Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הוארכה ליותר משנה וחצי התקופה שבה היבואנים יוכלו למכור מכוניות כחדשות


EvGriga
 שיתוף
עוקבים 9

פוסטים מומלצים

אולי משרד התחבורה פשוט יבטל את המגבלה הזאת שמציקה ליבואנים - שיוכלו למכור כל מכונית כחדשה, לא משנה מתי היא נוצרה.

גם משרד הבריאות צריך לבטל תוקף של המוצרים - גם מרכולים "נתקאו" עם הסחורה בגלל הקורונה.

הכול לפי הכלל "יזהר הקונה".

משרד התחבורה הפך לנספח של איגוד יבואני הרכב.

רק על אנשים פרטיים הם מכבידים - ראו "משרד התחבורה יוכל להוריד לכם את הרכב מהכביש"

עריכה אחרונה על ידי EvGriga

טויוטה פריוס, לקסוס IS300h

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כתבה: "הוארכה ליותר משנה וחצי התקופה שבה היבואנים יוכלו למכור מכוניות כחדשות"

https://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3882435,00.html

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אפשר להבין את התמריץ של רשות המסים, שם לא רוצים שהיבואנים יזמינו פחות מכוניות כי כל אחת שנכנסת מבטיחה כסף לקופת האוצר, גם אם בדיחוי קל. מה לגבי הצרכן? אל תצחיקו אותי, זה ממש לא מעניין את רשות המסים, הרי גם החובה בעת שגרה לבצע רישוי למכונית לאחר שנה, ואז גם לשלם את המס, זה רק בכדי שהרשות תקבל יותר כסף ויותר מהר. 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אתה יודע, כשחלק גדול מאוכלוסיה ברגע אחד הפך מהכנסה לנטל עבור המדינה (דמי אבטלה למפוטרי קורונה), צריך לשלם על זה מאיפשהו.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002

 

Wherever you go, there you are

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

למישהו יש סטטיסטיקה על כמה אחוז מהרכבים שנמכרים התקנה הזו רלוונטית? או יותר ספציצפית, מה החציון של הגיל האמיתי של רכב שעולה על הכביש?

אני מניח שאחוז ניכר מהדגמים/הצרכנים עלולים להיות מושפעים לרעה מהתקנה.

אבל אני גם מניח שדגמים פופולריים נחטפים מהר מספיק מכדי שהלקוח יהיה מושפע.

האם מי שקונה פיקנטו או טוסון או ראב 4 צריך להיות מוטרד מהאפשרות שיקנה רכב בן שנה וחצי?

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

נקודה מעניינת מבחינתי-

אם הרכב שאני מעוניין לרכוש עבר מתיחת פנים או אפילו החלפת דגם, זה הרכב שאני רואה בסוכנות, קורא את המפרט שלו ואפילו מבצע עליו נסיעת מבחן-ועל סמך על אלו מקבל החלטה מושכלת לרכוש אותו.

האם בפועל היבואן יכול לספק לי רכב מלפני מתיחת הפנים/דגם לפני מבלי ליידע אותי על כך? (עד למעמד המסירה)

האם זה מידע שיימסר רק לצרכן נבון שישאל מפורשות מה הוא הולך לקבל?

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לא. זה מוצר שונה. 

 

השאלה, כפיי שהעלה אותה פבל, היא איזה נזק נגרם (או לא) באחסנה ממושכת, וגם מקרים בהם יש הבדלים לא נראים בין הדגמים. לכולנו יש תחושה שאחסנה ממושכת לא בריאה לרכב. הבעיה היא שיש כאן מידע שהיבואן אינו מחוייב לספק לצרכן, וכאמור, אני משווה את זה לאפשרות לא לדווח לצרכן על נזקים שתוקנו לפני מסירת הרכב.

 

אחד הדברים שלא ברור לי לגבי חוזה רכישת רכב האם הדגם המצויין הוא שנת הייצור, שנת הדגם לפי הגדרת היצרן או שנת העלייה לכביש. בעיני ההגיוני הוא הגדרת היצרן, שכן זו כוללת, למעשה, את הפרטים הטכניים של הרכב.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תודה, ברורה לי סוגיית אחסנת הרכב לטווח הארוך והנזקים הפוטנציאליים לרכב שבפועל יוצר לפני שנה וחצי ונמכר כחדש לחלוטין.

זאת נקודה נוספת שעניינה אותי, לכן ברעיון רכישת רכב שבדיוק עבר מתיחת פנים יבטיח לך שתקבל רכב "טרי".

  • אהבתי 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

סיכוי טוב שאם נותר במלאי הדגם הקודם הוא יוצע לך בהנחה. מכל מקום, בחוזה הרכישה מצויין הדגם במדוייק. כשאתה קורא את ההסכם לפני החתימה קרא אותו בקפדנות. מה לעשות, מדובר בהרבה כסף וצריך לשים לב לפרטים, למרות שגם איש המכירות החלקלק ביותר יזהר ולא ימכור דגם קודם במחיר של דגם חדש.

 

הבעיה המרכזית בהארכה שניתנת ליבואנים היא עניין האחסנה הממושכת, וגם ההבדל בין שנת הדגם, תאריך הייצור ותאריך העליה לכביש, שאינם באים לידי ביטוי ברשיון הרכב ועלולים להשפיע על ערכו בשוק. חשוב על ההבדל בין שתי מכוניות מדגם 2020, לאחת כתוב ברשיון עליה לכביש 31.12.20, לאחרת 1.1.21. למרות זהות טכנית ערכן בשוק חהיה שונה.

 

 

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

היבואנים "שיכנעו" משרד התחבורה לבטל רישום שנת הדגם ברישיון רכב, אבל רוב האנשים עדיין מתייחסים לתאריך עליה על הכביש כאל שנת הדגם.

מכאן גם הרצון של הקונים לא לקבל את הרכב בחודשים האחרונים של כל שנה, כאשר מעשית אין לזה משמעות.

זה מגיע אפילו למצב מצחיק כאשר אנשים מוכנים שהאוטו שלהם ישב עוד חודש-חודשיים במחסן של היבואן כדי לקבל אותו בינואר כרכב "חדש" יותר שברישיון שלו רשומה שנה חדשה.

היום אוטו 2021 יכול להיות דגם 2018 ואף אחד בסוכנות לא יספר את זה ללקוח מיוזמתו.

תהיו ערניים לעובדה שרכב מתיישן באחסנה ארוכה ומצבו הפיזי מתדרדר - תשאלו את איש המכירות על תאריך הייצור של הרכב שאתם מזמינים.

אני לא הייתי ממליץ לקנות אוטו שנוצר לפני יותר מחצי שנה, אלא רק בהנחה המתאימה.

 

טויוטה פריוס, לקסוס IS300h

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מצב אבסורד. 

אחר כך מתפלאים למה יש צבע שחוק/מקולף מלא ג'ינג'ים שמכרסמים את הצבע לאט, אך בעקביות. ( בפועל, קניתם רכב חדש עם צבע גמור)

במקום להוציא חוקים לטובת הצרכנים, מוצאים חוקים שמשרתים את הכיסים של היבואנים. אין בעיה למכור רכב שישב באחסנה שנה

רק לוודא שהוא עובר תהליך שימור נגד מליחות ומזהמים, ולמכור אותו במחיר מופחת. (הורדה מסוימת על אחסנה ארוכת זמן, והתיישנות)

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף
×
×
  • תוכן חדש...