Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיכום אמינות ועלויות טיפולים - 7 שנים, אוריס היברידית


roie83
 שיתוף
עוקבים 13

פוסטים מומלצים

שלום לכולם,

היום חלפו להם כמעט 7 שנים מרכישת הרכב ויצא לי קצת להרהר במהלך הטיפול השנתי במוסך

על מה ואיך היה לנו עד כה מבחינת עלויות וחוויה בשירות המוסכים של היבואן ורציתי לשתף אתכם.

 

הרכב נרכש על ידי ב12/2013 (טעות אני יודע אך אני חי עם זה בשלום), גמע עד כה 77,500 ק"מ, מטופל רק במוסך היבואן,

שבמפתיע לא כזה יקר לעומת יתר המוסכים (אני בדרך כלל בודק מדי שנה הצעות מחיר במוסכים מורשים מומלצים ומוצא שההפרשים נעים מ150 ועד 400 ש"ח לטיפול בהתאם לסוגו כמובן).

 

אז איך הגששים היו אומרים- אז מה היה לנו ?

בגדול- לא הרבה

ובקטן- אפרט במדויוק את התקלות שצצו לאורך 7 השנים האחרונות:

1. 09/2014 סידור פחיות בגלגלים הקדמיים עקב רעשים במהירות נמוכה (ע"ח היבואן)

2. 10/2014- ביצוע ריקול לתכנות לוח המכוונים (ע"ח היבואן)

3. 03/2015- החלפת צמת חשמל לחיישני הרברס - זמזום מטריד בהתראה נסיעה לאחור (ע"ח היבואן)

4. 12/2015- ביצוע ריקול לעדכון תוכנה לבקרת המנוע חשמלי (ע"ח היבואן)

5. 10/2017- ביצוע סידור לפחיות בגלגלים הקדמיים (הרעש המעצבן חזר לאחר שביצעתי החלפת צמיגים)- (ע"ח היבואן)

6. 09/2019 ביצוע ריקול ליחידת בקרת החשמל למערכת היברידית- (ע"ח היבואן)

7. 23.12.2020- החלפת זרוע מייצב ל2 גלגלים קדמיים עקב גומיות יבשות וסדוקות,  עלות של 768 ש"ח ל2 המוטות כולל עבודה ומע"מ.

 

מבחינת מחירי הטיפולים נעו מ640 שקלים לטיפול קטן ועד 1,150 לטיפול קצת יותר גדול 

(טרם הוחלפו ברקסים ולדברי המכונאי היום - לרפידות יש עוד לפחות 50%)

חווית שירות - ללא ספק מקצועית אבל גוזלת המון זמן גם שמתאמים תור לטיפול.

כל טיפול קטן היה מגיע ל3 שעות, פשוט לשבת ולחכות המון זמן עד שהרכב בכלל נכנס פנימה לעבודה...

 

אז לסיכום, אני חושב שמבחינת תקלות מכניות שהיו כאן, אין הרבה

אבל עניין הריקולים היה מאוד מעצבן וגזל ממני לא מעט ימי עבודה יקרים.

 

אולי המקרה שלי לא אופייני כי אני באמת לא נוסע הרבה אבל אני באמת מניח שמוניטין האמינות של טויוטה דיי מצדיק את עצמו

והדילמה הקבוע שעולה אצלי כל הזמן - מתי או למה בכלל להחליף את האוטו ולהוסיף עוד 70-80 א' ש"ח למשפחתית חדשה? (לא מעוניינים בג'יפונים).

 

 

 

 

 

 

 

 

IMG-20201223-WA0008.jpg

עריכה אחרונה על ידי roie83
  • אהבתי 6
  • מעניין 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • תגובות 35
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ההודעות עם הניקוד הגבוה ביותר

שלום לכולם, היום חלפו להם כמעט 7 שנים מרכישת הרכב ויצא לי קצת להרהר במהלך הטיפול השנתי במוסך על מה ואיך היה לנו עד כה מבחינת עלויות וחוויה בשירות המוסכים של היבואן ורציתי לשתף אתכם.  

זה אני (-: בכל כניסה למוסך שואלים אותי עם יש לי משהו מיוחד לציין, ואני מבקש שיבדקו את זה, המנוע יבש לחלוטין והרכב לא מעלה אפילו צילו של עשן לבן... בגדול יש יועץ שרות שנכנסים למוסך הוא מקבל את

עם נסועה כל כך נמוכה, לא ברורה לי הבחירה ברכב היברידי. אתה בעצמך אומר שחלק מהביקורים במוסך היו נחסכים אם היה מדובר ברכב בנזין רגיל. ככל הנראה אתה נוסע פחות ממה שתיכננת כשקנית את הרכב, או שהמיסוי שמפ

תמונות שפורסמו בשרשור

האמת שלא ציפיתי לכ"כ הרבה כניסות למוסך, גם אם הן  תקלות מינוריות.

להיכנס פעם בשנה למוסך בנוסף על הטיפולים השגרתיים עם רכב חדש מהניילון - לא ברור לי למה אתה "מניח שמוניטין האמינות של טויוטה דיי מצדיק את עצמו"....

גילוי נאות: אני ממש לפני קניית רכב יד2 - אאוריס/פריוס/קורולה הן האופציה המועדפת - אבל נראה שהן לא מבטיחות לי הימנעות ממוסכים :roll:

  • אהבתי 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הכניסות למוסך אכן היו מטרידות, בעיקר בגלל הריקולים שצצו פה ושם

אך חשוב להבין כי ריקול זוהי לא תקלה וזה מעיד על היצרן כי הוא לוקח אחריות ולא לקוח סיכונים ופשוט מזמן לטיפול על חשבונו.

 

אחדד גם שהתקלה בחיישני הרוורס ב03/2015 נבעה מהתקנה מקומית של גיל קאר וכי לא מדובר בחיישנים מקוריים אך בכל זאת הכללתי אותה תחת רשימת התקלות אבל

המוסך לקח אחריות וסידר את זה על חשבונו תוך כמה דקות...

 

אז בפועל, ב7 שנים העלות היחידה שהייתה לי היא החלפת מוטות מייצבים עקב יובש בגומיות, 770 ש"ח סך הכל.

לדעתי זה זניח. 

 

אם הייתי בוחר ברכב לא היברידי אני מאמין שהייתי נמנע מלפחות מחצי מהריקולים

 

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי roie83
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

בדיוק,

מה שאי אפשר להגיד על רוב היצרנים האחרים זה לעמוד מאחורי הטעות שלהם ולשדר ריקול לתיקון הפגם שלהם.

  • אהבתי 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

עם נסועה כל כך נמוכה, לא ברורה לי הבחירה ברכב היברידי. אתה בעצמך אומר שחלק מהביקורים במוסך היו נחסכים אם היה מדובר ברכב בנזין רגיל.
ככל הנראה אתה נוסע פחות ממה שתיכננת כשקנית את הרכב, או שהמיסוי שמפלה לטובה רכבים היברידיים הטעה אותך. בניכוי מיסים, הרכב ההיברידי היה צריך להיות הרבה יותר יקר.

אני מניח שמכאן נובעת הדילמה - אם זה היה רכב רגיל והוא נוח לך, יכולת להמשיך לנסוע בו לפחות עוד 10 שנים. 
מכיוון שהוא היברידי, עולה החשש לחיי הסוללה היקרים.

אני הייתי מוכר וקונה רכב רגיל במקום.

הערה קטנה - מה שהחליפו לך אלה לא מוטות מייצבים, אלא זרועות קישור למוט מייצב.

  • אהבתי 3

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אצל טויוטה, אם קונים חדש מהניילון, כמעט ולא נותנים אופציה לקנות לא היברידי.

 

ואם כן, ההבדל במחיר זניח, ועלויות אחזקה די זהות. ולחיי המצבר יש אחריות. לא רואה בעיה עם להחזיק היברידי 10 שנים. טורבו+DSG הרבה יותר מפחיד.

  • אהבתי 1

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002

 

Wherever you go, there you are

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

^

טורבו יותר מפחיד?!

ואיך בדיוק הגעתה לאמירה הלא קשורה למציאות הזו?!

איך שלא תסובב את זה, אנשים יפחדו יותר מקניית היברידי או חשמלי משומש, ובצדק, טורבו לא מרתיע,

ברכב עממי אם טורבו שובק חיים כמה כבר זה יעלה, פחות מעשירית ממחיר הסוללה אם לא פחות, וכמה ידעו להחליף? כמעט כולם, אז בוא בבקשה תסביר לי איך הגעתה למסקנה הזו.

 

לפני 47 דקות, amosbmw כתב:

עם נסועה כל כך נמוכה, לא ברורה לי הבחירה ברכב היברידי. אתה בעצמך אומר שחלק מהביקורים במוסך היו נחסכים אם היה מדובר ברכב בנזין רגיל.
ככל הנראה אתה נוסע פחות ממה שתיכננת כשקנית את הרכב, או שהמיסוי שמפלה לטובה רכבים היברידיים הטעה אותך. בניכוי מיסים, הרכב ההיברידי היה צריך להיות הרבה יותר יקר.

אני מניח שמכאן נובעת הדילמה - אם זה היה רכב רגיל והוא נוח לך, יכולת להמשיך לנסוע בו לפחות עוד 10 שנים. 
מכיוון שהוא היברידי, עולה החשש לחיי הסוללה היקרים.

אני הייתי מוכר וקונה רכב רגיל במקום.

הערה קטנה - מה שהחליפו לך אלה לא מוטות מייצבים, אלא זרועות קישור למוט מייצב.

 

אני מעדיף רכב שייכנס לריקולים אפילו אם הוא היברידי, מאשר רכב שלא ייכנס לריקולים ואז את עלות הסוללות אני מוציא על תיקוני גיר או מנועים, כמו נושא הרצועה במנועי פיורטק 1.2, מנועי 1.2 של רנו ותיבות הDCT.

עריכה אחרונה על ידי wildlands2019
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

יש יתרון לרכב היברידי על רכב בנזין עם קילומטראז כזה במכירה.
קשה עד בלתי אפשרי למצוא אוריס כזאת ביד 2, והקונים ( שכן מתכוונים לנסוע הרבה ) מוכנים לשלם מעל המחירון על דבר כזה.
גם לטויוטה ורסו שלי מחירי הטיפולים במוסך מורשה יבואן בחולון היו דומים מאוד.
וכן, אלה מחירים יחסית נמוכים ( בהשוואה למוסכי יבואנים אחרים ), חוץ מעניין הבלמים.
ב7 שנים רכב נכנס פעם אחת נוספת בשנה ( חוץ מהטיפולים ) למוסך, רק לצורך ביצוע ריקול - תאמין לי, הרבה בעלי רכבים של יצרנים שונים היו קונים את זה בעיניים עצומות.

  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 1

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מה צריכת השמן אצלך [אם בכלל]?

 

אני שואל כי יש פה בפורום כרגע טויוטה ספייס ורסו למכירה [עם ק"מ גבוה יותר], ובמודעת המכירה הבעלים היה אמין  וכתב ש"הרכב צורך בערך חצי ליטר שמן על כל 1500 ק"מ, בכל טיפול הבוחן בטויוטה אומר שזה תקין לגמרי במנועים האלו"

 

נשמע לי מוזר "הבוחן בטויוטה", אבל מעניין אותי אם זה גם בהיברידי או רק בבנזין הרגיל

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הבנתי שזה בגלל שמנים שמשתמשים היום, עם צמיגות נמוכה, כדי לחסוך דלק.

חלק משתמשים בשמן 0W30, שזה בערך מים.

 

אז השמן הזה חודר דרך כל מיני מקומות ששמן עם צמיגות גבוהה לא היה חודר דרכם, בגלל זה הצריכת שמן. אז אם לא החלפת שמן בזמן, עשית נזק. אם היצרן הכריז שלא צריך להחליף שמן של 10-15K, אז הוא גרם לנזק במודע.

 

נראה שגם טויוטה נפלו לזה לצערי, ונראה שהרעה החולה הזאת תישאר איתנו עד שנעבור לחשמלי. או שימצאו פתרון לזה (פחות נראה לי, אין טעם להמשיך ולפתח טכנולוגיה מיושנת).

עריכה אחרונה על ידי vadim6385
  • מצחיק 1

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002

 

Wherever you go, there you are

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

^

ידידי, מאיפה אתה ממציא את הקשקשת הזו, 😅

קודם כל ברור לך שאין שמן שהוא בערך מים, אפילו לא קרוב, ואין קשר לצמיגות השמן וחיסכון בדלק, אם זה נכון מנועים לא היו מחזיקים שבוע,

מנועי בערה פנימית זה לא משהו חדש, זה משהו שעובד כבר הרבה עשורים לפני שנולדנו, ורובם לא אוכלים שמן בכמות הזו,

יש לי הרגשה שאתה חי בקונספריציה משלך או בכלל יש לך איזה פרופוגנדה, כנראה זה לשכנע בעיקר את עצמך שצריך לעבור לחשמל, או להצדיק את הבחירה שלך, רצונו של אדם כבודו.

חבר, סבבה, תעבור לחשמל, אף אחד לא מכריח אותך שלא ואף אחד לא ינסה לשכנע אותך שלא, אך שכולנו נעבור לחשמי?! לא חושב שזה יקרה, כי זה פשוט לא, ממש לא, שוב, רצונו של אדם כבודו.

מה שבטוח אי אפשר לשבת לאבחן סיטואציה כזו של רכב אחד "טויוטה" ובמקרה היברידית, שסובל מצריכת שמן גבוהה ואיך לא, רצים להאשים את מנוע הבנזין ועוד בגלל השמן ש"כולם" משתמשים היום, אז אני היית מתחיל לבדוק את הטכנולוגיה ההיברידית החדשה הזו במקום לזרוק משפט לא מבוסס.

  • רעיון טוב! 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

טכנולוגיה "חדשה" שקיימת מ1997

  • משעמם 1

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002

 

Wherever you go, there you are

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אכן טיפולים לא יקרים לאוריס במוסך מורשה. אפילו הופתעתי מההפרש הקטן מול מוסך רגיל שאני מטפל בו שנים.

 

אומנם אין לי ממש ניסיון כי הרכב יושב רוב הזמן לצערי, אך בבדיקת ההיסטוריה של הרכב

הרכב עבר טיפול שנתי בלבד בלי שום ריקול אחד.

 

למה היברידי, כי זה מה שרציתי בלי קשר שאני נוסע מעט. יש לזה הרבה סיבות שלא קשורות תמיד רק בחיסכון. 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני כשעה, avargel כתב:

מה צריכת השמן אצלך [אם בכלל]?

 

אני שואל כי יש פה בפורום כרגע טויוטה ספייס ורסו למכירה [עם ק"מ גבוה יותר], ובמודעת המכירה הבעלים היה אמין  וכתב ש"הרכב צורך בערך חצי ליטר שמן על כל 1500 ק"מ, בכל טיפול הבוחן בטויוטה אומר שזה תקין לגמרי במנועים האלו"

 

נשמע לי מוזר "הבוחן בטויוטה", אבל מעניין אותי אם זה גם בהיברידי או רק בבנזין הרגיל

 

זה אני (-:

בכל כניסה למוסך שואלים אותי עם יש לי משהו מיוחד לציין, ואני מבקש שיבדקו את זה,
המנוע יבש לחלוטין והרכב לא מעלה אפילו צילו של עשן לבן...
בגדול יש יועץ שרות שנכנסים למוסך הוא מקבל את הרכב נותן הצעת מחיר, ובסוף הטיפול יש סיכום טיפול איתו ועם מנהל המוסך שמוגדר גם בוחן רכב ושם הם אומרים את חוות דעתם.

 

אני מחזיק מעצמי אדם ישר ולכן ציינתי את זה במודעה, למרות שבכיף יכולתי להתעלם...מאמין באמת ומכירה שקופה וצודק

 

הבוחן במוסך אומר שבבדיקה לא יעלו על זה מכיוון שהמנוע תקין לחלוטין.

  • אהבתי 3
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...