Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיכום תקופה סיאט איביזה 1.6 SC - בית ספר לנהיגה


Nocturnal94
 שיתוף
עוקבים 3

פוסטים מומלצים

עברו כשנתיים וחצי בערך מאז שהתחדשתי בוואגית הראשונה שלי.

עקב תחילת הלימודים רציתי לשדרג את הפיג'ו 206+ שהייתה לי ברכב קצת יותר סולידי, קצת יותר אוטומטי, בו אצטרך לשבת שעה וחצי לכל כיוון בכביש מפותל בדרכי וכבישים מהירים - בדרכי ללימודים.

מבין כל האפשרויות שעלו, האיביזה לא הייתה אפילו בחמישייה הפותחת.
אחרי שעות ארוכות של שיחות וחרישה על יד 2, נמצאה מודעה שענתה על כל מה שחיפשתי - רכב שמור, עם כל הקבלות, בעלים נחמדים ואפילו במרחק נסיעה קצר.
מכאן, כל השאר הוא היסטוריה - אותה אשמח לחלוק עם כולכם, לפני שאני משחרר אותה לאדם הבא שיהנה ממנה.

 

עיצוב -
אין ספק מי הוא קהל היעד של האיביזה 3 דלתות, ואין ספק שאני לא כלול בו בשום צורה.
ועם זאת, מדובר ברכב נאה, עם קימורים אלגנטיים ולא מוגזמים, בצבע סולידי - אפילו הסאנרוף עשוי בטעם, למרות גודלו המופרך (והעובדה שהוא לא באמת 'נפתח').
גם מבפנים מדובר ברכב בנוי היטב, עם כיסאות שתומכים בצדדים וחובקים את הגב, אשר מאפשרים להגיע לתנוחת נהיגה 'ספורטיבית' - שווה! בטוח בנסיעות הארוכות.
הבונוס הכי גדול של הרכב, באופן מפתיע, הוא דווקא הלוק הצעיר - הרשו לי להסביר.
כפי שמשנים את הרגלי הנהיגה כאשר רואים סמל של 'נהג חדש', נורות משטרה, או רכב לבן עומד בצידי הכביש, הנהיגה באיביזה 3 דלתות 'מיושנת' מדליקה נורה אדומה אצל הנהגים מסביב. אנשים יוצאים מנקודת הנחה שהנהג שלה הוא צעיר, עם קצת פוזה, אולי אפילו משהו להוכיח - ולא מצפים ממך לכלום (מבלי כוונה להעליב את שאר חברי הפורום בעלי האיביזות 3 דלתות). זה לא משנה כמה אתה צעיר, ואילו טעויות תבצע על הכביש מחוסר הנסיון שלך, אנשים מסביב כבר קצת דרוכים - ועובדה זו עלולה למנוע אסון.

 

נהיגה -

לאחר שהתרגלתי למנוע 1.4 עם כ-70 סוסים צרפתים עייפים, אשר מחובר לקופסת שימורים מקרקשת - ההבדל באיביזה היה שמיים וארץ.
הרכב בנוי היטב, חרישי מבפנים, ומגיב היטב ללחיצות. אמנם מרגישים את ההבדל במשקל, אבל מכל הסיבות הנכונות.
יחד עם זאת, יש פיל מאד גדול בחדר, והפיל חצוי ל-2: יחידת ההנעה.
מבחינת המנוע, מדובר במנוע 1600 אטמוספרי עם 105 כ"ס. על פניו, מעל ומעבר לאדם הממוצע.
עמדו על הפרק גם מנועי הTSI של הקונצרן, אבל המחשבה של לקנות וואגית מוגדשת בת כמעט עשור כאבה לי בלב והרעידה לי את הארנק.
איך זה מתבטא בשטח? לוחצים על הגז והוא ממנע. הוא לא ממהר לשום מקום, הילוך הספורט לא עושה כלום למעט קצת יותר רעש, ואין שום דבר מעניין להגיד עליו - למעט העובדה שהוא כנראה יוביל אותך לייעד מבלי לאכזב, כל פעם מחדש.
לזכותו ייאמר שהצליל עדיף בהרבה על מנוע ה-1.0 שלוש צילינדרים של הסיאט של בת הזוג.
מבחינת הגיר, הו הגיר.
אתייחס אליו בצורה הכי יפה שאני יכול ואומר שמדובר בטעם נרכש.
הוא אמנם חסכוני מאד (בממוצע 6.5\100 והרבה פעמים אף פחות), אך ההתנהגות שלו בתוך העיר פשוט לא נוחה.
כאשר מוסיפים לכך את אמינותו המפוקפקת, והנטייה של המכטרוניקס להיכשל גם כן, טבעי להניח ששנאתי אותו עד עומקי נשמתי.
אך הנחה זו תהיה שגויה.
הגיר הוא למעשה החלק השני שמשלים את 'בית הספר לנהיגה', ביחד עם העיצוב.
מדובר בגיר שדורש ממך לנהוג נכון, לנהוג סבלני, לנהוג חסכוני.
קיקים מיותרים, לחיצות חזקות מדי, עצירות פתאומיות, עקיפות מסוכנות - אם הגיר יזהה שאתה בא לעשות שטויות, הוא יעניש אותך בצריכת דלק מוגזמת או במקרים אף עם בעיטה נמרצת בגב.
 

אמינות -
כל נבועות הזעם של הרכב הופיעו בשלב כזה או אחר של הרכב, בדיוק רב כמו שרק הגרמנים יודעים.
הגיר הוחלף על ידי הבעלים הקודמים תחת אחריות, איתו גם המכטרוניקס.
משאבת המים כשלה לפני מספר שבועות וגרמה לנזילה.
אך יחד עם כל זה - מעבר למה שהיה 'צפוי' מראש, לא היו שום הפתעות.
האם מדובר ברכב אמין אם כך? האם מצופה מרכב שבילה עשור על הכביש לפתח מחלות מיוחדות, או שמא מדובר ברכב שנולד פג מלכתחילה?
אני מניח שזאת שאלה של תפיסת עולם ועד כמה אתם אופטימיים.
לי אין טענות, הרי שהוא הניע בכל פעם והביא אותי לייעד ואפילו בחזרה.
יותר מזה גם לא ביקשתי.

 

לסיכום,

מדובר ברכב ספרדי, עם חלפים גרמניים ונפש של רכב איטלקי (מכל הסיבות הלא נכונות).
מי שמחפש רכב נאה, צעיר, נוח, כזה שלא דוחק בך לעשות איתו שטויות - מדובר ברכב מושלם.
מי שמחפש משהו 'ספורטיבי' יותר, לעשות פתיחות ברמזורים ולהרשים את החברים עם נתוני 1-100 - עדיף לחפש משהו אחר.

כמו הבורקסים של ארוחת השישי בבסיס, אתה תחייך כל פעם שתסתכל עליה, ותחלום על כל הפוטנציאל הטמון בה עם הרוטב היפה מהצד, אבל בסופו של יום אתה תיתן ביס גדול ותתאכזב. האם זה רע? לא. זה טעים מהאלטרנטיבות, זה עדין משביע, ולפחות הביס מגיע עם אווירה חגיגית.

 



 

 

20201213_141602.jpg

  • אהבתי 5
  • מעניין 2
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אהבתי שחששת מהטורבו של VAG אבל מהגיר לא היו לך שום דאגות 😅
 

 

לפני 17 שעות, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

Keyser כתב:
דלק זה לכוסיות. גברים אמיתיים דוחפים את הרכב :loco:
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

האמת היא שגם מהגיר פחדתי :) 
אבל רציתי לדעת על מה כל המהומה כדי שגם לי תהיה דעה מלומדת - כמו כן, כפי שציינתי הגיר הוחלף כמה עשרות אלפי קילומטרים לפני שקניתי את הרכב, וידעתי שתוואי הנסיעה שלי יהיה ברובו המוחלט בין-עירוני.

אז אחרי שנתיים של בעיטות בתחת אפילו חמור כמוני הבין מה שאנשים כתבו מהרגע הראשון - הגיר טעון שיפור.


בגלל הזמן המצומצם הייתי חייב לבחור: לקנות רכב פג מטופל מבית טוב, או רכב 'יפני אמין' עם עבר מסתורי ומפוקפק.
 

מפה לשם הרכב גם נמכר כבר בבוקר למחרת, אז בסופו של יום נפרדנו כידידים טובים.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

התצורה הזאת מאוד יפה בעיני וגם הצבע ממש מחמיא לה.

אבל כל כך הבנתי את עניין הדריכות מצד נהגים אחרים, איך זה מתבטא ואיפה שמת לב לזה?

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף
×
×
  • תוכן חדש...