Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מנורת CHECK ENGINE (בדוק מנוע) - מי צריך אותה בכלל ?


orankohn
שימו לב! השרשור הזה בן 1194 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

כמעט כולם מכירים את המנורה הצהובה שנקראת  check engine (בדוק מנוע) - כן, זו עם ציור של מעין "בלוק מנוע". 

בעיקרון, מנורות אזהרה ברכב זה דבר טוב - נותן התראה מוקדמת או אקוטית  לנהג על תקלה. למשל, מנורה אדומה עם כד שמן - זו שמתריעה על לחץ שמן נמוך בהחלט מבורכת ונחוצה.

אולם, מניסיון רב שנים וגם מקריאה בפורום איכותי זו, עולה בי התובנה שהמנורה הצהובה של check engine היא לא רק מיותרת לנהג אלא פשוט מזיקה ומיותרת לגמרי ועלולה להביא לטירחה והוצאות מותרות. 

המנורה הזו נדלקית במגוון ענק של תנאים ופרמטרים ובאפן כללי מתריעה על תקלה בבקרת המנוע ו/או זיהום האוויר ועוד שלל תקלות אפשרית. 

על פי רוב על אף הדלקות הנורה המפחידה הזו המכונית נוסעת ומתנהגת כרגיל. 

ברור, שלפענוח הסיבה  הספציפית להדלקות הנורה נדרשת התחברות לסורק תקלות מקצועי ודיאגנוסטיקה  מדויקת ומקצועית. 

עפ"ר קוד/קודי התקלה שיוצאים לא נותנים דיאגנוסטיקה ממש חד משמעית ואז נכנסית לפעולה תרבות ה"בערך"/"שיטת מצליח"/"ניסוי וטעייה". 

ה"מומחה" אומר:"נחליף חיישן.../ממיר.../מחשב.../פלגים.../נשים תוסף... וככל הבא בדמיון. מעטים בעלי המקצוע שאכן יודעים לאבחן נכונה מה משמעות המדויקת של הנורה ומה נדרש, אם בכלל, לעשות. 

ברוב המקרים - הלקוח התמים נגרר בלית ברירה לתיקונים יקרים ומיותרים. לעיתים, גם לאחר התיקון היקר ואיפוס התקלה עובר זמן לא רב ושוב חוזרת ונדלקית הנורית הסוררת. 

בנוסף לכל האמור לעיל - אם הנורית דולקית בעת ביצוע הטסט השנתי קיים סיכוי שהבוחן יבחין בכך ומייד יכשיל את הרכב בלי להתעמק מה משמעות הנורה.

 

מניסיון אישי - ברכב יוקרתי אירופאי שהיה ברשותי ונסע מושלם -  הייתה הנורה נדלקית מידי פעם - מומחה ראשון במעלה בדק  היטב ואמר - זה שטויות - אין שום בעייה אמיתית - אני אמחוק את התקלה. אם תחזור על עצמה - תאפס אותה. הוא נתן טיפ איך לאפסה ללא התקן איבחון. 

ברכב אחר, מעט מיושן, הייתה הנורה נדלקית מידי פעם - מוסכים מורשים איבחנו ודרשו תיקונים שונים ולא זולים. אף שעשיתי זאת התקלה חזרה. לאחר מכן בעל מקצוע הגון ומאוד מקצועי אמר - אני מנתק לך את הנורה. אם הרכב יפתח תקלה אתה כבר תרגיש זאת בנהיגה ובתצרוכת הדלק. אם התקלה משמעותית כל נהג ירגיש בסימפטומים - סחיבה גרועה, רעידות , עשן חריג וכו'. עשינו זאת ומאז שנים רבות הרכב נוסע היטב ועובר טסטים בקלות. 

מסקנתי האישית - נורית מיותרת ולא נחוצה ללקוח. מצד שני מספקת למוסכים פרנסה מובטחת...

 

images.jpg

  • רעיון גרוע 1
  • מצחיק 1
  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי הרגשה שיצרניות הרכב מאוד מעוניינות שיהיה הבלבול הזה כשנדלקת מנורת המנוע, המנורה תדלק ואתה תכנס למוסך, שם כבר יחזיקו בידע שאין לאדם רגיל מן השורה ויוכלו לתקן לו את הרכב במוסכי היבואן ואולי יחד עם עוד כמה דברים...

למה שלא יעשו למשל יחד עם הנורה הודעה עם הקוד שלה ? הם יודעים יופי לרשום לך על לוח השעונים שאתה צריך טיפול קרוב, או שחסר לך מים למגבים אז מה הבעיה לרשום את קוד התקלה או אפילו מה היא אומרת...זה מאוד פשוט אם יהיה רשום שהלך לך חיישן חמצן קדמי לא תצטרך ללכת למוסך וד"ר גוגל שליט"א כבר יסביר לך איפה לקנות, איך להחליף ומה המחיר הטוב ביותר באזור שלך. אבל יצרני הרכב מעוניינים שתכנס למוסך ותהיה אולי מבולבל עד כמה שניתן וגם תחשוש מהתקלה ותרוץ למוסך היבואן ולא תכנס למוסך רגיל ש"לא מכיר את האוטו שלי וזה רכב מוסבך והכול מחשב היום וכו וכו וכו..."

תעשיית הרכב חיה לא רק ממכירת הרכב אלא גם מהתעשייה הנלווית של חלקי החילוף ומוסכי השירות והם הולכים יד ביד ומזינים את עצמם...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דווקא מנורה מאוד הגיונית. רוב משתמשי הרכב לא מומחים. ברגע שנדלקת להם מנורה כזאת ומתריעה על תקלה כלשהי ברכב, עליהם לגשת למוסך לאבחון ותיקון. גם אם יש תקלה במערכת זיהום אויר זה תקלה שדורשת טיפול. בספר הרכב מצויין מה פירוש של כל מנורה ומה לעשות אם היא נדלקת. לכן אני לא רואה סיבה לבלבול.
כאשר יש תקלות שמונעות מהרכב לנסוע בכוחות עצמו למוסך, בדרך כלל נדלקות מנורות אדומות, כגון לחץ שמן.

עריכה אחרונה על ידי tzvipper
  • רעיון טוב! 1

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה קורה פה עם כל תיאוריות הקונספירציה לאחרונה?
תיכף תכתבו פה שזה נורה של האילומינטי.
סך הכל התרעה על כך שנרשמה תקלה במחשב, במקרים הנפוצים מדובר בתקלה שמצביע על ממיר תקול (או אחד החיישנים סביבו), או על מערכת הצתה\דלק תקולה.
דוגמא למערכת הצתה: נניח שסליל הצתה אחד נמצא בסוף חייו - נגיד והרכב נתן 'קרטוע' קטן והדליק נורה - אתה מוודא את קוד התקלה ומחליף את הסליל התקול.
אם לא תדלק נורה אתה תתעלם ואז בדיוק כשאתה חוזר עם הילדים מאילת בכביש הערבה הסליל יחליט שחלאס והאוטו יסע על 3 ציל', איך נראה לך תתמודד המשפחתית העמוסה שלך עם העליות מהערבה על 3 ציל'? איך לדעתך תתמודד אשתך עם הילדים בזמן שאתה מחכה בשמש במדבר לגרר? איך אתה תתמודד עם אשתך אחרי שהיא תזכיר לך ש'אמרתי לך שיש משהו דפוק באוטו ולא הקשבת לי'?
בקיצור - תגיד תודה שיש נורה :Check:  ותחסוך לעצמך מלא זמן וחפירות.

  • אהבתי 6

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה עדיין לא מסביר למה היצרן לא מוסיף את קוד התקלה על הצג בלוח השעונים או אפילו את מה פירוש התקלה אותה זיהה.

יש לו הבחלט את היכולת לספק לך את המידע הזה, הוא פשוט לא בהכרח מעוניין בכך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

א. כמובן שיצרניות רכב, כמו יצרניות של כל מוצר צריכה באשר הוא, רוצות להיות אלה שמטפלות/מתקנות את המוצרים שלהן כדי לשלוט גם על המוניטין האמינות/אורך החיים של המוצרים שלהן. וגם כמובן כי זה מכניס להן עוד כסף. אין על זה עוררין.

 

ב. הנורה הזו "קריפטית" כי היא מתריעה לרוב על דברים שאותו אדם מן השורה לא יכול לטפל בהם. אם הבנאדם לא יודע מה זה סליל הצתה, להגיד לו שזה מה שהתקלקל לא יעזור לו. הוא יגיע למוסך ויגיד "האוטו אמר שהתקלקל סליל הצתה". במקום זה, האוטו אומר למוסך "התקלקל סליל הצתה".

 

ג. קפצה לי :Check: (יאאאא איך שלייקעס בטח מבסוט עכשיוווו!!!!) כמה פעמים בכמה מכוניות. סורק שעלה לי משהו כמו 27 שקל ואפליקציית torque שעלתה 10 שקלים נתנו לי ב-100% מהפעמים את הקוד המדויק. חיפוש בגוגל של הקוד והיצרן נתנו תמיד את הסיבה המדויקת לתקלה, עד לרמת הצילינדר המדויק במקרה של מיספייר שקרה באחת הפעמים. 

 

ד. זה שמכונאים (אם כי אני לא חושב שזה תואר נכון לאנשים האלה) ישראלים יודעים יותר טוב מכולם ומחליפים שיט או מנתקים נורות על דעת עצמם לא מפתיע אף אחד. גם זה שהם לא יודעים (או פשוט לא רוצים) לקרוא את קוד התקלה ו/או לא יודעים/רוצים לטפל בתקלה שאשכרה קרתה באוטו, גם זה לא מפתיע (ע"ע כל פרק של יצאת צדיק על מוסכים). אז להסתכל על חבורה של חאפרים/רמאים שדופקים אותך כי הם לא יודעים או לא רוצים לעשות את העבודה שלהם ולהחליט ש"הנורה אשמה" זה... אני לא יודע איך לקרוא לזה. תמימות אולי?

  • אהבתי 1
  • מצחיק 1
  • רעיון טוב! 4

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה היסטורי . לפני מסכי ה oled .
היה מקום ל 10 נורות וזהו.
עם כל ההסחות בנהיגה היום ,אולי זה עדיף ככה.
לפני עשרים שנה הכניסו נורה דו גונית . כתום ואדום.
בנינו , קוד תקלה זה בדרך כלל רק קצה הקרחון.
בגדול :צריך להחליף מנוע אבל תגיד תודה אם תצא מזה בפחות .

במכונית החשמלית hal9001 כבר ידברר את התקלה והגורמים האפשריים בקול רך ונעים.











  • מצחיק 2
  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, yossizakin כתב:

אם לא היו מתקינים את נורת האזהרה ותהיה לך בעיה במערכת ה-abs יש סיכוי טוב שתגלה את זה רק כשתמצא את עצמך בתוך קיר או משאית

לABS נורת תקלה משלה. אין כל קשר בין הדברים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, פבל כתב:

 

 

ד. זה שמכונאים (אם כי אני לא חושב שזה תואר נכון לאנשים האלה) ישראלים

מבין לכוונתך אבל ההכללה מיותרת.

אתה לא מכיר מכונאי ישראלי שראוי לתואר הזה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 שעות, save כתב:

במכונית החשמלית hal9001 כבר ידברר את התקלה והגורמים האפשריים בקול רך ונעים.
 

ומיד אח"כ יזרוק אותך דרך הגג או לחלופין ייסע ישירות לתוך המשאית הקרובה לאחר השבתת כל אמצעי המיגון

לפני 9 שעות, shellcase כתב:

תיכף תכתבו פה שזה נורה של האילומינטי.
 

מסכים איתך, זאת נורה של האילומינטי. :-)

  • מצחיק 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 14 שעות, אורח לרגע כתב:

מבין לכוונתך אבל ההכללה מיותרת.

אתה לא מכיר מכונאי ישראלי שראוי לתואר הזה?

הכוונה הייתה שאותם אנשים שמחליפים שיט שלא לצורך, הם אינם ראוים לתואר מכונאים. אני מכיר הרבה מאוד מכונאים ישראלים שהם אמנים במה שהם עושים והייתי משאיר להם במוסך גם את תחנת החלל הבינלאומית בלי לחשוש.

  • אהבתי 1
  • מעניין 1

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפות"ש, אתה צודק. זה ברור שגם לא כדאי לעולם לעשות בדיקות דם, בדיקות קורונה, ובדיקות רפואיות אחרות. 

כי אם תעשה אתה עלול לגלות שיש לך סימנים של כל מיני מחלות שעולה כסף וזמן לטפל בהן. הרבה יותר טוב לא לדעת, ויותר זול ונוח לא לעשות כלום.

 

אני מקווה שאף אחד לא ייקח את הפוסט הזה ברצינות 😃, בריאות מלאה לכולם.

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1194 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...