Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

צמיגים - אם אתם מחליפים לפי גיל - מה הגבול העליון שלכם?


Nakamichi
שימו לב! השרשור הזה בן 1191 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

יש לי רכב שלא נוסע הרבה, אולי 4 אלף ק"מ בשנה.

שקניתי אותו אי שם ב-2016 שמתי לו רביעייה חדשה. פירלי.

הצמיגים היו אז בני פחות משנה  (ייצור 2015).

בכל מקרה, הם נראים די טוב גם היום. לא יבשים מדי. 

מצד שני הם כבר בני 4-4.5.

 

מתלבט מה לעשות. האם להחליף לרביעייה חדשה או לסחוב איתם עוד שנה/חצי שנה. כי בסופו של יום הם נראים די בסדר וגם נוסעים מעט.

מצד שני אני אומר לעצמי שאני לא מתכנן להחזיק את הרכב עוד 4 שנים. אז אולי כן כדאי להחליף עכשיו ולהנות לתקופה ארוכה יותר מהצמיגים החדשים.

 

מה דעתכם?

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני גם נוסע כ 4-5 אלף ק״מ בשנה, החלפתי צמיגים לאחר 6 שנים, לא הייתה שחיקה גדולה אבל התחילו מעט סדקים. גם לא הרגשתי חוסר יציבות.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם הוא חונה בחניה מקורה ולא זז כמעט - אפשר להגיע ל6 שנים, אם סתם חונה בצל, 5 אם חונה בשמש 4.
זה ה'כלל אצבע' שלי.

הנ"ל משתנה לצמיגים רכים יותר (סמי-סליקס), כמו toyo r1r או r888 שלדעתי אחרי שנתיים בשמש מקומם בפח.

  • אהבתי 1

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מניסיון, צמיג בן 6 מתוצרת עלומה שעמד בשמש זה לא דבר טוב, גם אם הוא נטול סדקים ולא שחוק לגמרי. הסוליה פשוט התפרקה בזמן הנסיעה.
tire.thumb.jpg.0740f7ba467cc60ee0c759c8b66cadd1.jpg

לכו קיבינימאט כולכם.

גם מסלפים מה שאמרתי, גם מוציאים דברים מהקשרם, גם משמיצים, גם חוסמים, גם לא נותנים הזדמנות להגיב ולהסביר, וכולכם פותחים עלי ג'ורה מאחורי הגב כשאני לא יכול לענות. "גברים"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צמיגים באיכות טובה,  כשהרכב נמצא בחנייה מקורה והוא לא יבש, אפשר לסחוב  איתו גם 6 שנים. 

יחד עם זה לרוב אני מחזיק מקסימום 5 שנים צמיגים. (בתנאים אידאליים) 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכי קל זה לומר לך 'תחליף', הרי לא אני משלם על זה.

 

אני אומר לך אל תחליף. סע לשלום.

אם הצמיגים שלך תקינים - אין שום מניעה שתמשיך לנסוע איתם. 

מיותר לשפוך כסף סתם. 

 

  • רעיון טוב! 2

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם רוב הזמן חנית בחנייה מקורה ואין עליהם סדקים או סימנים שהם בדרך החוצה, הייתי מושך אפילו 5-6 שנים.

 

מה שכן אל תקנה צמיגים יקרים כמו מישלן בנסועה כמו שלך חבל על הכסף, תקנה חברות בינוניות שנותנות אחלה ערך לכסף כמו פאלקון.

רק אל תקנה צמיגים סינים בחיים! זאת נקודת החיבור היחידה שלך לכביש אתה לא רוצה להתקמצן עליה ותקבל רעידות, צריכת דלק רעה, רעש, בלימות רעות וצמיג שננעל מהר, התנהגות גרועה בגשם.

זה לא עניין של כסף זה כבר עניין של בטיחות.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 13 שעות, icohen436 כתב:

צמיג בן 6 מתוצרת עלומה שעמד בשמש זה לא דבר טוב

צמיג מתוצרת עלומה זה לא דבר טוב מיומו הראשון.

 

לשאלת פות"ש, אפשר להשאיר צמיגים כ5 שנים על רכב שלא חונה בשמש. בחו"ל מקובל אפילו תקופות הרבה יותר ארוכות.

מעשית, ברגע שאני מרגיש ירידה באחיזה של הצמיגים אני מחליף אותם, אפילו שהצמיגאים אומרים לי שאפשר להשאיר אותם עוד הרבה. ואני מרגיש את ההבדל מיד עם הצמיגים החדשים.

לפני 4 שעות, Shab00 כתב:

מה שכן אל תקנה צמיגים יקרים כמו מישלן בנסועה כמו שלך חבל על הכסף, תקנה חברות בינוניות שנותנות אחלה ערך לכסף כמו פאלקון.

לא מסכים. תמיד תקנה את הצמיגים הכי טובים שאתה יכול למצוא, גם לרכב שהנסועה שלו נמוכה. אתה אף פעם לא יודע מתי זה יציל אותך, וזה יכול להיות ההבדל בין התהפכות רכב לתמרון התחמקות מוצלח.

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי אם הצמיד לא מראה סימני יובש חמורים אז אני לא רואה בעיה להשאר איתו, אתה בעל ידע בתחום ויודע לזהות ולעקוב אחר מצב הצמיגים שלך ובטח שתדע לזהות אם ישנה בעיה באחד הצמיגים כמו הפרדות סוליה, אני בטוח שגם אם הרכב יתחיל לראות סימנים של החלשות משמעותית באחיזה תדע לזהות את זה...

ובנימה אישית הלוואי עלי להחזיק צמיגים 5-6 שנים, אני עושה בין 30-40 אלף קילומטר בשנה, לצערי בשני הרכבים שאחרונים שלי שלא היו רכבי חברה, אחד יונדאי שהחזקתי צמיגי דנלופ FM800 שנתיים ולקראת ההחלפה הרגשתי שהאחיזה שלהם ירדה משמעותית לרמה שהרכב היה מפרפר ביציאה מהמקום אם הייתי רוצה לחצות צומת בזריזות ולמען הסר ספק זאת לא הייתה פרארי אלא יונדאי I30 שלא כלכך אמורה לסבסב צמיגים. והשניה היא באופל שלי עכשיו שאחרי 35000 ק"מ מרכישת הצמיגים (שנה וקצת) האוטו התחיל לסבסב את הצמיגים אם אני מאיץ חזק גם בין הילוך ראשון לשני (טויו MP4).

הצמיגים הבאים שלי מיד לאחר הקורונה יהיו פריימסי 4 שאני מקווה שיספקו יותר אחיזה ולאורך זמן בשביל לצורת הנהיגה שלי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

אם החריצים בעומק תקין ואין סדקים בגומי או שמורגש שינוי באחיזת הצמיגים אל תחליף. לא חושב שלגיל יש משמעות אלא רק מצב הצמיג. ראיתי פעם צמיג רזרבי בן 9 שלא הוחלף מעולם מיום יציאת הרכב מהמפעל ושכב בתא המטען מכוסה. המצב שלו היה חדש. 

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Roycohen 1979,
לגבי דנלופ FM800, לדעתי, צמיגים נחותים מהרגע הראשון.
יש כאן חבר הפורום שממליץ עליהם - כדאי שהוא יקרא את מה שרשמת לגבי הדגם הזה.
אני לא יודע כמה קילומטרים Michelin Primacy 4 יחזיקו מעמד אצלי , אבל Energy saver גם אחרי 85 אלף עוד היו במצב סביר.
אז אם פחות חשוב לך שקט ונוחות ויותר אורך חיים ( הקילומטרים ), תשקול Energy Saver.



toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האמת חשובה לי שתהיה אחיזה סבירה יותר מהכול גם על חשבון קילומטראז (עד רמה מסויימת) וגם על חשבון צריכת דלק.

אני נוהג רגוע ב90% מהמקרים אבל לפעמים גם אוהב ללחוץ ואז לוחץ חזק. מבחינתי בילוי טוב זה כביש סדום ערד או לעלות אשתאול צובה וגיליתי שאם לוחצים על כפתור הבקרת אחיזה אצלי באוטו במשך 5-7 שניות (זה לא כתוב בספר הרכב) אז כל ההגנות מנותקות וכל העסק מתנהג אחרת לגמרי. הצמיגי טויו שמורכבים אצלי באוט כרגע מהווים את נקודת החולשה של המכונית באופן ברור לחלוטין.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1191 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...