Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מילוי אויר במשבאות של לחתנות דלק עם סיבוב פיה


igor8s
שימו לב! השרשור הזה בן 1160 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מסתובב עכשיו ב-Whatsapp סרטון שבו רואים ניפוח צמיג במשאבת אוויר רגילה של תחנת דלק .

לאחר הצמדת הפיה לוונטיל מסובבים אותה חצי סיבוב - הפיה ננעלת על הוונטיל ואז אפשר להפסיק להחזיק אותה ביד 

האם זה באמת כך ? מישהו מכיר / ניסה ?    

עריכה אחרונה על ידי igor8s
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברוב המשאבות שאני נתקלתי ההברגה בצד של הצינור הייתה גמורה.

אבל זה אולי רק מה שאני נתקלתי

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתור מישהו שכל היום מתעסק עם קומפרסור... זה בולשיט, הרי כל הרעיון הוא ה'לחיצה' שאתה נותן, מי שטוען אחרת לא מבין איך לחץ אוויר עובד.

יש לך שסתום בונטיל של הגלגל ויש לך שסתום בראש האוויר של הקומפרסור, ברגע שאתה דוחף אותם אחד כלפי השני, 2 השסתומים נפתחים ואויר עובר מהקומפרסור לגלגל.

  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 דקות, EliC25 כתב:

השסתומים נפתחים ואויר עובר מהקומפרסור לגלגל.

נכון אבל יתכן שסידרו שם מנגנון נעילה כמו שיש נגיד במשאבות ניפוח ידניות לאופניים. 

אחרי שמצמידים ולוחצים, השסתומים נפתחים ואז יש משהו שמחזיק את הצינור על הונטיל במצב לחוץ. 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

את אותו פתרון יש בקומפרסורים הניידים של הרכב, הוא מתברג ואז הם לוחצים באופן קבוע, מניח שיש במקום אחר במערכת גם שסתום חד כיווני.

בתחנות דלק זה אמור להיות שסתום דו כיווני כי זה אמור לאפשר גם להוריד לחץ אוויר

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בקומפרסור הנייד לרכב, יש הברגה שאכן מקרבת את הפיה וכך תמיד השסתומים נלחצים זה כנגד זה, ובמשאבות לאופניים זה עובד באופן דומה. אבל אופן הפעולה פה בכלל לא דומה או קשור למה שקורה בראש ניפוח של קומפרסור כמו שיש בתחנות דלק. אני גם לא מכיר ראש ניפוח שמתברג 'בחצי סיבוב' למצב שהשסתומים נלחצים בקביעות.

 

20210119_143349.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בקומפרסור נייד לרכב אין שסתום בצד הקומפרסור. 

 

אם מפעילים את הקומפרסור על ריק, לא מחובר לכלום, הוא מוציא אוויר. 

 

יש בקצה הפיה שלו "ברזל" שלוחץ על השסתום שבגלגל. 

  • אהבתי 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שסתום הפוך מהכוונה שלך (כלומר נפתח בלחץ מהקומפרסור לצמיג, לא נפתח בלחץ מהצמיג לקומפרסור).

אם אני מחבר קומפרסור כבוי, מבריג אותו פנימה עד הסוף לונטיל של הצמיג, אין בריחת אוויר מהצמיג (למעט טיפה תוך כדי ההברגה).

 

משמע משהו מונע מהאוויר שבתוך הצמיג לברוח דרך הונטיל לקומפרסור

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 17 דקות, m3x7r3m3 כתב:

משמע משהו מונע מהאוויר שבתוך הצמיג לברוח דרך הונטיל לקומפרסור

 

האוויר מהצמיג ממלא את הצינור ואת תא הדחיסה של הקומפרסור ומה שמונע ממנו לברוח זה השסתום החד כיווני בתא הדחיסה של הקומפרסור.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 50 דקות, m3x7r3m3 כתב:

מניח שיש במקום אחר במערכת גם שסתום חד כיווני

 

ז"א יש שסתום חד כיווני במקום אחר במערכת, רק שאתה נתת למקום הזה שם

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צודק. 

 

זה היה צריך להיות רשום כך: 

 

אין שסתום בצינור הקומפרסור, יש שסתום בקומפרסור עצמו. 

 

השסתום בקומפרסור לא קשור להרכבה/לחיצה של הצנור על הוונטיל שזה מה שדובר בדיון. 

 

אבל כמובן שיש שסתום, אחרת הקומפרסור רק ינער את האוויר ולא יוכל לבנות לחץ. 

 

 

  • אהבתי 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אותי יותר תשעשע העובדה שיהיו כאלה שישברו את הונטיל :)

מוכר סטים קומפוננט ומגברים ברמה גבוהה לרכב!

 טוויטרים HYBRID AUDIO L1 PRO + L1V2

מידריינג Hybrid Audio L4

מגברים לרכב - TRU TECHNOLOGY S44 - \ TRU TECHNOLOGY S45

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא רואה שום סיבה למה בכלל צריך לעזוב את ידית מילוי האוויר, פעולת המילוי לוקחת שניות מעטות גם בצמיג שיש בו חוסר רציני, נראה לי שזה יותר סרטון הטרלה בווטסאפ מאשר פיצ'ר אמיתי שמורכב על ידיות מסויימות בתחנות דלק. 

מהניסיון שלי במשאבות אופניים יש צורך להצמיד את פיית המילוי לוונטיל אם זה בעזרת הברגה או ידית לחיצה מיוחדת שאוחזת בויטיל בגלל שהפעולה ארוכה יותר ודורשת הצמדה מלאה של המשאבה הידנית. גם בקומפרסור הנייד של האוטו הפעולה לוקחת זמן ארוך יותר כיוון שברוב הקומפרסורים המתחברים למצית אין מיכל אגירה ולכן כל הלחץ מגיע ישירות מראש הדחיסה והפעולה איטית יותר. שם בהחלט יש משמעות לפרק הזמן שלוקח למלא אוויר בצמיג ולכן הצמדה מלאה וחזקה לאורן זמן היא הכרחית.

בתחנות דלק ישנו מיכל אגירה במשאבות המילוי ולכן גם כשמתחילים למלא אוויר בצמיג הרבה פעמים האוויר מתחיל לעבור ורק לאחר כמה שניות או אפילו יותר הקומפרסור מתחיל לעבוד ולמלא מחדש את מיכל האגירה. 

לגבי השסתום, בכל קומפרסור בעל מיכל אגירה ישנו שסתום חד כווני בפתח היציאה ממיכל האגירה לצינור המילוי, המטרה שלו היא מניעה של אוויר ממקום בעל לחץ גבוה יותר מלחזור לתוך מיכל האגירה, במצב זה במידה והלחץ במיכל האגירה נמוך מהלחץ בצמיג אותו אנו רוצים לנפח בין אם בגלל מיכל אגירה ריק לחלוטין או מיכל תקול לא יקרה מצב שבו במקום לנפח אוויר בצמיג אנו למעשה מרוקנים אותו לגמרי.

  • מעניין 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם היתה הברגה אז כשהיית לוחץ את הידית לונטיל לא היה קורה כלום כי ההברגה היתה מונעת מהידית להילחץ לונטיל.

 

אין חייזרים שחיים ביננו, החיסונים לא מעקרים, לא שותלים לנו אנטנות 5G וביבי לא באמת אל. תפסיקו להאמין לכל בולשיט שרץ ברשת.

  • אהבתי 1
  • משעמם 1
  • רעיון טוב! 4

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1160 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...