Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

המלצה על שמן 5-30 לשברולט אורלנדו 1.4


elimalka
 שיתוף
עוקבים 9

פוסטים מומלצים

דרך אגב, אם לצורך העניין אתה משתמש בשמן של יצרן ידוע, שאומר שהשמן מתאים לעד 30K.

במקרה כזה אתה יכול להתעלם מהדרישה של יצרן הרכב שאומר להחליף כל 15K?

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • תגובות 35
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ההודעות עם הניקוד הגבוה ביותר

הפילטר הוחלף. כעת אני בטוח שזה היה פילטר תואם סיני. לקחתי פילטר של OPEL שעושה שימוש באותו מנוע בדיוק. תוצרת גרמניה, ומוטבע על הפילטר GM.       

ככל שהכמות יותר גדולה הזיהום שלה יותר איטי. כמות קשורה לאורח חיים של השמן.   מחליפים כל שנה בגלל חשיפה לחמצן. שמן חדש נארז בוואקום. ק"מ וזמן לא קשורים ביניהם.   בשב

תמונות שפורסמו בשרשור

שמן שעבר אפילו 100 קילומטר כנראה לא ברמה של שמן חדש אז מה צריך להחליף כל הנעה?
יש סטנדרטים מסוימים שרק אחרי x קילומטרים השמן מתחיל לא לעמוד בהם.
מה שאכפת לרוב זה הרמת ערבוב עם דלק והכמות תוספים שנשארו בשמן ואני בטוח שיש עוד דברים.

15 אלף זה בסדר גמור לעומת אותם רכבים בחול שבהם זה 20, אין טעם להחמיר עוד.


Sent from my SM-G970F using Tapatalk

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
 
שמן יכול להחזיק אפילו 30 אלף קילומטר בין טיפולים וזה לא דעה שלי אלא חלק מהיצרנים כמו רנו, פיגו וסיטרואן וזה תלוי בכמה דברים.
שמן איכותי יותר ישמור את תכונותיו ליותר זמן, יותר כמות תפצל את הבלאי ליותר שמן וכוחות ולחצים גדולים יותר במנוע ישחקו אותו מהר יותר.
 
לדוגמא, לפיאסטה 1.0 (רק בחול ) יש כמה דגמי מנוע עם הספקים של 80,100,125,140 כ"ס.
פורד נתנו לדגמי ה80 ו100 קיבולת שמן כללית של 4.3 ליטר. אבל ידעו שבדגמי ה125 וה140 השמן יעבור יותר התעללות אז הגדילו את הקיבולת ל4.8, אפילו שהם אותו הבלוק בדיוק ויכלו לשתף חלקים.
מזכיר שבסך הכל מדובר במנוע 1000, ובפיקנטו 1.0 לדוגמא הקציבו לו רק 3.1 ליטר. בגלל זה מרווח הטיפולים (בחול) של הפיאסטה הוא 20 אלף ושל הפיקנטו 15 אלף (שהשמן המקורי חצי סינטטים אגב)
בארץ התנאים קשים יותר לשמן אז בדרך כלל הטיפולים נעשים מוקדם יותר.
 
בכל אופן הכל פה זה רק כדי להסביר למה להקדים זה מיותר הרבה פעמים ואני בכלל לא רומז לדחות טיפולים אם יצרן הרכב קבע קילומטרז מסוים צריך לעשות בקילומטרז הזה.
 
 
 
מה הקשר לכמות השמן????
ואיך קבעת שפה התנאים יותר קשים מחו"ל.
ואם שמן יכול להחזיק 30 אלף למה מוסיפים סעיף בספר הרכב שנה או 30 אלף?
אני אמרתי שאם יש יכולת למה לא להחליף כל 10 -12 אלף.
זה שהיצרנים אומרים כל 30 אלף זה הרבה בשביל מיתוג, הרי נחמד לקנות רכב שצריך לטפל בו רק פעם ב 30 ולא את זה שצריך כל 15 בפועל אולי 10 אחוזים נוסעים 30 אלף שנה כל השאר יגיעו פעם בשנה להחליף שמן וזה יהיה סביב ה 15-18 אלף.

Sent from somewhere...

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

ככל שהכמות יותר גדולה הזיהום שלה יותר איטי.

כמות קשורה לאורח חיים של השמן.

 

מחליפים כל שנה בגלל חשיפה לחמצן.

שמן חדש נארז בוואקום.

ק"מ וזמן לא קשורים ביניהם.

 

לפני שעתיים, elimalka כתב:

דרך אגב, אם לצורך העניין אתה משתמש בשמן של יצרן ידוע, שאומר שהשמן מתאים לעד 30K.

במקרה כזה אתה יכול להתעלם מהדרישה של יצרן הרכב שאומר להחליף כל 15K?

בשביל לתת תשובה מדויקת לשאלה הזו צריך לדגום את השמן במעבדה אחרי 15K עם שימוש כזה ואחר.

אני לא חושב שיש מישהו בפורום עם אפשרויות כאלה.

  • מעניין 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים




מה הקשר לכמות השמן????
ואיך קבעת שפה התנאים יותר קשים מחו"ל.
ואם שמן יכול להחזיק 30 אלף למה מוסיפים סעיף בספר הרכב שנה או 30 אלף?
אני אמרתי שאם יש יכולת למה לא להחליף כל 10 -12 אלף.
זה שהיצרנים אומרים כל 30 אלף זה הרבה בשביל מיתוג, הרי נחמד לקנות רכב שצריך לטפל בו רק פעם ב 30 ולא את זה שצריך כל 15 בפועל אולי 10 אחוזים נוסעים 30 אלף שנה כל השאר יגיעו פעם בשנה להחליף שמן וזה יהיה סביב ה 15-18 אלף.

Sent from somewhere...



כמו שtribel אמר, אותה כמות הזיהום של דלק ודברים אחרים שנכנסים לשמן עם הזמן אבל יותר כמות שמן אז פחות אחוזים ממנו מזוהם.
אותו הדבר לגבי תוספים, יותר כמות מהשמן אז יש יותר תוספים משקלית. אם יש x אחוז תוספים בשמן אז הוא עדיין תקין ומתחת לזה לא ובגלל שהתחלת עם כמות גדולה יותר יקח יותר זמן לאבד אותם.

שנה ככה או ככה צריך להחליף בגלל התחמצנות ושאני כתבתי את זה עניתי לך על הטענה של הקילומטרים, לא דיברת על זמן.

זה ממש לא עניין של מיתוג אתה יכול לראות את הפעולות שיצרנים עושים כדי להגיע למספר הזה בתגובה הקודמת שלי (הגדלת הכמות ושיפור האיכות).

אגב, התנאים פה יותר קשים בעיקר בגלל החום (אם תראה המלצות להחלפה מהיצרן אתה תראה שבשוק האירופאי פונים אלינו כ"מזרח תיכון" ומקדימים לנו את ההחלפות כמו באתר שצירפתי.
https://www.google.com/amp/s/oil-change.info/kia-picanto-engine-oil-capacity/%3famp

Sent from my SM-G970F using Tapatalk


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 5 שעות, elimalka כתב:

דרך אגב, אם לצורך העניין אתה משתמש בשמן של יצרן ידוע, שאומר שהשמן מתאים לעד 30K.

במקרה כזה אתה יכול להתעלם מהדרישה של יצרן הרכב שאומר להחליף כל 15K?

 

כפי שכתבתי זה לא תלוי רק באיכות אלא גם בכמות השמן במערכת.

 

הדעה שלי היא קצת יותר פתוחה לגבי זה ואם השמן הוא באמת ברמה גבוה יותר מהמקורי אז אפשר למשוך עוד קצת מהשמן להמלצה האירופאית הרגילה אבל רק אם יש פואנטה (נגיד יצא לך לעשות בן טסטים 17-18 אלף ולא 15) ולא אם אתה במילא עושה מעל 20 בשנה.

 

התשובה הרשמית של כל מי שתשאל היא לפי הספר ושאין פה מקום לדעה.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...