Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

צריכת דלק עלתה בצורה דרסטית אחרי טיפול (אני חושד בשמן מנוע) - סיוויק 2013


aviel-bs
 שיתוף
עוקבים 15

פוסטים מומלצים

  • תגובות 52
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ההודעות עם הניקוד הגבוה ביותר

אני שמתי לב שאצלי ברכב לאחר ליטוש פנסים הקידמיים צריכת הדלק ירדה בלפחות 10 אחוז.

אני חייב שתסביר לי איך מפלס נוזל בלם במיכל העודפים שלו משפיע על הלחץ המופעל על הקאליפר. אני הייתי מתחיל מבדיקה של מערכת היניקה, יתכן והמכונאי לא סגר משהו עד הסוף ויש דליפת אוויר.

חברים, מה שנכתב פה בכמה תגובות לגבי מפלס גבוה בכוסית נוזל בלמים, לא נכון.    הכוסית לא אטומה לגמרי. בפקק יש נשם שמאפשר כניסת אוויר, כאשר הרפידות נשחקות וגם יציאת אוויר בדיוק כדי שיהיה מקום ל

תמונות שפורסמו בשרשור

לפני 3 דקות, ArikB כתב:

אני רק שאלה: דלק מהול יכול לגרום לעלייה בצריכת הדלק?

 

בוודאי, אם הנצילות האנרגטית של הדלק נמוכה יותר (כלומר מכל ל' דלק אפשר להפיק פחות אנרגיה), אז הכוחות שהמנוע מייצר קטנים וכתוצאה מכך הנהג ילחץ יותר על הגז כדי להתקדם בקצב שהוא רגיל אליו, לחצת יותר על הגז - צרכת יותר דלק.

  • אהבתי 1
  • מעניין 1

 

לפני 17 שעות, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

Keyser כתב:
דלק זה לכוסיות. גברים אמיתיים דוחפים את הרכב :loco:
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על ההסבר.

אם פות"ש היה מספר אם הוא תדלק בתחנה חדשה/אחרת אחרי הטיפול היינו יכולים לדעת אם זה קשור לבעיה שהוא העלה.

מקרה אישי שלי: תדלקתי בתחילת דצמבר מיכל מלא בתחנה שתדלקתי בה רבות בעבר אבל עכשיו יש לה בעלים חדשים. באותו יום כבר הרגשתי שהרכב לא נוסע כמו קודם וגם הצריכה במחשב היתה גבוהה יותר (אני יוצא מוקדם ונוסע בכביש מהיר ריק כל בוקר). לקראת סוף המיכל (ממש חיכיתי שייגמר) ראיתי במד המרחק שעשיתי בערך 100 ק"מ פחות מבד"כ.

בתדלוק של ינואר כבר הצריכה (הרגעית) חזרה להיות כמו שהיתה קודם. אחכה לסוף המיכל הזה בשביל לעשות השוואה.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 8 שעות, אורח לרגע כתב:

תשובתו המקצועית של מוסך רון היא 

משמע, החריר מיועד להשוואת לחצים ע"י מעבר אויר, כפי שכתבו לפני כן- זה שאויר עובר לא בהכרח אומר שנוזל יכול לעבור גם כן.

 

וגם אם ייצא קצת נוזל (טיפה או שתיים)  זה חיש מהר יגרום לכך שייווצר יותר לחץ בכיוון התפשטות הנוזל מאשר שהנוזל ימצא את דרך המילוט החוצה דרך החריר.

יש לזכור כי אנחנו דנים במקרה( תיאורטי) קיצוני בו מילאו נוזל בלם כמעט עד סוף המיכל, לא מילימטרים בודדים מעל קו המקסימום.

 

 

מבנה הפקק מתוכנן בצורה כזו המאפשרת כניסה ויציאת אוויר בצורה חופשית והגבלה של כמות נוזל הבלמים שיצא דרך הפקק במידה ומפלס נוזל הבלמים עולה.

בדרך כלל קוטר החריר בדיאפרגמה של הפקק הינו בסביבות 1 מילימטר.

לחברת הייטק דרושה דגלנית בעלת ניסיון מוכח בדגלנות.

פרטים נוספים בפרטי

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תודה לכולם על התשובות.

 

לגבי כמה מיכלי דלק צרכתי-במצטבר מדובר בשני מיכלים כאשר כרגע אני לקראת הסוף של השני. (עוד לא נדלקה הנורה אבל המחוג לא רחוק מסך ההדלקה ובנוסף מחשב הדרך מראה 90 ק"מ שנותרו).

 

נכון לעכשיו נסעתי על המיכל כ 420 ק"מ, רובם בתוואי בינעירוני. בדכ מיכל מספיק לי גם ל600 ק"מ.

אז נכון שנותרו לי עוד כמה ק"מ אבל בפועל אצליח לנסוע אולי עוד 80 ק"מ מה שאומר שהמיכל יספיק לבערך 500 (מתכנן לתדלק היום יותר מאוחר).

 

 

נוזל בלמים-ממה שהבנתי פה אין לזה יותר מדי השפעה? בכל אופן המפלס תקין.

 

פילטר אוויר-הוא לא במצב חדש, אבל גם לא היה סתום. אני אחליף בכל מקרה (הוחלף בטיפול האחרון לפני 15,000 ק"מ) מה גם שזה התחיל אחרי החלפת השמן כמו שציינתי ובטיפול הנוכחי לא היתה נגיעה בפילטר אז בגדול שללתי :) אבל לאחר בדיקה הוא נמצא בסדר.

 

משהו פתוח במערכת היניקה-איך בודקים? ולמה בעצם שהמוסכניק ייגע בה בהחלפת שמן?

 

לגבי שמן מנוע מקורי(אם קיים או לא)- זה מה שראיתי https://www.justmotor.co.il/product/שמן-מנוע-5w30-הונדה-מקורי (נראה מקורי, לא?) גם במוסך(המורשה) מוכרים שמן ואם אני לא טועה זה השמן הזה.

 

מקווה שהצליח לפתור את הבעיה בהקדם, שוב תודה לכולם!

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
בתאריך 12.1.2021 בשעה 18:02, ABSULUTT כתב:

הכל בגלל שהפסקת לטפל במורשה הונדה.😂

אני לא יודע אם אתה מסתלבט או לא, אבל כבר שנתיים טיפלתי שם ותמיד הכל היה בסדר אז חשדתי שאולי יש בעיה עם השמן (שזה בעצם הדבר היחיד שהיה שונה ולכן פתחתי את האשכול :) )

בתאריך 11.1.2021 בשעה 19:03, lior2321 כתב:

שאלה: מתי בפעם האחרונה החלפת מצתים?

האמת שאני לא יודע, הרכב אצלי מינואר 2019, אני אף פעם לא החלפתי והבעלים לפני אני גם לא יודע מתי החליף. לפי היצרן לא הייתי צריך להחליף בטיפול הנוכחי אז לא החלפתי (המצתים יכולים להיות קשורים לבעיה? הרי זה לא משהו שהתחיל באופן הדרגתי אלא התחיל ככה פתאום אחרי הטיפול שבתכלס הדבר היחיד בו היה שמן?)

בתאריך 12.1.2021 בשעה 12:58, netanel1014 כתב:

השמן לא מעלה ב20 אחוז את הצריכה. תעשה ניקוי מצערת וחיישן כמות אוויר , בדוק אוויר בצמיגים ותדווח.

אני אנסה לבדוק עם המוסך מתי אפשר לבצע ניקוי מצערת וחיישן. לגבי אוויר בצמיגים הכל תקין

בתאריך 10.1.2021 בשעה 22:57, om2 כתב:

לשמן מנוע יש השפעה על צריכת הדלק. אבל 20% זה משהו מעל ומעבר.

 

תבדוק האם שינית משהו בתוואי הנסיעה.

פילטר אוויר החלפת בטיפול?

היית מתחיל מלפתוח ולראות אותו, פילטר סתום גורם לעליה בצריכת הדלק. (אני אישית מחליף אותו כל טיפול)

 

הפילטר לדעתי יחסית נקי, החלפתי בכל מקרה.

בתאריך 11.1.2021 בשעה 08:43, dotan123 כתב:

אין דבר כזה שמנים של הונדה. מוסכי מאיר משתמשים בכלל בשמנים של פז שעומדים בתקן שהיצרן קבע. נדמה לי גם שהשמנים של "מאיר" הם מינרליים ולא סינטטיים.

כפי שציין הבחור לפני, שווה להתחיל מבדיקת פילטר אויר, מתי הוחלף בפעם האחרונה.

מה לגבי השמן הזה? https://www.justmotor.co.il/product/שמן-מנוע-5w30-הונדה-מקורי

בתאריך 11.1.2021 בשעה 08:57, Buki כתב:

לא יכול להיות בשום מצב ששמן מנוע משפיע ככה. 

 

כמה מיכלי דלק צרכת אחרי הטיפול? 

כרגע יצא שכבר תדלקתי בערך 2 מיכלים במצטבר

בתאריך 11.1.2021 בשעה 12:47, אורח לרגע כתב:

אם החליפו לך את הנוזל בלם תבדוק את המפלס.

אם זה מעל המקסימום זה יכול לגרום לקאליפר ללחוץ מעט על הדיסקים, במיוחד אלרי שהנוזל מתחמם.

ואם זה המצב זה בהחלט יכול להסביר את התופעה.

המפלס תקין, בדקתי על רכב קר ולא נראה שעבר את המקסימום 

בתאריך 11.1.2021 בשעה 13:26, shellcase כתב:

אני חייב שתסביר לי איך מפלס נוזל בלם במיכל העודפים שלו משפיע על הלחץ המופעל על הקאליפר.

אני הייתי מתחיל מבדיקה של מערכת היניקה, יתכן והמכונאי לא סגר משהו עד הסוף ויש דליפת אוויר.

זו בדיקה שאני יכול לבצע בעצמי? אגב, יש סיבה שהמכונאי ייגע במשהו שקשור ליניקה?

בתאריך 11.1.2021 בשעה 15:36, yuvk כתב:

אם צריכת הדלק עלתה האופן פתאומי: באוטו קר, עשה נסיעה רגועה של 10 דקות, עם כמה שפחות בלימות. עצור וחנה בצד במקום בטוח, וגע בזהירות בדיסקים - בדוק אם מישהו מהם חם במיוחד.

לא מרגיש שמשהו שם חם במיוחד. בטיפול הזה גם לא נגעו בבלמים, הם הוחלפו שבוע לפני ובמהלך השבוע בין לבין נסעתי והצריכה היתה סטנדרטית לגמרי

 

מצרף תמונה של הפילטרים (אוויר). הפילטר הישן נראה יחסית בסדר (בפעם הקודמת לפני שנתיים כשהחלפתי, הפילטר יצא שחור..) הפילטר בתמונה בן כ-שנה. בכל מקרה הוא הוחלף, הספקתי לנסוע ולתדלק מאז ההחלפה- אין שינוי בצריכה.

 

 

לגבי למה אני חושד בשמן-כי הדבר היחיד שהוחלף ברכב בפועל בטיפול הזה- זה השמן והפילטר שלו. הבלמים טופלו שבוע (אפילו שבוע וחצי) לפני ולא היתה השפעה על צריכת הדלק במהלך השבוע וחצי שנסעתי איתם.

 

אבל...ברגע שיצאתי מהמוסך אחרי החלפת השמן- המחשב פשוט התחיל לקפוץ למעלה בצורה דרסטית ולכן אני די בטוח שזה זה.. אני שוקל כבר לנסוע למוסך הרגיל שלי ולבקש שפשוט יחליפו שמן.. דעתכם?

 

WhatsApp Image 2021-01-17 at 12.27.03.jpeg

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
Just now, netanel1014 כתב:

בצע ניקוי מצערת לבד. שמעתי על מישהו עם רכב כמו שלך שזה שיפר לו את הצריכת דלק

איפה אני יכול לקרוא על ביצוע הניקוי? אם זה אפשרי לבצע לבד אז אעשה לבד, למה לא.

אגב, הגיוני שזה מה שיפתור את הבעיה? שקלתי לבצע את הניקוי הזה עד לפני בערך חודש וחצי ואמרו לי "אם הכל בסדר אל תגע" כרגע עכשיו אחרי הטיפול התחילה הבעיה בצריכת דלק. יכול להיות שהמצערת נסתמה\התלכלכה סתם ככה פתאום אחרי החלפת השמן וזה סתם צירוף מקרים?

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

צריך לשים לב למס' דברים : (יש לי רכב דומה לשלך רק מתצורת סדאן):

א. יש מחלה סדרתית של צינור משחובר לשרוול סעפת היניקה שנוטה להיסדק/להיקרע -ברגע שזה קורה הרכב מתחיל "להשתולל"- החלפתי אחד כזה בטיפול האחרון וגם ברכב של אבא שלי שזהה לשלי הוחלף.

ב. בדוק מסנן אוויר- מחליפים מקורי בטיפולים כל 30K ק"מ או שנתיים.

ג. מתי הוחלפו לאחרונה מצתים ומסנן דלק ?  מצתים אמורים להחליף בטיפול 90K או כל 6 שנים המוקדם מביניהם- אי החלפה תפגע בסחיבה וגם בצריכת הדלק.

מסנן דלק יש להחליף פעם ב 75K או 5 שנים- המוקדם מביניהם.

ד. הקפד לתדלק בתחנות דלק איכותיות (אני אישית מתדלק לרוב בחברת TEN) ודווקא בתדלוקים בתחנות מסויימות של סונול /תחנות קטנות יותר אחרות היו לא מעט בעיות וגם יועצות השירות של מוסך מורשה היבואן הגדירו אותן כ"תחנות אדומות".

 

 

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 1 דקה, colauti 9 כתב:

צריך לשים לב למס' דברים : (יש לי רכב דומה לשלך רק מתצורת סדאן😞

א. יש מחלה סדרתית של צינור משחובר לשרוול סעפת היניקה שנוטה להיסדק/להיקרע -ברגע שזה קורה הרכב מתחיל "להשתולל"- החלפתי אחד כזה בטיפול האחרון וגם ברכב של אבא שלי שזהה לשלי הוחלף.

ב. בדוק מסנן אוויר- מחליפים מקורי בטיפולים כל 30K ק"מ או שנתיים.

ג. מתי הוחלפו לאחרונה מצתים ומסנן דלק ?  מצתים אמורים להחליף בטיפול 90K או כל 6 שנים המוקדם מביניהם- אי החלפה תפגע בסחיבה וגם בצריכת הדלק.

מסנן דלק יש להחליף פעם ב 75K או 5 שנים- המוקדם מביניהם.

ד. הקפד לתדלק בתחנות דלק איכותיות (אני אישית מתדלק לרוב בחברת TEN) ודווקא בתדלוקים בתחנות מסויימות של סונול /תחנות קטנות יותר אחרות היו לא מעט בעיות וגם יועצות השירות של מוסך מורשה היבואן הגדירו אותן כ"תחנות אדומות".

 

 

א. להשתולל מאיזו בחינה? של צריכת הדלק? אם כן, ייתכן שהצינור פשוט נקרע בטיפול איכשהו וזה מה שהקפיץ את הצריכה?

ב. החלפתי את המסנן (בתגובה האחרונה שלי ניתן לראות את המסנן הישן, הוא יחסת נקי-הימני בתמונה (השמאלי זה החדש)

ג. האמת שאין לי מושג, אבל הם בוודאות לא הוחלפו במהלך ה40K האחרונים שהרכב אצלי.

ד.לא החלפתי תחנת דלק בכלל בזמן האחרון. גם אני מתדלק בד"כ בTEN.

 

מה שמוזר לי זה שהסיפור היה ככה: אני נכנסתי למוסך, עד שנכנסתי למוסך הרכב צרך דלק בצורה סטנדרטית לגמרי>במוסך החליפו שמן (לשמן שונה מהרגיל וכמובן גם את הפילטר ואת נוזל הבלמים, אבל מפלס הנוזל לפי מה שבדקתי לא נראה בעייתי לאור מה שרשמו פה)>יצאתי מהמוסך-צריכת דלק עלתה בקרוב ל20% (ממש השוויתי למיכלים קודמים, אני נוהג לרשום לי מדי פעם כמה ק"מ נסעתי בין תדלוק לתדלוק)

 

לכן זה מוזר לי, כי אני שואל את עצמי מה הסיכוי שבעיות כמו המצערת למשל קרו דווקא עכשיו במהלך הטיפול? סתם צירוף מקרים מצער?

(כמובן שאני לא פוסל כלום ועובר על כל התגובות פה! אני נחוש לפתור את הבעיה וזה נראה לי לא הגיוני שאיך שאני יוצא מהמוסך עם שמן חדש-בבת אחת קופצת לי צריכת הדלק)

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

את עניין הצינור אפשר לראוות ויזואלית- אם הוא קרוע או סדוק אז יש להחליפו כי מספיק חור קטן בו כדי "לשנות" את יחס התערובת של דלק- אוויר.

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני כשעה, colauti 9 כתב:

את עניין הצינור אפשר לראוות ויזואלית- אם הוא קרוע או סדוק אז יש להחליפו כי מספיק חור קטן בו כדי "לשנות" את יחס התערובת של דלק- אוויר.

אצלי,הוחלפו המצתים ומסנן הדלק לפי הספר (מטיפול 5 הרכב אצלי טופל במורשה הונדה,"ארז" בחיפה)

על עניין הצינור עלו בטיפול האחרון (120K) וכבר על הדרך לאחר החלפת הצינור,נוקתה המצערת ועברה איפוס וכיול מחדש-הם טענו שיש לבצע הכל.

מרכב שכבר הגיעה לצריכה של 1:7.5/8 הוא חזר לאיזור ה 1/11.5 עדיין טיפה גבוה מהממוצע של הרכב הזה שאמור לעשות 1:12 אבל,עכשיו קר (מנזג האוויר משפיע ולוקח זמן עד שהמנוע מגיע לטמפ עבודה) ולכן,כנראה שזה סביר.

 

עריכה אחרונה על ידי colauti 9

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 3 שעות, colauti 9 כתב:

אצלי,הוחלפו המצתים ומסנן הדלק לפי הספר (מטיפול 5 הרכב אצלי טופל במורשה הונדה,"ארז" בחיפה)

על עניין הצינור עלו בטיפול האחרון (120K) וכבר על הדרך לאחר החלפת הצינור,נוקתה המצערת ועברה איפוס וכיול מחדש-הם טענו שיש לבצע הכל.

מרכב שכבר הגיעה לצריכה של 1:7.5/8 הוא חזר לאיזור ה 1/11.5 עדיין טיפה גבוה מהממוצע של הרכב הזה שאמור לעשות 1:12 אבל,עכשיו קר (מנזג האוויר משפיע ולוקח זמן עד שהמנוע מגיע לטמפ עבודה) ולכן,כנראה שזה סביר.

 

 

אבדוק את עניין הצינור אם יש קרעים כלשהם, בעיקרון הייתי ליד המוסכניק כל הטיפול והיה נראה שהוא עובד מסודר, מאורגן ונקי ולא בצורה שמשהו יכול להינזק, אבל אבדוק.

 

לגבי הפלאגים- אני מתאר לעצמי שטיפול הבא אצטרך להחליף (אבדוק עוד מעט באתר של מאיר)

 

שווה אגב לנסות להחליף את כל השמן (במורשה,כמו שהיה עד עכשיו) ולראות אם זה יעזור? או שחבל על השמן כי הוא חדש?

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לא הבנתי את עניין ה"אני אבדוק באתר של מאיר לגבי הפלגים אולי בטיפול הבא" וכל מיני כאלה....!?
יש לך בעיה לך תחליף פלגים, תחליף פילטר אוויר ( הבנתי שהחלפת) , תעשה ניקוי מצערת ,תחליף פילטר דלק תפתור את הבעיה, אז החלפת 10 או 15 אלף לפני מה שצריך זה בסדר, מה עוזר לך שיש לך כעת בעיה ואתה תחכה עוד 10K כדי להחליף את זה ואת ההוא.

Sent from somewhere...

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...