Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מאמר: שחיקת רצועה התזמון במנועי 1.2 PureTech של PSA - עדכון


menir1
 שיתוף
עוקבים 22

פוסטים מומלצים

לפני 33 דקות, menir1 כתב:

אין לי תשובה טובה, אבל המשותף ללא מעט מנועי טורבו הזרקה ישירה (עם ובלי תזמון שסתומים משתנה) הוא שחיקה של שרשרת תזמון (גם THP וגם TSI), אז אני יוצא מנקודת הנחה שהעומס על רצועה/שרשרת התזמון במנועים כאלה גבוה יותר ממנועים אטמוספריים מקבילים.

ספציפית במנועים הללו ישנן סיבות טובות לשחיקת השרשרת ללא קשר להיותם גודשים, שנובע מהרצון של היצרנים לחסוך כל גרוש בעלויות ייצור.

ראשית הבחירה של היצרנים בשרשראות שורה בודדת דקות (שרשרת של אופניים אם תרצה).

שנית שימוש במותחנים ללא שן נעילה או שן נעילה לא יעילה (גסה מידי), שבתורו מביא לכוחות הצלפה הרסניים על שרשרת התזמון בזמן הנעה. שלא לדבר על שימוש בגוף אלומיניום (ולפעמים אף פלסטיק) במותחנים הדראולים, מה שגורם להתפתחות חופשים לאורך זמן בין הגוף לבוכנת המותחן ולירידת לחץ שמן בתוכו.

 

  • רעיון טוב! 1

יום טוב גם לך

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • תגובות 55
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ההודעות עם הניקוד הגבוה ביותר

שוב המגזין הצרפתי L'argus עוזר לפזר את הערפל סביב הבעייה הידועה ברצועת התזמון במנועי 1.2 PureTech של PSA. מאז דצמבר 2020, שלושת המותגים של PSA (פיג'ו, סיטרואן ו-DS) יצאו ב"ריקול" ל-220,000 מכוניו

אני נוטה יותר לחשוב שזיהום השמן על ידי מזהמי דלק במנוע אטמוספרי משמעותית נמוך יותר.  גם אני תהיתי לגבי ההבדלים בין המנועים ומדוע המנוע הגודש טוחן רצועות ולגבי האטמוספרי לא שומעים כמעט כלום. ברגע

בקיצור, להחליף שמן בתדירות גבוהה ,לא להוסיף תוסף דלק אשר יכול לפגוע עוד יותר ברצועה ,ולתדלק דלק איכותי (98).        

לפני 58 דקות, Igalz כתב:

וכיצד המצב שונה בין המנוע האטמוספרי לגודש?

נתעלם רגע מהעובדה שברגע ההנעה שני המנועים עובדים במצב אטמוספרי לגמרי, כוחות המתיחה שאתה מדבר עליהם נגרמים מהתנגדות גלי הזיזים לסיבוב. כיצד ההתנגדות הזו מושפעת?

יכול להיות שטמפרטורת שמן גבוהה יותר (אפילו אם נגיד רק ב 10-20 מעלות) במנועי טורבו מאיצה את התפוררות הרצועה וזה לא קשור בכלל לעומס עליה. בנוסף כמו שאמרת זיהום שמן מהיר יותר  נראה הגיוני גם. 

  • רעיון טוב! 1

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הרצועה גם במנוע האטמוספרי מתפוררת ועוד איך אצלי ב208 החליפו רצועה ב78 אלף קילומטר והיא כולה הייתה שבבים.

העניין שבאטמוספרי אין עדויות לכך שזה גורם נזק.

 

אני מניח שבאטמוספרי מסלול מעברי השמן שונה והחלקיקים נתפסים במקום אחר (פילטר שמן?) ואין מקומות בהם החלקיקים מצטברים וסותמים את מעבר השמן 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

^

לפי מה שאמרו לי במוסך גבע, לרוב זה קורה בקילומטראג' גבוה יותר מהמנוע המטורבת, אך עדיין יש חלק לא קטן ששפכו מנועים בגלל שאיריות השבבים האלה.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

העומס על הרצועה קשור למספר הגלגלות שהיא מניעה, ולהתנגדותן לסיבוב, ובזה אין שום קשר להיות המנוע גודש או לא. לדוגמא רצועה במנוע 8 שסתומים תעבוד פחות קשה מאשר ב 16 שסתומים רצועה שלא מניעה משאבת מים או משאבת הזרקה תעבוד פחות קשה וכו'. לדעתי הרצועה במנוע הגודש עובדת קשה יותר עקב משאבת ההזרקה וגם ההסברים

של בוקי לגבי טמפ' השמן ושל מני לגבי ערבוב דלק בשמן נשמעים לי די הגיונים.

  • רעיון טוב! 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

להערכתי השמן עצמו תוקף את הרצועה ועם הזמן השמן הופך לחומצי יותר ויותר וזה התהליך הטבעי של בלאי של כל שמן מנוע ובהתאמה לבלאי, גדל הסיכון לכשל מוקדם.

יש עוד המון פקטורים שיוכלים להוות זרז במנוע כזה מול מנוע אחר, כמו שיטת ההזרקה, כמות השמן בעוקה, מרווח הטיפולים, טמפרטורות עבודה ממוצעות של השמן ושל המכלולים שבאים במגע עם השמן ויכולות הקירור של השמן בין סוגי המנועים. 

 

כתבו  פה גם עוד משהו לא מדוייק לגבי נקודת ההזרקה, מדובר במנוע בנזין ובין אם זה הזרקה עקיפה או ישירה, ההזרקה העיקרית או הראשונית, מתרחשת בזמן מהלך היניקה.  

יכולה להיות הזרקה נוספת, משנית, של דלק לקראת ההצתה בזמן הדחיסה, אבל זאת הזרקה משנית כדי לשפר מומנט, זיהום אויר וכו..

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

יש הסבר ללמה מנועי ה-1.6 דיזל מאותם שנים גם קיבלו את הריקול של החלפת הרצועה?
זו אותה רצועה עם אותה בעיה?

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk

קקטוסולר ידנית

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

בדיזל מחליפים את כל הגלגלות הקבועות (של גל זיזים, קראנק, משאבת סולר). לא ראיתי שינוי בקיט טיימינג עצמו

מחפש פיג'ו או סיטרואן עם מנוע 1.6THP תקול לצורך שיקום

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • שבועיים מאוחר יותר ...

שלום,

ברכישת קקטוס יד2 (1.2 בנזין-טורבו, ידני), מה צריך לבדוק בנוגע לרצועה?

האם יש רכיבים שעלולים היו לעבור בלאי, מעבר למה שהוחלף במסגרת הריקול?

האם צריך לבדוק זאת עבור כל קקטוס עד סוף 2017?

 

תודה

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...