לרכבים בקטגורייה סופר מיני - במובן הטוב כמובן, אם כי לא מבחינת בידוד רעשי כביש. אבל, יחסית מדובר על רכב שמחירו יקר ורכבים בקטגורייה גבוהה יותר שנמכרים באותו מחיר נוסעים פשוט טוב יותר. אבל אין להם את הפרקטיות היוצאת דופן הזאת במרכב גאוני.


אבזור ואבזור בטיחותי


הרכב כולל קרוז אדפטיבי, מהערכת לתיקון סטייה מנתיב, שמירת מרחק שעובדת כבר מעצירה מלאה, זיהוי תמרורים וכמובן בלימת חירום אוטונומית. חסרה מערכת של ניטור שטח מת ותנועה חוצה ברוורס שהיו יכולות להיות מאוש שימושיות בעיר. יש חיישני חנייה קדמיים ואחוריים, מגבים אוטומטיים בגשם, מצלמת רוורס ומראות מתקפלות חשמלית. יש 10 כריות אויר.
חלק ממערכות זמינות רק בדגם המפואר, אבל הפרש במחיר הוא כזה שאני מאמין לקוחות פרטיים תמיד יקחו את המפואר. בדגם המפואר המושבים הם בד בשילוב עור, עושים רושם נעים מאוד. מולטימדיה מקורית עם מסך גדול כוללת תמיכה בקאר פליי ואנדרואיד אוטו, כמובן יש אינטגרצייה מלאה עם מערכות הרכב וניתן להציג מצב של מערכת היברידית וכד', יש שליטה מההגה, מעדיף את זה הרבה יותר על מערכות אנדרואיד לא מקוריות שלא כוללות אינטגרצייה עם הרכב. אותי משמח שהמסך לא תקוע באמצע שדה ראייה, אלא אינטגראלי בדש בורד. פתחי מיזוג נמצאים במקומות הנכונים, ולא כמו בחלק מהרכבים שהקריבו פתחי מיזוג לטובת המולטימדייה וזה גם דבר שמעיד על חוכמה של עיצוב הפנימי. כפתורים פיזיים למערכת מיזוג זה דבר שהפך בשנים האחרונות לא ברור מאליו וזה כמובן מצויין.
רוב הפלסטיקים בסאלון קשיחים, אבל זה משהו סטנדרטי לרכבי סופר מיני, ובעיניי לא מהווה חיסרון משמעותי.
אין גלגל רזרבי, כל עוד שימוש הרכב עירוני זה לא בעייה גדולה בעיניי, אבל אם הרכב ישמש לטיולים משפחתיים למקומות מרוחקים, זה עלול להיות בעייה. אני למדתי על בשרי ובשבילי אחת מהדרישות בסיביות ברכישת רכב שחייב להיות לו גלגל רזרבי. קיט אטימה זה משהו סטנדרטי במרבית רכבי הייבריד סופר מיני.  


סיכום


הרעיון שעומד מאחורי הרכב הזה פשוט מדהים, עד כמה שזה גאוני. מרווח גדול מבפנים ברכב קטן מבחוץ, עם פרקטיות יוצאת דופן. כל זה עם סאלון נוח, כניסה ויציאה נוחים יותר מרכבים בקטגוריות גבוהות יותר. אני חושב שבעלי משפחות שגרים בערים גדולו עם מצוקת חנייה ואנשים מבוגרים ישמחו מאוד לרכב כזה. בכלל, לעיר כניראה שאין בנמצא משהו יותר פרקטי בגודל כזה.
לרכב מערכת היברידית ייחודית, חלקה מאוד בפעולה, וצריכת דלק נמוכה מאוד.
אם כי, מבחינת הניהוג, לדעתי מתלה אחורי מקבל ציון של טעון שיפור ובולמים חלשים באופן כללי, זה משהו שאני אישית לא מוכן להשלים. כמו כן, הייתי שמח במחיר כזה ליותר בידוד של רעשי כביש, במיוחד שאפשר לקנות את זה באותו מחיר או כמעט באותו מחיר אפילו בהייבריד. רכב זה לדעתי מתאים באופי שלו לנהגים רגועים ולא לשובבים.
ללא ספק, מדובר על מכונית מעניינת ביותר, אבל יש מספר נקודות שקשורות לניהוג שהיו יכולות להיות טובות יותר וגם הרכב יחסית יקר, אפילו שאין לו מתחרים ישירים בקטגורייה זמינים לרכשיה בתור חדשים מבחינת שימושיות.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אליהו, לבקשתך תמונות מכתובת אתר היבואן הונדה בארץ.

spacer.pngspacer.png

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עמדת בחניה של הבניין שלי אחת כזאת.
דווקא המראה החיצוני לטעמי יותר מוצלח מאשר לדגם הקודם.
המחיר , אוי המחיר - מכשול להצלחה במכירות של הדגם. ובכלל, לפי מה שקראתי היום, המכירות של הונדה צנחו השנה בכמעט 50%. ג'אז, סיוויק, CRV, HRV - כולם מתומחרים בצורה מוגזמת.
במחיר של ג'אז אפשר לקנות איוניק מ 0 קילומטרים. כל מי שנוסע גם נסיעות מחוץ לעיר ולא חי במצוקת חניה, עדיף לו לקחת את איוניק. ואופנת הקרוסאוברים דוחפת רוכשים יותר לכיוון קיה נירו ( אולי אפילו פלאג אין, למי שיש אפשרות להתקין עמדת טעינה ).
ועוד משהו - מעבר למהירות עירונית, למנוע החשמלי אין תפקיד שעוזר להזיז את הרכב, שהוא יחסית כבד. ומה שנשאר - רק מנוע בנזין 109כ"ס, די דומה ליכולות הדלות של הדגם הקודם.

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מי שיכול להתפשר על מרווח לדעתי היאריס עדיפה, איכות חומרים עדיפה, היא זריזה ושקטה יותר מהגאז.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אשמח לדעת, לגבי פותח השרשור, מה הגובה שלך?.

 

אני שואל את זה כי היה לי מהעבודה את הדגם הקודם של הג'אז, לא היברדי ואני 1.90 ופשוט סבלתי כל רגע מהרכב הזה.

הרגליים שלי היו מקופלות ולא היה לי מקום ברכב.

פרנקופיל מושבע!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הלו, נסחפת. 

לפני 8 שעות, tzvipper כתב:

 גודל סאלון, היא לא תבייש אף רכב בסגמנט משפחתיות ומתקרבת לחלק משפחתיות גדולות, כאשר מרווח ראש ליושבים מאחור גדול במיוחד, שלא תמצאו אפילו בחלק ממשפחתיות גדולות. מושבים אחוריים מאפשרים טרנספורמצייה יוצאת דופן כדי להעמיס דברים גבוהים או דברים ארוכים עם רצפה שטוחה כאשר משכיבים את המושבים האחוריים. נפח תא מטען שמתקבל בקיפול המושבים קרוב לסטיישינים בסגמנט משפחתיות. 

מרווח דומה למשפחתיות גדולות? 

לאיזה אתה מתכוון? לסופרב? לפאסאט? לi40? 

מכיר היטב את הג'אז, היא מרווחת יחסית לסופר מיני, אבל בוודאי לא כמו משפחתית ממוצעת עכשווית. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הג'אז אכן מרווח באופן מרשים אבל כפי שציינו מעלי ממש לא מתאימה לגבוהים וזה בגלל הזחה מוגבלת של כסא הנהג לאחור.

 

אכן נחמד שיש הרבה מקום מאחרי הנהג אבל...

 

מה שמעניין שבדור הראשון (או שני) שהג'אז הגיעו (2008) המצב הרבה יותר טוב ושם אני יכול לנהוג עדיין באופן סביר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 15 שעות, yulianx כתב:

מי שיכול להתפשר על מרווח לדעתי היאריס עדיפה, איכות חומרים עדיפה, היא זריזה ושקטה יותר מהגאז.

עשיתי נהיגת מבחן על היאריס. היא עדיפה בהרבה בכל מה שקשור לניהוג, אבל כמובן אין את הפרקטיות היוצאת דופן הזאת שיש בג'אז. אולי בהזדמנות אכתוב שרשור רשמים. המנוע ביאריס 3 צילינדר, לאומת 4 בהונדה, אבל אין שום בעייה של ויברצייה כי המנוע לא פועל בסרק או במצבים שיש ויברצייה. התרשמתי מאוד לטובה מרכב זה.

 

אריאל, אני 175. ומבתחינת המרווח לא הרגשתי שיש בעייה.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, tzvipper כתב:

 

אריאל, אני 175. ומבתחינת המרווח לא הרגשתי שיש בעייה.

 

אני מסכים, מבלי להעליב, שב-1.75 לא תרגיש בעיה.

אני לא סבלתי את הרכב הזה, איזור הנהג כל כך צפוף מבחינת מקום פיזי, לעיתים הרגשתי שאני יושב ישיבה מזרחית.

פרנקופיל מושבע!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכי הפריע לי ההגה הפלסטי שפשוט לא נעים למגע וקיים בשני הדגמים. ריפוד דמוי עור הם יכלו לשים אבל הגה עם חיפוי נורמלי ונעים למגע לא?

חוץ מזה המחיר פשוט תלוש מהמציאות, כמו ביתר דגמי הונדה. יקנו את זה כמה מכורים למותג, וכאלה שיגיעו מג'אז קודמת. שאר הרכבים יגיעו לצי הליסינג וההשכרה של הרץ.

מה שאהבתי וראיתי בג'אז פעם ראשונה - הנחיות הניווט מהוויז מופיעות גם בלוח המחוונים כשהטלפון מחובר עם אנדרואיד אוטו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לצערי אני לא מתחבר כלל לעיצוב של הרכב , לדעתי הרכב די כעור ומזכיר לי רכבים יפנים של שנות השבעים תחילת השמונים וזה בוודאי אינה מחמאה.

הבעיה השניה לטעמי היא התמחיר ההזוי של היבואן לא רק בדגם הספציפי אלא בכל ליין המוצרים שלו, הוא ככל הנראה בונה על המכורים והקבועים ולא מנסה לרכוש לקוחות חדשים.

כמו שנאמר פה לפני, אם אתה בענין של רכב היברידי יש הצעות טובות משמעותית בגזרת 0ק"מ , על מנת להיות רלוונטי בשוק הרכב צריך לאבד כ 10,000 ש"ח מהמחיר הנוכחי שלו ף כמובן לדעתי.

Hyundai Tucson Prime 2.0– הבחירה של האישה..

Kia Niro Plug In - כי שומרים על הסביבה

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היבואן עשה ועדיין עושה טעות אדירה עם התמחור המוגזם שלו בכל ליין הדגמים של הונדה שכן רכבים מעולים אבל במחירים האלה אנשים וגם אני לקנות מותג אחר במחיר שפוי יותר ועובדה שבשנה של קורונה חווה ירידה של יותר מ 50 אחוז...

וזה חבל שכן בארה"ב הונדה היא מותג מכירות בטופ 5 שם עם מלא דגמים שבארץ אין..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1184 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...