Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם לעשות טיימינג לרנו סניק 2002 1.6


shais01
 שיתוף
עוקבים 10

פוסטים מומלצים

שלום לכולם,

 

רנו סניק 2002, במשפחה מהסוכנות, 104,000 קמ, טופלה במוסך היבואן (באותו המוסך) מיומה הראשון ועד עכשיו.

קצת שרוטה מבחוץ, מכאנית מאוד שמורה. באופן מפתיע ובניגוד לתדמית - מאוד אמינה...

משמשת את אימי ואת ביתי. אמא בת 85 ונוהגת רק במושב בו אנחנו גרים, הבת חיילת ומטבע הדברים נוסעת בכל הארץ.

דילמת טיימינג.

בוצע לאחרונה לפני 5 שנים וב 70,700 , לפני 30k קמ.

הצעת מחיר של מוסך היבואן לטיפול שנתי וטיימינג - 3,300₪.

טיפול ללא טיימינג 639₪.

ביקשתי הנחה, בודקים. זה כנראה לא ישתנה דרמטית.

לדעתי זה בערך מה שהרכב שווה.

היבואן מנחה על טיימינג כל חמש שנים/120,000.

אני מתלבט לאור הנסועה הנמוכה לדחות בשנה את הטיפול היקר הזה.

דעתכם?

166, קאפה, GTV, קופה.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אם הרצועה תיקרע הסיכון הוא שיגרם נזק למנוע אם יש מפגש בוכנה-שסתום.

במצב כזה,הרכב ילך לפח בגלל שרצית לחסוך 2500 שח.

אתה יכול לבדוק במוסך מתמחה כמו שאפט/גבע/אורן מחירים לטיפול.

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אם אתה מתכוון להישאר עם הרכב אז מה השאלה בכלל.

אופציה אחרת: לבדוק מחיר במוסך שהוא לא מוסך ייבואן בכדי להוזיל עלויות 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הרכב 2002 ורנו אז המחיר שלו הוא כנראה ברצפה.

אם אתה מתכנן לסחוב אותו עד שתחליף לרכב אחר בשנה וקצת הקרובה לא הייתי מחליף, כי חבל על הכסף ובמקסימום המנוע ימות וזה לא משנה כי האוטו לא שווה כלום וילך לברזל. לא חושב שיקרה הרבה אם תסחוב איתה פחות משנה אבל תנסה להציץ על איך היא נראת כרגע.

אם אתה מתכנן להישאר איתו מעל שנה הייתי מחליף (אבל השאלה זה אם כדאי לך להישאר איתה עוד הרבה)

 

הרכב 2002 ורנו אז המחיר שלו הוא כנראה ברצפה.

אם אתה מתכנן לסחוב אותו עד שתחליף לרכב אחר בשנה וקצת הקרובה לא הייתי מחליף, כי חבל על הכסף ובמקסימום המנוע ימות וזה לא משנה כי האוטו לא שווה כלום וילך לברזל. לא חושב שיקרה הרבה אם תסחוב איתה פחות משנה אבל תנסה להציץ על איך היא נראת כרגע.

אם אתה מתכנן להישאר איתו מעל שנה הייתי מחליף (אבל השאלה זה אם כדאי לך להישאר איתה עוד הרבה)

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הסיכון הוא לא "במקסימום המנוע ימות", אלא שזה יקרה כשהאוטו אצל הבת החיילת והיא בנסיעה בלילה בסופ"ש באמצע טיז-אל-נא*וי, ולך תמצא עכשיו גרר.

לדעתי אוטו ישן שנוסע מרחקים ברחבי הארץ באופן תדיר, יש לפקוח עין ולהקפיד שבעתיים.

@shais01, מדוע בכלל לפנות למוסך מורשה יבואן עם אוטו ישן כ"כ? אני הייתי בודק עלויות במוסכים מומלצים שאינם מורשי יבואן. יכול להיות שזה יעזור להמתיק את הגלולה.

עריכה אחרונה על ידי קורן בן אשר

חזיר דיזל

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 4 דקות, קורן בן אשר כתב:

הסיכון הוא לא "במקסימום המנוע ימות", אלא שזה יקרה כשהאוטו אצל הבת החיילת והיא בנסיעה בלילה בסופ"ש באמצע טיז-אל-נא*וי.

@shais01, מדובר בכלל לפנו למוסך מורשה יבואן עם אוטו ישן כ"כ? אני הייתי בודק עלויות במוסכים מומלצים שאינם מורשי יבואן. יכול להיות שזה יעזור להמתיק את הגלולה.

כמובן זה מה שאני הייתי עושה עם רכב כזה ישן.

 הצד המקצועי אומר תחליף מיד.

 

הייתי מעדיף לקחת את הסיכון הלא כזה גדול של להיתקע (סך הכל עוד לא הגיע לקילומטרים ופחות משנה למשוך את זה לא כזה נורא) מאשר לשלם סתם כמעט 3000 שקל.

מקסימום מונית או אוטובוס כל עוד זה לא נסיעה מטורפת לאילת או מקום שומם אל כמה תקוע כבר אפשר להיות?

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

להערכתי הרכב שווה יותר לכיוון של חצי ממחיר הטיימינג.

תוותר על הטיפול, ותקווה לטוב. 

קח בחשבון שיש מצב שתצטרך אולי לרכוש רכב אחר חלף הרנו. כל עוד היא נוסעת - הכל סבבה.

אם הבת תיתקע איפשהו, יוצאים לחלץ אותה. 

 

אל תעשה טיימינג וחודש לפני שהטסט נגמר תמכור לי אותו...

  • מצחיק 2
כמו שאומרים ברוסית, כל אדם הוא הפיזדץ של המזל שלו.
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אם אתה מתכוון להחזיק את האוטו לעוד תקופה (שני טסטים בשנה החל מ 2022) אז לעשות כמובן. במוסך לא מורשה יבואן זה יעלה סביב 2000 שקל להערכתי. 

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תשאל לגבי האפשרות לביצוע טיימינג ואת החלקים תביא בעצמך. אפילו תחליף רק רצועה ומען הסדר הטוב

מחפש פיג'ו או סיטרואן עם מנוע 1.6THP תקול לצורך שיקום

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

בבעלותי פוקוס 02 (מזה כ8 שנים) שערכה די דומה, הרכב כמעט ולא נוסע (לפני הקורונה כ5K בשנה, השנה בערך 2K) וגם לי הייתה דילמה אם לעשות טיימינג (מוחלף כל 5 שנים או 120KKm) + משאבת מים + אטם מכסה או למשוך עד שהמנוע ימות.
אך רצה הגורל והתחילה נזילת מים ממשאבת המים ואני הייתי בדיוק בדלמה שלך כי אני כבר מחפש את המחליפה בפועל - אך החלטתי להחליף כל מה שצריך היות ואני לא הייתי רוצה להתקע באיזה כביש בחורף או בזמן פיזור הילדים בגשם.

בפירוק הראו לי את רצועת הטיימינג שהייתה במצב ממש לא טוב והתחילה להתפורר - מזל שהוחלפה. 

בהסתכלות לאחור, ההחלטה שלי הייתה נכונה וזה שווה לי את חוסר הלחץ באיתור הרכב הבא.

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא ממש מבין מה הקשר בין עלות הטיפול לבין שווי הרכב

 

השאלה היא אחרת

במידה ואתה לא מבצע החלפה והרצועה אכן נקרעת מתישהו במהלך נסיעה מה שאומר שהאוטו הולך לפח, האם אתה יכול/רוצה להעמיד סכום סביר לרכישת מחליפה?

 

אם התשובה היא כן, אני הייתי מהמר ונוסע בלי להחליף רצועה.

 

אם התשובה היא לא (דהיינו במקרה שהאוטו הולך לפח אתה יכול לגרד מעט מאוד כסף להחלפה, וכנראה תקנה נבלה אחרת) - אני הייתי מחליף קיט שלם כולל משאבת מים ומותחנים

במקרה כזה הרכב הזה שווה לך ספציפית יותר ממה שהוא שווה בשוק ומשתלם לך לתחזק אותו ברמה גבוהה

  • רעיון טוב! 4
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

צודק. ברכב מזדקן גרף השווי מול תחזוקה: הפוך. זה לא צריך להפריע לטפל בבלאי כי זה רכב שאתה מכיר הכי טוב.





קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תודה לכל המגיבים, חייב להודות שכל הטיעונים היו ידועים לי מראש, אבל בכל זאת זה עושה סדר.

האוטו לא שווה כלום. לא כספית ולא רגשית.

אם ילך לפח לא קרה כלום, יש מספיק רכבים במשפחה ואין בעיה לקנות משהו אחר.

הוא פשוט קיים ועד היום נתן שירות מעולה, ואני אפילו רואה יתרון בכך שהבת שלי נוהגת ברכב כזה ולא ברכב חדש ונוצץ. מלמד קצת צניעות והסתפקות במועט (לא שהיא זקוקה לשיעורים בתחום, הילדה הצליחה לנו).

החשש היחיד הוא כמו שצויין כאן מהתקעות במקום וזמן בעייתיים.

אבל נראה לי שנחיה עם החשש הזה בשנה הקרובה, ונבחן שוב את הדילמה בשנה הבאה.

בכל מקרה בודק עלות במוסך איכותי שאינו מוסך יבואן.

 

166, קאפה, GTV, קופה.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף
×
×
  • תוכן חדש...