Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מטען למצבר עקב בעיה מתמשכת - לקסוס היברייד


ronen7
 שיתוף
עוקבים 6
מעבר לפיתרון נפתר ע"י danniel,

פוסטים מומלצים

אני אפילו לא התחלתי להתווכח אבל כן נכון, אין פה אלטרנטור קונבנציונלי.

 

חיפשתי על פריוס (כי זה הדבר הראשון שעולה לי לראש שאומרים רכב היברידי) ומצאתי פוסט של מישהו שכתב מהניסיון שלו לגבי מערכת הDC-DC

 

"

After doing some tests on the Prius charging system I was surprised to find that it is not limited to charging at 4 amps. During tests performed on my own car with a 55 AH battery fitted and discharged approximately 20% then being charged "while monitored" the initial charge rate was 43 amps dropping after 2 mins to under 20 amps. Then dropping over the next 5 mins to 10 amps. This figure drops steadily until it is float charged at 13.8 volts.
This 43 amps is not a maximum figure, a larger discharge would likely raise this figure.

"

 

לפי מה שהוא כתב הרכב צרך 43 אמפר שהסוללה הייתה ב20% ובלי צרכנים והוא מאמין שהזרם היה יכול להיות גבוה יותר מזה.

 

5 אמפר נשמע הגבלה די מוגזמת אם זה באמת נכון.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 9 שעות, danniel כתב:

 

צלם בבקשה את הדף של הוראות הרכב שמגבילות טעינה של המצבר. 

הנה מחוברת הרכב 

5C229439-0ABA-4CEC-84B5-2F55737BADF6.jpeg

7202D9AE-B0B3-4824-8FFF-CB849C8932D2.jpeg

לפני 10 שעות, trademark כתב:

רשום בהוראות שבמטען יש אפשרות טעינה של 5 אמפר:

Power supply unit
Without connection of battery
Keep the mode selection button (8) pressed for 
approx. three seconds. The supply LED (14) will 
light up as soon as the integrated switch is triggered. 
Power is supplied at a level of 13.6V (±0.25V)/5A

מדובר במקרה של שימוש במטען במקום בטריה. לא טעינה. כלומר מצב שאין בטריה ברכב. 

לפני 9 שעות, Shab00 כתב:

האלטרנטור מטעין את המצבר בנסיעה יום יומית בהרבה יותר מ5A, יותר לכיוון הפי 15-20 מזה ויותר. 

 

תוכל לצרף לנו את המסמך שאומר על ההגבלה הזאת?

 

צירפתי לתגובה מקבילה כאן. 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • פיתרון

חבל על הויכוח, שהפעם אני לא מבין על איזה נקודה הוא בדיוק.

 

לעניין הנושא, זה לא משנה מי מטעין את המצבר 12V, אם זה אלטרנטור ברכב עם מנוע IC או ממיר DC/DC ברכבים היברדיים וחשמליים, העקרון זהה. 

בזמן שמנוע פועל או רכב במצב מוכנות נסיעה (חשמלי/היברדי) המטען, (אלטרנטור או ממיר) מספק את הזרם לכלל צרכני  12V ברכב וגם טוען את המצבר, כל עוד יש צורך לטעון אותו. 

זרמי הספק של המטען ישתנו בהתאם לצרכנים ומצב טעינת המצבר 12V, שגם הוא צרכן במצב זה. 

 

ברכבים היברדיים/חשמלים שאין בהם מתנע, המצבר משמש רק לזיכרון יחידות הבקרה והזנת מתח לצרכנים שעוד פועלים אחרי דימום הרכב ותו לא, ולכן המצבר הוא מצבר מאוד קטן ולא מתאים לזרמים גבוהים, לא של פריקה ולא של טעינה.

 

ההמלצות שיש בספר נהג נכונות, אבל עם המצבר פרוק ממש, טעינה בזרם יותר גבוה מאשר הנומינל המומלץ, לא יפגעו בו, בתנאי שנעשה בצורה מבוקרת עם מטען חכם. 

 

לסיכום , מענה לשאלה המקורית, אין שום בעיה לחבר מטען חכם כמו זה של בוש 7A כמטען גיבוי למצבר ברכב חשמלי היברידי, הזרמים יהיו במילא מאוד נמוכים, במידה והמצבר תקין. 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

 

לעניין הנושא, אם המצבר הקטן הוא מסוג חומצה סטנדרטי, זרם הטעינה ירד בשלב כלשהו בזמן הטעינה.

יתכן והאזהרה בספר לטעינה בזרם נמוך היא כדי למנוע התחממות המצבר ופליטת חומצה.

באופן כללי תמיד עדיף להטעין מצבר עם זרם נמוך בטעינה איטית, וזאת הסיבה מדוע לא כדאי להטעין מצבר פרוק דרך האלטרנטור משום שהמצבר יפלוט חום וחומצה ועוד כמה סיבות.

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מענין אותי המדבקה שיש על המצבר.

@ronen7 אם תוכל להעלות תמונה בבקשה. 

 

 

** בוצע ניקוי כללי לשרשור, לכל הויכוח המיותר שלא לגופו של הנושא **

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
בתאריך 15.1.2021 בשעה 16:24, ba323f כתב:

תמשיכו להתווכח, פותח האשכול לא ציין איזה רכב ברשותו, וככל הנראה אם מדובר בטויוטה אז אין אלטרנטור ואין רצועת מנוע בכלל.

לקסוס היברידי - אין אלטרנטור ...

תנועת הטעינה כפי שהבנתי : מנוע מטעין את הסוללה ההיברידית הסוללה מטעינה את המצבר הקטן (שלגביו שאלתי ) 

... וחוזר חלילה. ...

לפני 4 שעות, danniel כתב:

מענין אותי המדבקה שיש על המצבר.

@ronen7 אם תוכל להעלות תמונה בבקשה. 

 

 

** בוצע ניקוי כללי לשרשור, לכל הויכוח המיותר שלא לגופו של הנושא **

איזה מדבקה ? כי קצת קשה לצלם כאשר ישנם כבלים מחוברים ( הסוללה בלקסוס נמצאת בתא המטען בצד ... )

אבל אעלה משהו ...

2101665529_FVPLexusBattery2021copy.jpeg

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אני רואה שזה מצבר לא מקורי שכבר הוחלף.

אם אתה מתכוון לבצע טעינה כאשר המצבר בתוך הרכב, אז כדאי להגביל למינימום את זרם הטעינה. 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 13 שעות, danniel כתב:

אני רואה שזה מצבר לא מקורי שכבר הוחלף.

אם אתה מתכוון לבצע טעינה כאשר המצבר בתוך הרכב, אז כדאי להגביל למינימום את זרם הטעינה. 

תודה. 

נכון זה מצבר חדש כי הקודם שבק חיים ולא היה ניתן לטעון אותו. כאמור עקב חוסר בנסיעה. 

במטען Bosch C7 לא יודע אם ניתן להטעין פחות מ 7A , אבל הוא מטען חכם ( אם זה אומר משהו )

שורה תחתונה , לא להשתמש בו ?

 

ממידע כללי שלי ( ואני לא מבין הרבה בחשמל ) האם המצבר לא ״ימשוך״ רק את מה שצריך ?

כלומר אם צריך עד 5A אז לא ימשוך יותר. ?

 

 

עריכה אחרונה על ידי ronen7
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אם זה עוזר לך, אז באולם תצוגה של טויוטה, כל ההיברידיות מחוברות ל-Bosch C7.

בהמשך היום אני אבדוק בספר הפעלה של המטען המדובר על המצבים שלו.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני שעתיים, ronen7 כתב:

במטען Bosch C7 לא יודע אם ניתן להטעין פחות מ 7A

בהוראות של המטען רשום שיש אופציות של טעינה ב-5 וגם ב-3.8 אמפר.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני שעה, Legend כתב:

אם זה עוזר לך, אז באולם תצוגה של טויוטה, כל ההיברידיות מחוברות ל-Bosch C7.

בהמשך היום אני אבדוק בספר הפעלה של המטען המדובר על המצבים שלו.

ראשית תודה ובוודאי שעוזר - ואף ״מעודד״

נראה לי שזו האפשרות המתאימה לטעינה קבועה ( ללא סוללה ) :  Power supply unit Without connection of battery  

 

באפשרות זו זה 5A

Screen Shot 2021-01-17 at 12.47.18 PM.png

לפני 53 דקות, trademark כתב:

בהוראות של המטען רשום שיש אופציות של טעינה ב-5 וגם ב-3.8 אמפר.

3.8 זה למצבר 24V

5.0 זו טעינה קבועה במקום סוללה 

תודה

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מכוון שעדיין לא רכשת מטען אז אני מציע ולרכוש מטען BOSCH C3 או CTEK 3.8.

זה יהיה יותר מתאים לרכב שלך ויותר זול. 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הייצרן כותב בספר הרכב שיש להטעין את המצבר מחוץ לרכב במקום מאוורר ולא כאשר המצבר מותקן בתא המטען מטעמי בטיחות.

זכותך לחשוב שאני טועה ומטעה,  רק שחבל להטעות אחרים עם התיאוריות האלה...

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 13 שעות, ba323f כתב:

לא תהיה בעיה להטעין אותו עם המטען החכם שברשותך.

תודה

בתאריך 16.1.2021 בשעה 20:05, danniel כתב:

אני רואה שזה מצבר לא מקורי שכבר הוחלף.

אם אתה מתכוון לבצע טעינה כאשר המצבר בתוך הרכב, אז כדאי להגביל למינימום את זרם הטעינה. 

תודה

מדוע. ? 

הבנתי שהמצבר לא ידרוש יותר זרם ממה שהוא מסוגל 

לפני 12 שעות, danniel כתב:

מכוון שעדיין לא רכשת מטען אז אני מציע ולרכוש מטען BOSCH C3 או CTEK 3.8.

זה יהיה יותר מתאים לרכב שלך ויותר זול. 

תודה

עלות לא חשובה במקרה זה .

הזמנתי C7 אבל יכול לשנות ההזמנה אלא אם זה קריטי להשתמש במטען חלש יותר ...

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף
×
×
  • תוכן חדש...