Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

BMW M3 E36 sedan עומד כ 10 שנים, תהליך שיקום וחזרה לכביש


Alexvek
 שיתוף
עוקבים 16

פוסטים מומלצים

אלהן!
יש לי במוו אי 36 שעומדת תחת קורת גג כבר כ- 10 שנים.
אני לא מבין גדול בתחום, עד כמה זה יהיה קשה להחזיר אותה לכביש?
מבחינת העלות?
מבחינת השגת חלקי חילוף שנפגמו במהלך התקופה הזו.
מבחינת המאמץ?
ובכללי מה דרך להתחיל להחזיר אותה לכביש?
האם יש אפשרות לעשות דברים התחלתיים עצמאית? או שחייב דבר ראשון גרר למוסך?
 

עריכה אחרונה על ידי Alexvek
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 9 דקות, Alexvek כתב:


האם יש אפשרות לעשות דברים התחלתיים עצמאית? או שחייב דבר ראשון גרר למוסך?
 

אתה יודע מה התשובה- תלוי ברמת הידע / כלים / זמן פנוי שיש לך.

השאלה היא מה התשובה שלך לזה. כתבת שאתה לא מבין גדול בתחום. מה זה "גדול"?

יש באפשרותך להחליף שמן, להחליף דלק (או לתת ממקור חיצוני) ולהחליף מצבר (או לתת ממקור חיצוני)?

אם כן אז תתחיל משם. תראה שהמנוע בכלל מניע. אם עברת את השלב הזה הדרך תהיה יותר ברורה.

השאלות האחרות הן:

-מה התקציב לפרוייקט?

-מה מטרת הפרוייקט- השמשה ליום יום? פרוייקט להנאה ולמידה? השמשה לצורך מכירה?

-מה היה מצב הרשיונות במהלך כל התקופה?

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני כשעה, אורח לרגע כתב:

 

-מה התקציב לפרוייקט?

-מה מטרת הפרוייקט- השמשה ליום יום? פרוייקט להנאה ולמידה? השמשה לצורך מכירה?

-מה היה מצב הרשיונות במהלך כל התקופה?

אין לי נסיון בחילוף שמנים ודלק, אך אני מניח שאם זה מה שנדרש אז אני יוכל להשתמש ברב גוגל ובעזרה מאנשים קרובים (אני חדור מטרה) והמטרה של הפרויקט היא השמשה ליום יום ובנוסף לזה למידה והרחבת הידע, עם אופציה למכירה בעתיד כמובן,

התקציב יכול לנוע בין 5000 ל 10000 האם זה סכום שהוא הגיוני לדבר כזה?

 

בקשר לרישיונות זה בבדיקה

 

תודה על העזרה😉

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

איך אפשר לעזור לך אם אתה לא יודע מה מצב הרכב והרישיונות שלו? 

בעבר:205 1400 95׳, אקסנט 1500 00׳,לאנסר 1600 04׳,סוזוקי קרוסאובר 2014

היום:kia sportage 2000 urban top 2017

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מאמין שכדי להחזיר לכביש תצטרך לקבל אישור מעבדה מוסמכת. ברגע שתנסה לחדש רישיון רכב אמורה להופיע הגבלה כזאת.

Suzuki Alto GLX 1.0 2011 5MT

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אתה בטוח שמדובר על m3 ? עם מנוע s50 ?
אם כן אתה לא בכיוון לא מבחינת ידע ולא מבחינת תקציב.. לשפץ רכב כזה שעמד מספר שנים ברמה גבוהה יעלה עשרות אלפי שקלים (שוב תלוי מה המצב לפני כן ומה מצבה כרגע), אין הרבה בעלי מקצוע שיסכימו לגעת ברכב ואלה שכן יבקשו על זה סכום נכבד, זה לא רכב רגיל שכל מכונאי יקפוץ להתעסק איתו, ואני אישית בטח בטח שלא הייתי קופץ לנסות להניע לבד m3 מקורית שעמדה עשר שנים, חבל על המנוע - הייתי מוצא בעל מקצוע שמתעסק הרכבים כאלו, גורר אליו את הרכב ושם מתחיל להבין מה מצב הרכב ולאן מתקדמים.
בהצלחה!

Sent from my HD1903 using Tapatalk

  • אהבתי 2
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לפי ויקיפדיה, כן היתה M3 סדאן שיוצרה בתקופה בה לא יוצרה ה-M5

 

The M3 model of the E36 3 Series was released in November 1992 and was initially available as a coupé only, with a convertible version added in 1994. A sedan version was also added in December 1994, to fill in the gap caused by the lack of the M5 sedan model between the end of E34 M5 production in 1995 and the launch of the E39 M5 in 1998

 

שמעתי על אקזמפלרים של M3 E36 מגרסאות קופה וקבריולט שהגיעו בייבוא אישי וחלקן שרדו עד היום אצל אספנים.

אבל על גרסת סדאן בארץ לא שמעתי כלל - בהנחה שפותח הפוסט מדבר על M3 מקורית ולא על סדרה 3 עם סמלים או סדרה 3 עם מנוע מושתל (שמעתי גם סיפורים על BMW קופה בארץ שהשתילו בה מנוע של טויוטה סופרה 🙄 ).

קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני כשעה, Alexvek כתב:

התקציב יכול לנוע בין 5000 ל 10000 האם זה סכום שהוא הגיוני לדבר כזה?😉

 

השאלה אם שולמה אגרה או הוקפאו רישיונות בזמן הזה.

 

אם לא, רק התשלום של 10 שנים אגרות יהיה מעל 10K.

 

אבל אם גיל הרכב מתקרב ל30, אפשר לחכות למתי שאפשר להפוך אותו לסטטוס אספנות (גיל 30), אז "סולחים" לך את האגרות, אם אתה רושם אותו כאספנות, עם ההגבלות הכרוכות (אסור לנסוע בין 7-9 ביום חול, הרכב לא ישמש את עיסוקו של בעליו, עוד כמה דברים שאני לא זוכר).

 

כמובן שזה בתנאי שהרכב לא הורד מהכביש לצמיתות, אז הוא שווה את מחירו בברזל בערך, כי הורדה יזומה מהכביש זה בלתי הפיך.

 

לגבי כמה יעלו התיקונים (אם יש מה לתקן בכלל), לא יודע להגיד לך. מנוע/גיר תפוסים כבר יפוצצו את העסקה לדעתי.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002

 

Wherever you go, there you are

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אי אפשר לדעת מה המצב הרכב לפי מה שסיפרת פה, בהנחה ועניין הרישיונות מטופל כראוי (מודה אני לא מבין בזה) יכול להיות שתחליף דלק, תחליף שמן מנוע, תיתן מצבר ממקור חיצוני ואחרי כמה נסיונות היא תתניע, פה כבר הרווחת הרבה צעדים שהיו עולים לך הון.

אם לא אז יכול להיות מנוע תפוס, יכול להיות שהגיר גמור, יכול להיות שמערכת הקירור מפוצצת קורוזיה שתצטרך להחליף קומפלט את כולה, לפרק ראש מנוע ולנקות מעברים ולעשות פלאשינג, סביר להניח שתצטרך להחליף גומיות שסתומים, חלקי גומי שהתייבשו החל מצינורות ואקום, צנרת מים, גומיות בקאליפרים, גומיות במערכת היגוי ומתלים, וזה רק בהנחה והיא התניעה.

אם לא אז כבר מדובר בבדיקה עמוקה יותר, יכול להיות משאבת דלק תפוסה, יכול להיות סטרטר תפוס, יכול להיות שאין ניצוץ והבעיה היא במערכת החשמל, יכול להיות שהAFM תפוס ולא נפתח לפי דרישת מצערת ולכן הרכב לא מקבל אויר ולכן לא מתניע, ואז הגענו למצב הגיר...

אני מניח שהבנת את הרמז...

הייתי מתחיל בניסיונות התנעה בסיסיים כדי לפחות להבין האם בכלל שווה להתעסק עם הניירת של להחזיר אותה לכביש.

יודע מה- עזוב נתחיל בלפתוח מנוע ולצלם לנו כדי שנראה אם מדובר באמת במנוע s30 או s32 ועל הדרך לצלם את לוח השעונים ואז נראה אם מדובר ב m3, אני לא באמת יודע כמה e36 m3 בגרסאות סדאן באמת יוצרו, אישית מעולם לא ראיתי אחת כזו אמיתית בארץ או אפילו שמעתי על אחת כזו שהגיע לפה.

אגב איזה גיר יש לה ? אוטומט ? ידני 5 הילוכים ? ידני 6 ?

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אם זה בישראל, אז סיכוי קלוש שזאת M3 מקורית לדעתי.

 

רוב הסיכויים שזאת E36 סדאן מהגירסאות הפשוטות, שהחליפו לה ג׳נטים ושמו לה מדבקת M3 מאיביי ליד 318i או משהו.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002

 

Wherever you go, there you are

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אני מתקשה להאמין שזו M3 מקורית, אולי הטעות בכותרת.

בכל אופן, לא ציינת שום פרט לגבי הרכב.

תקח בחשבון שאם הרישיונות לא מוקפאים, ונניח הרכב שנת 97' אז אתה תצטרך לשלם אגרות רטרו של 10 שנים וזה יעלה לך בערך 12 אש"ח (1200 כפול 10) וכמובן שאם תרצה לבטלן תצטרך להמתין 6 שנים. אז יכול להיות מצב שזה בכלל לא ישתלם לך בלי להיכנס לנושא המכני

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תמונות גם של הסלון של האוטו

 

עריכה אחרונה על ידי fanman

יש אנשים שאפילו לקנות רכב צרפתי מגובה ב5 שנות אחריות מפחדים לקנות, ואילו אתה מעז לרכוש רכב Low Cost צרפתי רומני משומש עם K200+ ק"מ . מה שאני רוצה לדעת זה איך לעזעזל אתה קם בבוקר עם ביצים כאלה גדולות ?!

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף
×
×
  • תוכן חדש...