Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

לנד רובר דיסקברי 3 - סיפור רכישה ותחזוקה, שרשור מתגלגל.


Emanuel5
 שיתוף
עוקבים 37

פוסטים מומלצים

תתחדש!

הוא נראה בהחלט שמור מאוד!

 

האמת שיש לי קצת נסיון עם דור 4 והרבה מאוד נסיון עם דור 2 (מחזיקים כאלה במשפחה כעשור), לדעתי מדובר ברכבים מדהימים גם בכביש וגם בשטח ממש תענוג!

העצה הכי טובה שאני יכול לתת לך עם רכבים כאלה זה לא לחסוך בטיפולים, הרכבים האלה מאוד רגישים לאחזקה לא נכונה ולא כדאי לחתוך פינות. 

מוסך מומלץ שנמצא יחסית קרוב אליך הוא מוסך לנד רובר בקיבוץ גבע, אם אתה מעוניין להרחיק קצת ולחסוך כסף עם מוסך מומחה יש מוסך מומלץ בקלאנסווה.

 

במידה ותתקל בתקלה יותר אקזוטית אחד המומחים הרציניים ביותר בארץ הוא רמי מכפר מנחם - הוא אדם מאוד צנוע אבל תותח ברמה בינלאומית, הוא מתמחה בעיקר בחשמל אבל הוא מכיר את הרכבים האלה inside out. 

עצה נוספת שיש לי אליך כלמוד אחזקת כרכרה בריטית מזדקנת זה להזמין חלפים מחול, הרכבים האלה מאוד נפוצים בארה״ב ואנגליה, ההבדלים יכולים להגיע למאות אחוזים ואת רוב החלפים אפשר לקחת במזוודה / לשלוח, יש בארץ ייבואן חלפים מקביל בשם ג׳קי אבל מן הסתם המחירים עדיין יותר יקרים מאשר בחול. 

עצה אחרונה היא לבקר בפורום השכן (jeepolog) יש שם קהילת לנדרובר לא קטנה עם הרבה נסיון. 

 

בכל מקרה אני ממליץ לך לנצל את הרכב המדהים הזה ולצאת לטייל בשטח, עם כל המערכות שלו המגבלה העיקרית שלו בשטח היא הצמיגים אבל עד שתגיע לשם אני בטוח שהוא יכול לקחת אותך מאוד רחוק 

 

 

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 2

Audi A1 1.4 TFSI Manual | Land Rover Discovery TD5

VW Golf MK4 1.6 Manual

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • תגובות 111
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ההודעות עם הניקוד הגבוה ביותר

4 חודשים של חיפוש הסתיימו.   אז מה חיפשתי ? האמת שגם אני לא הייתי סגור על זה, כן ידעתי שאני מעוניין ב SUV גדול, 4X4, נוח בכביש וסביר בשטח. התקציב עמד תחילה על 80 אלף ש''ח, משום מה זה הי

בני אדם הם יצורים מורכבים, קונים כל מיני דברים שלא באמת צריכים, אם זה שעון יקר, תכשיטים, בגדי מעצבים, וויסקי משובח, כל אחד והסטיה שלו. המקרה הזה לא כל כך שונה, צריך ? ממש לא, רוצה ? ממש כן !!

עדכון: לאחר שביזבזתי יותר מידי זמן שאין לי באיתור התקלה (וללא הצלחה), החלטתי לקחת את הרכב למוסך מומחה, המוסך נקרא "מוסך השלום" ויושב בכניסה לקלנסואה.   הגעתי לשם ב 8 בבוקר יום שבת.

תמונות שפורסמו בשרשור

לפני שעתיים, Emanuel5 כתב:

בני אדם הם יצורים מורכבים, קונים כל מיני דברים שלא באמת צריכים, אם זה שעון יקר, תכשיטים, בגדי מעצבים, וויסקי משובח, כל אחד והסטיה שלו.

המקרה הזה לא כל כך שונה, צריך ? ממש לא, רוצה ? ממש כן !!

 

אז כן, הייתי בטויוטה וסובארו, ישבתי בפורסטר ובראב 4, מאוד יפים מצוחצחים וטכנולוגים ועם זאת לא מצליחים לנגן לי על בלוטות החשק, פשוט לא.

לפני מספר חודשים מכרתי וולו S60 T5 עם 245 כ''ס, שקט, אמין שמור וללא שריטה, אבל רוצה לצאת לטיול, כלום לא נכנס בבגאז, כל היום בחרדות לחנות רחוק שלא ישרטו לי אותו, הגיע הקורונה והרכב סתם מעלה אבק ותופס לי מקום בחניה , החלטתי דיי מספיק ומכרתי, גם את הוולוו לא הייתי באמת צריך.

 

נכון שהרכב לא הולך לטחון סלעים, לעלות מדרגות, ולצלוח נהרות, אבל אני כן מרבה לטייל בארצנו, אם זה קמפינגים עם חברים, טיולי יום, אופניים ועוד, מניח שהרכב יביא אותי למקומות חדשים , בעתיד אולי אחליט לאתגר אותו יותר ואולי לא.

 

א. הלנדרובר הזה הוא גם רכב יוקרה (עם סלון אחד היפים והמהודרים שחובב רכב יכול לחשוב עליו) והוא גם רכב שטח והוא גם רכב משפחתי סופר פרקטי והוא גם יפה חיצונית.

ב. זה אייקון - מותג  - בלה בלה בלה - לנד רובר! 

ג. אתה לא צריך לא להתגונן ולא להתנצל על זה שאתה מגשים חלום. 

 

אני בעצמי פה ושם משתעשע ברעיון של פורסטר XT - תכלס חוץ מלהיות רכב יוקרה הוא עושה הכל! אבל זה פשוט לא זה - אם להיות כנה ואמיתי - זה לא מה שעושה לי את זה. 

הדיסקו 3 שקנית - כן!!! 

 

ואתה לא תהיה מאוכזב בן היוקרה והביצועים ממכירת הוולבו. 

 

וגם לא כל שטח זה לטפס סלעים כשיש לך 4 מכוונים מכל כיוון ואחד שרץ למתוח עליך רצועת חילוץ וכננת - טיול יפה עם המשפחה, חברים עם רכב שאתה יודע שזה לא ידגדג לו - יש מקומות יפים לראות בארץ הזאת. 

 

תהנה! 

וכמו שדיסקו אמר god save the foundation 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני שעתיים, shakedi כתב:

תתחדש!

הוא נראה בהחלט שמור מאוד!

 

לא הדבקתי פה את כל מה ששקדי כתב לך, אבל כל מילה שלו - זהב, מבלי שאני מכיר אותו או יודע מיהו.

כמי שמחזיק דיסקברי כבר 17 שנה, ואת ה 2 הנוכחי כבר עשר שנים רצוף, תתיחס אליו יפה ותקבל יחס בחזרה.

רכב מדהים, עם אופי ויופי.

 

אבל, מישהו חכם ומנוסה (וצנוע :) ) אמר לי משהו שהפנמתי היטב:

תקלות שבדיסקברי 1-2 נגמרות בארבע ספרות עם 1 או 2 מקדימה, ב 3-4 נגמרות ב 5 ספרות, ולאו דווקא עם 1 או 2.

אז אלו רכבים מדהימים, ויש בעלים מאושרים באמת, אבל הם גם יודעים לנשוך את מי שמתקמצן עליהם, וגם מזל בהחלט לא מזיק.

אני בחרתי בנתיים להשאר עם ה 2 שלי.

 

עריכה אחרונה על ידי shais01

166, קאפה, GTV, קופה.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לגמרי מבין את הרכישה הזאת.

גם אם לא תלך עכשיו לטפס על סלעים כמו שכתבת, זה כיף שיש לך את האופציה הזאת.

זה כיף שאתה יכול להעמיס ציוד מבלי לחשוש ומבלי לדחוף הכל לספסל האחורי.

פתאום תצוץ הצעה לאיזה טיול שביל (אפילו לא שטח קשה) עם איזה קמפינג בדרום, הדיסקו נותן לך לעשות את זה ובלי כאב ראש.

ואם יתחשק לך להתחיל לטפס שם על ההרים, גם את זה תוכל לעשות.

סע בדרכים טובות ותתחדש

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 43 דקות, shais01 כתב:

תקלות שבדיסקברי 1-2 נגמרות בארבע ספרות עם 1 או 2 מקדימה, ב 3-4 נגמרות ב 5 ספרות, ולאו דווקא עם 1 או 2.

 

דיי בטוח שקראתי את זה בפורום אחר :-) , פשוט לפני הרכישה עשיתי שיעורי בית וקראתי בכל מקום אפשרי כולל פורומים בחו''ל.

בדקתי עם מוסך מומחה לפני הרכישה:

החלפת מנוע קומפלט לדיסקו 4  3.0 דיזל - 53 אלף ש''ח.

החלפת מנוע קומפלט דיסקו 3 2.7 דיזל - 35 אלף ש''ח.

 

מעבר לאלו ישנן תקלות אחרות שעלותן חמש ספרות כאשר הספרה הראשונה אינה 1 או 2 ? אשמח לשמוע.

 

 

 

ואם כבר נכנסנו לקטע הטכני, היום פתחתי מכסה מנוע, רציתי רק לבדוק את המצבר ולרענן אותו במקרה הצורך, העניין הוא שהכל מכוסה פלסטיקה, בטעות פתחתי את המכסה בצד ימין (כשעומדים מול המנוע) הופתעתי לגלות שם ריבוע ריק, נראה לי שהיצרן התכוון שיהיה שם משהו, אבל הוא פשוט לא שם, למישהו יש מושג ?

 

מצורפת תמונה:

 

WhatsApp Image 2020-12-01 at 18.55.08.jpeg

עריכה אחרונה על ידי Emanuel5
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תתחדש עמנואל! נראה ממש טוב.
מקווה שתהנה מהרכב ואת המוסך תפגוש רק בטיפולים שוטפים.

Volvo V40 T5 Cross Country

Mazda CX5

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

בחור אמיץ! תתחדש ותיהנה.

אהבתי את הקטע של "כמה אני מוכן לספוג באופן שנתי על האחזקה". זה מאוד מקל על הבעסה כשאתה מתחיל לחטוף את הקבלות לתקלות, אימצתי גישה זהה בקנייה של האס-מקס

 

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 13 שעות, Emanuel5 כתב:

דיי בטוח שקראתי את זה בפורום אחר :-) , פשוט לפני הרכישה עשיתי שיעורי בית וקראתי בכל מקום אפשרי כולל פורומים בחו''ל.

בדקתי עם מוסך מומחה לפני הרכישה:

החלפת מנוע קומפלט לדיסקו 4  3.0 דיזל - 53 אלף ש''ח.

החלפת מנוע קומפלט דיסקו 3 2.7 דיזל - 35 אלף ש''ח.

 

מעבר לאלו ישנן תקלות אחרות שעלותן חמש ספרות כאשר הספרה הראשונה אינה 1 או 2 ? אשמח לשמוע.

כל הכבוד שאתה לא קופץ ראש בלי לוודא את עומק המים לפני. אני מבין שאתה מודע לעלויות ואם כך - סבבה.

המחירים האלה גורמים למי שגדל על דיפנדר/דיסקברי 1-2 להחסיר פעימה.

ביחוד במנוע ה 3 ליטר שנוטה להתפגר בלי שום התראה ובלי קשר לאיכות הטיפול או אופי הנסיעה בגלל כשל בגל הארכובה.

מקווה שאתה מוגן מהזוועה הזו במנוע ה 2.7.

ה 3-4 הרבה יותר מורכבים/טכנולוגיים וגם מוצבו מראש כיוקרתיים יותר.

לכן עלויות הטיפול יקרות יותר. בהרבה.

משולשים (שאין ב 1-2...), כריות אויר (4 לעומת 0/2), החלפת אלטרנטור שמחייבת הפרדת בודי מהשלדה, סעפות יניקה ב 4.

מניח שיש עוד לא מעט.

ההכללה כמו כל הכללה נשמעת טוב ולא תמיד מתקיימת.

אבל זה רכב יקר לאחזקה בסדרי גודל מקודמיו.

 

That said,

זה רכב מדהים, אם הייתי מסוגל להתגבר על החשש מעלות התקלות, הייתי מאושר להחזיק דיסקברי 4.

שילוב מושלם של טכנולוגיה ונוחות.

166, קאפה, GTV, קופה.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

חבר יקר (ואחד מהאבות המייסדים בקהילת וולבו , שעזב אותנו במפתיע :-) ) תתחדש ותהנה , שלא תדע תקלות !

אני חושב שזה קצת נמהר לקחת רכב כזה בלי בדיקה , זו לא יונדאי גטס ב7,000 ש"ח אבל מחזיק אצבעות שהכל כשורה.

 

Volvo V40 T5 R-Design

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK5 - SOLD

GTI MK4 - SOLD

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני כשעה, shais01 כתב:

החלפת אלטרנטור שמחייבת הפרדת בודי מהשלדה,

מה ?

אני חייב פרטים על הדבר הזה, באמת כדי להגיע לאלורנטור צריך למעשה לפרק את המרכב מהשלדה והמנוע, להרים אותו ורק אז להחליף אלטרנטור ?

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה בני ואייל !

האמת שמתגעגע אליכם ולקבוצה :-) , במידה ויוצא לכם להיות באיזור אל תתבישו להרים טלפון !!

 

לגבי אלטרנטור/טיימינג ועוד הפחדות למיניהן , אכן הפרוצדורה המומלצת על ידי היצרן היא הפרדת הבודי מהשלדה, זה שומר על גב המכונאים ומקל עליהם את הגישה והעבודה.

האם חייבים לעשות זאת ? התשובה היא ממש לא ! ניתן לעשות זאת גם בלי וישנם לא מעט הסברים ומדריכים בנושא, אחד הדברים היפים בלנד רובר הוא שישנה קהילה גדולה של אנשים המתחזקים את הרכב בעצמם ומשתפים מדריכים/סרטונים וטיפים כיצד לבצע את הדברים נכון, לא פחות ממדהים, כל דבר שתחשבו עליו תוכלו למצוא סרטון המסביר כיצד עושים זאת במוסך הביתי.

 

יחד עם זאת, בואו נקווה שהאלטרנטור לא לא ישבוק חיים :-) 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מאמין שעמנואל צודק, לי אין 3/4 ואני בטוח שיש כל מני פטנטים שמאפשרים להמנע מהפרוצדורה המלאה.

מה גם שהרכב מתוכנן לכך שהפרדת בודי/שלדה תתבצע כחלק מתהליכי האחזקה וזה פחות טראומטי מכפי שזה נשמע (אם כי זה עדיין מורכב ויקר).

 

166, קאפה, GTV, קופה.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 15 שעות, Emanuel5 כתב:

ואם כבר נכנסנו לקטע הטכני, היום פתחתי מכסה מנוע, רציתי רק לבדוק את המצבר ולרענן אותו במקרה הצורך, העניין הוא שהכל מכוסה פלסטיקה, בטעות פתחתי את המכסה בצד ימין (כשעומדים מול המנוע) הופתעתי לגלות שם ריבוע ריק, נראה לי שהיצרן התכוון שיהיה שם משהו, אבל הוא פשוט לא שם, למישהו יש מושג ?

 

מצורפת תמונה:

 

WhatsApp Image 2020-12-01 at 18.55.08.jpeg

 

יש תשובה לחידה:

המקום מיועד למצבר עבור רכבים עם הגה ימני, ישנם כאלו ששמים שם מצבר נוסף.

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

בדיוק באתי לכתוב איזה יופי נתנו גישה קלה למשאבת ABS ולמודול שלו - ואז אני קורא שצריך לעשות "גירושין" בכדי להחליף אלטרנטור אוי זה... וואו. 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...