Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רכישת רכב בקולומביה (דיון על יוקר המחיה ומחירי הרכב הגבוהים בישראל)


Dushane
 שיתוף

שימו לב! השרשור הזה בן 275 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 18 שעות, dotan123 כתב:

מבינים כמה דופקים אותם? אז למה מכירות הרכב שוברות שיא כל שנה? (השנה ירידה בגל הקורונה)

אם אתה מתוסכל מזה שדופקים אותך והרכב יקר יקר, אל תקנה. אבל אם אתה קונה, אל תקטר!

 

זה שרכבים פה יקרים, אתה לא מחדש כלום. הרכבים היו יקרים וימשיכו להיות יקרים כי זו המסחטת מיסים הכי טובה שיש. 

תתפלא: היחידים שאני מאשים אותם זה הלקוחות. הם ממשיכים לקנות... 

אתה מצחיק?!

איזה אלטרנטיבה יש לך להציע במדינה עם תח"צ מזעזעת כמו שלנו?

בירושלים לדוגמא, אתה יכול לחצות את העיר בבגין ולהגיע מכל נקודה לקצה השני ב15 דקות. (לא דיברתי על שעות העומס הצפופות) ובתח"צ אתה צריך לכל מקום שהוא לא מרכז העיר ממש בין שנים לשלושה אוטובוסים, ודרך שלוקחת ברכב 10 דקות תיקח לך למעלה משעה.

וגם נסיעות בינעירוניות נמשכות באוטובוסים בין 150% ל200% מהזמן שלוקח ברכב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל מה שאתה מדבר עליו אולי קורה בפריפריה וגם לא תמיד, במרכז התחבורה הציבורית מעולה ובתל אביב היא אפילו עדיפה מרכב בהרבה מקרים.

זה לא תקין שהמשפט הזה נכון אבל אין מה לעשות, המרכז מפותח יותר מהבחינה הזאת.

Sent from my SM-G970F using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כבר נאמר כאן כמעט הכל.

מי שרוצה לא לשלם מיסים ולקבל שירותים מהמדינה הוא דמגוג ולא מבין כלום בכלום והיה נכשל בקורס כלכלת בית בתיכון....

רוצים חיסונים - מאיפה יבוא הכסף?

רוצים ביטחון - מאיפה המימון?

רוצים חינוך, כבישים ותשתיות - זה גם עולה כסף

זה שהשקעת כספי המיסים לעיתים לא  יעילה או מחולקת באופן לא צודק או לא שוויוני - זה כבר עניין של השלטון וסדר עדיפויותיו - ובשביל זה יש בחירות (טוב, זה לא טיעון חזק בשנתיים האחרונות).

  • אהבתי 2

רנו גרנד קופה ליסינג (סוף סוף לא אסטרה....)

סקודיאק דיזל Exclusive לזוגתי (כבר לא: יונדאי סנטה פה דיזל, אלתיאה דיזל - עדיין מתגעגעים)

ALFA ROMEO 75 TS - מוסבת כבר לא :sad:, מקורית כבר כן :-D

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ציטוט

כל מה שאתה מדבר עליו אולי קורה בפריפריה וגם לא תמיד, במרכז התחבורה הציבורית מעולה ובתל אביב היא אפילו עדיפה מרכב בהרבה מקרים.

זה לא תקין שהמשפט הזה נכון אבל אין מה לעשות, המרכז מפותח יותר מהבחינה הזאת.
 

אם ראית דיברתי על ירושלים שקשה קצת לקרוא לה פריפריה.

ונכון שבת"א נסיעה בתח"צ לא לוקחת מידי הרבה יותר זמן מפרטי, וגם זה יותר בגלל אי יעילותו של הרכב הפרטי בפקקים ומצוקת החניה ופחות בגלל יעילותה של הציבורית. אבל יש גם מעט אנשים בארץ שלא גרים בת"א ולהם אין שום אלטרנטיבה מלבד לקנות רכב. ואלו שכן גרים שם קונים בהמוניהם כי הם (סטטיסטית כמובן) שייכים לציבור שיותר יכול להרשות לעצמו להחזיק רכב גם אם הוא יותר יקר.

(בכל עיר גדולה בעולם יש מטרו שאתה יכול להגיע איתו תוך דקות מנקודה לנקודה בתדירות שאנחנו יכולים רק לחלום עליה.)

עריכה אחרונה על ידי MottiCasppi
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, MottiCasppi כתב:

בירושלים לדוגמא, אתה יכול לחצות את העיר בבגין ולהגיע מכל נקודה לקצה השני ב15 דקות. (לא דיברתי על שעות העומס הצפופות) ובתח"צ אתה צריך לכל מקום שהוא לא מרכז העיר ממש בין שנים לשלושה אוטובוסים, ודרך שלוקחת ברכב 10 דקות תיקח לך למעלה משעה.

וגם נסיעות בינעירוניות נמשכות באוטובוסים בין 150% ל200% מהזמן שלוקח ברכב.

איפה הרכבת נכנסת בכל הסיפור הזה?

קצת לפני הקורונה, שלחו אותי מהעבודה לאיזה כנס. גרתי אז בבאר שבע והכנס היה במרכז.

נחש מה? נסעתי ברכבת, לקח לי כשעה וחצי לכל כיוון.

ברכב היה לוקח לי בערך אותו דבר, בלי להתחשב בעובדה שהכנס הסתיים בשעות השיא של הפקקים (4 וקצת), ככה שכנראה הייתי נתקע ואולי אפילו היה לוקח לי יותר זמן להגיע.

בלי לדבר על זה שזה עלה הרבה פחות ברכבת מאשר ברכב.

 

אגב, בתור חייל (לפני כמעט עשור) יצא לי לנסוע כמה פעמים ב-370 מתל אביב לבאר שבע.

היה לוקח לו שעה וקצת להגיע לבאר שבע.

ממש לא רחוק ממה שלוקח לי בזמנים טובים להגיע לתל אביב עם רכב.

Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, MottiCasppi כתב:

אתה מצחיק?!

איזה אלטרנטיבה יש לך להציע במדינה עם תח"צ מזעזעת כמו שלנו?

התח"צ מזעזעת ללא ספק. היא לא רלוונטית ברוב המקרים.

האלטרנטיבה היא לקנות רכב, אבל לא חדש. אפשר למצוא רכבים בני 4-6 שספגו את ירידת הערך במצב חדש.

בדר"כ אלו שמקטרים זה אלו שקונים רכב חדש כל 3-4 שנים ולא מבינים את גודל ההפסד הכספי שלהם. הסגידה לרכב חדש בכל מחיר במדינה הזו היא הזויה.

אח"כ מתפלאים למה המחירים עולים כל שנה.

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא יודע למה ירושלים כמו שאתה מתאר אבל היו לי הרבה פעמים שהייתי צריך לנסוע מהמרכז לדרום והרכבת הייתה מהירה בערך כמו ברכב.

 

לגבי החוויה ברכבות.

אולי הרכבות מאחרות לפעמים בכמה דקות (בדרך כלל פחות מ5) אבל הנסיעה מאוד יציבה ושקטה, המזגן נעים, וחלק מהפעמים יש שקעי חשמל.

והמחיר? המחיר מצחיק מאוד ובדרך כלל בנסיעה של מעל 3-4 תחנות המחיר יותר משתלם מאשר לשלם דלק באוטו אפילו אם הוא מאוד חסכוני.

 

הייתי בטיול באוסטריה עם חבר ורצינו לנסוע מוינה לזלסבורג, הרכבת מבחינת רעש ונוחות הרגישה כמו הישראלית רק שנסעה ב200 קמש חלק מהזמן ואפילו היו מכונות חטיפים בתוכה וסוג של דיילת לדבריפ רציניים יותר (אמיתי לגמרי) אבל אהבתי יותר את העיצוב בארץ מבחינת מקומות ישיבה. אבלללל... המחיר היה 200 וקצת שקל לבן אדם וזאת האופציה הכי זולה שהייתה קיימת.

 בשמחה הייתי מוותר על הדיילת המקסימה והמכונת חטיפים עם הרוגעלך ב2 יורו בשביל מחיר שפוי יותר.

באירופה הרבה פעמים הרכבות לא שייכות למדינה וזה למה המחיר המוגזם. המרחק (לפי גוגל מפס) הוא 300km ואם יש לך אוטו שצורך 14 לליטר אתה תצרוך 21.5 ליטר, אפילו במחירי הדלק בארץ זה היה יוצא קצת פחות  מ120 שקל ושם הדלק זול יותר בלפחות שקל שלם. מה שהופך את זה לפחות מ100 שקל.

בארץ אם תסע בקו הכי ארוך מבאר שבע לנהריה שזה 220km זה יעלה לך 66 שקל.

כמובן שלחיילים זה בחינם, לסטודנטים זה יעלה 44.5 שקל, ולילדים ותושבים ותיקים 33.

 

האם אוסטריה היא מדינת עולם שלישי? לא, האם ישראל מדינת עולם שלישי? לא.

ובכל זאת אני מעדיף את הרכבת בארץ משם.

  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא יודע מה רכש ואיך רכש. אבל תקפוץ לאחד מאתרי היד 2 הקולומביאנים ותראה מחירים מאוד דומים למה שבארץ.
תמיד יש לכאן ולכאן, ואם הרכב שלו עבר איזו תאונה ולכן המחיר הנמוך?
יש להם גרוטאות שנמכרות ב 6000 ש"ח לצורך העניין. אבל גרוטאות.
המחירים שם באופן כללי יותר נמוכים, עניין של היצע וביקוש (הרוב עניים אז איך תקח 70 ש"ח על מנה במסעדה?)

Sent from my HD1900 using Tapatalk

Miata NC

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתור אחד שגר באירופה (וגם פתח פה שרשור על הרכב שקנה שם), אז בהחלט יש הבדל בעלויות ומחירים - גם בקניה וגם בעלויות השנתיות. 

 

אגיד מעט יותר מזה, במדינות מסוימות אם אתה אזרח האיחוד ועובד על הסכם B2B (כמו רוב המפתחים שאני מכיר לדוגמא - מה שהיה פעם חברית ארנק), אתה קונה את הרכב על שם החברה שלך ולא משלם מסים כמעט בכלל (או לוקח בליסינג). רואה לא מעט מפתחים מתחילים שנוסעים על אוודי A5 ובמו סדרה 4. בשיחות איתם העלות שלהם דומה לעלות שאני שילמתי על הגולף...

 

מצד שני, יש גם מדינות כמו הולנד בהן הכל הרבה הרבה יותר יקר...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 15.1.2021 בשעה 08:53, 98civic כתב:

לא הבנתי את פשר פתיחת שרשור. איזה כיף לחיות בקולומביה ולנסוע על אודי חדשה בשילוב נוף עברייני שרק מחכה שתפתח דלת כדי לדקור אותך ולקחת ממך את המפתחות של אודי הזו.

Sent from my SM-G955F using Tapatalk

 

האנשים שקונים שם אודי חדשה, סביר להניח שאף אחד לא ידקור אותם בגלל האוטו.

 

מקסימום פצצה מתחת לאוטו מה"שותפים העיסקיים" שלהם.

 

אבל היי, בתור בונוס אולי תקבל שקית עם אבקה לבנה שתעשה לך שמח 😎

  • מצחיק 1

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002

 

I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy - Tom Waits

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 15.1.2021 בשעה 15:33, dorsht כתב:

איפה הרכבת נכנסת בכל הסיפור הזה?

קצת לפני הקורונה, שלחו אותי מהעבודה לאיזה כנס. גרתי אז בבאר שבע והכנס היה במרכז.

נחש מה? נסעתי ברכבת, לקח לי כשעה וחצי לכל כיוון.

ברכב היה לוקח לי בערך אותו דבר, בלי להתחשב בעובדה שהכנס הסתיים בשעות השיא של הפקקים (4 וקצת), ככה שכנראה הייתי נתקע ואולי אפילו היה לוקח לי יותר זמן להגיע.

בלי לדבר על זה שזה עלה הרבה פחות ברכבת מאשר ברכב.

 

אגב, בתור חייל (לפני כמעט עשור) יצא לי לנסוע כמה פעמים ב-370 מתל אביב לבאר שבע.

היה לוקח לו שעה וקצת להגיע לבאר שבע.

ממש לא רחוק ממה שלוקח לי בזמנים טובים להגיע לתל אביב עם רכב.

 

באר שבע - תל אביב זה אולי אחת הדוגמאות היחידות לתחבורה ציבורית מוצלחת, כולל גם קו מהיר ברכבת שעוצר רק בקריית גת ולוד.

בכללי יש קוים בינעירוניים די מוצלחים בבאר שבע (כמו הקו לעפולה).

הבעיה היא בקוים העירוניים בבאר שבע שנוסעים במסלולים מפותלים ובעיקר ברחובות צדדיים.

שגרתי בשכונה ג' ורציתי למשל להגיע לביג, היה לי קצר יותר ללכת ברגל מאשר לנסוע בתחבורה הציבורית.

עריכה אחרונה על ידי itsik170
קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 275 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...