Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הגה לא חוזר למרכז לאחר סיבוב - טויוטה יאריס 2013


Shlomfix
 שיתוף
עוקבים 7

פוסטים מומלצים

שלום לכולם,

קניתי רכב חדש (רכב ראשון) ושמתי לב שההגה לא חוזר לי למרכז אחרי שאני מסובב אותו. אחרי שאני מסובב את ההגה בכיכר למשל הוא יכול לחזור אבל עם סטיה שדורשת שאני באופן עצמאי איישר אותו, בנוסף לי אישית מרגיש שההגה לא מספיק מתנגד ומרגיש משוחרר מידי...

 

הלכתי למוסך האחים קצב בחולון ומישהו שם עשה נסיעת מבחן על הרכב שלי ואמר שהכל תקין, והחזרה של ההגה תלויה במהירות הרכב, והסטיה הזו היא לא אומרת שמשהו לא תקין. זה היה נשמע לי מוזר אבל לא הרגשתי שיש לי מה להתווכח..ניסיתי לראות מה קורה ברכבים אחרים ואצלם אני רואה שאחרי כיכר ההגה חוזר למרכז, ככה שמהירות של יציאה מכיכר מספיקה כדי ליישר את ההגה..

 

רציתי לשאול את דעתכם, האם העובד שם צדק שזה לא משהו שנחשב בעיה ואולי זה רק עניין של נוחות ? או שזה מעיד על בעיה כלשהי ? 

פשוט זה היה נשמע לי מוזר שמשהו כזה שנחשב היגוי לא ייחשב בעיה, וזה מוזר לי שמוסך מורשה עם שם טוב לפי מה שבדקתי לא יגידו את זה אם באמת יש בעיה...

 

אגב אם אכן מדובר בבעיה בהיגוי, בבדיקת רכב שעשיתי לפני קנייה לא היו אמורים לעלות על זה ?

עריכה אחרונה על ידי Shlomfix
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כעיקרון כאשר שההגה במרכז הרכב נוסע יישר בלי סטיה...רק שהוא לא חוזר למרכז אחרי הסיבוב שלו...זה עדיין קשור לכיוון פרונט ?

והאם עדיף ללכת למוסך  שיעשה את זה (ואם זו לא הבעיה הוא יבדוק הלאה כבר) או ללכת למכון שעושה כיוון פרונט ?

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

שכחת לציין סוג רכב, דגם, שנה וכו'.

בגדול, זה תלוי במספר משתנים אך ניתן לומר שברכבים יפניים (קיה ויונדאי) התנהגות הגה זהה למה שאתה מתאר באופן טבעי ולא כתקלה.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אתה לגמרי צודק...

מדובר בטיוטה יאריס 2013. באמת ההגה ברכבים האלה לא אמור לחזור למרכז וזה תקין ? זה נשמע מאוד לא בטיחותי....

עריכה אחרונה על ידי Shlomfix
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
שכחת לציין סוג רכב, דגם, שנה וכו'.
בגדול, זה תלוי במספר משתנים אך ניתן לומר שברכבים יפניים (קיה ויונדאי) התנהגות הגה זהה למה שאתה מתאר באופן טבעי ולא כתקלה.
קיה ויונדאי לא יפניים :)
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

 

לפני שעה, ZvikH כתב:

קיה ויונדאי לא יפניים :)

סליחות... כמובן.. קוריאנים..

 

לפני 3 שעות, Shlomfix כתב:

אתה לגמרי צודק...

מדובר בטיוטה יאריס 2013. באמת ההגה ברכבים האלה לא אמור לחזור למרכז וזה תקין ? זה נשמע מאוד לא בטיחותי....

בדיוק מה שאני חשבתי כשנהגתי בגטס ובספורטאג, ושמעתי הרבה תלונות על כך. כך הם תכננו את זה וככה זה עובד אצלם..

אולי מישהו יוכל לשפוך אור על הפן המכני של כל העניין.

 

טוב לא חיכיתי כי זה מעניין.

ברוב הרכבים הגלגלים לא ניצבים ב90 מעלות לקרקע, אלא בעלי זוית נטויה מסויימת, מה שגורם להם לחזור באופן טבעי למרכוז כאשר הנהג עוזב את ההגה.

נראה שהקוריאנים לא מתים על זויות, וברכבים שלהם הגלגלים ניצבים ב90 מעלות בניצב לקרקע, ואז בעת סיבוב אין לגלגלים "סיבה" לחזור למרכז, אלא נשארים באותו הכיוון בו היו עד שיוחזרו למרכז באופן ידני.

הסרטון הבא מסביר:

 

 

התמונה מהסרטון:

image.thumb.png.19e734d532266ec4da82f342fb807244.png

  • אהבתי 2
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

יש רכבים בהם ההגה לא חוזר ממש למרכז. זה עניין של תכנון הרכב.

צריך להתחיל בבדיקה ברכבים דומים, האם ההתנהגות דומה.

אם לא, אז יש מצב שמסרק ההגה קצת תפוס, אולי עבר שיפוץ.

יתכן שחלק אחר במערכת ההיגוי תפוס כמו מיסבי בולמים או בולג'ונטים.

כוון פרונט גם משפיע, כי מדובר בזווית קסטר שהיא דיי קבועה ברכבי הנעה קדמית ולא ניתנת לכוון ברוב כלי הרכב הפרטיים.

אבל זה פחות אופייני מאשר קושי סיבוב של ההגה.  

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 18 שעות, omricn כתב:

 

סליחות... כמובן.. קוריאנים..

 

בדיוק מה שאני חשבתי כשנהגתי בגטס ובספורטאג, ושמעתי הרבה תלונות על כך. כך הם תכננו את זה וככה זה עובד אצלם..

אולי מישהו יוכל לשפוך אור על הפן המכני של כל העניין.

 

טוב לא חיכיתי כי זה מעניין.

ברוב הרכבים הגלגלים לא ניצבים ב90 מעלות לקרקע, אלא בעלי זוית נטויה מסויימת, מה שגורם להם לחזור באופן טבעי למרכוז כאשר הנהג עוזב את ההגה.

נראה שהקוריאנים לא מתים על זויות, וברכבים שלהם הגלגלים ניצבים ב90 מעלות בניצב לקרקע, ואז בעת סיבוב אין לגלגלים "סיבה" לחזור למרכז, אלא נשארים באותו הכיוון בו היו עד שיוחזרו למרכז באופן ידני.

הסרטון הבא מסביר:

 

 

התמונה מהסרטון:

image.thumb.png.19e734d532266ec4da82f342fb807244.png

 

תודה רבה  על ההסבר והסירטון אני אצפה בזה...

 

דניאל, האם בבדיקה לפני קניה של הרכב היו אמורים להגיד לי על הבעיות שאמרת (כמובן במידה והם קיימות) ?

 

עריכה אחרונה על ידי Shlomfix
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • שבועיים מאוחר יותר ...

לקחתי את הרכב למוסך מורשה של טויוטה, התקשרו אליי עכשיו מהמוסך ואמרו לי שאני צריך לעשות שיפוץ הגה, המחיר באיזור 1800 שקלים.

 

הקטע הכי הזוי שלקחתי את הרכב לשני מוסכים של טיוטה, הראשון אמר שהוא לא רואה שיש בעיה ברכב. והמוסך השני (זה שעכשיו לקחתי) אמר שצריך לעשות כיוון פרונט, אך זה לא פתר את הבעיה, חזרתי לשם והמכונאי אמר לי שנראה לו שהכל בסדר, אחרי שהתעקשתי שזה לא תקין שההגה לא חוזר. המכונאי לקח רכב אחר כדי להשוות וראה שהרכב השני ההגה חוזר והתחיל להבין שבאמת יש בעיה..

 

זה פשוט נשמע לי הזוי שמכונאים של שני מוסכים שונים של טיוטה אפילו לא יודעים אם יש בעיה..שלא לדבר על מה הבעיה..

 

שאלה נוספת שרציתי לשאול,

האם בקניה של הרכב הקומפיוטסט היה צריך לעלות על הבעיה הזו ? כי אני מתלבט אם לתבוע אותם..

 

עריכה אחרונה על ידי Shlomfix
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

רוב מכוני בדיקת רכב מכסים את עצמם בכל מדי הערות (מוגזמות) שתמיד יהיה אפשר לטעון שזה רשום.

קשה לי להאמין שיש לך קייס לתביעה. 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
בתאריך 23.11.2020 בשעה 13:38, omricn כתב:

ברוב הרכבים הגלגלים לא ניצבים ב90 מעלות לקרקע, אלא בעלי זוית נטויה מסויימת, מה שגורם להם לחזור באופן טבעי למרכוז כאשר הנהג עוזב את ההגה.

נראה שהקוריאנים לא מתים על זויות, וברכבים שלהם הגלגלים ניצבים ב90 מעלות בניצב לקרקע, ואז בעת סיבוב אין לגלגלים "סיבה" לחזור למרכז, אלא נשארים באותו הכיוון בו היו עד שיוחזרו למרכז באופן ידני.

וואהו זה גאוני כמה שזה מנגנון פשוט!!

רק תיקון קטן - זה לא ש"הגלגלים ניצבים ב90 מעלות לקרקקע" אלא זה שציר הסיבוב של הגלגלים נמצא ב 90 מעלות לקרקע -> מה שגורם לנקודת המגע עם הקרקע להיות בקו ישר עם ציר הסיבוב -> ולכן בעת סיבוב של הרכב הכוח הצנטריפטלי (שפועל על נק המגע בין הצמיג ולכביש) לא מפעיל מומנט שיסובב את הגלגל חזרה מכיוון שהוא עובר דרך הציר.
ולהיפך ברכבים בהם ציר הסיבוב מוטה - זה כורם לכך שנק המגע עם הקרקע והכוח הצנטריפטלי לא יעברו דרך הציר ולכן גורמים למומנט סיבוב שמחזיר את הגלגלים כאשר הרכב מסתובב.

 

  • רעיון טוב! 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף
×
×
  • תוכן חדש...