Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

המלצה על שמן 5-30 לשברולט אורלנדו 1.4


elimalka
 שיתוף
עוקבים 9

פוסטים מומלצים

על הפילטר עצמו לא כתוב כלום מלבד MADE IN CHINA וכמה מספרים.

לא כתוב עליו ACDelco, GM, או משהו כזה. 

 

התמונה ששלחת היא ממוסך מרכזי בלוד?

יש לך אפשרות לבדוק האם זה רק מה שכתוב על הפילטר?

 

תודה.

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • תגובות 35
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ההודעות עם הניקוד הגבוה ביותר

הפילטר הוחלף. כעת אני בטוח שזה היה פילטר תואם סיני. לקחתי פילטר של OPEL שעושה שימוש באותו מנוע בדיוק. תוצרת גרמניה, ומוטבע על הפילטר GM.       

ככל שהכמות יותר גדולה הזיהום שלה יותר איטי. כמות קשורה לאורח חיים של השמן.   מחליפים כל שנה בגלל חשיפה לחמצן. שמן חדש נארז בוואקום. ק"מ וזמן לא קשורים ביניהם.   בשב

תמונות שפורסמו בשרשור

שאני קניתי פילטר לספארק 1.4 של acdelco כולו היה כחול ורשום על הקופסא גם, משהו בערך כמו בתמונה.

לא יודע אם שלך OEM או לא אבל איביי זה פחות המקום לסמוך על מקורי או לא

Sent from my SM-G970F using Tapatalk



1188fbaabd7ce43586183d694110bfef.jpg

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 10 דקות, Shab00 כתב:

שאני קניתי פילטר לספארק 1.4 של acdelco כולו היה כחול ורשום על הקופסא גם, משהו בערך כמו בתמונה.

לא יודע אם שלך OEM או לא אבל איביי זה פחות המקום לסמוך על מקורי או לא

Sent from my SM-G970F using Tapatalk



 

 

הפילטר אצלי הוא פנימי בלי המעטפת.

מה שקניתי, בקופסא החיצונית יש את הפרטים של היצרן,

אבל בפליטר עצמו אין כיתוב של היצרן, פרט למספר סידורי ומיוצר בסין.

 

אני לא מזמין מאייבי, רק חיפשתי לראות. שם יש פילטרים שהם תוצרת ארה"ב.

בתמונה נראה שגם על הפילטר עצמו יש כיתוב של היצרן, ותוצרת ארה"ב,

מה שאין כן בפילטר שרכשתי.

 

ולכן עלתה לי השאלה האם יש מצב שהוא לא מקורי.

מעניין אותי לדעת האם הפילטר גם במוסך מורשה אין עליו כיתוב.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הפילטר המקורי נמכר ב2 ורציות, אחת בקופסא של GM שאני יודע שמגיעים כך אל מוסכי היבואן ראה דוגמא:

93745801 genuine OE GM oil filter Chevrolet Captiva Cruze Orlando Vauxhall  Antara diesel – Parts for GM, Fiat, Alfa Romeo, Lancia, Ford (UK stock)

 

השני באריזה של ACDELCO שהאמת לא נתקלתי בו כלכך בארץ ראה דוגמא:

ACDelco PF2232 Professional Engine Oil Filter 88917036 - Walmart.com -  Walmart.com

 

אם על הפילטר שרכשת לא מופיע לוגו GM או ACDELCO, הייתי חושד.

יצא לי לרכוש ממוסך יבואן שהגיע בקופסאת GM - על הפילטר עצמו היה מוטבע GM, מקט ומדינת יצור (יכול להיות שעוד משהו, לא זוכר).

על פילטרים באריזת ACDELCO שהזמנתי מאמזון מוטבע אחד על אחד כמו בתמונה שהועלתה קודם לכן.

עריכה אחרונה על ידי dalet11

Chevrolet Cavalier 1999 - 2012-2015 | Citroen C5 2003 - 2015-2017 | Oldsmobile Alero 2002 - 2017-2017

Chevrolet Sonic RS 2015 1.4T 2017-Unknown.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מה שרכשתי זה התמונה השניה שצירפת.

אכן נראה לי קצת חשוד שעל הפילטר עצמו לא מופיע לוגו, ורק על הקופסאת קרטון החיצונית.

אני חושב שאני יחליף אותו להיות רגוע.

 

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הפילטר הוחלף.

כעת אני בטוח שזה היה פילטר תואם סיני.

לקחתי פילטר של OPEL שעושה שימוש באותו מנוע בדיוק.

תוצרת גרמניה, ומוטבע על הפילטר GM. 

 

 

 

  • אהבתי 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אני החלפתי אצלי בשברולט מאליבו ל-dexos 2 ולאחר בדיקה עם פורום בחו"ל לגבי ה LSPI הם התעקשו שה- dexos 2 הוא למנועי דיזל, ושה-dexos 1 gen 2 הוא המתאים.
בכל מקרה אני עם מוטול כבר שנים גם בסובארו לפני כן וגם עכשיו שמן מעולה.
לגבי פילטר שמן אם הוא מקורי אמור להיות עליו מק"ט כולל acdelco ומיוצר בארה"ב לא בסין.

Sent from somewhere...

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

במוסך מורשה היו משתמשים ב dexos2 ואז עברו ל dexos1 gen 2.

לא יודע במה הם משתמשים למנועי דיזל.

בחרתי בסוף בליקויי מולי, בדגם הזה:

https://products.liqui-moly.com/special-tec-dx1-5w-30-10.html

211 שח ל 5 ליטר.

יש להם גם שמן יקר יותר

https://products.liqui-moly.com/special-tec-aa-5w-30-3.html

263 שח ל 5 ליטר.

המחירים הם של אבי חלפים.

 

לגבי הפילטר, יש גם מקורי שמיוצר בסין. מה שקיבלתי ספציפית היה בקופסא מקורית

אבל הפילטר בפנים היה לא מקורי.

 

דרך אגב, אני עושה טיפול שמן ופילטר כל 10K, ולא כל 15K על פי הוראות היצרן.

האם זה מיותר ובזבוז כסף או יש בכך תועלת?

הרכב מודל 2014 עם 140K.

 

תודה.

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי elimalka
תוספת
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אני בעד לעשות כל 10, תשמור על הרכב הוא שלך, לדעתי לא מיותר.
עזוב אותך פה מהמוסכים המורשים בלי לפגוע במישהו שעובד שם אם יש כאלה מבין החברים פה, יש להם אינטרסים מה עולה יותר מה עולה פחות, למדתי ללכת לפי חו"ל טיפה יותר מבינים ומקצועיים, מסבירים לעומק מה עומד מאחורי כל החלטה, ולא סתם זרקו לי תשתמש בשמן הזה כי ככה.

Sent from somewhere...

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 2 דקות, moshe_levy כתב:

אני בעד לעשות כל 10, תשמור על הרכב הוא שלך, לדעתי לא מיותר.
עזוב אותך פה מהמוסכים המורשים...

 

אדוני לבורנט?

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

 

לפני 18 דקות, tribel כתב:

 

אדוני לבורנט?

כנראה שכן

 

לפני 21 דקות, moshe_levy כתב:

אני בעד לעשות כל 10, תשמור על הרכב הוא שלך, לדעתי לא מיותר.
עזוב אותך פה מהמוסכים המורשים בלי לפגוע במישהו שעובד שם אם יש כאלה מבין החברים פה, יש להם אינטרסים מה עולה יותר מה עולה פחות, למדתי ללכת לפי חו"ל טיפה יותר מבינים ומקצועיים, מסבירים לעומק מה עומד מאחורי כל החלטה, ולא סתם זרקו לי תשתמש בשמן הזה כי ככה.

Sent from somewhere...
 

שמן יכול להחזיק אפילו 30 אלף קילומטר בין טיפולים וזה לא דעה שלי אלא חלק מהיצרנים כמו רנו, פיגו וסיטרואן וזה תלוי בכמה דברים.

שמן איכותי יותר ישמור את תכונותיו ליותר זמן, יותר כמות תפצל את הבלאי ליותר שמן וכוחות ולחצים גדולים יותר במנוע ישחקו אותו מהר יותר.

 

לדוגמא, לפיאסטה 1.0 (רק בחול :() יש כמה דגמי מנוע עם הספקים של 80,100,125,140 כ"ס.

פורד נתנו לדגמי ה80 ו100 קיבולת שמן כללית של 4.3 ליטר. אבל ידעו שבדגמי ה125 וה140 השמן יעבור יותר התעללות אז הגדילו את הקיבולת ל4.8, אפילו שהם אותו הבלוק בדיוק ויכלו לשתף חלקים.

מזכיר שבסך הכל מדובר במנוע 1000, ובפיקנטו 1.0 לדוגמא הקציבו לו רק 3.1 ליטר. בגלל זה מרווח הטיפולים (בחול) של הפיאסטה הוא 20 אלף ושל הפיקנטו 15 אלף (שהשמן המקורי חצי סינטטים אגב)

בארץ התנאים קשים יותר לשמן אז בדרך כלל הטיפולים נעשים מוקדם יותר.

 

בכל אופן הכל פה זה רק כדי להסביר למה להקדים זה מיותר הרבה פעמים ואני בכלל לא רומז לדחות טיפולים אם יצרן הרכב קבע קילומטרז מסוים צריך לעשות בקילומטרז הזה.

 

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 21 דקות, Shab00 כתב:

 

כנראה שכן

 

שמן יכול להחזיק אפילו 30 אלף קילומטר בין טיפולים וזה לא דעה שלי אלא חלק מהיצרנים כמו רנו, פיגו וסיטרואן וזה תלוי בכמה דברים.

שמן איכותי יותר ישמור את תכונותיו ליותר זמן, יותר כמות תפצל את הבלאי ליותר שמן וכוחות ולחצים גדולים יותר במנוע ישחקו אותו מהר יותר.

 

לדוגמא, לפיאסטה 1.0 (רק בחול :() יש כמה דגמי מנוע עם הספקים של 80,100,125,140 כ"ס.

פורד נתנו לדגמי ה80 ו100 קיבולת שמן כללית של 4.3 ליטר. אבל ידעו שבדגמי ה125 וה140 השמן יעבור יותר התעללות אז הגדילו את הקיבולת ל4.8, אפילו שהם אותו הבלוק בדיוק ויכלו לשתף חלקים.

מזכיר שבסך הכל מדובר במנוע 1000, ובפיקנטו 1.0 לדוגמא הקציבו לו רק 3.1 ליטר. בגלל זה מרווח הטיפולים (בחול) של הפיאסטה הוא 20 אלף ושל הפיקנטו 15 אלף (שהשמן המקורי חצי סינטטים אגב)

בארץ התנאים קשים יותר לשמן אז בדרך כלל הטיפולים נעשים מוקדם יותר.

 

בכל אופן הכל פה זה רק כדי להסביר למה להקדים זה מיותר הרבה פעמים ואני בכלל לא רומז לדחות טיפולים אם יצרן הרכב קבע קילומטרז מסוים צריך לעשות בקילומטרז הזה.

 

 

 

בפועל, אחרי 10K גם אם השמן יכול להחזיק 20K על פי יצרן השמן,

אתה רואה בפועל שהצבע של השמן לא כמו שהיה מתמול שלשלום...

 

 

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

ואתה חושב שהצבע זה אינדיקציה לכל הרכיבים בפנים ומה קרה להם?

שמן זה לא מה שהוא היה לפני 80 שנה וצבע זה ממש לא אינדיקציה.

 

יש לך כל כך הרבה לחשוב עליו כמי צמיגות, חוזק, קורוזיה, התחמצנות, הדבקות למתכת ומאות חומרים ותרכובות שאנחנו כנראה לא יודעים לבטא אפילו.

 

חבל לזרוק את הכסף ולהחליף כל 10 אלף  אם זה לא נחוץ. אין לזה שום הצדקה הנדסית.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 7 שעות, Shab00 כתב:

ואתה חושב שהצבע זה אינדיקציה לכל הרכיבים בפנים ומה קרה להם?

שמן זה לא מה שהוא היה לפני 80 שנה וצבע זה ממש לא אינדיקציה.

 

יש לך כל כך הרבה לחשוב עליו כמי צמיגות, חוזק, קורוזיה, התחמצנות, הדבקות למתכת ומאות חומרים ותרכובות שאנחנו כנראה לא יודעים לבטא אפילו.

 

חבל לזרוק את הכסף ולהחליף כל 10 אלף  אם זה לא נחוץ. אין לזה שום הצדקה הנדסית.

כמובן שלא. אבל אתה רואה שהשמן שהיה בהיר באלפי הק"מ הראשונים מקבל כבר גוון שחור,

לא סביר שהוא עדיין באותה רמה של שמן חדש.

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...