Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

עולם אכזר - מותג פאנטיק "נגנב" לכאורה מהיבואן הקטן ע"י היבואן הגדול


farkash7
 שיתוף
עוקבים 10

פוסטים מומלצים

בשנת 2020 כולה נמכרו 35 פאנטיקים. מכל הדגמים. 

גם אם נניח שכולם נמכרו לפרטיים ולא יצא שום כלי כאופנוע הדגמה, 35 זה מספר נמוך. 

לא מדובר בכלים נישה או כלים יוקרתיים, מדובר בכלים מיינסטרים במחירים עממיים. 

 

אולי לא שיתפו את המפיץ הנוכחי בהחלטה להחליף אותו, אבל ככל הנראה שמבחינת חוזה זה אפשרי. עולם העסקים אכן אכזר.

 

מטרו יכולים להביא לגידול של המותג הזה לפי 10 ממה שהוא מכר בשנת 2020. 

הבחירה של פנטיק העולמית במטרו היא כלכלית ולא רגשית. 

 

ושוב, בהתייחס לעובדה שנמכרו בשנה שלמה 35 כלים סה"כ, מכל דגמי הליין של המותג, ממותג עממי במחירים עממיים עם סחורה סבבה, וליין מיינסטרים... זה די נראה בעיניי חוסר מאמץ. (על אף הסרטון שאומר אחרת)

 

 

 

  

 

עריכה אחרונה על ידי dj_dani

Peugeot 307 Xsi 2.0 manual 138Hp 2005

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל 35 כלים זה נכון לספטמבר לפי מה שאני רואה.
דבר שני ב2019 הם מכרו 11 כלים אז יש פה גידול יפה מאוד.

זה מותג חדש בארץ (מודע להסטוריה, זה לא מספיק).
יש להם שלושה דגמים בקושי, אחד לכביש, ושני דוש"ים שמאוד מוכוונים שטח. שני הדוש"ים זה בעצם אותו הדגם רק עם נפח שונה, אז אפשר להגיד שזה מותג נישה.
אין להם אף קטנוע בליין.
הדגמים שיש להם לא מדברים לכולם ושניים מהם (העיקריים) מגיעים עם מנוע סיני שלחלק מהאנשים זה דיל ברייקר.

בקיצור מותג חדש עם שלושה דגמים בקושי בלי איכות יוצאת דופן מבית איטלקי עם מנוע סיני כמה ציפית שהם ימכרו?

דוקאטי מותג מבוסס מאוד מכר 89 כלים. כן כלים יקרים יותר, אבל זה דוקאטי, מותג נחשק ועם ליין דגמים גדול בהרבה.

אני חושב שזה מגעיל לרשום על אדם שבנה מותג פה מאפס, השקיע כנראה זמן והמון כסף שהוא מתעצל ("חוסר מאמץ").

מטרו ימכרו יותר אולי, חלק מזה כי הם הרבה יותר גדולים, חלק מזה כי מישהו עשה בשבילם את העבודה וזרע את הזרעים וחלק מזה כי הדגמים ישופרו, הדו"ש 250 למשל הולך להיות יאמאהה WR250 בתחפושת כולל המנוע שיחליף את הסיני.

נכון זה ביזנס וזה חוקי אולי, אבל זה מלוכלך ואנחנו קהל הלקוחות מפסידים מזה. אם לא עניין הבלעדיות בכלל לא הייתי פותח את הפוסט וזה מה שצרם לי.

עריכה אחרונה על ידי farkash7

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני שעה, farkash7 כתב:

קודם כל 35 כלים זה נכון לספטמבר לפי מה שאני רואה.
דבר שני ב2019 הם מכרו 11 כלים אז יש פה גידול יפה מאוד.

זה מותג חדש בארץ (מודע להסטוריה, זה לא מספיק).
יש להם שלושה דגמים בקושי, אחד לכביש, ושני דוש"ים שמאוד מוכוונים שטח. שני הדוש"ים זה בעצם אותו הדגם רק עם נפח שונה, אז אפשר להגיד שזה מותג נישה.
אין להם אף קטנוע בליין.
הדגמים שיש להם לא מדברים לכולם ושניים מהם (העיקריים) מגיעים עם מנוע סיני שלחלק מהאנשים זה דיל ברייקר.

בקיצור מותג חדש עם שלושה דגמים בקושי בלי איכות יוצאת דופן מבית איטלקי עם מנוע סיני כמה ציפית שהם ימכרו?

דוקאטי מותג מבוסס מאוד מכר 89 כלים. כן כלים יקרים יותר, אבל זה דוקאטי, מותג נחשק ועם ליין דגמים גדול בהרבה.

אני חושב שזה מגעיל לרשום על אדם שבנה מותג פה מאפס, השקיע כנראה זמן והמון כסף שהוא מתעצל ("חוסר מאמץ").

 

35 כלים זה נכון לשנת 2020 כולה. זה לא השנה הראשונה, ולא השנייה של המותג בארץ אצל היבואן. (אלא הרביעית +) 

 

לדוגמא cfmoto, מותג סיני, שאומר שהוא סיני בלי להתבייש ולהתחבא מאחורי שם איטלקי נוסטלגי, מכר ב2019 גם 35 כלים, והוא הושק בישראל רק בספטמבר 2019. 

ב2020 הוא כבר קפץ ל 109 כלים. זה גידול. 

אבל יאללה זה אבניר אז זה יבואן גדול וזה בסדר.

Cf לא מוכרים קטנועים אגב. 

 

אבל מה תגיד על מונדיאל?

מונדיאל, יבואן קטן, מוכר ב2019 רק 21 כלים. בהתחשב בכך שהוא פעיל רק מיולי 2019, והוא מתמקד בדגמי נישה שקורצים לקהל יעד מסויים ולא לקהל רחב. ב2020 כבר גודלים ל 37 כלים. 

חשוב גם לזכור שמונדיאל מנסים להתפס על איזה סיפור מהעבר של אליפות עולם בשנת 1948, שאף אחד לא מכיר, וזאת לעומת פנטיק שכל מי שרכב לפני 20 שנה מכיר וזוכר. 

מונדיאל לא מוכרים קטנועים אגב. 

 

בנלי, סיני שמתחזה לאיטלקי, וגם מתרפק על נוסטלגיה מזמן קצת יותר קרוב לאנשים שעוד רוכבים, ומכירים את ההיסטוריה (בדומה לפנטיק) גם יבואן קטן, וגם לבנלי אגב אין קטנועים... ונחש מה, חוצים את ה100 כלים. 

 

ופנטיק... קצת יותר מ4 שנים בארץ, מתרפקת על היסטוריה קרובה ולא מלפני 100 שנה, יש לה סחורה טובה, שוק הדו"ש 250 רותח, הwr250r שכבר פינה את הכס שלו, מכר בשנתו האחרונה 170(!!) כלים. הונדה crf250l שנותר די בודד במשבצת, גם מוכר כמויות גדולות. עם עבודה טובה ונכונה, הפנטיק 250 דו"ש היה יכול להיות מתחרה חזק (וזה כנראה מה שיעשו איתו במטרו) אבל... לא רואים כאלו. ואיך תראה... כמה מתוך ה35 האלו הם מדגם ה250 דו"ש? אגב, חיפשתי קצת מידע על הכלים, אין אתר אינטרנט, איפה בכלל יש אולמות תצוגה מלבד נתניה? מי  מורש לטפל בהם? המון שאלות ולא מצאתי תשובות. 

 

ולהשוות את פאנטיק לדוקאטי במכירות.... בוא. 

זה כמו להגיד שמרצדס זה מוצר לא טוב כי הם מוכרים עשירית מקיה. 

 

האמת היא, שאני לא רואה איך הלקוחות מפסידים מזה. אני רואה אותם מקבלים מערך שירות רחב יותר בפריסה ארצית, והיצרן יהנה ממכירות גבוהות יותר. 

 

על פי הממצאים שהעלתי פה, שגם יבואנים קטנים, עם מותגים סינים, ללא היסטוריה ממשית, מצליחים לגדול במכירות בקצב, אני מניח שאפשר להגיד שאכן לא נעשה מאמץ יתר על המידה. 

אני מניח שאכן הושקע כסף, מאמץ פיזי נפשי ועוד, אבל בטוח על פי הממצאים, שמספיק זה לא. 

 

 

 

  • אהבתי 1

Peugeot 307 Xsi 2.0 manual 138Hp 2005

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 23 דקות, dj_dani כתב:

אבל מה תגיד על מונדיאל?

מונדיאל, יבואן קטן, מוכר ב2019 רק 21 כלים. בהתחשב בכך שהוא פעיל רק מיולי 2019, והוא מתמקד בדגמי נישה שקורצים לקהל יעד מסויים ולא לקהל רחב. ב2020 כבר גודלים ל 37 כלים. 

חשוב גם לזכור שמונדיאל מנסים להתפס על איזה סיפור מהעבר של אליפות עולם בשנת 1948, שאף אחד לא מכיר, וזאת לעומת פנטיק שכל מי שרכב לפני 20 שנה מכיר וזוכר. 

מונדיאל לא מוכרים קטנועים אגב. 

 

בנלי, סיני שמתחזה לאיטלקי, וגם מתרפק על נוסטלגיה מזמן קצת יותר קרוב לאנשים שעוד רוכבים, ומכירים את ההיסטוריה (בדומה לפנטיק) גם יבואן קטן, וגם לבנלי אגב אין קטנועים... ונחש מה, חוצים את ה100 כלים. 


אז מותג הנישה שהצגת מוכר פחות או יותר אותה כמות כלים כמו שפאנטיק מוכרים.
יוצא הדופן הוא בנלי, רק שלבנלי יש 9 דגמים! שפונים כנראה גם לשוק יותר גדול לא בדיוק נישה.
כנ"ל לCFMOTO יש 7 דגמים, אותו סיפור ועם גב של יבואן גדול עם מספר גדול של סוכנויות.

אל תשווה את הWR המיתולוגי ל250 של פאנטיק.
הפאנטיק מגיע עם מנוע סיני כבר אמרתי. מוניטין שלא קרוב לזה של יאמאהה שבשנתו האחרונה גם נמכר במחיר חיסול אפשר לומר.
הפאנטיק גם נראה כיותר מוכוון שטח, משקל נמוך, לא יודע אם זה גם מגובה ביכולת, אבל זה בטח בא על חשבון הכביש. כנראה שלא מודבר בכלי סופר אמין וסופר וורסטילי כמו הWR וזו בעיה כי מי שמחפש אינדורו כנראה לא יבחר בו, ומי שמחפש דו"ש כנראה לא יבחר בו.

אני לא איש מכירות, אבל כנראה שרוכבי השטח הם רוכבים מוכוונים וקונים את המוכר. אם הם רוצים אינדורו קל הם לא יקנו את פאנטיק עם מנוע סיני קל ככל שיהיה יקנו אינדורו אמיתי.
אם הם רוצים דו"ש טוב הם לא יקנו את פאנטיק עם מנוע סיני טוב ככל שיהיה, יקנו הונדה/סוזוקי/DRZ.

מטרו כנראה יהנו מהפאנטיק 250 החדש, אחרי הכל WR בתחפושת ובטח זה יוזכר בשיווק כדי לקרוץ לאותם רוכשי שטח.

שוב אם יש לך מותג עם שני דגמים שמוכר בכמויות אשמח לשמוע.

למה קהל הלקוחות מפסיד?
קודם כל כי זה יוריד את הרוח מהמפרשים ליזמים אחרים.
דבר שני אנחנו נותרים עם אותם נותני שירות. במקום שיהיו לנו עוד נותני שירות חדשים.
אם למשל זיכיון הייבוא לא היה בלעדי, ללקוח הייתה את האפשרות לבחור ממי לקנות ואצל מי לטפל. 

עריכה אחרונה על ידי farkash7

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

חייבים בסוף לזכור שזה ביזנס, לא חווה של דובוני אכפת-לי שניצלו מתעשיית המזון.

 

אם יצרן לא מרוצה מהיבואן - הוא יכול (וצריך) להחליף יבואן. זה לא נעים, אבל היצרן רוצה למכור, לא לשחק. אם הוא לא מוכר מספיק או שהוא חושב שיבואן אחר ימכור יותר, הוא חייב להחליף. אם הוא לא ימכור מספיק, העסקים שלו בעצמו יפגעו. הוא צריך למכור כדי להמשיך לפתח, לשווק, לחדש וגם להרוויח, זו לא מילה גסה. אם הוא לא מרוויח (או מרוויח פחות) יהיה לו קשה יותר לקבל השקעות.

 

מי שנכנס לעולם הזה (גם אם הוא יבואן קטן), חייב להבין שבסוף שורת הרווח מדברת. זו המהות של השוק החופשי. זה לא נעים, אבל זה הכי טוב שיש לנו (או הכי פחות גרוע).

 

לפני 29 דקות, farkash7 כתב:

למה קהל הלקוחות מפסיד?
קודם כל כי זה יוריד את הרוח מהמפרשים ליזמים אחרים.
דבר שני אנחנו נותרים עם אותם נותני שירות. במקום שיהיו לנו עוד נותני שירות חדשים.
אם למשל זיכיון הייבוא לא היה בלעדי, ללקוח הייתה את האפשרות לבחור ממי לקנות ואצל מי לטפל. 

ליצרן פחות אכפת אם אתה (או לקוחות אחרים) מרוויחים או מפסידים מזה, מעניין אותו כמה הוא מוכר (ובכמה).

אפשר גם להגיד שהלקוחות מרוויחים כי רק יבואנים "רציניים" יכנסו לשוק, ואתה מקבל נותן שירות חזק משמעותית, עם גב חזק שלא תלוי בכמה עשרות כלים שנמכרים בשנה (וקשה לי לראות איך פעילות כזו מייצרת מספיק רווח). הכל תלוי איך אתה מסתכל על זה.

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 44 דקות, farkash7 כתב:


אז מותג הנישה שהצגת מוכר פחות או יותר אותה כמות כלים כמו שפאנטיק מוכרים.
יוצא הדופן הוא בנלי, רק שלבנלי יש 9 דגמים! שפונים כנראה גם לשוק יותר גדול לא בדיוק נישה.
כנ"ל לCFMOTO יש 7 דגמים, אותו סיפור ועם גב של יבואן גדול עם מספר גדול של סוכנויות.

אל תשווה את הWR המיתולוגי ל250 של פאנטיק.
הפאנטיק מגיע עם מנוע סיני כבר אמרתי. מוניטין שלא קרוב לזה של יאמאהה שבשנתו האחרונה גם נמכר במחיר חיסול אפשר לומר.
הפאנטיק גם נראה כיותר מוכוון שטח, משקל נמוך, לא יודע אם זה גם מגובה ביכולת, אבל זה בטח בא על חשבון הכביש. כנראה שלא מודבר בכלי סופר אמין וסופר וורסטילי כמו הWR וזו בעיה כי מי שמחפש אינדורו כנראה לא יבחר בו, ומי שמחפש דו"ש כנראה לא יבחר בו.

אני לא איש מכירות, אבל כנראה שרוכבי השטח הם רוכבים מוכוונים וקונים את המוכר. אם הם רוצים אינדורו קל הם לא יקנו את פאנטיק עם מנוע סיני קל ככל שיהיה יקנו אינדורו אמיתי.
אם הם רוצים דו"ש טוב הם לא יקנו את פאנטיק עם מנוע סיני טוב ככל שיהיה, יקנו הונדה/סוזוקי/DRZ.

מטרו כנראה יהנו מהפאנטיק 250 החדש, אחרי הכל WR בתחפושת ובטח זה יוזכר בשיווק כדי לקרוץ לאותם רוכשי שטח.

שוב אם יש לך מותג עם שני דגמים שמוכר בכמויות אשמח לשמוע.

למה קהל הלקוחות מפסיד?
קודם כל כי זה יוריד את הרוח מהמפרשים ליזמים אחרים.
דבר שני אנחנו נותרים עם אותם נותני שירות. במקום שיהיו לנו עוד נותני שירות חדשים.
אם למשל זיכיון הייבוא לא היה בלעדי, ללקוח הייתה את האפשרות לבחור ממי לקנות ואצל מי לטפל. 

מותג הנישה שהזכרתי נמצא בארץ שנה וכמה חודשים, ואין לו היסטוריה. אבל זה לא העניין. 

 

מדברייך עולה כי הבעיה של פנטיק בארץ היא היצרן, היצע הדגמים הקטן שלו, והרכיבים ממנו מורכב האופנוע, והיבואן... עשה מעל ומעבר ולא מצליח לרומם את המותג מעבר ל35 כלים בשנה. (אחרי 4 שנות פעילות) 

יבואו מטרו ויוכיחו לך שאתה טועה, ואפשר למכור את הסיני הזה, מהיצרן הזה, עם היצע הדגמים שלו, בכמות גדולה משמעותית מהיבואן הנוכחי.

ואם אתה חושב שזה רק בגלל שהוא פתאום יקבל מכלולים יפניים ואין לזה שום קשר ליבואן... אתה טועה.

כי אני די בטוח שגם עם מכלולים יפניים היבואן הנוכחי כנראה לא היה מגיע אי פעם למספרים שהכלי הזה יכול להמכר במטרו. 

 

וראה ערך zero. תראה כמה מכרו אצל היבואן הקודם, תראה כמה מכרו בפחות משנה שהם בידיים של מטרו. וזה אותו אופנוע, הוא לא הפך להיות יפני ;)

 

מסכים איתך לגבי ה"חטיפה" מאחוריי הגב, כנראה שיש דרכים יותר נחמדות לעשות את זה, אבל זה עולם העסקים, וככל הנראה שאם אותו יבואן של פנטיק היה מקבל זיכיון לימאהה היא היה מעיף את פנטיק לאלף עזאזל כנראה בלי להגיד להם מילה. זה החיים.

Peugeot 307 Xsi 2.0 manual 138Hp 2005

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 24 דקות, pooh-bear כתב:

אפשר גם להגיד שהלקוחות מרוויחים כי רק יבואנים "רציניים" יכנסו לשוק


מי אמר שמשווק אחד זו האופציה היחידה? בשוק חופשי אמיתי יש כמה משווקים. זו הנקודה הכואבת כאן.
אנחנו נשארים עם אותם משווקים גדולים, יש שאוהבים אותם ויש שלא. אם לא תתמודד זה מה יש. שאר המשווקים הקטנים שמנסים להקים מיזם מתאדים.
אני לא משלה את עצמי. ברור לי שמבחינת היצרן עדיף לו יבואן גדול עם משאבים בלתי מוגבלים ביחס לנציג הנוכחי שלו, אבל הדרך שזה נעשה (לכאורה) ועניין הבלעדיות, זה נהדר לקדש שוק חופשי אבל מה עם התחרות?

דני אני בטוח שתעשו עבודה טובה יותר אם נשפוט את העבודה רק במספרים בסוף השנה ולא בשאר המדדים. אי אפשר להשוות את המשאבים שעומדים מאחוריכם, רק מספר הסוכניות ואנשי המכירות יעשו הבדל גם בלי פרסום נוסף.
אבל לא נכון להשוות מותג עם שני כלים למותגים אחרים עם 7-9 כלים, לא נכון להתעלם מהגידול שהיה בפעילות שלו השנה, ולא נכון להשוות אופנוע דו"ש שלא החליט מה הוא דו"ש או אינדורו לכלים אחרים, מוכחים וממותגים סופר חזקים, ובטח בתחום השטח שאני מניח שהוא מתחלק בין מקצוענים שלא יקנו דו"ש בשום מצב ורוכבים שמרניים.

אני מסכים שהגזמתי קצת בתגובה שלי ושהיא ילדותית. כנראה שאני לא צריך להחרים את מוטו (לא שזה מעניין אותם), אבל מאחורי שאר הדברים אני עומד. עולם אכזר, זה אולי נעשה בצורה מכוערת (עסקים זה עולם אכזר ומכוער), הוא אדם טוב ונחמד וזה כנראה לא מגיע לו (שוב ביזנס), ושאנחנו כקהל לקוחות מפסידים מזה שמספר נותני השירות קטן ולא גדל.

 

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

ברור שעדיף שיהיו שני משווקים, אבל בוא, אף יבואן / משווק קטן לא היה רוצה להתחרות במטרו. זה לא ריאלי בשום צורה.

 

התגובה שלך לא ילדותית, היא אנושית. אם משאירים בצד את האנושיות ומנסים להסתכל על העולם בצורה מספרית יותר, שוק חופשי הוא כנראה התשובה הכי טובה שיש לנו לרווחה כוללת. כדאי להוסיף לזה גם הגנות על מי שלא שורד את השוק החופשי (ע"ע סוציאל דמוקרטיה) אבל זה בטח לא צריך להיות שיקול של יצרן בבחירה של יבואן. במילים אחרות, אם אתה הולך להיות יבואן, אל תצפה שאנשים יהיו "נחמדים" אליך. במקרה הטוב הם לא יעברו על החוק.

 

השוק הדו גלגלי בארץ הוא די מצומצם, קשה לי להבין את כל היבואנים הזעירים של כל מיני מותגי נישה סיניים בשנקל. אני באמת לא מבין איך הם מרוויחים.

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הייתי שמח אם היו משאירים לו את אופציית הבחירה ללהתחרות במטרו או לא, ולא מכניסים סעיף בלעדיות להסכם עם היצרן.
סיכוי סביר מאוד שמטרו היו מכסחים אותו, אבל זה לפחות היה ניצחון "הוגן".

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 7 שעות, farkash7 כתב:

הייתי שמח אם היו משאירים לו את אופציית הבחירה ללהתחרות במטרו או לא, ולא מכניסים סעיף בלעדיות להסכם עם היצרן.
סיכוי סביר מאוד שמטרו היו מכסחים אותו, אבל זה לפחות היה ניצחון "הוגן".

 

ומה אז? הוא נתקע עם מלאי? ומפסיד פי שלוש ממה שיכל? רק בשם ההגינות? 

 

קחו את הסחורה שלכם, ולכו ליבואן החדש, תודה להתראות. 

Peugeot 307 Xsi 2.0 manual 138Hp 2005

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

ככה העולם העסקי עובד.

מצד אחד היבואן משקיע בפרסום, שיווק, כלי הדגמה , מוסכים ומלאי חלקי חילוף ולכן הוא רוצה ומקבל בלעדיות כדי שלא ירכבו על ההוצאות שלו ומהצד השני היצרן רוצה תוצאות שאם היבואן לא ייתן (בדרך כלל היעדים נקבעים בחוזה ונקבע גם מנגנון ההארכה/הפסקת הייצוג).

 

כנראה שהיבואן לא הצליח לעמוד ביעדים והפסיד את הסוכנות למישהו שהיצרן חושב שיתן תוצאות יותר טובות. היצרן יודע לנתח את השוק המקומי לפי המכירות של המתחרים ויודע להעריך מה נתח השוק שהוא יכול לתפוס.

  • אהבתי 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 10 שעות, farkash7 כתב:


מי אמר שמשווק אחד זו האופציה היחידה? בשוק חופשי אמיתי יש כמה משווקים. זו הנקודה הכואבת כאן.
אנחנו נשארים עם אותם משווקים גדולים, יש שאוהבים אותם ויש שלא. אם לא תתמודד זה מה יש. שאר המשווקים הקטנים שמנסים להקים מיזם מתאדים.
אני לא משלה את עצמי. ברור לי שמבחינת היצרן עדיף לו יבואן גדול עם משאבים בלתי מוגבלים ביחס לנציג הנוכחי שלו, אבל הדרך שזה נעשה (לכאורה) ועניין הבלעדיות, זה נהדר לקדש שוק חופשי אבל מה עם התחרות?

דני אני בטוח שתעשו עבודה טובה יותר אם נשפוט את העבודה רק במספרים בסוף השנה ולא בשאר המדדים. אי אפשר להשוות את המשאבים שעומדים מאחוריכם, רק מספר הסוכניות ואנשי המכירות יעשו הבדל גם בלי פרסום נוסף.
אבל לא נכון להשוות מותג עם שני כלים למותגים אחרים עם 7-9 כלים, לא נכון להתעלם מהגידול שהיה בפעילות שלו השנה, ולא נכון להשוות אופנוע דו"ש שלא החליט מה הוא דו"ש או אינדורו לכלים אחרים, מוכחים וממותגים סופר חזקים, ובטח בתחום השטח שאני מניח שהוא מתחלק בין מקצוענים שלא יקנו דו"ש בשום מצב ורוכבים שמרניים.

אני מסכים שהגזמתי קצת בתגובה שלי ושהיא ילדותית. כנראה שאני לא צריך להחרים את מוטו (לא שזה מעניין אותם), אבל מאחורי שאר הדברים אני עומד. עולם אכזר, זה אולי נעשה בצורה מכוערת (עסקים זה עולם אכזר ומכוער), הוא אדם טוב ונחמד וזה כנראה לא מגיע לו (שוב ביזנס), ושאנחנו כקהל לקוחות מפסידים מזה שמספר נותני השירות קטן ולא גדל.

 

אתה צודק לגמרי , אבל מזמן השוק שלנו יותר מונופוליסט ויבואנים הגדולים תמיד גודלים עוד יותר.

כן , זה חבל ואני יודע שאנחנו הצרכנים מפסידים, אבל אצלנו החוקים במדינה קצת עקומים וייבוא מקביל מקבל פרוצדורות הזויות וכך גם שוק הבשר וכך גם שוק המזון, שיש בו  3 שחקניות

שולטות ואם תרצה לייבא בשר לעצמך כיבואן זעיר, אז תשלם 45 אחוז דמי כופר, אני קורא לזה.

ברור שמי שמפסיד זה אנחנו הצרכן, וזה שיש רכבים שלא מגיעים לכאן, שיכולים להגיע.

לך קנה לך איזה מותג וכלי שבא לך ובאפשרותך, את חוקי הג'ונגל , קשה לשנות.

לצערי.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

השוק שלנו קטן בכל קנה מידה בהשוואה לשווקים מערביים, התוצאה היא כמעט תמיד הפסד ליבואן קטן מה שבתורו מחזק יבואן גדול ושם זה מתפתח למונופול. זו דרכו של עולם העסקים. מי שמחפש הגינות כשמדובר בשוק חופשי לא ממש מבין איך פועל יצרן. יבואן גדול בדרך כלל יודע לתת ליצרן ערך מוסף גבוה ולהגדיל את הרווח ליצרן הרבה מעבר ליכולתו של יבואן קטן. אבל זה מגיע עם מחוייבות חוזית ולכן אחת ההגנות בחוזה היא הבטחת בלעדיות. זה כואב לצרכן אבל מועיל ליצרן וליבואן. ואותם מעניין הכסף הפוך ממה שמעניין את הצרכן שזה החיסכון (נעזוב בצד כרגע חוויות שרות) . מגעים בין יבואנים ליצרנים הם תמיד דיסקרטיים ולכן הם "מאחורי הגב" , ליבואן הקטן זה יתגלה תמיד במאוחר. בשנים קודמות כשהיו בעולם תערוכות פתוחות היו נציגי יבואנים "שומרים" בדוכני היצרנים המציגים על מנת לזהות "איומים" מצד גורמים מתחרים. אני עצמי "שמרתי" בכמה כאלה, ומיד כשניגש ישראלי, הייתי פונה אליו ומציע עזרה ומושיט כרטיס ביקור (כן היה כזה), מהר מאד הבנתי מי מתעניין במוצר ומי ביצרן :) (קל יחסית לזהות את הישראלים בקהל) , אבל גם אז, כשמישהו מאד רצה הוא היה מגיע לפגישה במשרדי היצרן מבלי שהנציג המקומי ידע. 

צר לי על היבואן שנפגע, אבל זו דרכו של עולם הסחר. אין בוא אמפטיה לשחקני נשמה, רק לכסף. 

 

עריכה אחרונה על ידי zaf
  • אהבתי 1

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף
×
×
  • תוכן חדש...