Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התאונה המזעזעת אתמול בלטרון


colauti 9
 שיתוף
עוקבים 22

פוסטים מומלצים

למי שלא יודע על מה מדובר אז בקצרה:

משאית עצרה בשולי הדרך בגלל מנורת תקלה אדומה שנדלקה.

לטענת הנהג ננקטו אמצעי הזהירות והופעל איתות מתאים.

למרבה הזוועה,רכב פרטי מסוג דייהטסו סיריון שנת 2011,התנגש במשאית ומשם התוצאה המזעזעת:

שני ילדים הרוגים,ילד נוסף פצוע קשה והדוד פצוע קשה גם כן.

התוצאה העלתה לדיון את השאלה הבאה:

https://www.ynet.co.il/news/article/HJ2AjeWhP#autoplay

מה דעתכם על עצירה בשוליים כאשר אין ברירה-רכב התחמם/תקר/ כשל טכני ברכב שגרם לדימום מנוע וללא יכולת להמשיך בנסיעה ?

האם וכיצד  ניתן להבטיח את שלומנו טוב  יותר לאחר עצירה בשולי הדרך ? 

 

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • תגובות 57
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ההודעות עם הניקוד הגבוה ביותר

הכותרת של הכתבה הזו, והתאונה הזו בכלל, גרמו לי אשכרה לרעוד עצבים כשראיתי את מה שהלך שם.   מצד אחד, פגוש של משאית שקורס כשהוא אמור לבלום את המכונית (כמובן, תלוי מה הייתה המהירות, אבל לפי הנזק

60 שנים עברו מאז שהומצאו חגורות הבטיחות העדכניות - ועד היום זה המרכיב הקריטי ביותר בשרשרת ההגנה.   בלי חגורות לא יעזרו אזורי ריסוק / כריות / כלום.   מהתאונה הזאת הילדים היו אמורים

אני מת על זה שיש פה מישהו שנותן איזשהו קרדיט לאדם שעולה על כביש בינעירוני עם ילדים קטנים לא חגורים מאחור. אפשר להאשים את הפגושים ותשתיות עד מחר, אבל להבדיל ממה שקורה בארה"ב לאחרונה למשל, בתשתיות שעו

תמונות שפורסמו בשרשור

בהנחה שהתמונות מראות את מיקום המשאית בעת התאונה , על השול , ובהנחה שהושמו אמצעי אזהרה 

 

לי לא ברור במה התעסק הנהג של הרכב הפרטי

  • אהבתי 2

ישראל סבא בסבבא של :lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol:

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אנחנו יכולים לנחש,שאחד הילדים/נייד/ווטאבר הסיחו את דעתו אבל,עד שהנהג (הדוד) לא יתאושש אז לא באמת נדע מה היה שם.

מה שיותר מעניין אלו שתי השורות האחרונות- אני מקווה שיתפתח דיון,שיתן לנו כלים ופתרונות לגבי הפחתת סיכון עד כמה שניתן לאחר עצירה בשוליים.

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

השערה שלי לפי הזוית שבה הרכב התנגש במשאית זה נראה שהוא עקף מהשוליים במהירות עם ילדים לא חגורים מאחור (רק מי שישב מקדימה היה חגור) והסוף ידוע.

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 14 שעות, colauti 9 כתב:

 

מה דעתכם על עצירה בשוליים כאשר אין ברירה-רכב התחמם/תקר/ כשל טכני ברכב שגרם לדימום מנוע וללא יכולת להמשיך בנסיעה ?

האם וכיצד  ניתן להבטיח את שלומנו טוב  יותר לאחר עצירה בשולי הדרך ? 

 

כאשר ממש, אבל ממש חייבים לעצור בשוליים, אז ממש לרדת לשוליים. ואם אפשר, לרדת מהשוליים. כמו במקרה הזה וכמו במקרים אחרים, לפעמים גם 10 ס"מ מספיקים כדי להציל חיים.
מתרחקים מהרכב ומהכביש. אם זה קורה בלילה, להדליק פנסים (לא רק של הרכב, אלא גם של סלולרי, או פנס נייד)
אחד הדברים שרואים בסרטוני משטרה בארה"ב, זה שהשוטרים תמיד, אבל תמיד אומרים לאנשים לזוז מאחורי גדר ההפרדה. גם כשעוצרים, זה מה שצריך לעשות. עוד הגנה.

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לפי מה שרואים בתמונה נראה כאילו הסיריון הייתה כולה על השוליים. מוזר מאוד. היא גם נראית שלמה בחלקה האחורי כך שבהנחה שהילדים ישבו מאחור, סביר מאוד שלא היו חגורים (או לא חגורים כנדרש).
עצוב מאוד.

מוטי, מוטי, מוטי - אני לא סתם בחור אידיוטי :wink:

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני כשעה, motior כתב:

לפי מה שרואים בתמונה נראה כאילו הסיריון הייתה כולה על השוליים. מוזר מאוד. היא גם נראית שלמה בחלקה האחורי כך שבהנחה שהילדים ישבו מאחור, סביר מאוד שלא היו חגורים (או לא חגורים כנדרש).
עצוב מאוד.

 

לפני 17 שעות, Krishi כתב:

השערה שלי לפי הזוית שבה הרכב התנגש במשאית זה נראה שהוא עקף מהשוליים במהירות עם ילדים לא חגורים מאחור (רק מי שישב מקדימה היה חגור) והסוף ידוע.

 

 

  • אהבתי 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הרבה שנים מטריד אותי עניין העצירה לצידי הדרך, במיוחד רכבים כבדים. בטח במדינה שבונה  כבישים כמעט ללא שוליים

שלא נדבר על תחנות רענון כמו בארצות הברית, שזאת חוויה שצריך לראות. 

 

שוליים לא רחבות זאת רעה חולה בארץ, בפעם הראשונה שעלתי על כביש 6 (היה לניסיון) תפסתי את הראש ואמרתי ליושבת ליד

שזה אחד הכבישים הכי גרועים שבנו לאחר תכנון של שנים. 2/3 נתיבים קטנים, שוליים כל כך לא רחבות שראיתי כבר את התמונה לפני,  שאם רכב כבד

נעצר שם, הרכב יחסום חצי כביש בנתיב הימני  -שזה הדבר הכי מסוכן. כמובן לאחר כמה  שנים ביצעו שוב עבודות "תחזוקה" הוסיפו עוד נתיב, שוליים הורחבו וכד'.

 

כמו שרגילים כאן, לתכנן, להוציא מיליונים, ורק לאחר מכן לתקן שוב כי לא חשבו מספיק לעומק. 

 

בכל אופן לדעתי (לאחר כאמור נושא שהטריד אותי) רק מנורה מהבהבת גדולה (כמו שעובדים בכביש) כמה מטרים ליד המשאית

או מעל המשאית להתריע על מפגע קרוב, יכולה לצמצם את ההתנגשות של  רכב שחונה בשוליים. (אפילו לחייב את זה על רכבים פרטיים)

נשמע גרנדיוזי, שווה את ההרג המיותר והכאב  של המשפחות. (בלי קשר לגורם האנושי שהוא לא חף מטעויות)

 

 

  • אהבתי 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

נכון מאוד.

 

מאוד הרגיז אותי לראות שעבודות ההרחבה בכביש החוף וההשתלבות עם כביש 20 הסתיימו בכביש ללא שוליים, שמימינו שטח גינון פתוח. אני מתקשה להבין איך במקומות שבהם אין אילוצים כלשהם, עדיין מוותרים על השוליים.

 

:turn-l:
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • חברי המעגל הראשון

בטיולים שלי באנגליה - ראיתי את רוב הכבישים, ממהירים עוד כפריים שוליים ללא שוליים כלל.  כלל - הכוונה שמיד בסוף הכביש יש אפילו הגבהה קלה כך שאין מצב שתסטה לשול גם אם תרצה.  למעשה - גם לא תרצה לנהוג קרוב לשול.  וכן - אין שם רוכבי אפניים על השוליים שאין.

 

מה שכן יש שם זה שכל כמה מאות (לפעמים הרבה מאות לפעמים פחות.  תלוי בכביש) יש הרחבה ייעודית לעצירה רחבה מאד כך שרכב שעוצר שם, גם רחב, עדין מרוחק מהכביש ויש שילוט המודיע מה המרחק להרחבה הבאה.

 

לדעתי - זה המצב האידיאלי.

 

אם ניתן - אתה מושך עם הרכב עד להרחבה הקרובה ואז אתה בוודאות לא מפריע לתנועה.

אם לא ניתן - אתה חוסם את הנתיב הימני, (טוב - השמאלי באנגליה), אבל מכיוון שחוספ את כולו אתה בולט וניתן לראות את החסימה.  במיוחד אם שמת במרחק סביר את משולש האזהרה.

 

אין מצב, כמו בארץ ובמקומות אחרים שהשול האו כזה שאתה "בספק בשול" ועדין יש ולו חלק קטן שמצד אחד בולט לכבידש או מאד קרוב אליו ומצד שני לא ניתן בקלות לראות את ההפרעה שהוא גורם.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אין באמת שום דבר אידיאלי במחסור בשוליים שאמורים לשמש גם נתיב חירום לרכבי בטחון.

מעבר לזה, אני לא זוכר שנתקלתי אי פעם בישראל בכביש עם שוליים שאפשר לעצור בהם (כלומר ברוחב של יותר מ-4 מ"מ) שלא מספיק רחבים בשביל רכב ממוצע. במילים אחרות, כל השוליימים שראיתי שמישהו עלול להתלבט אם לעצור עליהם או לא, היו לא יותר צרים מנתיב, ולכן מספיק רחבים בשביל עצירה בלי לנזול לכביש. 

יש מקומות עם שוליים צרים יותר, אבל שם הם כבר צרים בקטע שלא באמת משאיר ספק וברור לחלוטין שהם לא יועדו לעצירה. 

 

המצב האידיאלי הוא שוליים ברוחב של 2.5-3 מטר בכל הכבישים החוץ-עירוניים (גם כאלה שמחברים בין ערים אבל מוגדרים כדרך עירונית - כמו החלק של כביש 4 שמחבר בין חיפה לקריות) פלוס מפרצי עצירה מגודרים עם גדר בטיחות בינם לבין הכביש ולא סתם הרחבה של השול בכל קילומטר-שניים.

כמו כאן (רק בפחות מוגזם ובלי כל הפסיליטיז כמובן):

row_fig1.png

 

מפרצי חירום לא מגודרים זה חביב ויותר טוב מכלום, אבל זה לא תמיד עוזר, כמו כאן:

Lorry.jpg

 

 

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לפי הזווית זה נראה כאילו הנהג של הסיריון פשוט נסע בשול, לא? זה לא נראה כמו סטייה קטנה הצידה. 

לא משנה כמה משקיעים או ישקיעו בתשתיות - כל עוד אנשים מטומטמים, אז נמשיך לראות תמונות מהסוג הזה.

זה גם לא שזה נדיר לראות נהגים עוקפים בשוליים אם יש האטה, או אופנוענים הופכים את השול לעוד נתיב מאולצר.

 

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לכל מי שמתלונן על השוליים בישראל - צאו לאירופה וחפשו שוליים. אחסוך לכם את המאמץ: שוליים קיימים רק בכבישים מהירים, הם די צרים חוץ מקטעים שמשמשים כנתיב נוסף בתנאי עומס.

 

שוליים כפי שקיימים אצלנו כמעט אינם מוכרים באירופה.

 

@dani666לעצור על הכביש? מרשם מובטח לתאונות חזית אחור במהירות גבוהה.

  • אהבתי 2
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מסכים עם @sperial , מנסיעותי באירופה לא זכור לי יותר מדי שוליים - להיפך!
כבישים בצפון אירופה ואוטובאנים בגרמניה הם בעלי שוליים צרים ביותר - ולמרבה ההפתעה גם נטולי רכבים שעוצרים בשוליים (למעט מקרים חריגים ביותר)

.
לדעתי באופן פרדוקסלי - שוליים רחבים כמו שיש בארץ דווקא מעודדים את "תרבות השוליים" - מתי לאחרונה נסעתם בכביש בין עירוני בארץ ולא ראיתם רכב בשוליים??
אם כבר יש לתכנן יותר תחנות עצירה כמו שיש בשפע באירופה כל כמה קילומטרים בודדים.
שילוב של תחנות עצירה רבות ושולים צרים יגרום לנו לשנות את תרבות השוליים הנוראית ולהמשיך לנסוע עוד 3-4 ק"מ לתחנת העצירה הבאה...

באופן כללי גם התחושה היא שבאירופה הרכבים חדשים יותר/מתוחזקים יותר ולכן נוטים לפחות תקלות פתאומיות.

אגב אני נזכר בסיפור שקרה לי לפני כמה חודשים - בכביש 6 לכיוון דרום לפני מחלף בית קמה - בשעת עומס מתגלגלים בנתיב ימין על ראשון-שני ברגוע בלי לראות את סוף הפקק.
הרכב מאחורי נראה לחוץ מזה שאני שומר מרחק גדול וכמובן מאותת לי וצופר כל חצי דקה - אבל אני בשלי - משייט רגוע ולא נמצד לרכב שלפני.
ואז באחת הפתיחות הרגעיות של התנועה אני שומע צפירה רצופה שמשום מה מתקרבת מצד ימין! ואני בכלל נוסע בנתיב ימין.
אני מפנה את המבט ימינה כדי לראות אישה מכוסה כולה חוץ מחריץ לעניים עוקפת אותי מימין על השוליים ומיד חותכת חזרה :)
כמובן שאחרי כ 500 מטר הפקק השתחרר והיא זכתה להיות מקום אחד לפני....

 

  • אהבתי 2
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...