Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רכישת סנטה פה דיזל מתיישן + כדאיות רכישת רכב דיזל באופן כללי


soulman
 שיתוף
עוקבים 6

פוסטים מומלצים

שלום רב, השאלה שלי תתחלק ל-2. תחילה, אני מחפש בזמן האחרון SUV, באיזור ה-50 אש"ח שיהיה יחסית זול וקל לתחזוקה, סחיר, גדול (לא בהכרח 7 מושבים, אבל כן גדול ומרווח) וחסכוני במידת האפשר. 

בחיפושים עלה סנטה פה דור 2 (2007-2012). הבעיה, שהוא בא עם מנוע 2.4 שאני משער, מאוד לא חסכוני. ראיתי שיש גרסת דיזל שהיא חסכונית יחסית, אבל רוב המוחלט של הרכבים עם 220+ אלף ק"מ, ואין כמעט היצע.

https://www.yad2.co.il/vehicles/4X4?manufacturer=88&model=579&year=-1-2013&engineType=2,3

כמובן שגרסת הדיזל יקרה בהרבה. 

 

עכשיו, עלו לי מס' שאלות לגבי כדאיות של רכישה כזו:

 

1) רוב הרכבים שהחזקתי הם בני 1-5 שנים, מה המשמעות התחזוקתית של קניית רכב דיזל עם מנוע גדול שהוא בן 10 שנים? אני מאמין שהמנוע אמור לשרוד עוד הרבה, אך מה לגבי המכלולים האחרים ברכב? האם כדאי להתרחק מרכב כזה? מדובר ברכבים שעשו לפחות 180 אלף ק"מ במקרה הטוב, ונניח וננהגו וטופלו בצורה סבירה. 

2) ועכשיו באופן יותר ספציפי לגבי סנטה פה דיזל בשנתונים הללו, האם מישהו מתנייד עם הרכב בימים אלו? מצאתי מס' שירשורים בפורום לגבי הרכב אך רובם מ2013-2014 ומטה, וכיום הרכב כבר הרבה יותר זקן, לכן הרשמים שנכתבו שם לא חלים היום. 

3) האם בבדיקת רכב כזה ישן צריך לבדוק משהו מיוחד? אילו תקלות אמורות להדליק נורה אדומה? 

4) האם אתם ממליצים לרכוש רכב זה כיום? האם יש דגמים אחרים שכדאי לבדוק? לדוג' סורטנו מאותם שנתונים 

 

ולחלק השני: 

כשאני מבקר בתחנות דלק אני לא נוהג לשים לב למחיר הסולר כמעט בכלל, ולהבנתי מדובר במחיר אקראי לחלוטין שיכול לנוע בין 4 ל15 שקל לליטר בין התחנות. מהנתונים שראיתי בפורום, מנוע הבנזין עושה משהו כמו 1:8.5 משולב, לעומת הדיזל שעוה 1:12.5 משולב, כמעט פי 1.5 פחות. השאלה, האם החיסכון בדלק שווה: 

א) את התוספת במחיר של הרכב (מדובר ב-10-15 אש"ח יותר מגרסת הבנזין)

ב) את התלות בתחנות דלק ספציפיות שבהן אתה מכיר שהמחיר שפוי, והעובדה שאתה מגביל את עצמך למספר תחנות ועלול למצוא את עצמך עובר מס' תחנות אם אתה נמצא באזור שאתה לא מכיר ועליך לתדלק. 

 

תודה לעוזרים :)

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

את תחנת הדלק תמצא ללא בעיה.
השאלה היא כמובן על בלאי טבעי ברכב כזה. תזכור שבדיזל יש מזרקי דלק שהחלפתם לא זולה כלל. לא יודע כמה הם שורדים ביונדאי.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מצוין, זו הסיבה ששאלתי כאן. האם יש עוד דברים שעליי לדעת על רכבי דיזל בגילאים הללו? האם הם בכלל חסכוניים בגיל כזה? 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

המנוע דיזל של יונדאי במקרה הזה רחוק מהחסכון של התעשייה הגרמנית .
זה גם לא רכב קל משקל.

יש בלאי לבולמים , תושבות וגומיות.

  • רעיון טוב! 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

טורבו, משאבת סולר, מרססים -כל אלה בקילומטראז' גבוה יכולים לפגוע בכיס.
את הנתון החשוב לא ראיתי שרשמת - כמה אתם נוסעים בשנה?
בשביל לחסוך 250₪ או 300₪ בחודש על הוצאות דלק ( זה בערך יהיה החיסכון בנסיעה ממוצעת) , לדעתי, לא שווה לקנות דיזל כזה עם קילומטראז' גבוה.
במיוחד אם דגם בנזין עם נתונים טובים יותר וזול יותר.

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

@vladclar 

נוסע כ-2500 ק"מ בחודש, משהו כמו 90 אחוז בינעירוני (אבל עם פקקים). האם בדגם הבנזין אין תקלות יקרות? נניח רכב עם 140 אלף ק"מ, בן 8-10 שנים

 

@אליהו שבת

האם הוא מכר בגלל שהדיזל לא חסכוני כמו שהוא חשב ואז קנה בנזין, או שמכר מסיבות אחרות? אשמח לדעת מדוע הוא מכר את הרכב כ"כ מהר.

עריכה אחרונה על ידי soulman
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

טוב, זה הרבה נסיעות.
כן משתלם דיזל (שלא מתקלקל יותר מדי).
בדקת אולי קיה סורנטו דיזל? בעקרון זה אח כמעט תאום של סנטה פה. אולי תמצא רכב כזה עם נתונים יותר טובים או יותר חדש. יונדאי מתומחר יותר גבוה, ממה שזכור לי. עכשיו זה לא לטובתך.

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 1 דקה, vladclar כתב:

טוב, זה הרבה נסיעות.
כן משתלם דיזל (שלא מתקלקל יותר מדי).
בדקת אולי קיה סורנטו דיזל? בעקרון זה אח כמעט תאום של סנטה פה. אולי תמצא רכב כזה עם נתונים יותר טובים או יותר חדש. יונדאי מתומחר יותר גבוה, ממה שזכור לי. עכשיו זה לא לטובתך.

בדקתי, אבל לא לעומק. אילו דגמים לבדוק? ואילו שנתונים? דווקא ממה שאני זוכר, הסורנטו יקרים יותר, וההיצע בדיזל אפילו נמוך יותר מהיונדאי. אבל שם מנוע הבנזין קטן יותר (2.2 לעומת 2.4 ביונדאי), האם הצריכה דומה?

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

השאלה היא למה דווקא SUV 

 

אני הייתי צריך 7 מקומות והייתי נעול עליו אבל לא הייתי מוכן לשלם את המחיר על רכב כ"כ מיושן. במקום זה קניתי C4 פיקאסו יותר זולה והרבה יותר מתקדמת. (וגם אחרי שהתאכזבתי מהאמינות הכמעט מופלגת שמדביקים לפיקאסו הזו- לטעמי היא יותר משתלמת) 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תחפש רק דיזל 2.2. שיניתי את דעתי בעקבות 30 אלף קילומטרים בשנה.
השאלה, האם ניתן להגדיל את התקציב לטובת אחד שמור . אולי בסופו של דבר זה לא ייצא יותר יקר מאשר רכב שחוט שצריך לתקן יותר.
ואל תשכח שבהמשך אתה מוסיף עוד ועוד קילומטראז' בקצב די מהיר.
המבחר של יונדאי וקיה בגזרת הדיזלים די דומה וגם המחירים לא רחוקים.
אם רק שני אלה הכיוון, במקומך הייתי עושה מאמץ לקנות משהו כזה, ולא מכונית עם מעל 200 אלף קילומטרים ( גם אם המחיר עדיין משמעותית יותר גבוה מ 50 אלף₪ )
https://www.yad2.co.il/s/c/lsz2yycj
כמובן, אין לי קשר למודעת המכירה הזאת, סתם דוגמה מהלוח.

יש עוד אופציה לרכב דיזל גדול - סאנגיונג רודיוס. הוא גם זול יותר אבל לא כולם מסוגלים לעכל את המראה שלו.

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

@yd b-4 ההפך. אני לא צריך 7 מקומות, אלא SUV. הסנטה פה הוא רכב גדול ומפואר שתפס לי את העין, אני לא נעול עליו כלל. 

 

@vladclar כן, גם אני סימנתי את זו. אני שמרתי את המודעה אבל אני אמשיך לחפש בתקווה שיעלה משהו קרוב יותר לתקציב בשבועות הקרובים. 

 

מה עם פורסטר, או קפטיבה דיזל מאותם שנתונים? את הקפטיבה אפשר למצוא בזול, אבל אני קצת סולד בגלל החוסר סחירות. לא שמעתי כמעט ביקורות על הרכב והאמת שכמעט לא יצא לי לפגוש אותו בכלל בכביש. האם שווה לבדוק את הכיוון הזה או שלרדת ממנו?

 

לפורסטר יש כ"כ הרבה דגמים שהלכתי כבר לאיבוד, האם יש דגם ששווה להתמקד בו כאחד שלא יורד כלל לשטח? 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לא מכיר את קפטיבה.
פורסטר רכב יותר קטן.
הדגם ללא טורבו אמין ביותר.
גם יכולת שטח לא חסרה לו.
אבל שוב, זה לא רכב חסכוני.

  • אהבתי 1

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

@vladclar כן, גם כשסיננתי את הק"מ הגבוהים נותרתי עם רכבים שעולים 70 ויותר. 

 

אני מבין שהקטגוריה מאוד צפופה בפרמטרים שהצבתי, הגודל לא אמור להוות בעיה. גם cx5 יהיה מצוין אבל הבעיה שהוא מנוע 2000 וגם לא חסכוני, ובאופן כללי רכבים מהשנתונים הללו די שתיינים. 

 

מכאן כבר נותר לי רק לחפש ולקוות למצוא משהו, הכיוון הוא ככה"נ הסורנטו או יונדאי דיזל. 

 

cx5 / קשקאי ודומיהם - מנועי בנזין גדולים ושותי דלק, וגרסאות ה1600 נשמעות לי לא מספיק חזקות. 

 

אם למישהו יש תובנות נוספות, אשמח לעדכון, תודה על העזרה עד כה :)

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אם אתה לא זקוק ל7 מקומות הפורסטר עדיפה על הסנטה פה כמעט בהכל,

היא מרווחת למדי, אמינה מאוד, ונוסעת מעולה בשטח.

לא חסכונית כ"כ, אבל בנסיעה מנהלתית אני מניח שתוכל להתקרב ללא בעיה ל1\10 שזה יהיה הרבה יותר טוב מסנטה פה בנזין מזדקנת.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף
×
×
  • תוכן חדש...