Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מאיפה מגיעה ההוראה המוזרה שלא מחליפים שמן גיר ברכבי יונדאי/קיה אוטומטיים פלנטרים?


davemustaine87
שימו לב! השרשור הזה בן 1238 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ברכב יונדאי שברשותי( אוטומט 6 הילוכים) שעברה 130 אלף כניראה מעולם לא הוחלף שמן גיר. 

 

היום, אחרי שכבר נמאס לי להרגיש העברות הילוכים(במיוחד בין 2 ל-3) החלפתי שמן גיר. 

 

חבל שלא צילמתי אבל השמן גיר החדש היה בצבע אדום ויפה. הצבע של השמן שהוחלף היה שחור משחור. לא יודע איך הרכב היה ממשיך לנסוע עם שמן כזה, יש מצב שהיה נוסע עוד 100 אלף עם אותו שמן והכול היה בסדר, אבל ממש לא ניראה לי שזה תקין. 

 

אז כמו בכותרת, מה ההגיון לא להחליף שמן גיר כשברור שזה חומר מתכלה שמאבד מהתכונות שלו? היצרן לא רוצה שהמוסכים שלו ירוויחו כסף? 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל הקטע של ההוראות האלו התחילו בתקופה שניסו לדחות כל מיני טיפולים לאוטו כדי שיראה זול לתחזוק כמו שרנו הפכה את הטיפולים שלהם לכל 30 אלף וכאלו אז כנראה הגיעו למסקנה שעד שהשמן המלוכלך יעשה נזק לגיר האוטו כבר ימות מסיבה אחרת וחבל על המאמץ.

שזה ממש ממש לא נכון כי לא רק שזה כן יעשה נזק אחרי לא כל כך הרבה זמן אלא יפגע בנוחות הנסיעה ובכוח וצריכת דלק כי במקום שמן יש לך גריז בתוך הגיר שמתנגד עד הרגע שהוא ימות...

 

לא יודע אם זה פסיכולוגי אבל החלפתי לי ולחבר ושנינו טענו שאנחנו מרגישים הבדל בהעברת הילוכים חלקה יותר (לא 900 כוח סוס או משהו סתם יותר חלק)

 

יש קטע ממש מוזר בגיר שלי (4f27e) שהיה קיים הרבה זמן ובכמה רכבים ובהרבה מהישנים היה כתוב להחליף כל 80-60 אלף אם אני לא טועה ואצלי באוטו היה כתוב נוזל לכל החיים... אותו הגיר...

כמובן שגם אני לא הקשבתי והחלפתי ב80 ומשהו אלף והשמן היה הרבה יותר שחור מהשמן החדש (לא שחור פחם אם תתאמץ יש איזכור של אדום אבל לא נראה טוב)

עריכה אחרונה על ידי Shab00
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוקר טוב

גם אצלי ביונדאי i 30 שנת 2019 עם גיר רובוטי אין צורך בהחלפה,

רק בדיקה כל 4 שנים או 60 אלף ק"מ.

אך רשום בשפה שהם כנראה לא מבינים במוסך,

"I" בדוק ובמידת הצורך כוונן, תקן, נקה או "החלף".

או החלף במידה שהגיר היה שקוע  במים.

כנראה שאם לא רשום להם R החלף, הם פשוט לא מחליפים.

  הם לא מגדילים שם ראש במצב I,

ובודקים לפי גוון השמן בגיר .

עריכה אחרונה על ידי avi60769
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 14 שעות, davemustaine87 כתב:

ברכב יונדאי שברשותי( אוטומט 6 הילוכים) שעברה 130 אלף כניראה מעולם לא הוחלף שמן גיר. 

 

היום, אחרי שכבר נמאס לי להרגיש העברות הילוכים(במיוחד בין 2 ל-3) החלפתי שמן גיר. 

 

חבל שלא צילמתי אבל השמן גיר החדש היה בצבע אדום ויפה. הצבע של השמן שהוחלף היה שחור משחור. לא יודע איך הרכב היה ממשיך לנסוע עם שמן כזה, יש מצב שהיה נוסע עוד 100 אלף עם אותו שמן והכול היה בסדר, אבל ממש לא ניראה לי שזה תקין. 

 

אז כמו בכותרת, מה ההגיון לא להחליף שמן גיר כשברור שזה חומר מתכלה שמאבד מהתכונות שלו? היצרן לא רוצה שהמוסכים שלו ירוויחו כסף? 

 

זה מהגיע מהיצרן.

נוזלי ATF סינטטים עמידים מאוד וצבע שלהם בריקון לא ממש מעיד על מצבם.

השאלה שנשאלת, האם ההחלפה שיפר משהו באיכות החלפות ההילוכים, שהתלוננת עליו? 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עברתי על ספר הרכב לרכב שלי ומצאתי הנחיה נפרדת מהטיפולים השגרתיים, שמדברת על נסיעה בתנאים קשים, שאומרת שיש להחליף שמן גיר כול 90 אלף או 6 שנים.

 

מה זה תנאים קשים? נסיעה בתנאי אבק/עצירות מרובות. 

שבנינו, אם זאת ההגדרה אז 98 אחוז מהרכבים בישראל נוסעים בתנאים קשים. 

 

אז כן, כניראה באמת מוסכי היבואן לא טורחים לקרוא קצת מעבר את ההנחיות שלהם עצמם

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תנאים קשים עבור תיבת הילוכים אוטומטית זה נהיגה בהאצות חזקות תכופות, הרבה עליות והכי משמעותי, גרירה של גרור. 

אבק או נסיעה עירונית זה פחות משפיע ושוב זה הנחיות של היצרן ולא של מוסכי היבואן. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 1 דקה, danniel כתב:

זה מהגיע מהיצרן.

נוזלי ATF סינטטים עמידים מאוד וצבע שלהם בריקון לא ממש מעיד על מצבם.

השאלה שנשאלת, האם ההחלפה שיפר משהו באיכות החלפות ההילוכים, שהתלוננת עליו? 

 

רק החלפי ונסעתי מאז אולי 10 קילומטר, אז קשה לדעת. עדיין מרגיש העברה בין 2 ל-3,אבל אולי פחות גסה, שאר ההילוכים אם קצת הייתי מרגיש, עכשיו בכלל לא מרגיש. מה שכן בוודאות, ההילוכים משמעותית נכנסים בקלות יותר במעבר מ-P,R,D 

לפני 1 דקה, danniel כתב:

תנאים קשים עבור תיבת הילוכים אוטומטית זה נהיגה בהאצות חזקות תכופות, הרבה עליות והכי משמעותי, גרירה של גרור. 

אבק או נסיעה עירונית זה פחות משפיע ושוב זה הנחיות של היצרן ולא של מוסכי היבואן. 

 ציטוט מספר הרכב - לגבי תנאים קשים(מצטט רק את הרלוונטים לכבישי ישראל):

- נסיעות תכופות למרחקים קצרים 

-נהיגה בכבישים מאובקים או משובשים

-נהיגה באיוזרים חוליים 

- נהיגה כאשר 50 אחוז בנסיעה עירונית עמוסה בטמפ מעל 32 מעלות 

- נהיגה באיזורים הרריים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 שעות, davemustaine87 כתב:

רק החלפי ונסעתי מאז אולי 10 קילומטר, אז קשה לדעת. עדיין מרגיש העברה בין 2 ל-3,אבל אולי פחות גסה, שאר ההילוכים אם קצת הייתי מרגיש, עכשיו בכלל לא מרגיש. מה שכן בוודאות, ההילוכים משמעותית נכנסים בקלות יותר במעבר מ-P,R,D 

עוד 1000-2000 ק"מ תבצע החלפה חלקית נוספת. זה ישפר את המצב.

 

בכל אופןף ההנחייה לא להחליף שמן גיר (גם במאזדה) היא הזויה בעיני.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 56 דקות, dotan123 כתב:

עוד 1000-2000 ק"מ תבצע החלפה חלקית נוספת. זה ישפר את המצב.

 

בכל אופןף ההנחייה לא להחליף שמן גיר (גם במאזדה) היא הזויה בעיני.

 

בכלל לא הזוי. ההנחיה הזו קיימת ברכבי קונצרן VAG משנת 1999 בסוגי גירים פלנטרים מסויימים.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, מרק10 כתב:

בכלל לא הזוי. ההנחיה הזו קיימת ברכבי קונצרן VAG משנת 1999 בסוגי גירים פלנטרים מסויימים.

אני מודע לזה שיש יצרנים שמנחים כך, אבל מה ההיגיון? שמן לא מאבד מתכונותיו עם השנים? ברור שיש שמנים שאורך חייהם גדול יותר אבל לא לאורך תקופות ארוכות מאוד.

 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 21 שעות, davemustaine87 כתב:

 

 

 ציטוט מספר הרכב - לגבי תנאים קשים(מצטט רק את הרלוונטים לכבישי ישראל):

- נסיעות תכופות למרחקים קצרים 

-נהיגה בכבישים מאובקים או משובשים

-נהיגה באיוזרים חוליים 

- נהיגה כאשר 50 אחוז בנסיעה עירונית עמוסה בטמפ מעל 32 מעלות 

- נהיגה באיזורים הרריים

 

 

אלו תנאים קשים לכל מערכות הרכב, לא ספציפית לתיבת הילוכים. 

 

הרבה יצרנים מגדירים את מדינת ישראל כאיזור עם תנאי שימוש קשים ומחילים את שגרת הטיפולים היעודית לתנאים קשים על כל המכוניות שלהם שנמכרות בישראל.

 

יצרנים אחרים לא עושים את זה, משאירים את השגרה לתנאים רגילים ומצפים שבעל הרכב מיזמתו יטפל לפי תנאים קשים אם השימוש שלו ברכב הוא אכן כזה. אבל זה בדרך כלל לא מתבצע. 

 

 

 

 

 

  • רעיון טוב! 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בס"ד 

 

לפי דעתי, ישנם 2 סיבות: 

1. סביר להניח שגם עוד 100kkm הגיר לא ישבוק ועד שכן, זה יהיה כבר לאחר גמר אחריות יצרן =עלויות תפעול נמוכות ללקוח. 

2. מצב טוב ליצרן, הלכה התיבה?, משפצים, כבר ממזמן נזנחה הגישה של עמידות הרכיבים מעל אורך חיים מסויים, דבר שמייצר עוד הכנסה ליצרן. 

כל שמן בסופו של דבר מאבד מתכונותיו בייחוד באקלים ואופי הנסיעה בישראל. 

רמת הידע שמסתובבת אצל היבואנים במקרים כאלו, שווה לת... 

אני קם כל בוקר בשביל הילדים, בלעדיהם הייתי קם בצהריים...:lol:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שכחתם הטבות מיסוי על שימוש מופחת בנפט, ועל שמירה על איכות הסביבה מהמדינה שבה הוקם פס הייצור . 

 

כסף הוא שחקן חשוב... 

 

במיוחד ברוח הזמנים החדשים,של תחלופה גבוהה יותר של כלי רכב ...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1238 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...