Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מאמר: טריומף דולומייט - מהמוצלחות של בריטיש ליילנד ואפילו ממציאת קטגוריה


yohai71
שימו לב! השרשור הזה בן 1235 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

נפלא .

תודה על המאמרים האלה.

אני רק לא מבין את ההתלהבות היתרה ממנוע 16 השסתומים. אם התכנון היה כ"כ גאוני  -כולם היו משתמשים בו.

שימוש בדחיפים יוצר צרות בתזמון,וגם אם "חסך" את כל המערך של DOHC ,

זה נדון מראש לכשלון.

נ.ב נדמה לי שיצרו את ה -1500 גם בארץ ולנצח בעיני רוחי היא תהיה בצבע תכלת דהוי משהו.

עריכה אחרונה על ידי fanman

יש אנשים שאפילו לקנות רכב צרפתי מגובה ב5 שנות אחריות מפחדים לקנות, ואילו אתה מעז לרכוש רכב Low Cost צרפתי רומני משומש עם K200+ ק"מ . מה שאני רוצה לדעת זה איך לעזעזל אתה קם בבוקר עם ביצים כאלה גדולות ?!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מרתק, תודה.

כתבת על ה-1300 ועוד, אבזור ברמה גבוהה..

אני מנסה להבין איזה "אבזור" היה בתחילת שנות ה-70?

גבוה זה נקרא מזגן? הגה כוח?

 

מי שחי לפי הספר - סופו שימות מטעות דפוס (ר' משה שפירא)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

רדיו טייפ, מצית ומאפרות, אולי גם מד סל"ד.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 שעות, fanman כתב:

אני רק לא מבין את ההתלהבות היתרה ממנוע 16 השסתומים. אם התכנון היה כ"כ גאוני  -כולם היו משתמשים בו.

שימוש בדחיפים יוצר צרות בתזמון,וגם אם "חסך" את כל המערך של DOHC ,

זה נדון מראש לכשלון.

הסיבות הן מכאניות- מנועי טווין-קאם לא היו דבר שבשגרה כמו היום, ולא היו פשוטים ואמינים יתר על המידה- מה גם שפגשת אותם במכוניות יקרות להחריד (למשל הפרארי דייטונה). הרעיון היה לפשט את המכניקה כדי להוזיל עלויות- הרי טריומף רצו לייצר מנוע 16 שסתומים שישרת אותם במרוצי מכוניות. אבל בניגוד ליצרנים אחרים שעשו את זה ויצרו מספר מוגבל של יחידות כדי לעמוד בתקנות- טריומף לא הפסיקו שם ופשוט ייצרו את המכונית עם המנוע הזה בכמויות גבוהות, וכך הביאו את בשורת 16 השסתומים ל"המונים" (יחסית, כן? בכל זאת סדאן יוקרתית). אף אחד לא עשה את זה אז, אפילו לא BMW עם ה-2002. אמנם היה 2002 טורבו, כידוע, אבל הוא עלה בהתאם. ככל שהשנים התקדמו, התגברו על ה"סיבוך" שבטווין-קאם, וכמו כל טכנולוגיה חדשנית, בסוף היא זולגת למטה.

 

לפני 7 שעות, fanman כתב:

נ.ב נדמה לי שיצרו את ה -1500 גם בארץ ולנצח בעיני רוחי היא תהיה בצבע תכלת דהוי משהו.

אכן הרכיבו במפעלי אוטוקארס גם את ה-1500 וגם את ה-1300, אבל נדמה לי ששניהם בגוף המקורי (1300). הנה אחד הקבועים של מועדון החמש, צילמתי לפני כמה שנים:

 

40340898574_f95831351d_o.thumb.jpg.d36ff46e634e1edf77088bd20194158f.jpg

 

לפני 7 שעות, dotan123 כתב:

מתבקש האתגר מטופ גיר לפני 12-13 שנים

 

רובר SD-1

טריומף דולומיט

אוסטין פרינסס

כן, כמובן מכיר. זה גם הוזכר בתגובות למאמר על הרובר SD1. מפה לשם, יצא שכתבתי סקירות על כל שלוש המכוניות. אני אצטט את מה שכתבתי באותו מאמר כתגובה לפרק טופ גיר הזה:

 

"עד כמה שטופ גיר היו משעשעים, וגם אני נהניתי לצפות בהם, צריך לציין שהדיוק היה מהם והלאה. אפילו קלארקסון אמר בזמנו שזו לא תוכנית על רכבים, אלא תוכנית בידור עם רכבים. דווקא המכוניות בפרק הזה היו מהיותר מוצלחות של בריטיש ליילנד, אבל אם אתה רוכש גרוטאה גמורה ומעביר אותה עינוים, ברור שהיא לא תשרוד. לא חושב שיש מישהו עם מוח מתפקד שבאמת מאמין שהדלת של הרובר נפלה מעצמה (ללא "עזרה")."

 

לפני שעה, איצי בר כתב:

כתבת על ה-1300 ועוד, אבזור ברמה גבוהה..

אני מנסה להבין איזה "אבזור" היה בתחילת שנות ה-70?

הנה, טריומף בעצמם כותבים את זה במודעה הזו:

 

לפני 11 שעות, yohai71 כתב:

triumph_1300.thumb.jpg.b68a869ed6ac09dda03b0d6def0c6208.jpg

כמובן שכל מה שכתוב שם (החל מהשורה התחתונה בבלוק הטקסט הראשון משמאל) נראה היום מגוחך, אבל צריך להשוות לספרטניות המקובלת של שנות השישים.

 

לפני שעה, SlowRide כתב:

רדיו טייפ, מצית ומאפרות, אולי גם מד סל"ד.

רדיו-טייפ בתחילת שנות השבעים? הגזמת. טוב, אולי אצל מרצדס. אה כן, והאמריקאים, אבל המכוניות שלהם תמיד היו מפוצצות בחישמול ואבזור כיד המלך, זה היה עולם אחר יחסית לאירופאיות.

 

ותודה רבה לכולם על התשבוחות.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 דקות, yohai71 כתב:

"עד כמה שטופ גיר היו משעשעים, וגם אני נהניתי לצפות בהם, צריך לציין שהדיוק היה מהם והלאה. אפילו קלארקסון אמר בזמנו שזו לא תוכנית על רכבים, אלא תוכנית בידור עם רכבים. דווקא המכוניות בפרק הזה היו מהיותר מוצלחות של בריטיש ליילנד, אבל אם אתה רוכש גרוטאה גמורה ומעביר אותה עינוים, ברור שהיא לא תשרוד. לא חושב שיש מישהו עם מוח מתפקד שבאמת מאמין שהדלת של הרובר נפלה מעצמה (ללא "עזרה")."

 

 שאלה: לגבי הרובר והטריומף ברור שכן, אבל האם האוסטין פרינסס נחשבת כהצלחה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

^

זה תלוי.

 

השאלה היא, מאיזו בחינה? כלכלית? אולי טכנולוגית? זו אולי המכונית המעניינת ביותר שבריטיש ליילנד ייצרו, זאת במידה והמפעלים לא היו בשביתות תוך כדי... וזה חלק מהבעייה- המכוניות לאו דווקא היו רעות, אבל כמעט כל מה שמסביבן כן. עוד על הפרינסס כאן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ובארץ המותג טריומף היה מוכר בעיקר ממכוניות שהורכבו בארץ.

ובתחילה: מלחמות היהודים יולי 1966:

 

Triumph66-object.PNG.a3a7e0f5b49598e1876c97a5d2de50dc.PNG

 

באוקטובר 1967 מבטיחים "עוד מעט" או כמוכר אצלנו "אחרי החגים":

Triumph67-promise.thumb.PNG.9c7ee0e2f43ee944a33ceabfe8f9c989.PNG

 

 

בפועל המכונית נמכרה רק מ69:

Triumph-69.thumb.PNG.a00f505e5a9c169c23e072df3ee6deb7.PNG

 

כמעט במקביל לסגירת מפעל אילין

Triumpyj-69-TIL.PNG.78db306a73c27e73e62b09d3830ff4b8.PNG

 

אבל עדיין פורסמה כחלק מהמכוניות של אוטוקראס ובראשן דגמי הסוסיתא \ כרמל:

Triumph70.PNG.7afce8df74863a75734ad3b502686e1d.PNG

 

עד לסוף היצור ב 73:

 

 

Triumph-73-til.thumb.PNG.7ad107ccde92d641f1beaefb49a71355.PNG


אבל זה לא הסוף תלונות מ 76 על איכות ההרכבה:

Triumph76-lab.thumb.PNG.169200ca6d24527ce4e3580d5413c765.PNG

 

שהתבטאו במחירון של שנת 80 - שימו לב להבדל מול האסקורט שגם הורכבה בארץ:

 

Triumph80-Mehiron.PNG.7a2f73cacd3e0160934a5a7fd1d73563.PNG

 

לא גיליתי סימנים לייבוא של הטולדו או הדולומיט.

 

  • אהבתי 4

יש צורך רק בחמש אצבעות כדי לנהל את הגלקסיה, ורק בשלוש־עשרה אצבעות על מנת לשלוט ביקום. -- דוד אבידן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, LotusElise כתב:

האנגלים היו מייצרים זוועות כאלה ועכשיו יש להם את המקלארן ספידטייל

מצד שני האנגלים היו מיצרני הרכב הגדולים בעולם וכיום אין להם שוב יצרן רכב עממי. למיטב זכרוני בסיקסטיז היו ממוקמים מבחינת ייצור רק מתחת לאמריקאים והגרמנים. המומחה שפתח את השרשור הזה בטוח יודע יותר טוב.

באייטיז ונייטיז רכב אנגלי היה שם למשהו מתפרק

מקלארן זה נישה עם כל הכבוד

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

^

כן, השוואה בין מקלארן לייצור המוני לא במקום. דווקא הדולומייט ספרינט לא היה זוועה מוטורית כלל, כמו גם הרובר SD1 או אפילו הפרינסס האמורה- הן פשוט היו מכוניות שנפלו קורבן לסביבתן (משבר כלכלי, יחסי עבודה קלוקלים במפעלים האמורים ומלחמות פנים ארגוניות בבריטיש ליילנד).

 

וכדאי לזכור שמכוניות אירופאיות של אותו הזמן לא היו בדיוק פאר היצירה- כן, היו הברקות (כמו הסימקה 1100 שכתבתי עליה לאחרונה), אבל את זה היה גם לבריטים. ומכוניות אירופאיות החלידו בדיוק כמו בריטיות. אגב, אני לא מציין את המכוניות האמריקאיות של אותם ימים לא כי הם לא נחשבות, אלא כי מדובר בקונספציות אחרות, וההשוואה למכוניות בריטיות (או אירופאיות\יפניות) לא מתאימה כלל.

 

ואני אוסיף עוד דבר אחרון; כשמדברים על פורד אסקורט, למשל, כולם חושבים על המקסיקו, או ה-RS1600, או ה-RS2000- רובם ככולם הטופ הספורטיבי של הדגם. אבל עמך התנייד במודלים הבסיסיים, 1.0 ליטרים ללא שום יומרות, וכאחד שזכה לחוות כמה מודלים בסיסיים כאלה, אני מתחייב לכם שאין באמת הבדל בין אסקורט בסיסי שכזה להילמאן אבנג'ר בסיסי ל(אפילו) מוריס מרינה בסיסית. אף אחד מהם לא היה שוס גדול לנהיגה או אפילו כנוסע, ולקח זמן עד שהתווסף איזשהו ערך למכוניות כאלה ברמה הנמוכה שלהן. אני אפילו ארחיק לכת עשר שנים מאוחר יותר ואעיז לכתוב שגם סיירה עם הנעה אחורית, 1.6 סמ"ק, היא לא משהו מדהים לנהיגה, למרות המעמד המיתולוגי לו זכתה (בכלל, המילים "הנעה אחורית" הן לא ערובה כלשהי למשהו מהנה).

 

אני לא אוהב להתנבא אבל לדעתי, אותו דבר יקרה בעוד עשרים שנה עם, נניח הסיאט ליאון- כולם יזכרו את הקופרה אבל ישכחו שהליאון הבסיסי, 1.2 (או 1.0, מה שזה לא יהיה שמוכרים היום), הוא לא שום דבר יוצא דופן או בעל עדיפות על אופל אסטרה, פיג'ו 308 או אפילו קורולה האצ'באק, רחמנא ליצלן.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1235 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...