Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פניות שמאלה


vitalipom
שימו לב! השרשור הזה בן 1230 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

הי, אני לומד נהיגה, זה לא השיעורים הראשונים שלי, אבל אני משתדל להיות 100% בכל המובנים שקשורים לבטיחות לפני שאני מקבל רשיון.

את כל הנושא של הולכי הרגל כבר הפנמתי. אין מישהו שהפתיע אותי בדמות של בן אדם כבר הרבה הרבה זמן.

לנסוע ישר ולשלוט בהגה גם למדתי פרפקט. גם לזהות רמזורים.

עממה יש חיה שאני עדיין לא מתחבר אליה ולא מצליח להבין איך להתממשק אליה לכל הרוחות. יש נתיב ימני שלפעמים נוסעים בנתיב השמאלי. מכל מיני סיבות. עכשיו לי יצא פעמיים כבר שיצאתי לנתיב הנגדי בזמן שפניתי או באתי לפנות שמאלה! האינדיקציה שלי היא לנסוע איפה שאין מכוניות. אני ממש גרוע עם השלט הזה של כביש חד סיטרי. מבחינתי הוא קיים בכל מקום... כל פעם שאני נוסע אני כבר "בטוח" שראיתי אותו. מה הטריק שיכול לעזור לי לפנות שמאלה בביטחה? אם אני פונה *תמיד* מהנתיב הימני, במעגל תנועה זה לא תופש! ואני צריך פטנט שיעבוד תמיד כדי שזה יכנס לי לראש. אם אני פונה שמאלהמיד מהנתיב השמאלי, יוצר מצב שלפעמים אני נוהג ברכוב די סיטרי, שאפשר לעקוף בו ומגיע לצומת לפנייה שמאלה, אז אני יכול לשכוח(!!!!!!!!) שאני בדו סיטרי, לפנות מהנתיב השמאלי שזה נתיב לתנועה ממול ולעשות תאונה.

תוכלו להסביר לי את קו החשיבה שמונע טעויות כאלה מלקרות, שאני אוכל לתרגל כל עוד אני לומד נהיגה ועדיין אין לי רשיון?

טוב,

אחרי שעשיתי אנליזה לכל הטעויות שאיי פעם עשיתי.. אין פטנט לפניות שמאלה. זה רק אימון. צריך גם לפנות לשמאלי ביותר מבין הימנים וגם לפנות לימני ביותר בכל שאר המקרים. אין לי מושג איך אני הולך לזכור את זה!

אבל אין מצב שאני לוקח אחריות כזאת לפני שאני עושה הכל על אוטומט. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זאת הבעיה שלך: אתה חושב שכל כביש הוא חד סטרי

זה מה שאתה צריך לחשוב: כל עוד אין שום שלט של כביש חד סטרי או שלט של כביש דו סטרי,  הכביש בשבילך הוא דו סטרי תמיד!

בשבילך הכביש תמיד דו סטרי.

לדוגמא הגעת לאיזה מקום ויש לך שלט של חד סטרי, אז הוא חד סטרי עד שיהיה תמרור של דו סטרי , ויש עוד איזה הנחיה של תוקף של תמרורים וכאלה אאל''ט זה עד הצומת/ מפגש רכבים.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צודק, באמת ״התפנקתי״ לי יותר מדי על הכבישים החד סטריים האלו. 

אני אנסה לחשוב שכל כביש שאני נכנס הוא דו סטרי מעתה והלאה. 

אשכרה לקח לי זמן (ממש לקחתי לעצמי כמה שעות) אחרי השיעור היום, שהייתה לי טראומה מהפעם השניה שעשיתי את הטעות של היציאה לנתיב הנגדי, כדי להבין איך לחשוב נכון. אני עדיין לא מרגיש בטוח בעצמי לגבי זה במאה אחוז, אבל מקווה שתוך כמה שיעורים אשתפשף ועם הזמן זה יהפוך לחלק ממני ואבצע גם את זה על אוטומט. החלק שאני אצטרך לחשוב על משהו שקשור לנהיגה באמצע הכביש, אטעה ואגרום כתוצאה מזה לתאונה הכי מפחיד אותי. הכי חשוב לי שאני אעשה הכל בצורה ספונטנית ואדע לנהוג מאה אחוז אחרי שאקבל את הרשיון. אני רואה את כל המכות על המכוניות וזה גורם לי לחשוש מאט האמת. אבל אני *ככה* קרוב ממושלם. אז למרות כל הטראומה מהטעויות האלה שעשיתי בשיעור, שהן אגב באמת נוראיות וההרגשה הנוראה אכן בצדק, עדיין יש לי תקווה ואני מקווה להתאפס במהרה ולהיות הנהג ברמה שאני חולם להגיע אליה כבר הרבה זמן. 

אז כל כביש מתחיל מזה שהוא דו סיטרי. 

תודה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נהיגה לא לומדים בהתכתבות!

כרגע תקשיב רק למורה הנהיגה שלך ולא לעצות הסובבים אותך.

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם בדקת בשרשור "הטעות הנוראית" תלמד שגם נהגים מנוסים טועים, ולא מעט. אתה עדיין בשלבי הלמידה המוקדמים, ואף אחד לא מצפה ממך להכיר את כל הכללים ולצפות כל מצב. בגלל זה יושב לצידך מורה שמשגיח עליך ומדריך אותך, ובגלל זה יש לך על הגג כובע עם "ל" שמזהיר את שכניך לדרך שלפניהם תלמיד שעדיין אינו יודע את התורה.

 

לעצם העניין - תצטרך ללמוד לצפות גם לקרוב וגם לרחוק. הזכרת את הולכי הרגל - גם נהגים עם נסייון של 50 שנה ומיליון קילומטרים יכולים להיות מופתעים בדרך, והולכי רגל שאינם מודעים לחוק, שקועים בטלפון וסתם כבר לא רואים כל כך טוב הם מהמסוכנים ביותר - לעצמם ולך. לכן תצטרך להיות ערני מקרוב. מצד שני - בעיית הנתיבים שייכת לצפי מרחוק, כמו רמזורים, תמרורים ושאר תכנון הנהיגה.

 

כפי שכתב קומפי - הטוב ביותר הוא להקשיב היטב למורה שלך. הוא בעל ניסיון בנהיגה וגם בהדרכה, וקרוב לודאי שיש לו תוכנית הוראה עבורך. מתחילה בלימוד התאמת סביבת הנהג לגוף שלך, בהתנעת הרכב, עוברת בשליטה בהגה, בהילוכים ובשאר אמצעי השליטה ברכב, ומגיעה לתכנון הנהיגה לטווח ארוך. כל דבר בעיתו. ואם יש ספק - שאל אותו. בשביל זה הוא נמצא לצידך. ודרך אגב, ממליץ לך לוודא שהמלווה המתוכנן לחודשי הנהיגה הראשונים מכיר גם הוא את הקשיים האלה כדי שיוכל לחנוך אותך נכון.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני היה לי את אותה בעיה עד שהמורה עצר אותי בצד והסביר לי למשך דקות ארוכות כולל ציורים בדיוק מה שאני צריך לעשות אז אולי תבקש גם למורה שלך שיעשה את זה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שיעור נוסף היום. פניות שמאלה ו...

המורה שלי נתנה לי שלושה בלמים היום בצומת אחת באותה הפניה!

די אין לי כוח לפניות האלה, בכל פעם שאני אצטרך לפנות שמאלה אני אעצור בצד ואקח אוטובוס.

איזה סיוט.

שתבינו שכל השאר אני עושה 99.9% מושלם!!!!!!

אין דברים כאלה. אני לא יודע איך אני יוצא מהסיפור הזה. אני רוצה לסיים כבר עם ה'לימודי פניות שמאלה' האלה ולהתחיל לנהוג כמו נהג נורמאלי תמיד, ללא יוצא מן הכלל. זה פשוט משגע אותי הפניות האלה. זה רק פניות שמאלה!

נראה לי שאני מפספס את הנקודה שבפנייה שמאלה אני חייב לתת זכות קדימה. זו הייתה הטעות שלי הפעם. שטח מת... אבל כן, הפעם ה'פינוק' שלי עם הרחוב החד סיטרי שלי שאני כל כך אוהב שיחק תפקיד אני מניח והיה הרה גורל לגבי המקום שבו חשבתי איך להתקדם מהשטח מת שעצרתי בו בשביל לפנות שמאלה. בכל מקרה, שלוש מכוניות נכנסו בי כמעט ברצף. קיצר אני לא נואש!

הולך לנהוג מצויין ולהיות פרפקט! אין פשרות בכביש ויש מלא תאונות בארץ. גם המורה שלי אמרה שנהגים מנוסים טועים. לפני הטעות הזאת. אבל אני לא מסכים לטעות. אני צריך להשתפשף במקומות הבעייתים ולהיות מושלם תמיד על הכביש.

 

ואנחנו לא עצרנו להסביר לי משהו במיוחד, אבל גם לא היה מה. אני עם המורה הזאת 12 שיעורים ולמדתי מלא מלא מלא (אני לא אגיד כמה) לפני. אז יש לי נסיון, יש לי הבנה ויש לי בסיס על הכביש. אבל צריך ללטש אותי, ולהשלים את הפערים במלואם בפניות שמאלה. אוף!

 

מקווה שיהיה בסדר.

תודה לכם!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שים לב לסתירה הפנימית שלך שולט ב-99.9% מהנהיגה ומקבל שלוש בלימותבצומת אחד. 

 

האבחנה שלך נכונה - הבעיה אינה הפניה שמאלה, הבעיה היא מתן זכות קדימה, מן הסתם גם במצבים אחרים. זו נקודה רגישה לכל נהג, כיוון שמעבר לכללים זה קשור להבנת הכביש ולתקשורת בין נהגים. כן, אותה תקשורת לא מילולית שאותה יקח לך שנים ללמוד. שכח מלהיות נהג פרפקט - זה לא קיים - כאשר תעבור ת מבחן הרישוי ותקבל את רשיון הנהיגה תהיה טירון ביזזזזז (זה הביטוי מהימים שלי, אני מניח שהמינוח השתנה כבר כמה פעמים), ויקח לך שנים ללמוד לפענח את הרמזים שהנהגים האחרים על הכביש נותנים לך עם כל סטיה קלה של ההגה, נגיעה בבלמים או סתם המצאות בנתיב הלא נכון.

 

אז אל תתיאש, אלא רק תבין שהכביש הוא מקום מורכב, שאתה צריך להיות מרוכז בנהיגה ב-100% (וחבל שאי אפשר יותר), שחלוקת הקשב בנהיגה אינה פשוטה ותצטרך ללמוד אותה, וגם אחרי 50 שנה ומיליון קילומטרים היא לא תהיה מושלמת.

 

אז תמשיך ללמוד, שיהיה בהצלחה בטסט* ובעיקר נהיגה בטוחה כל חייך.

 

*הזכרת לי סיפור אמיתי מהתקופה שבה למדתי לנהוג: יום אחד המורה שלי התקשר לבטל את השיעור. התברר שתלמיד אחר, בשיעור החימום לפני טסט, עשה תאונה. הבחור לקח את המכונית של השותף בביה"ס לנהיגה (אפילו מדגם טיפה שונה) ועבר את הטסט.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבעיה אצלך שהנך חושב שאתה יודע לנהוג, אך במקום להקשיב וללמוד מהמורה אתה מנסה ללמוד בהתכתבות.

אתה לא צריך ליטוש, אתה צריך מורה שיוריד אתך לקרקע וילמד אותך מהבסיס.

  • אהבתי 1

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

״הזכרת לי סיפור אמיתי מהתקופה שבה למדתי לנהוג: יום אחד המורה שלי התקשר לבטל את השיעור. התברר שתלמיד אחר, בשיעור החימום לפני טסט, עשה תאונה. הבחור לקח את המכונית של השותף בביה"ס לנהיגה (אפילו מדגם טיפה שונה) ועבר את הטסט

 

ענק 😆

 

טוב חדשות טובות. 

אפס טעויות. 

מקווה שכך גם ימשך, אבל בשני השיעורים האחרונים אני עם אפס טעויות. 

והבנתי את הנושא של הפניות שמאלה, כעיקרון פשוט צריך להאט ממש לפני הפנייה שמאלה וזה כל העסק. למדתי שצריך לפנות ימינה ממש לאט כי, טוב. למדתי את התיאוריה בהתכתבות. אבל לא יישמתי מה עושים בפניה שמאלה. זה *לא* שלא יישמתי, אלא לא הספקתי לעשות טעויות במה שלא ישב לי טוב וללמוד מהן.

 

בכל מקרה...

עכשיו הנושא של הנהיגה יושב אצלי טוב מספיק *במידה שאני רוצה*. ואני הולך להתכונן לטסט מעתה והלאה. אני מרגיש בטוח בעצמי מספיק הפעם. אין דברים חסרים ואין משהו שהייתי רוצה לשפר/ללמוד/להבין הפעם. אולי רק את ההבדל בין השמנים הקיימים. אבל זה יכול לחכות לאחרי הטסט ולמעמד קניית האוטו. אני ממש שמח שעברתי את שלב הנוסחא הזאת של איך אני משתלב בכביש עם הנוכחות שלי וצורת הנהיגה שלי. והפלא ופלא הצלחתי! עכשיו הכל יושב טוב. אז אני מרוצה 🙂

מבחינתי את מצוות העשה של כתיבה בפורום של נהגים מנוסים, בתור נהג חדש עשיתי 😎

יאללה לי, שיהיה בהצלחה. ונהיגה בטוחה וללא תאונות, לא גדולות ולא קטנות גם לכם!

תודה רבה. :)  

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1230 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...