Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם יש בעיה להניח את היד על ידית ההילוכים אוטמטיים בזמן נסיעה?


Levii
שימו לב! השרשור הזה בן 1163 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • חברי המעגל הראשון
לפני שעתיים, חן ג. כתב:

לא הבנת.

 

הנחת ידיים בשעות 10 ו-2 פירושה שבין הידיים יש מיתר באורך כלשהו.

 

הנחת הידיים בשעות 9 ו-3 פירושה שבין הידיים נמצא הקוטר המלא של ההגה, ולכן מדובר במנח יציב יותר; זה גם מנח פחות פגיע בתרחיש של פתיחה של כרית האוויר.

בני גורן, די. 😉

מאז שעברתי לרכב אוטומטי שמתי לב שיד ימין שהיתה רגילה לטייל בין ההגה לידית ההילוכים, משתעממת על ההגה ומחפשת לה תעסוקה במשענת יד, ברדיו, על בורר ההילוכים, על הכרס...
אז קניתי הגה עץ איטלקי, כזה שקשה להוריד ממנו את הידיים, והבעיה נפתרה.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי הדיון של 10-2 או 3-9 זה תלוי בצורת ההגה, יש רכבים שהחישורים יפריעו ב3-9.

בגדול כשאני עשיתי קורס נהיגה מתקדמת אי שם בתחילת שנות ה2000 לימדו אותי להחזיק 10-2 ושם זה גם הושרש יחד עם תנוחת נהיגה וכו וכו...

אם היום השתנתה המגמה ל9-3 אני לא חושב שההבדל כזה משנה.

אני כן מכיר מתקנים שמגדילים את הידיות שליטה על ההילוכים מאחורי ההגה שמותאמות יותר ל9-3 והגדלה שלהם מתאימה אותם לאוחזי 10-2 כך שאני מניח שאם קיים מוצר כזה אז יש מספיק נהגי אולד-סקול כמוני על הכביש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, yogev20 כתב:

כוונתי לא הובנה אולי באשמתי שלא הסברתי בדיוק למה אני מתכוון.

נהגים שתופסים את ההגה בחוזקה, (2/10 בדיוק הם) קרובים להגה כמעט פנים על השמשה

מרוכזים (כביכול) רק בכביש בלי להביט לצדדים, אלו נהגים שאני אתפוס מהם מרחק. מקווה שהנקודה ברורה. 

 

אישית נוהג עם שתי ידיים על ההגה, אבל היד השמאלית מונחת גם על המשענת יד. (כלומר היד כן אוחזת בהגה)

כמו שציינתי לאורך הנהיגה מילא היד (שמאל) מושטת לתפעול שונה של מתגים, מזגן, רדיו (למרות שיש שליטה על ההגה) 

בנוסף חייבים להחזיק את ההגה בשתי ידיים כי היד הימנית עסוקה בידית האיתות. (מי שמקפיד (כמוני) לאותת בכל פנייה)

או מעבר בין נתיבים, אפילו השתלבות לכביש מהיר (מה שלא מקפידים בדרך כלל) אני טורח לאותת שמאלה שאני משתלב.

 

כלומר, שתי הידיים לא יכולות לאחוז את ההגה לאורך נסיעה מוגדרת, כל הזמן. מי שנוהג על גיר ידני רוב הזמן יד שמאל לא אוחזת בהגה.

מבחינת בטיחות זה לדעת לצפות מקרים לפני שהם קורים. אין יודעים, משער שזה עניין של ניסיון וראיה מראש מי נהג מסוכן על הכביש. (קל לזהות את זה)

 

 

 

אני חושב שהתבלבלת בין ימין לשמאל(אלא אם אתה בריטי), שמאל לאיתות, ימין למזגן וכו אבל הנקודה ברורה ונכונה.

  • אהבתי 1

2015-2018:  Mazda 3 1.6 auto 07'

2018-2021: Peugeot 208 1.2 manual 15'

2021-2023: Volkswagen polo GTI 1.8 manual 16'

2023- today: Honda Civic TYPE R manual 17'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, sperial כתב:

לעתים החישור מפריע לאחיזה 9-3, כיוון שמפריע למיקום האצבעות, וצריך להזיז את היד סנטימטר או שניים.

 

נכון, נתקלתי בזה.

 

נדיר, אבל תלוי גם במימדי כף היד...

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני יכול לגמרי להסכים עם האמירות המכלילות של @yogev20 כמובן בעידון מסויים.

אני מבין שהוא מדבר על אנשים שאוחזים את ההגה חזק, אפילו ברמזור אדום ואלו אנשים שתמיד נראים חרדים ולחוצים בנהיגה. הם נוסעים לאט, הראש שלהם עמוק בתוך ההגה והשמשה (בצורה כזו שאין מצב שהם רואים מה שקורה במראות), הם יכולים לנסוע לילה שלם בלי אורות בלי לשים לב, ועוד ועוד.

זה לא אומר שכל מי שאוחז הגה ב2 ידיים הוא כזה, אלא שזה חלק מטייפ קאסט מסויים של נהג חרד.

אגב יוגב, התבלבלת בין ימין לשמאל בהודעה האחרונה שלך לגמרי.

  • אהבתי 3
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אנשים שלחוצים בנהיגה אוחזים את ההגה בשתי ידיים ≠ אנשים שאוחזים הגה בשתי ידיים לחוצים בנהיגה.

 

 

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
  • אהבתי 1
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה בדיוק מה שכתבתי במשפט אחד לפני האחרון.

חידדתי את מה שיוגב ניסה להגיד

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפעמים חבל שאין מספיק אכיפה בנושא של נהיגה ביד אחת. הרבה לא יודעים מתי לא בטוח ליסוע עם יד אחת וזה  מקור די גדול לנהגים שלא שומרים על הנתיב או על הפניה כמו שצריך.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תאכלס אין שום סיבה בעולם לנהוג בכביש 6 לדוגמא או בכל כביש בין עירוני אחר ולהחזיק 2 ידיים על ההגה, גם בתוך העיר אין באמת סיבה כזו והיד השניה מצטרפת על מנת לאפשר יד רודפת יד בפניות.

היד השניה נכנסת לפעילות ואז באמת מחזיקים בשתי ידיים בתנוחה הנכונה כשנכנסים לנהיגה בכבישים מאוד מפותלים בנהיגה אגרסיבית או ספורטיבית או במילים אחרות כשחלקנו רוצים לצאת לנהיגת כיף בנס הרים או בכבישי עוטף ירושלים...

 

  • לא הבנתי... 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 שעות, EliC25 כתב:

אני יכול לגמרי להסכים עם האמירות המכלילות של @yogev20 כמובן בעידון מסויים.

אני מבין שהוא מדבר על אנשים שאוחזים את ההגה חזק, אפילו ברמזור אדום ואלו אנשים שתמיד נראים חרדים ולחוצים בנהיגה. הם נוסעים לאט, הראש שלהם עמוק בתוך ההגה והשמשה (בצורה כזו שאין מצב שהם רואים מה שקורה במראות), הם יכולים לנסוע לילה שלם בלי אורות בלי לשים לב, ועוד ועוד.

זה לא אומר שכל מי שאוחז הגה ב2 ידיים הוא כזה, אלא שזה חלק מטייפ קאסט מסויים של נהג חרד.

אגב יוגב, התבלבלת בין ימין לשמאל בהודעה האחרונה שלך לגמרי.

יופי, סוף כל סוף מישהו הבין את מה שכתבתי.  כמובן יד שמאל עברה ליד ימין כמו קסם.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה תאור של קבוצה ספציפית של נהגים, בדרך כלל בני 80 פלוס שהרפלקסים שלהם כבר לא בשיאם וכך גם ביטחונם העצמי, ושאינם יודעים לכוון את סביבת הנהג. אין לזה שום קשר לאחיזת ההגה בשתי ידיים.

  • רעיון טוב! 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

יש גם צעירים שנוהגים ככה. חוסר ביטחון זה לא עניין של גיל.

  • אהבתי 2

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בזה נתקלים פחות. הצעירים עושים את ההפך: משעינים את גב המושב הרחק לאחור ואוחזים בהגה בשלוש אצבעות של יד אחת בשעה 6. גם עודף ביטחון עצמי עלו להזיק.

  • אהבתי 2
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 שעות, ik3 כתב:

אני חושב שהתבלבלת בין ימין לשמאל(אלא אם אתה בריטי), שמאל לאיתות, ימין למזגן וכו אבל הנקודה ברורה ונכונה.

בהחלט ימין למזגן כי אני לא אקרובט. אבל לא  התבלבלתי שהבחנתי בנהגים  צעירים כמבוגרים שנוהגים ככה.

זה נובע מהרבה סיבות (בלי קשר לרפואיות של ראיה קשה, או חוסר התמצאות במרחב) שרובן חוסר ביטחון

ולחץ על הכביש. אני רואה  כל הזמן את התופעה הזו. הבעיה שלא ניתן להעיר  להם כי הם לא מזיזים את הראש מקדימה גם שצופרים להעיר להם שיש פנצ'ר למשל. (לחץ שאותי מרתיעה)

 

אגב, חוסר התמצאות בסביבה בכלליות, במיוחד שזה מתורגם לכביש,  יכול לגרום לצרות בכביש.

זהו נושא בפני עצמו של התמצאות במרחב הכביש שלא תמיד ניתן  להסביר,  כי זה עניין של אופי.

אבל זה נושא מרתק וחשוב. (איך למקם את הרכב בפניות, על נתיבים, בעקיפות וחזרה, בירידה לשוליים, בהתמזגות עם כביש מהיר ועוד)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1163 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...