Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רכב חדש או יד שנייה


Tomer1992
 שיתוף

שימו לב! השרשור הזה בן 286 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

כבר שנים שאני אומר לאנשים לא לקנות רכב חדש נחרצות!

הסיבה לכך היא שמין הסתם ברגע שקנית רכב חדש המחירון קורס, ומבחינת אחוזים אתה צפוי להפסיד 35% ב-3 השנים הראשונות שהרכב על הכביש

יש יתרונות לרכב חדש כמו 0 בעיות אמינות ואחריות על הרכב

השאלה היא האם לדעתכם זה מספיק טוב?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 233
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

התאוריה שאתה מציין היא לרוב נכונה, רכב מאבד הרבה ערך בשניו הראשונות.

רכב חדש לא נותן ביטחון מלא ל0 בעיות אמינות, כן יש אחריות.

 

לאדם הממוצע, עדיף לרכוש יד שנייה בן כמה שנים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני בגישה אחרת לגמרי,כי אם יש תקציב ואין בעיה עם כסף אז למה לא לרכוש רכב חדש .

רכב חדש זה חדש ,זה שקט מבחינת אחריות וגם לא רואה טסט,רכב לתווך של כמה שנים טובות.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני בעד קניית רכב יד שנייה, במידה ויש מזומנים ביד לרכישת רכב חדיש יחסית. (5/6 שנים על הכביש)

אבל זה שיקול שלי, שלא נובע מחוסר מזומנים. (סדר עדיפות, צרכים)

 

הדבר שיותר קשה זה למצוא רכב שמור כמו חדש. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין תשובה אבסולוטית.  כל אחד והשיקולים שלו.

אותי לא מעניין עניין של ירידת ערך, אלא מעניין אמינות ומזעור כמות הביקורים במוסך. 

אני אישית קניתי רכב חדש בכדי להימנע ככל האפשר מתקלות פוטנציאליות של רכב משומש ועקב ידיעתי כיצד מר ישראלי ישראלי נוהג ומטפל ברכבו.

כל ביקור לא צפוי במוסך מהווה עבורי הפסד כלכלי (זקוק לרכב לשם הגעה לעבודה), כך שמיעוט הביקורים במוסך כבר מהווה משקל נגדי לירידת ערך.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם הגישה שלי היא לרכוש רכב חדש, ולהחזיק בו שנים רבות. כאשר אני יודע שהרכב מטופל כראוי (הן בנהיגה והן במוסך) אין סיבה להחליפו לפני גיל 10 ויותר, אלא אם הצרכים משתנים.

 

כמובן שמדובר במצב בו יש לי הכסף פנוי לצורך זה. הייתי נמנע מנטילת הלוואות לצורך רכישת רכב חדש ומעדיף רכב בן 3 שאפשר להחזיק עוד 8 שנים.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מעדיף לקחת הלוואה בריבית אפסית לשם רכישת הרכב, ולחלק את התשלומים לאורך כל שנות האחזקה הצפויה

את הכסף שלי משקיע בתשואה גבוהה פי כמה וכמה מהריבית על ההלוואה

 

לגבי השאלה חדש או ישן

 

שים לב שהרכב לא עולה לך כמה ששילמת עליו. דהיינו בהשוואה בין  רכישת רכב ב100k או ב50k הפער *בעלות* הוא לא 50, אלא הדלתא בין הרכישה למכירה

 

נניח שקנית ב100 החזקת 3 שנים ומכרת ב65 = העלות היא 35

 

 

קנית ב50 החזקת 3 שנים ומכרת ב25 = העלות היא 25

 

 

מכאן, שההפרש בין חדש ליד2 במקרה הנ"ל הוא 10k "בלבד"

 

הפער השנתי הוא 3,333 ש"ח

או 278 ש"ח לחודש

 

פער קיים, אבל פחות נורא ממה שנוהגים להציג,  בטח אם משקללים פנימה גם קצת תיקןנים ןבלאי שיהיו ברכב הישן ופחו. מסתבר שיהיו בחדש

 

 

כל אחד ומה שמתאים לו בכיס,  בצרכים, בסדרי העדיפויות, ברצונות של זוגתו וכו'

עריכה אחרונה על ידי avargel
  • אהבתי 2
  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אוהב את מי שיודע בוודאות שההשקעה שלו תניב יותר מהריבית על ההלוואה שלקח. במיוחד בימים אלה. 

 

לגבי החדש או משומש - מעבר ליכולת הכלכלית השאלה הגדולה היא כמה שנים בכוונתך להחזיק ברכב. אם אתה מהמחליפים כל שנתיים שלוש מובן שעדיף רכב משומש. מי שמעדיף, כמוני, החזקת רכב לטווח ארוך כבר עשוי להעדיף רכב חדש על פני ההתעסקות עם מכירה וקניה של רכב משומש פעמיים - שלוש בתקופה דומה לזו שבה  אני מחזיק רכב חדש אחד, וגם נושא ירידת הערך די מתקזז הן בגלל יישור הקו והן כיוון שאם אתה מחליף רכב משושמש כל 3 שנים הרי שתהיה לך פעמיים ירידת ערך של שנים 3 עד 6. וכל זה בלי להביא בחשבון את אפקט החתול בשק.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז אתה אוהב אותי, כי בוודאות לאורך 5 שנות הלוואה על הרכב הנוכחי בריבית פריים-0.5, עשיתי על הכסף הזה סביבות ה10% שנתי

 

שום דבר לא בוודאות *מראש*, אבל הכל בהערכות סבירות

 

אה

ואניי אחראי אבל לא פרנואיד,  ובטח שלא מחליף מקרר כל X שנים על אף שהוא תקין כי "הוא עלול להתקלקל"

באותה מידה אני מעדיף לקחת הלוואנ זולה ולהשקיע את כספי בתבונה, למרות הסיכון הגלום בכל השקעה שהיא

 

 

מי שמעדיף שהסיכונים ינהלו אותו ולא הוא ינהל סיכונים בצורה מושכלת, שימשיך להפסיד כסף בשם הבטחון המזוייף

עריכה אחרונה על ידי avargel
  • רעיון טוב! 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מנהל את הסיכונים שלי, קונה רק רכב משומש שאיבד 35-50% מערכו ומשלם עליו ללא מימון כלשהו. את הסכום החודשי שאתה חסכת בעזרת תשואה על השקעה (בתוחלת), אני חוסך בירידת ערך פחותה (כשהוודאות גבוהה יותר, עקב קיום סטטיסטיקות שוק ומחירונים עקביים יחסית) ואת הסיכון שבכשלון ההשקעה אני לוקח כסיכון של בעיות אמינות ברכב מעט מבוגר יותר.
מה הבעיה בזה?

Sent from my AC2003 using Tapatalk
 

  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כלכלית - רכישה של רכב חדש אינה משתלמת.

 

רכב בין 3 עדיין ייהנה מאמינות טובה ולא ירגיש בלוי או מיושן.

 

מעבר לכך, גם אם יש בידך התקציב לרכב חדש, תמיד תוכל לרכוש רכב משומש מקטגוריה/הספק/אבזור גבוהה יותר ולמקסם את החוויה או לחלופין להשקיע את ההוצאה שנחסכה בכל אפיק אחר.

 

הטיעון הנ"ל מתחזק בפרט בארץ הקודש עם המיסוי המטורף שבה נדרשות בערך 13 משכורות לרכישה של משפחתית חדשה...

 

מאידך רכישת רכב אינה פעולה שהינה רק רציונאלית ולכן תמיד יהיה שוק פרטי של מכוניות חדשות.

עריכה אחרונה על ידי yuval1111
  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רכשתי כמה וכמה רכבים יד שנייה בני 5/7 שנים לאורך השנים, מעולם לא נפלתי על רכב לא תקין. עושה יישור קו

ומחזיק את הרכב לעוד 5/6 שנים בלי שום בעיה. הרכב האחרון היישור קו היה ממש מזערי יחסית. (טיפול, וצמיגים שעדיין לא החלפתי)

 

אבל לוקח לי הרבה זמן למצוא רכב שמור בצבע ספציפי. ( לא מתפשר על זה)

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, nadavd4 כתב:

אני מנהל את הסיכונים שלי, קונה רק רכב משומש שאיבד 35-50% מערכו ומשלם עליו ללא מימון כלשהו. את הסכום החודשי שאתה חסכת בעזרת תשואה על השקעה (בתוחלת), אני חוסך בירידת ערך פחותה (כשהוודאות גבוהה יותר, עקב קיום סטטיסטיקות שוק ומחירונים עקביים יחסית) ואת הסיכון שבכשלון ההשקעה אני לוקח כסיכון של בעיות אמינות ברכב מעט מבוגר יותר.
מה הבעיה בזה?

 

כנראה לא הובנתי נכון

אז אני מחדד

 

1. לגבי עצם הרכישה של חדש או משומש, כתבתי - חדש יעלה יותר,  זה ברור. רק חידדתי שההבדל הוא לא מחיר הרכישה בין החדש לישן, אלא ההבדל הוא מחיר רכישת חדש מינוס המכירה שלו vs מחיר רכישת המשומש מינוס המכירה שלו.

ואגב, אני אישית קונה משומש, כי בשלב זה של החיים הפער הנ"ל עדיין מזיז לכיס שלי.

 

 

2. לגבי ניהול הסיכונים,  התייחסתי בכלל לבחור שטען שעדיף לקנות רכב במזומן ולא בתשלומים (שוב, לא משנה כרגע חדש או יד 2).

בנןגע לזה - לעניות דעתי - ובהינתן שאדם יודע לתת לכסף שלו לעבוד בשבילו - טעות כלכלית לקנות במזומן, עדיף לקחת הלוואה זולה ואת הכסף המזומן שיש לי להשקיע בתשןאה גבוהה יותר.

ההשקעה עלולה לא להניב את הרווח המתוכנן? לגבי זה הסברתי על ניהןל סיכונים.

 

 

זה בדיוק כמו שאני לא אשלם בבת אחת ובמזומן את חשבונות החשמל / ארנונה / מים / דלק שלי ל5 שנים קדימה.

פורסים את התשלום לאורך חיי המוצר

בתלות בכמה תנאים שצריכים להתקיים - ריבית נמוכה יותר מהתשואה הצפויה על הכסף, סכום הרכישה ישנו בידי ולא מדובר בהלוואה שהיא חוב שאין לי כנגדו קרן השקעה, וזה לא פוגע בתזרים (אני מדגיש - תזרים, לגבי רווח/הפסד זה כבר כלול בתנאים הקודמים)

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אברג'ל - נושא המקרר הוא שריטה מאד ספציפית, ולא שלי.

 

לגבי ה"תשלום מראש" אתה טועה, משום שאת חשבון החשמל תשלם לפי צריכה. את הרבית על ההלוואה תשלם בכל מקרה (אלא אם תפרע אותה).

 

ההסתכלות שלך לאחור שגויה מאד, כי היא תלויה בתאריכים המסויימים בהם לקחת את ההלוואה והשקעת את הכסף. שנה קודם או אחר כך יכולת להצטער.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם המטרה היא לקנות רכב שיעלה את המינימום אז עדיף לקנות אוטו ב 10-15 שירידת הערך המקסימלית שלו היא 10-15 ולקחת החשהון כ 3000 ש"ח לשנה בממוצע תיקונים (וכממוצע זה הרבה יותר ממה שמוציאים בפועל). אם המטרה היא מקסימום שקט ונוחות אז חדש יתן את זה בצורה הטובה ביותר.

 

בין לבין קיים כל המנעד וכל אחד מחליט כמה הוא מוכן להתפשר כל תחוםפ על חשבון הצד השני של המשוואה.

 

אישית רכבי עבודה רק חדש והרכב השני עד האחרון הייתי קונה בסביבות 30 כל פעם ומחזיק כ 5 שנים. בפעם האחרונה הלכתי על ספארק חדשה כי ההפרש לא גדול מאוד ואני יכול להרשות לעצמי אז למה לא?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 286 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף


×
×
  • תוכן חדש...