Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

לנד רובר דיסקברי 3 - סיפור רכישה ותחזוקה, שרשור מתגלגל.


Emanuel5
 שיתוף
עוקבים 37

פוסטים מומלצים

עדיין יותר קל מהחלפת נורת דרך ברנו מגאן :-) 

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי אייל
  • מצחיק 1

Volvo V40 T5 R-Design

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK5 - SOLD

GTI MK4 - SOLD

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • תגובות 111
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ההודעות עם הניקוד הגבוה ביותר

4 חודשים של חיפוש הסתיימו.   אז מה חיפשתי ? האמת שגם אני לא הייתי סגור על זה, כן ידעתי שאני מעוניין ב SUV גדול, 4X4, נוח בכביש וסביר בשטח. התקציב עמד תחילה על 80 אלף ש''ח, משום מה זה הי

בני אדם הם יצורים מורכבים, קונים כל מיני דברים שלא באמת צריכים, אם זה שעון יקר, תכשיטים, בגדי מעצבים, וויסקי משובח, כל אחד והסטיה שלו. המקרה הזה לא כל כך שונה, צריך ? ממש לא, רוצה ? ממש כן !!

עדכון: לאחר שביזבזתי יותר מידי זמן שאין לי באיתור התקלה (וללא הצלחה), החלטתי לקחת את הרכב למוסך מומחה, המוסך נקרא "מוסך השלום" ויושב בכניסה לקלנסואה.   הגעתי לשם ב 8 בבוקר יום שבת.

תמונות שפורסמו בשרשור

לפני 4 שעות, shais01 כתב:

מקווה שאתה מוגן מהזוועה הזו במנוע ה 2.7

תדירות התופעה ב 2.7 נמוכה משמעותית מאשר ב 3.0, אבל עדיין קיימת. 

כמו שאומרים ברוסית, כל אדם הוא הפיזדץ של המזל שלו.
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לגמרי! זה די מקובל באקזוטיות למיניהן שצריך לפרק את האוטו ברמות שלא מקובלות ברכבים פרטיים. הדיסקברי מאוד רוצה להשתייך לקטגוריה כנראה. :-)

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני שעתיים, discoTD5 כתב:

תדירות התופעה ב 2.7 נמוכה משמעותית מאשר ב 3.0, אבל עדיין קיימת. 

זו הדעה המקובלת בארץ.

אני לא בטוח שזו הדעה בפורומים בחו״ל, אני בטוח שהשוק בארץ קטן מאוד ביחס לאנגליה/אוסטרליה/דרום אפריקה, כך שלהם תמונה יותר רחבה.

שלא נדע. למיטב ידיעתי הסכומים שצויינו פה הם למנוע מפרוק, עם הסטוריה ברמת וודאות ככה וככה, כך שאתה יכול להשקיע סכום כזה ואחרי חצי שנה לחזור לאותה נקודה :(

מילא היית יודע שזו השקעה חד פעמית.

166, קאפה, GTV, קופה.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

נעשה סדר:

ב 2.7 אין שום בעיה במנוע עצמו, הכשל במנועים האלו נבע כתוצאה ישירה מכשל במשאבת השמן, וזה קרה בעיקר בדגמים המוקדמים (עד 2007).

כיום קיימת משאבה משופרת שרק אותה מתקינים והיא פותרת את הבעיה, למייטב ידעתי יש להחליף אותה כל 7 שנים או 160 אלף ק''מ, מי שמשתמש בשמן איכותי ומקפיד על שגרת טיפולים, לא צריך לדאוג.

מי  שלא מקפיד על שיגרת טיפולים וחלפים איכותיים או מקוריים , ומצד שני טוחן סלעים/חול ובוץ צריך לדאוג.

 

ב 3.0 יש בעייה במנוע עצמו, יש שם איזו טבעת/מיסב שעקב תכנון לקוי נתקעים או משתחררים מה שגורם איכשהו לסתימת מעבר שמן ושבירת הקראנק.

 

זה ממה שאספתי בחפירותי לפני הקנייה.

 

 

לעניין אחר, היום יצאתי לטיול שבילים בסביבה, שום דבר מאתגר, כל גיפון היה מסתדר יופי.

דיי מצחיק לומר , אבל העובדה היא שהדיסקו נתקע איפה שכל פרייבט היה עובר בקלות 😂 

אני יודע שאתם לא מאמינים לי אז צירפתי תמונה:

 

 

1613215839_WhatsAppImage2020-12-02at18_40_53.thumb.jpeg.095230e6203fc4c49b4371a66ad80dba.jpeg

  • אהבתי 1
  • מצחיק 2
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

קשה... קשה לחיות עם ענק בעולם של ננסים.

אגב, אם היית חוזר רוורס איזה 50 מטר ואז נותן פול גז, יש מצב שהוא היה צולח את המכשול...

Today is a great day!

Just like every day...

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 8 שעות, אייל כתב:

עדיין יותר קל מהחלפת נורת דרך ברנו מגאן :-) 

 

 

 

מצחיק שהוא שואל אותו "מה העבודה הכי טריקית שעשית ברכב" והוא עונה "החלפתי מנוע בלנד רובר" 

 

Peugeot 206 1.4  2007 manual  (past) 

Fiat Panda  1.2  2011 manual (present)

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תתחדש. רכב נוח ברמה אחרת. אני "עשיתי" 70000 קמ על דיסקו 4 בהנאה רבה. IMG_9367.thumb.JPG.1ed5880b0ae62131ab62c0470e4fa905.JPG

התמונות מפרצים עליון ומהעשוש רק בשביל התיאבון. אני הייתי עם ג'אנט 19" ולכן הייתי חייב גלגל רזרבי שני, אבל ב-דיסקו 3 אפשרי גם ג'אנט 17 אז זה בסדר. קח בחשבון שבמקרה של שני פמצ'רים, אתה לא יכול להיעזר בחבר יפני כי אתה תהיה היחיד עם 5 חורים בג'אנט (ומותג ג'יפ כנל) 

IMG_1236.JPG

  • אהבתי 4

אם זה לא מקולקל- אל תתקן את זה.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

רק עכשיו נתקלתי בשרשור - תתחדש! 

מכונית מדהימה. לחבר לעבודה שמתגורר ביוהנסבורג יש דיסקו יד ראשונה בן 15 שנראה ומרגיש כמו חדש! 

הייתי שם בביקור עבודה לפני שנה, והתניידנו עם הדיסקו הזה מספר ימים, מכונית מדהימה, ממש נדלקתי עליה (לא כתחליף ל-GTi שלי...), אבל בהחלט לאוטו הזה יש אופי! הוא גם נוסע מדהים, ונוחות הנסיעה מעולה. 

 

תהנה! 

20191129_133025.jpg

Peugeot 208 GTi | Citroen C4 SX Automatic | Tony Kart Racer 401S 125cc

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • שבועיים מאוחר יותר ...

עברו להם קצת יותר מ  600 ק''מ עם הדיסקו והנה כמה עדכונים:

 

צריכת דלק:

בתוואי הדרך שלי יוצא כ- 8.5 ק''מ לליטר, שזה סבבה לגמרי יחסית לתפלץ הזה, רק לשם השוואה הוולוו והאוונסיס שלי עשו כ 10 ק''מ לליטר באותו תוואי, כן אני יודע שאין בכלל מה להשוות פרייבטים לג'פים, אבל זה מה שאני מכיר ולכן להם אני משווה.

 

איך זה נוסע:

הרכב נוח, זה כולם יודעים, שיבושי כביש שעם הוולוו היו גורמים לצביטה בלב, לא ממש מורגשים עם הדיסקו, פסי האטה מרגישים כמו גלים נעימים בים - כיף.

בשיוט בין עירוני, נכנסים לא מעט רעשי רוח מהמראות והשמשה הקדימית, רעשי צמיגים וכביש לא מורגשים, סה''כ שקט יותר מהטויוטה, רועש יותר מהוולוו - משמעותית יותר, באסה.

המהירות שהכי נוח לי לנסוע בה היא כ 100 קמ''ש, הרכב מרגיש "ספינתי" ולא נטוע בכביש, הוא לא נוסח בנהג את הבטחון לנסוע במהירות גבוהה, בניגוד לוולוו שם הרגשתי בטחון מוחלט על 130 קמ''ש והרכב סוג של צוחק עליך, כאן הפידבק הוא של "דיי, שחרר אותי, אני לא בכושר" . 

 

איך זה בולם:

זה לא, כאילו זה כן עוצר בסופו של דבר, אבל הבלימה רכה והרכב דואג להזכיר לך שהוא כבד ומסורבל, בניגוד לוולוו שם הבלמים ממש נושכים בלחיצה חלשה, תשכחו מזה כאן.

 

איך זה בנוי:

הרכב דיי ספרטני, חוץ מהדשבורד שנסדק, הכל מרגיש מאוד מוצק ובנוי לתלפיות, זה לא שאיכות החומרים מדהימה, אלא שהם פשוט מיועדים לשרוד והרבה, לדוגמא מושבי העור, העור עבה עם תפירות חזקות שרואים שיחזיק, לא כמו מושבי העור בוולוו שהם רכים ומדהימים , אבל רגישים ועדינים.

קיפול הכסאות האחורי לטעמי דיי מסורבל, יכלו לעשות משהו שדורש פחות אקרובטיקה, מיקום מתגי החלונות של הנהג, באמת שאין לי מושג מה עבר להם בראש, הם בקצה החלון וממש צריך להמתח בשביל להגיע אליהם, טמטום מוחלט.

 

ילדים:

הבנות מתות על השורה האחורית , לכל אחת יש תא איכסון ענק משלה, שמו שם טושים מחברות צביעה בבות כריות וכל מה שאי פעם חלמו עליו ונשאר עוד מקום, לא מפספות שום הזדמנות להשוויץ לחברות בג'פ הענק שאבא קנה, עם הוולוו לא נרשמה התלהבות כזאת, אתם יודעים איך זה - ילדים שקטים, הורים מאושרים.

 

 

תחזוקה:

כפי שאמרתי, הרכב מתוכנן לעבור ישור קו, את הדברים הפשוטים אני מתכוון לעשות בעצמי, אז בינתיים אני אוסף את מה שצריך:

- פילטר שמן MANN, עלות 80 ש''ח + מע''מ

- שמן Castrol Magnatec 5W-30 , יש צורך ב 6 ליטר, עלות 200 ש''ח + מע''מ

- פילטר דלק MANN , עלות 224 ש''ח + מע''מ

- פילטר אוויר MANN, עלות 83 ש''ח + מע''מ

כל אלו הוזמנו מאוטוסטור.

 

פילטר למזגן + בורג ריקון שמן , לא נמצאו בשום חנות חלקי חילוף באיזור שלי, לכן ביצעתי הזמנה מחו''ל דרך האתר:

https://rimmerbros.com

- פילטר מזגן של BritPart.

- בורג ריקון שמן מקורי.

העלות של שניהם כולל משלוח הוא 26.93 פאונד שזה בערך 116 ש''ח.

נכון להיום ולמרות שעברו כמעט שבועיים ההזמנה לא הגיעה, גם אין מספר מעקב כך שאין לי מושג מתי תגיע.

 

במקרה יצא לי להזדמן לת''א, החלטתי לא לקחת סיכון, אז קפצתי ל "אוטו מיני" שהם יבואן של חלקי חילוף ללנד רובר והזמנתי מהם את החלקים מהם:

- פילטר מזגן של BritPart, עלות 100 ש''ח (כולל מע''מ).

- בורג ריקון שמן מקורי, עלות 40 ש''ח (כולל מע''מ).

 

כלי עבודה:

אמרתי לעצמי שאם אני מתכוון לעבוד על הרכב בעצמי עדיף שיהיה משהו קצת יותר מכובד מאסופה רנדומלית של מברגים וכמה מתפתחות, אז רכשתי:

- סט בוקסות 1/4 של חברת STHOR 

- סט בוקסות 1/2 של חברת YATO

שניהם יחד עלו 490 ש''ח (כולל מע''מ) , ונרכשו בחנות כלי עבודה ליד הבית (נקראת אלמוג כלי עבודה)

 

מפתח מומנט מאמזון:

https://www.amazon.com/gp/product/B00C5ZL0RU/ref=ppx_od_dt_b_asin_title_s00?ie=UTF8&psc=1

עלות כולל משלוח - 207 ש''ח.

 

מיכל ריקון 8 ליטר לשמן:

הוזמן מאוטוסטור, עלות 85 ש''ח + מע''מ.

 

 

את העבודה אני יעשה ממש בקרוב, ואשתדל לשתף תובנות/קשיים/טיפים.

 

קצת תמונות:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

WhatsApp Image 2020-12-18 at 17.52.34 (1).jpeg

WhatsApp Image 2020-12-18 at 17.52.34 (2).jpeg

WhatsApp Image 2020-12-18 at 17.52.34.jpeg

WhatsApp Image 2020-12-18 at 17.55.11.jpeg

  • אהבתי 6
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

נראה שאתה במוד הנכון עם הרכב הזה :)

 

יש לי נסיון מעולה עם האתר הזה:

 

https://www.lrdirect.com/

 

בתחילת הקורונה הם הפסיקו לשלוח לארץ ואז חזרו.

מתחייבים על מחיר כולל מיסים.

טרום הקורונה - יומיים שלושה והכל אצלך.

 

אם הרכב חדש אצלך ועדיין לא ביקרת איתו אצל מומחה ברכבים האלה, הייתי שוקל לקחת אותו לטיפול ראשון אצל מישהו כזה ולא לעשות לבד.

שיציץ תוך כדי הטיפול ויזהה בעיות קטנות, לפני שהן גדולות.

 

 

עריכה אחרונה על ידי shais01
  • אהבתי 1

166, קאפה, GTV, קופה.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

סחטיין על האומץ לעבוד על רכב כזה לבד! 

 

ד״א סתם לידע כללי, יש דיווחים לפה ולשם בנוגע לחלפים של Britpart, אני יכול להגיד לך מהנסיון עם הדיסקברי 2, בושינגים שקנינו שלהם ואם אני לא טועה גם כריות אוויר לא החזיקו יותר מדי. לחלפים מתכלים כמו פילטרים זה כנראה לא בעייתי אבל לדברים יותר משמעותיים אישית לא הייתי הולך עליהם. 

  • אהבתי 1

Audi A1 1.4 TFSI Manual | Land Rover Discovery TD5

VW Golf MK4 1.6 Manual

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לא חבל. חלק מהשיקולים שהיו לך בקנייה זה עדיפות לרכבים שמטופלים רק במוסך מורשה.

עכשיו אתה כבר לא תוכל לטעון את זה כאשר תמכור אותו.

חוץ מזה נראה רכב מדהים. תהנה.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תתחדש! תחילה, הייתה טענה כי לדיסקו 3 "בעיות אמינות קשות" וה4 חף מבעיות אלה (אכן, כמות מכובדת של דיסקו 4 בכבישים והביקוש יציב וחזק). לאחר מכן, "סיפורים" על מנועי ה4 (3.0 ליטר) שמתפרקים הרבה וחלק (2.7 ליטר) שמתפרקים קצת. המסקנה- אל תקשיב לסיפורים ותזרום עם זה, בדיוק כמו שעשית :)

לגבי הזמנת חלקים מאנגליה-

המשלוח לא הגיע כיוון שנשלח בדואר רגיל (אל תתפלא לראות פילטר מחכה בדלת עוד חודשיים בערך). 

כדאי ללכת את האקסטרא מייל ולהזמין חלק מקורי, לדעתי ולא חלופי (למרות שם יפה כזה או אחר). באתר הזה (מרכז לוגיסטי ענק בליברפול), ניתן לבחור בעת ההזמנה, חלק מקורי (רוב המחירים זה "החל מ" לחלק חלופי) שמסופק ישירות על ידי המפעל + משולח בDHL אקספרס שמגיע תוך מספר ימים. כמובן שהעלות תהיה לפחות כפולה ממה ששילמת לראשונה, אך בסופו של דבר שילמת כפול בכל מקרה. כידוע, הזול עולה יקר. 

  • אהבתי 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...