Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רנו קליאו דור 5 גיר ידני, חצי שנה ו-5k ק״מ


unreliablebazooka

פוסטים מומלצים

לפני 3 דקות, unreliablebazooka כתב:

אז זהו, שהוא לא חלש, כשהוא עובד. הבעיה שהרבה פעמים המדחס פשוט לא פועל ואז יוצא סתם אויר. הבנתי שיש על זה recall, למרות שהרכב שלי לא מופיע ברשימות באתר של קרסו. אבדוק כשאגיע למוסך.  

לפי טענת היבואן הריקול הוא תקלה באתר ולא באמת יש ריקול למדחס, נאמר לי שלפי מספר השילדה אין ריקול וככה לעוד כמה שהופיע שיש ריקול למדחס ואותו תירוץ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 91
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

מעניין... בכל מקרה, מדובר ברכב בן שנה, אז הבעיה צריכה להיות מכוסה במסגרת האחריות. העניין של ריקול כנראה היה מפשט את איתור הבעיה, כי אז זה אומר שכבר נתקלו בה בעבר ויש שגרת תיקון שקבע היצרן. עדיף ממוסכניק הישראלי מתבחבש עם הרכב ומחליף על עיוור חלקים שלא באים לא טוב בעין.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אני זוכר נכון, גם בפיג׳ו 206+ הייתה בעיה דומה, במסגרתה המדחס היה מפסיק לעבוד ״תחת עומס״ (רושם במרכאות, כי הרכב לא באמת היה תחת עומס שמצריך כיבוי מדחס יזום).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

באוטומטי לפחות מופיע כבר בקטלוג שפמפום של דוושת הברקס גורם למדחס להתנתק ויש ירידה בביצועי המזגן. אז כדאי להמנע מזה.

לכן אם אתם בפקק תחליטו אם את מעדיפים שיהיה לכם חם או להכנס בפגוש של מי שלפניכם.

  • מצחיק 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין קשר לברקס, זה קורה גם בזמן נסיעה בכביש הפתוח, באיזשהו שלב אחרי דקה - שתיים של נסיעה המדחס פשוט מחליט להיכבות.

 

אגב, ניסיתי אתמול לכבות ולהדליק את המדחס כמה פעמים, זה לא עבד, המדחס חזר לעבוד רק אחרי שגם הגברתי את עוצמת המאוורר. יש איזה סיקוונס שמכניס אותו חזרה לעבודה, אני אנסה למצוא אותו ואם אמצא משהו שאצליח לחזור עליו אפרסם כאן. בכל מקרה משחק עם כפתור ה AC, הטמפרטורה והמאוורר גורם לו לחזור לעבוד בסוף.

עריכה אחרונה על ידי RedLabel

"ai motoare capul doare"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז היום הלכתי לטיפול ראשון. הרכב עבר עד עכשיו רק 9k. לא הייתי מרבה בנסיעות גם לפני, אבל בשנת הקורונה הרכב פשוט עמד רוב הזמן בחנייה. למען האמת הקדמתי את הטיפול בכשבועיים בגלל בעיית מזגן - לא רציתי להיתקע עם מזגן שבקושי עובד בשיא הקיץ. ברכב הקודם הייתי מטפל במוסך של קרסו ברח׳ ריב״ל בתל אביב, אבל עם הרכב החדש בחרתי ללכת למוסך ה״מכונן״, שראיתי עליו הרבה המלצות טובות גם כאן בפורום וגם בפייסבוק.

 

אז מה היה בטיפול? דברים רגילים כמו החלפת שמן ופילטרים + דחפו לי תוסף לדלק, שאין לי מושג האם באמת צריך אותו, אבל המחיר שלו היה גם ככה די זניח. בסה״כ עלות של כל החלפים + שעת עבודה יצאה 920 שקל כולל מע״מ(וזה עוד אחרי הנחה). איכשהו מרגיש לי שהמחיר יצא מעט גבוה. אבל לפחות קיבלתי את האוטו שתוף.

ומשהו שאני שונא, אבל ממש, זה המדבקות של המוסך שתמיד שמים לי על לוחית רישוי אחרי הטיפול. כאילו  לא מספיק ששילמתי לכם קרוב לאלף שקל, אתם גם מנצלים אותי בתור לוח מודעות?

 

בעניין המזגן - בוצעה החלפת מדחס במסגרת האחראיות, ולפחות בזמן הנסיעה מהמוסך הביתה(כ-20 דקות) ביום יחסית חם המזגן עבד כמו שעון שוויצרי. ראיתי במקומות אחרים שיש לדגם הזה בעיה באיזשהו שסתום שההחלפה שלו ממש פשוטה, אבל לי משום מה החליפו את כל המדחס. אעדכן האם הבעיה נפתרה סופית אחרי שאעשה כמה נסיעות ארוכות באמת.

 

עוד משהו שקרה לא מזמן,  זה שקיבלתי מכה קטנה בגג. אולי מסתם אבן שנפלה, או אולי מאיזה חמור שכאב לו לראות רכב חדש. ביקשתי הצעת מחיר לתיקון, והופתעתי מהמחיר - כ-600 שקל. הבנתי גם שתיקון צבע בגג יכול להכניס אותי לצרות בהמשך כשארצה למכור את הרכב. ויתרי כרגע על התיקון, אולי אחפש א״כ הצעת מחיר יותר טובה, כי המעיכה הזאת גורמת לי לכאב נפשי כל פעם שאני רואה אותה.

עריכה אחרונה על ידי unreliablebazooka
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האמת שניסיתי ליישר את זה עם פומפה קטנה שהזמנתי פעם מאליאקספרס - לא כ״כ עזר. גם יש שם שריטה קטנה בתחתית השקע, ככה שסתם להוציא את זה לא היה עוזר. למרות שאולי הייתי מסתפק בליישר את המעיכה עצמה.

IMG_1193.jpg

עריכה אחרונה על ידי unreliablebazooka
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מניח שללא תוסף היה יותא באזור ה 850 שקל?

קח בחשבון שיש הבדל מחירים בין המוסכים.

 

לגבי מדבקה מעצבן מאוד, אני לפני כול טיפול מדגיש שלא ידביקו לי.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, unreliablebazooka כתב:

אבל עם הרכב החדש בחרתי ללכת למוסך המכונן

 

אני גם טיפלתי שם כשהיה לי את הקליאו הידנית דור 4, עם כמה שזה הזוי כשביצעתי סקר שוק הם דווקא היו המוסך הכי זול או בין הזולים (תבדוק ותראה בעצמך) וכמוך גם אני שמעתי עליו מילים טובות ביחס למורשה יבואן אז מבחינתי שילוב של בין הזולים וגם פידבק טוב זה היה נו בריינר. 

 

עשו עלי רושם טוב בסכ"ה בתקופה שטיפלתי שם אבל בעיקר ברמה של יחס טוב ואדיב ללקוח וכו'. מקצועית לא יכלתי ממש להתרשם כי לקליאו שלי לא היו שום בעיות. 

 

בקיצור מה שאני בא לאמר זה שמחירי הטיפול ברנו מגוחכים, לא משנה אם זו קליאו ידנית זולה או מגאן RS טרופי, הם יקרנים רצח בכל הרמות וללא הצדקה, סתם להשוואה, טיפול בסיסי בברז שעולה יותר מפי 2 מהקליאו שהיתה לי הוא עדיין זול יותר. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 20 שעות, unreliablebazooka כתב:

אז מה היה בטיפול? דברים רגילים כמו החלפת שמן ופילטרים + דחפו לי תוסף לדלק, שאין לי מושג האם באמת צריך אותו, אבל המחיר שלו היה גם ככה די זניח. בסה״כ עלות של כל החלפים + שעת עבודה יצאה 920 שקל כולל מע״מ(וזה עוד אחרי הנחה). איכשהו מרגיש לי שהמחיר יצא מעט גבוה. אבל לפחות קיבלתי את האוטו שתוף.

 

לא, לא צריך את התוסף. אבל הם דוחפים כי הם רואים בלקוחות שלהם צ'ק פתוח. הם לא היחידים. לדוגמא מוסך ליטל, מורשה של פיג'ו, דוחפים לא רק תוסף אלא גם נוזל שמשות. כמובן מחייבים על זה. מוסך ב.ג 2000, מורשה של פיג'ו, דחף לי פלאגים חדשים בטיפול 85,000. אם הם רק היו טורחים לפתוח את היסטורית הטיפולים של הרכב שלי הם היו רואים שהחליפו לי פלאגים ב-45,000 במוסך מורשה אחר של פיג'ו במסגרת "מיני-ריקול" שהיה באותה תקופה. מאחר והעבודה כבר נעשתה והמוסך היה לקראת סגירה לא היה לי כוח לריב איתם. אבל זה מראה לך את רמת המקצועיות שלהם. 

 

המחיר מרגיש לך גבוה כי הוא באמת גבוה. יש להם שם אולי - אולי 200 שקל של חומרי גלם. אולי. (פילטרים ושמן) הם גובים מחיר בשמיים כי הם מסתתרים מאחורי הסינר של "מוסך מורשה יבואן" והם יודעים שיש להם אספקה שוטפת של לקוחות שבויים שמרגישים מחוייבות לטפל אצל היבואן כי הרכב חדש. לצערי האפשרות היחידה שלך היא או לבלוע את הצפרדע או לחפש מוסך מורשה משרד התחבורה שאולי יעשה לך את הטיפולים יותר זול. אלה פחות או יותר האפשרויות שלך כל עוד הרכב נמצא באחריות.  

עריכה אחרונה על ידי Avatar Schnitzel
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היה פה פעם שרשור בנושא הזה, והנקודות העקריות בעד הטיפול במורשה יבואן היו:
1. רצון טוב של היבואן לתקן תקלות מעבר למסגרת האחריות
2. יכולת של עדכוני תוכנה לרכב שיש בד״כ רק במוסכים ברשת היבואן
3. קלות מכירה, כי רוב האנשים לא מבינים במוסכים ומעדיפים את החותמת של ״טופל במוסך יבואן״ כשקונים את הרכב.
אני אישית די מסכים עם הנקודות האלה ולא חושב שזה נכון בשבילי לטפל במוסך שהוא לא מורשה יבואן. התחושה של ה״קצת יקר״ נובעת מזה שאיכשהו זכרתי שעל אותו טיפול לפני כשש שנים שילמתי פחות במוסך של קרסו, שהם ידועים בתור יקרנים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. אם תהיה לך תקלה חודש - חודשיים - חצי שנה בסיום האחריות אולי תקבל תיקון כלשהו של רצון טוב, אבל אף אחד לא יתקן תקלות שנה - שנתיים אחרי האחריות רק כי פרנסת את המוסך. חוץ מזה קח את הדלתא של החסכון בטיפולים, שים אותה בצד והנה הכסף שלך לתיקון תקלה במידה ותקרה. 

 

2. הם לא עושים עדכוני תוכנה יזומים. הם עושים רק אם היצרן מחייב אותם במסגרת ריקול

 

3. זה אולי נכון. 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...