Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

קניה מיבואן או ליסינג פרטי


d10
 שיתוף
עוקבים 11

פוסטים מומלצים

תשלום חודשי לחברת ליסינג די דומה לרכבים עם שמירת ערך טובה מאוד לשמירת ערך פחות טובה ונגזר ממחיר הרכב החדש.
לכן, אם תחליט לקחת ליסינג, זה לא שיקול. להיפך, אפשר את ההיבט הזה לבטל לגמרי ולבחור רכב לפי יתרונות אחרים.

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • תגובות 38
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ההודעות עם הניקוד הגבוה ביותר

כמו שרשמו לפני, קשה לכמת את זה כי הרכבים שעולים לכביש נרשמים כ״עלייה חדשה לכביש״ בין אם בליסינג פרטי או לא, מצד שני, אני משוחח על נושא הרכב עם המון אנשים בעבודה ובחוג החברים, בארבע שנים האחר

ליסינג פרטי לא משתלם ברוב המקרים. דרך מקום העבודה יש לי תנאים משופרים יחסית בליסינג פרטי, על רכב מיני מדובר על משהו כמו 1500₪ בחודש (פלוס מקדמה של כ-7000₪) עם אפשרות לצאת באמצע העסקה בלי לשלם קנס

זה חישוב מ-Carzone. ליסינג זה סה"כ הלוואה וכמו בכול הלוואה ישנם אחוזים.

תמונות שפורסמו בשרשור

לא הבנתי, איך זה לא שיקול?

 

אם ירידת הערך של דגם מסויים היא 40 אלף ב-3 שנים והתשלומים לחברת ליסינג יסתכמו ב-60 אלף (דוגמא קיצונית, לצורך הדיון) - אז ברור לכולנו מה עדיף. אם ההפרש יהיה 5-6-7 אלף שקל, פה כבר ייכנסו שיקולים אחרים.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לא שיקול בלקיחת ליסינג ( אתה לא משלם על קורולה תשלום חודשי יותר נמוך מאשר על 308/מגאן ), ברכישה פרטית כן משמעותי.



toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

ליסינג תמיד יהיה יותר יקר מתשלום במזומן. זה פיתרון כאשר אין לך אפשרות לשלם כל הסכום במכה, סוג של משכנתא. 0 ק"מ יכול להיות משתלם או לא, תלוי בהנחה התחלתית וכמה זמן אתה מתכוון להחזיק ברכב. כדי להבין יותר טוב תכנס לעתר https://www.carzone.co.il/ תבחר רכב/דגם ותשתמש במחשבון.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תודה לכולם על התשובות המפורטות.

אז המסקנה היא שקניית רכב חדש עם ירידת ערך נמוכה במזומן יוצא יותר משתלם כלכלית מליסינג.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כן, במיוחד אם לא מוכרים את הרכב אחרי 3 שנים אלא ממשיכים איתו עוד שנתיים-שלוש.
והכי זול זה לקנות את אותו הרכב ששומר על הערך שלו כאשר הוא בן 3. אפילו אם אתה יוצא "פראייר" ומשלם מעל המחירון על מכונית שמורה בצורה יוצאת דופן.

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • שבועיים מאוחר יותר ...
בתאריך 13.1.2021 בשעה 23:00, Super_T כתב:

ברמת העקרון היום ה-מ-ו-ן אנשים עוברים לליסינג פרטי

יש נתונים רשמיים בנושא הזה?

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

קשה לי להאמין כי הכל נבלע בתוך הנתונים של רכבים שנרכשים על ידי חברות הליסינג.

 

אני מאמין שיש ירידה בכמות הליסינג התפעולי, גם עקב הקורונה אבל גם מעט לפני.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 9 שעות, Gorpi כתב:

יש נתונים רשמיים בנושא הזה?

כמו שרשמו לפני, קשה לכמת את זה כי הרכבים שעולים לכביש נרשמים כ״עלייה חדשה לכביש״ בין אם בליסינג פרטי או לא,

מצד שני, אני משוחח על נושא הרכב עם המון אנשים בעבודה ובחוג החברים,

בארבע שנים האחרונות, סביב 90% מהחברים שלי שעברו לרכב חדש לקחו ליסינג פרטי,

ההסבר שלהם פשוט: מעדיפים לשלם סכום חודשי מסויים, לנהוג ברכב שאין להם יכולת לגייס עבורו את ההון/סכום שצריך לשלם ובתום שלוש שנים לוקחים מהם בלי שאלות את הרכב ויאללה לרכב הבא, אפס בזבוז זמן, מינימום התעסקות,

חלקם מקבלים אפילו טלפון מהסוכן שלהם (בשלמה סיקסט אאל״ט..) שמראש מציע להם כבר עסקה חדשה עם שניים שלושה רכבים באותו סגמנט שנכנסים באותה העת למלאים/לארץ..
אני חושב שזה נרשם קודם: נוחות = כסף,

ואם לא מחפשים לנהוג במשהו ״אקזוטי״ יותר מהסטנדרט בכבישים, ואם יש אפשרות לשים סביב 800-1,200 ש״ח בחודש עבור הרכב - זה פתרון מצויין.

 

באופןם אישי, אני לא מאוד מתחבר לזה בעיקר כי בראש אני תקוע עם הרצון לרכב שאני רכשתי ואני הבעלים שלו וכד׳ (סוג של אולד-פאשן..), אבל לא פעם ישבתי לבחון את המודל הזה, הוא פשוט פחות מתאים לסגנון החיים שלי שמתבסס של שימוש גבוה בכסף נזיל במהלך השנה.

  • אהבתי 2
:idea: אמרת ? אל תבטיח; הבטחת ? אל תכתוב; כתבת ? אל תחתום; חתמת ? אל תתפלא :wink:
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

ליסינג פרטי לא משתלם ברוב המקרים.

דרך מקום העבודה יש לי תנאים משופרים יחסית בליסינג פרטי, על רכב מיני מדובר על משהו כמו 1500₪ בחודש (פלוס מקדמה של כ-7000₪) עם אפשרות לצאת באמצע העסקה בלי לשלם קנס.

ניקח לדוגמה פיקנטו:

בליסינג פרטי תקבל רמת גימור LX.

בקניה עצמית אפשר לקנות רמות גימור גבוהות יותר, נניח את EX שהיא רמת גימור גבוהה יותר אך לא מצועצעת כמו ה-GT או ה-X. היא תעלה כ-82 אלף ש"ח.

להלן התשלום בליסינג פרטי:

1500₪ * 36 + 7000₪ = 61,000₪

אז סבבה, מקבלים אפשרות להחליף רביעיית צמיגים באמצע החוזה (ישימו לך משהו סיני כמובן, רביעייה של 600₪), אבל בוא נגיד שבתקופה שתחזיק את הרכב תצטרך להחליף פעם אחת צמיגים וזה יעלה לך 1000-1200₪.

וישרים זה כסף קטן יחסית, אז אני לא סופר את זה אפילו.

אגרת רישוי בכל מקרה אתה צריך לשלם בעצמך, לפחות ככה היה לנו בעסקה עם סיקסט.

ביטוח - נניח שאתה תבטח בעצמך, מניח שלנהג מבוגר בלי תביעות זה יעלה 3500-4000₪ בשנה. ב-3 שנים מדובר על 12 אלף ש"ח לכל היותר.

טיפולים - ב-3 שנים לא תעשה טיפולים גדולים. אני מגזים ואומר שעלות הטיפולים תהיה 3000₪.

נניח שגם תחליף מצבר - עוד 400-500₪.

 

סך הכול הוצאות על הרכב: 16,700₪ בהגזמה פראית.

ירידת ערך של הרכב ב-3 שנים - לפי מחירון לוי יצחק נכון לכתיבת שורות אלו, פיקנטו EX משנת 2018 (בת 3) עולה 61,200₪ לפני שקלול. אנחנו מדברים על ירידת ערך של כ-21 אלף ש"ח.

ביחד - 38 אלף ש"ח בהגזמה פראית.

 

מה שיוצא, זה שבליסינג פרטי אתה משלם הרבה יותר על רכב מרמת גימור יותר נחותה.

 

עשיתי חישוב דומה עם הארונה, גם יצא שהייתי משלם איזה 20-25 אלף ש"ח יותר.

  • אהבתי 2

Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

התנאים האלה לא משתלמים, תשלום חודשי של 1500 על פיקנטו זה המון כסף. בזמנו עשיתי עסקת ליסינג פרטי של מקדמה על סך 7500 ותשלום חודשים של משהו כמו 550, לשנה וחצי (דרך בהצדעה). כל השאר היה עליי - פעמיים אגרת רישוי, טיפול אחד קטן וביטוחים. 

אני מניח שהתנאים היום הרבה פחות טובים...

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מבין את החישוב שלך @dorsht
הרי אנחנו נשלם כך או כך ביטוח, אם נצטרך להחליף מצבר (אני לא נאלצתי להחליף אחד בהונדה במשך שלוש שנים אבל מילא ..), נשלם את זה כך או כך, כנ"ל לגבי צמיגים.

וירידת ערך יש לכל רכב באשר הוא,
אז מה זה משנה?
והיום אפשר לקחת גם ארונה FR (שזו רמת גימור טובה מאוד) בסיקסט...
עם מקדמה של 20K ועוד אלפייה לחודש לשלוש שנים, אתה נהנה ב-56K מרכב שעולה סביב 140 אאל"ט

(ועם מקדמה של 20K אתה לא תצטרך להגיע לאלפייה לחודש לדעתי אבל זה נטו בשביל משחק המספרים)
אם אני מבין את זה לא נכון, אשמח שתסביר מה אני מפספס (ברצינות, לא צוחק ולא כלום..)

עריכה אחרונה על ידי Super_T
:idea: אמרת ? אל תבטיח; הבטחת ? אל תכתוב; כתבת ? אל תחתום; חתמת ? אל תתפלא :wink:
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מה לא ברור בחישוב?

בעסקת ליסינג פרטי שכוללת את כל הדברים, נכללים כמה דברים - ביטוח (בדרך כלל עד 3 נהגים, לא צעירים), טיפול אחד בשנה, הגבלה של 20 אלף ק"מ (ואתה יכול לבחור לשלם פר ק"מ שחרגת מהמגבלה או לקחת חבילה של 25/30 אלף ק"מ בשנה), החלפת צמיגים ומצבר פעם אחת לאורך תקופת אחזקת הרכב ולעיתים גם החלפת בלמים.

 

אתה משלם הרבה יותר מאשר ירידת ערך.

איזו ארונה FR ראית בדיוק בסיקסט תמורת 1000₪ לחודש? לפי המחיר זה כנראה כולל רק את הרכב. יש גם מסלולים שכוללים רק את הרכב ואתה צריך לשלם על השאר (ביטוח וכו').

מחירון של ארונה סטייל בת 3 הוא 73 אלף ש"ח. תוספת על רמת גימור FR היא 9%. כלומר 79,570₪ לארונה FR עם קילומטראז' ממוצע ויד ראשונה פרטית. עם קילומטראז' נמוך מהממוצע, הרכב יהיה שווה בסביבות 81-82 אלף ש"ח.

54 אלף ש"ח זה הרבה יותר מ-40 אלף ש"ח.

תתעלם מהמחירון של הארונה FR (כ-125 אלף ש"ח) כי בפועל סיאט נותנים די הרבה הנחות ואני מאמין שאפשר לרכוש אותה תמורת כ-120 אלף ש"ח, כולל אגרת רישוי ושנת אחריות שלישית.

Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

יש מצב שעכשיו הבנתי את ההבדלים בחישוב שלנו 🙃

אותי לא מעניינות ה"חבילות" שלהם,
אני רוצה רכב נטו עם תשלום חודשי,

ולכן רק לכסף שיוצא ממני על הרכב אני חושב,

לפי מה שאני מכיר, שלוש שנים עם הרכב + טיפול ראשון בצ'מפיון בחינם ומקדמה של 20K בערך יביא אותי ל56K הוצאות על הרכב נטו בשלוש שנים לפני המסביב (ביטוח, צמיגים ושאר דברים שהעלית)
אני מתקשה לתפוס את עניין ירידת הערך כי אני חושב על זה שהיא מתרחשת כך או כך,

אז לפי הראש (הדפוק, אני מודה) שלי, במקום "להמציא" 120K לסיאט, הבאתי 56K ונסעתי בארונה FR שלוש שנים (לפני הוצאות נלוות) ואני לא מתעסק עם המכירה שלה - אלא מחזיר מפתחות ו"שלום על ישראל" לרכב הבא.
מה אני מפספס? 🤔

 

*אני חוזר, אין לי כוונה לקנות רכב באופן הזה, אבל בת הזוג שלי ואני דנים בפתרון הזה עבורה בימים אלה, לכן אני מנסה לרדת לעומק העניין 🙂

:idea: אמרת ? אל תבטיח; הבטחת ? אל תכתוב; כתבת ? אל תחתום; חתמת ? אל תתפלא :wink:
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...