Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רכב חדש או יד שנייה


Tomer1992
שימו לב! השרשור הזה בן 1234 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 7 שעות, motizkn כתב:

ועכשיו נשאל אותך:

1) כמה סוכניות רכב אתה עובר וכמה זמן אתה מבזבז על זה?

בעשור האחרון קניתי 4 רכבים חדשים. בשני הראשונים עברתי די הרבה סוכנויות, בין השאר כי בחנתי גם אפשרות של רכישת רכב מיד שניה. ברכב השני עברתי 2 סוכנויות. בשלישי נכנסתי לסוכנות בידיעה מה אני קונה (היה מבצע חבר שהתאים לי ככפפה) ויצאתי כעבור שעה עם הזמנה. באחרון, לפני כחצי שנה, התכוונתי ל-3 סוכנויות, מאיזו סיבה לא עניינית נכנסתי לסוכנות רביעית וכעבור שעה יצאתי משם עם צ'ק אחד פחות.

ציטוט

2) כמה זמן אתה מחכה לרכב החדש שלך? וכמה כסף אתה צריך להשקיע עד שתקבל אותו?

10-14 יום. היוצא מהכלל היחיד היה מקרה של ריקול לפני המסירה. בכל מקרה זה לא מפריע לי כי אני מוכר את הרכב הישן אחרי קבלת החדש.

ציטוט

3) אתה לא מוכר את הרכב הקודם? אתה לא משקיע זמן וכסף? ואם תגיד שאתה עושה טריד אז אתה אולי לא משקיע זמן אבל כסף אתה מפסיד ובגדול כך שאם אני מוריד קצת מהמחירון אותך פשוט שוחטים.

במקרה לא, כיון ששני הראשונים מבין הארבעה עברו לבנים שלי. אבל יש שתי הערות: האחת היא שרכבים שמכרתי בעבר (לאחרונה לפני כעשור) נמכרו בין שעתיים ל-8 שעות אחרי שהנחתי פתק בחלון האחורי. השניה היא שבכל מקרה צריך למכור את הרכב, בין אם הוא נרכש ישירות מהיבואן ובין אם הוא יד 12.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 233
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אנשים מסתכלים על קניית רכב משומש, כאילו הכל וורוד.

פתאום "שוכחים" שקיימים בלי סוף, נוכלים, שקרנים, וסוחרים, זייפנים, וגנבים.

ויד 2 מפוצצת בכאלה. כולל במגרשים.

מהמקרים שהועלו כאן, בשרשור, זה נראה כמו "מזל גדול, יותר משכל" [אם אפשר לקרוא לזה ככה]. כמובן מבלי לפגוע בידע או באנטילגנצייה, שכל אחד השקיע בסינון ובקנייה של הרכב.

 

מה גם שבדיקות הרכב מבוצעות בצורה כזו, עם כל מיני "תחנות יציאה בטוחות, עבור המכון". והמבין יבין למה התכוונתי. כך שבדיקות הרכבים לא ידוע בכמה אפשר לסמוך אליהם.

קיימים רכבים שעברו הצפות, ותוקנו, ללא שום סימן שמסגיר את העובדות הללו.

קיימים רכבים עם תאונות קשות, שתוקנו בצורה כזו, שלא ניתן לגלות.

זיוף בספידומטר. {נסועה שנתית גבוהה, והורדה לפני הטסט}. מס" מנוע שונים, ועוד..

לרוב, אנשים אינם נכנסים לפורום ייעוץ, ואם כן, זה קורה לאחר הקנייה.

לא חסרים מקרים, אפילו כאן בפורום, של נעקצים, בצורה כזו או אחרת. ואני כבר לא מדבר על מה שקורה "בחוץ".

גם לקחת בחשבון שבקנייה של משומשת, צריך להעביר את כל הכסף לאדם הפרטי שמוכר. או בקנייה של משומשת מליסינג, עם הלוואה בריבית שלא כדאית בעליל.

וכמו שכבר נאמר, ירידת ערך קיימת גם על משומשות. לא גדולה, אבל עדיין. רכב משומש, לרוב אינו מכוסה באחריות. הסיכוי לתקלות, תלוי בנסועה של הבעלים הקודמים, ב-איך התייחסו לרכב, או באיזה צורה טיפלו בו, או שחסכו עליו מכל כיוון אפשרי.

גילוי נאות. קטע קצת כואב. מספרים לך את מה שאתה רוצה לשמוע. בחברות המסודרות. בקנייה מפרטי? תשכח מזה. 

אולי אני משוחד לכיוון הרכב החדש? אולי. אצלי זה מתוך חוסר ברירה עקב מקום המגורים שלי, ואולי בגלל שכבר התרגלתי לרכבים חדשים, בלי דאגות. ואני יכול להרשות לעצמי חדש מהחברה.

ויש כמוני אלפים, אם לא, מאות אלפים, באותה דיעה. היום יש הלוואות על רכב חדש עם ריבית כמעט אפסית. כמובן שצריך להיות אחראי בלקיחת ההלוואה, ולחשוב על הכל.

ולבסוף, אם לא יהיו "פראיירים" כמוני שייקנו רכבים חדשים, איך אחרים ייקנו רכבים משומשים?

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, yossiaviel כתב:

אנשים מסתכלים על קניית רכב משומש, כאילו הכל וורוד.

 

זה בדיוק מה שצורם לי בכל התגובות של אבירי יד שניה פה.

 

אני בעד שיקנו חדש.

אם קונים פחות רכבים חדשים, זה לא יוריד את המחירים שלהם, כי קרטל היבואנים א) יתאם מחירים בינהם, וב) יביא פחות רכבים כדי לא להיתקע איתם.

 

אבל זה כן ידפוק את קוני הרכבים המשומשים, כי המחירים כן יעלו, ותחזור למצב שבו רנו בת 10 אחרי גיר וראש מנוע נמכרת ב25-30 אש"ח, רכבים עם מוניטין עמידות גבוה יגיעו למחירים פסיכוטיים.

 

כמו במיטב מדינות עולם שלישי עם דיקטטורים מטורללים, שכל העולם ואישתו הטילו עליהם אמברגו.

 

קובה מכיר? אז זה בדיוק המצב שם.

רכבים חדשים אין, לכן שמים מנוע וגיר של מכסחת דשא בקאדילק 55 או קונים קורולה בת 15 מייבוא אפור ב40 אלף דולר (אם אתה מגה עשיר), ומסתמכים על קרובי משפחה במיאמי שיבריחו חלפים במזוודה.

עריכה אחרונה על ידי vadim6385
  • מצחיק 1

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש מכוניות שיש להן שוק יד שניה יחסית טוב.

 

כשחיפשתי רכב לפני כשנתיים התלבטתי בין כמה רכבים של הקונצרן (פולקסווגן). נוכחתי לגלות שקשה למצוא פאביה שלא קרעו אותה. רובן נמכרות עם קילומטראז' של מעל 150K. לעומת זאת, ראיתי לפחות 2 עמודים ביד 2 של מודעות על מכירת גולף באזור שלי, וכולן היו עם מפרט יחסית מספק וקילומטראז לכל היותר 60K. גם כשהלכתי לבדוק את הרכבים הייתי מרוצה.

 

לא הייתי מסוגל לקנות רכב כזה חדש מהיבואן. שוק היד שנייה מאפשר לי ולעוד כמוני לרכוש רכב טוב במכיר שפוי, בלי לספוג ירידת ערך של 50%. יצא לי לראות רכבים אחרים ביד שנייה שאין שום סיכוי שהייתי קונה אותם, מכל מיני סיבות. לכן, אני מאוד מסכים עם האימרה שלפיה "לרכב הזה יש שוק יד שנייה" - זה לא נכון להסתכל על השוק הזה כקולקטיב.

עריכה אחרונה על ידי eitanuch
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 13 שעות, yogev20 כתב:

ההנחה שלך מוטעת, יש אנשים שקונים רכבים יד שנייה במודע, למרות שיש להם אפשרות כלכלית לקנות כל רכב שהם רוצים ללא מינוסים בבנק, בטח ללא הלוואות או לחץ כלכלי, אבל אין להם את הצורך ברכב חדש כי רכב יד שנייה מתאים לצרכים שלהם מעל ומעבר. (להזכירכם - רכבבים אחרי 3/4 שנים אצל אדם שאכפת לו מהרכוש שלו, הם חדשים) 

שוב, בהנחה ואני מציע לך 2 רכבים: אחד חדש והשני בן 3. חינם. מה תבחר? אני מאמין שרכב חדש, כמו כל אדם רציונלי.

אז מה שלא תגיד על היכולת שלך לרכוש רכב חדש, הבחירה שלך עדיין מושפעת מהפרשי מחיר. אחרת למה שתעדיף מוצר נחות(לא בקטע רע)?
 כמו שאמרתי, בסוף הכל מסתכם ליחס של עלות(כסף, עצבים, זמן וכו׳) מול תועלת(נוחות, פוזה, שקט נפשי). לכל בנאדם משוואה משלו. אני, לדוגמה, העדפתי להתפשר על הדרגה של הרכב ולקנות סופר מיני חדשה,במקום נגיד SUV משומש. אבל אני בטוח שיש המון האנשים שיעשו את הבחירה ההפוכה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתור אחד שהחזיק רכב (כריזמה אייר 2002) בן 15 למשך 3 שנים עם נסועה של 18,000 ק"מ בשנה והוצאות על תיקונים כולל בלאי נורמאלי כמו מצבר וצמיגים היו סה"כ כ6000 ש"ח

 

תמיד האמנתי בקניית רכבים ישנים ואמינים ששם מקבלים יחס עלות תועלת הכי טובה עד שנתקלתי בשוק יד 2 מסוכנויות הרכב הגדולות (לא סתם מגרשי רכב ולא חברות שמחזיקות גם רכבים להשכרה).

 

אפשר היום לקנות רכבים יד 2 באותה חוויית קניה כמו רכב חדש בלי טרטורים וכולל אפילו בחירת צבע ודרגת אבזור כולל אחריות והיסטורית טיפולים מהחברה.

מנסיון אם קונים רכב אמין אפשר להוציא מהם יישור קו מלא ואח"כ לנסוע 3 שנים שקטות ללא בעיות.

במבט לאחור אולי היה שווה לקנות רכב כזה ולא את הכריזמה ולו בגלל צריכת דלק.

 

רק צריך לשים לב לא ללכת על רכבים מליסינג תפעולי מחברות גדולות שמתקנות רכבים במוסכים שלהם ומתחזקות את הרכבים ברמה שהם...

 

עבר: מציבושי כריזמה אייר 2002

הווה: ניסן אלמרה 2002

עתיד: רכב יפני עתיק ואמין מודל 2023

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, GREEN. כתב:

במבט לאחור אולי היה שווה לקנות רכב כזה ולא את הכריזמה ולו בגלל צריכת דלק.

זה חלק מאחזקת רכב ישן. דברים משתנים עם השנים לא רק באבזור.

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 14 שעות, yossiaviel כתב:

אנשים מסתכלים על קניית רכב משומש, כאילו הכל וורוד.

פתאום "שוכחים" שקיימים בלי סוף, נוכלים, שקרנים, וסוחרים, זייפנים, וגנבים.

ויד 2 מפוצצת בכאלה. כולל במגרשים.

מהמקרים שהועלו כאן, בשרשור, זה נראה כמו "מזל גדול, יותר משכל" [אם אפשר לקרוא לזה ככה]. כמובן מבלי לפגוע בידע או באנטילגנצייה, שכל אחד השקיע בסינון ובקנייה של הרכב.

 

מה גם שבדיקות הרכב מבוצעות בצורה כזו, עם כל מיני "תחנות יציאה בטוחות, עבור המכון". והמבין יבין למה התכוונתי. כך שבדיקות הרכבים לא ידוע בכמה אפשר לסמוך אליהם.

קיימים רכבים שעברו הצפות, ותוקנו, ללא שום סימן שמסגיר את העובדות הללו.

קיימים רכבים עם תאונות קשות, שתוקנו בצורה כזו, שלא ניתן לגלות.

זיוף בספידומטר. {נסועה שנתית גבוהה, והורדה לפני הטסט}. מס" מנוע שונים, ועוד..

לרוב, אנשים אינם נכנסים לפורום ייעוץ, ואם כן, זה קורה לאחר הקנייה.

לא חסרים מקרים, אפילו כאן בפורום, של נעקצים, בצורה כזו או אחרת. ואני כבר לא מדבר על מה שקורה "בחוץ".

גם לקחת בחשבון שבקנייה של משומשת, צריך להעביר את כל הכסף לאדם הפרטי שמוכר. או בקנייה של משומשת מליסינג, עם הלוואה בריבית שלא כדאית בעליל.

וכמו שכבר נאמר, ירידת ערך קיימת גם על משומשות. לא גדולה, אבל עדיין. רכב משומש, לרוב אינו מכוסה באחריות. הסיכוי לתקלות, תלוי בנסועה של הבעלים הקודמים, ב-איך התייחסו לרכב, או באיזה צורה טיפלו בו, או שחסכו עליו מכל כיוון אפשרי.

גילוי נאות. קטע קצת כואב. מספרים לך את מה שאתה רוצה לשמוע. בחברות המסודרות. בקנייה מפרטי? תשכח מזה. 

אולי אני משוחד לכיוון הרכב החדש? אולי. אצלי זה מתוך חוסר ברירה עקב מקום המגורים שלי, ואולי בגלל שכבר התרגלתי לרכבים חדשים, בלי דאגות. ואני יכול להרשות לעצמי חדש מהחברה.

ויש כמוני אלפים, אם לא, מאות אלפים, באותה דיעה. היום יש הלוואות על רכב חדש עם ריבית כמעט אפסית. כמובן שצריך להיות אחראי בלקיחת ההלוואה, ולחשוב על הכל.

ולבסוף, אם לא יהיו "פראיירים" כמוני שייקנו רכבים חדשים, איך אחרים ייקנו רכבים משומשים?

 

 

 

 

- אף אחד לא טוען שהכל וורוד

 

- אף אחד לא טען שאין נוכלים

 

- "ניסוחים  כמו "מפוצצת בכאלה" ו"מזל גדול" למצוא משומשת טובה,

רק מסגירה את הקיצוניות בחשיבה שלך, שממש לא תואמת למצב בשטח,

ולכן בעצם די מבטלת את הטענות שלך.

 

- אף אחד לא טען שלא קיימות משומשות לא טובות.

 

- גם לא חסרים מקרים של בעיות בחדשות, ויש לא מעט כאלה.

 

- בעצמך טוען שאתה "משוחד" לחדש, לכן קשה לקחת אותך ברצינות.

 

 - כמה תקלות כבר תמצא ברכב בין 2-4 שנים? אנשים פה ממש מגזימים בחיי.

הכל בכדי למצוא הצדקה  להוצאה הכספית הגדולה שלהם לחדש.

 

- אל תשווה ירידת ערך של רכב חדש שיורד בלא פחות מחצי (!) משוויו כעבור 3-4 שנים,

לעומת ירידת ערך של משומש.

 

- הלוואה היא הלוואה. עם ריבית או בלי.  והלוואה היא להשתמש בכסף שאין לך,

תוך הנחה שמחר יהייה לך, וזו הנחה מסוכנת.

החיים הם דינמים, ואך אחד לא מבטיח שתוכל לייצר אותה הכנסה שאתה מייצר היום עוד שנה ואפילו עוד חודש. פיטורין, מחלות, תאונות, גירושין, ילדים, הוצאות בלתי צפויות, מגפות, מלחמות.  לא חסרים בלת"מים. אנחנו חיים באחת כזו עכשיו.

ולראייה מאות אלפי ישראלים על פי נתוני בנק ישראל ביקשו לדחות את תשלום ההלוואות שלהם בתקופת הקורונה. 

עריכה אחרונה על ידי TsachiE
תיקונים
  • רעיון טוב! 1

What worries you, masters you. - John Locke

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

TsachiE

 

בוא ספר לנו, בבקשה, מדוע [לדעתך, כן?], רוב האנשים מוכרים רכבים משומשים?

 

מאיזה סיבות?  בגלל שהרכבים שלהם במצב מעולה, ללא רבב, וככה סתם בא להם להחליף אותם? או כי בא להם להתחדש בחדש?

למה לקנות חדש? זה הרי בזבוז כסף. כי לדעתך רכב משומש, זה כמו חדש, רק בחצי מחיר, נכון?

[כי את התירוץ הקבוע, "קיבלתי רכב מהעבודה" אני מכיר].

כן, ידידי. נא פרט לנו את הסיבות בבקשה. מדוע לדעתך אנשים מנסים להיפטר מהרכבים שלהם?

 

כמה פעמים התקשרת למוכר שהוא טוען שהוא יד 1, ובשטח גילית מציאות אחרת? או שהתמונה ביד 2 פי אלף יותר יפה מאשר הרכב במציאות?

 

תעשה קצת שיעורי בית ותבדוק הלוואה לרכב חדש מהסוכנות, עם ריבית אפסית, לאומת הלוואה נוסח "שוק אפור" בעבור קניית משומשת בחב" ליסינג. אם תרצה אשלח לך דוגמאות עם טבלאות.

 

אחריות יצרן, היא ערך עליון. במיוחד עכשיו, כאשר רוב הרכבים עוברים,{או עברו מזמן} לרובוטי, ומנועי טורבו. 

אין צורך להזכיר לך מה ייקרה אם...       ואם אין אחריות.

 

ובקשר אליי, אני לא ילד. היו לי כבר כמה עשרות מכוניות משומשות. בצעירותי עבדתי ב-2 מוסכים, עוד בתקופה שהיו קרבורטורים במכוניות. תקלות שהיו פעם ויכולת לפתור מהר, היום זה מסובך פי כמה וכמה.

אני לא מאחל, לא לך ולא לאף אחד אחר, ליפול על רכב יד 1 שמור כמו חדש, ללא שריטה, אבל "רכב לימון". 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, TsachiE כתב:

החיים הם דינמים, ואך אחד לא מבטיח שתוכל לייצר אותה הכנסה שאתה מייצר היום עוד שנה ואפילו עוד חודש. פיטורין, מחלות, תאונות, גירושין, ילדים, הוצאות בלתי צפויות, מגפות, מלחמות.  לא חסרים בלת"מים. אנחנו חיים באחת כזו עכשיו.

 

ומי מבטיח שמחר לא יבוא האירגון לשיחרור ישראל מאזרחיה, יתלה אותך על עמוד תאורה כי אתה לא מתאים לפרופיל הגזע, ויחרים את הפיקנטו שלך להיות ניידת במשטרת הצניעות?

לפני 13 דקות, yossiaviel כתב:

ובקשר אליי, אני לא ילד. היו לי כבר כמה עשרות מכוניות משומשות. בצעירותי עבדתי ב-2 מוסכים, עוד בתקופה שהיו קרבורטורים במכוניות. תקלות שהיו פעם ויכולת לפתור מהר, היום זה מסובך פי כמה וכמה.

 

לדעתי הsweet spot מהבחינה הזאת זה רכבים מ2000-2010, כשמצד אחד מערכות מכניות הוחלפו המערכות אלקטרוניות הרבה יותר אמינות - הזרקה רב נקודתית, סלילי הצתה לכל בוכנה, פיקוד ממוחשב על תיבת הילוכים פלנטרית, ארכיטקטורת CANBUS, תזמון שסטומים משתנה,

אבל עדיין לא נכנסו תקנות זיהום אוויר ובטיחות קיצוניות שאילצו את היצרנים להכניס מערכות יקרות ברכבים זולים (שהפסיקו להיות זולים).

 

נכון שאתה לא יכול בקלות לפתור את התקלות במערכות כאלה לרוב, אבל הן נהיו בתקופה הזאת מספיק אמינות כדי שלא תצטרך בכלל לדעת על קיומן.

 

ודגמים כאלה עדיין קיימים, במיוחד אצל יצרנים אסייתיים, כאשר פה בפורום אוהבים לעקם את האף ולהגיד שזה "מיושן ומשעמם", אבל אלנטרה, קורולה בנזין או הפיקנטו של צחי זאת דוגמה מצויינת לרכבים כאלה, שאפשר עדיין לקנות כחדשים

ד"א, הנה עוד סיבה למה אנשים מעדיפים רכב חדש:

 

 

עריכה אחרונה על ידי vadim6385

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חברה, אני גם לא ילד ועברתי מספיק רכבים משומשים בחיים. וחבל אתם לא מסוגלים להבין שאין שאלה האם רכב חדש יותר טוב או לא כי ברור שזה יותר טוב.

השאלה היחידה האם זה כלכלית יותר משתלם מרכב יד 2 וגם פה התשובה ברורה והיא לא ובהפרש לא קטן.

ושלא תהיה פה אי הבנה אני לא נגד רכב חדש ולמעשה אני מחזיק שני רכבים כאשר הרכב השני אצל אישתי והוא רכב ליסינג מהעבודה שמתחלף כל שלוש שנים שעולה לי יותר מלרכוש רכב חדש.

רכב חדש או רכב ליסינג זה מותרות שעולה לך כסף, הרבה כסף, אני לא יכול להצדיק את הרכב ליסינג בכך שהוא יותר טוב לי כלכלית אני כן מצדיק אותו בכך שהוא נותן לי שלום בית (ומי שנשוי מבין).

 

ושוב לטענות על רכבים משומשים גמורים\שחוטים\מפורקים\וכל שאר הדוגמאות..., אם זה עוזר לכם להצדיק את ההחלטה שלכם אז סבבה אבל זה דיי שטויות כי רוב הרכבים בני 2-5 לא קרובים למצב שאתם מתארים בחירוף נפש על גבי ה 10 עמודים של השירשור והאמת היא שרוב האנשים מטפלים בצורה סבירה+ ברכבים שלהם.

 

לכן אני יסכם את הראיה שלי בפעם האחרונה בנושא, רכב חדש עדיף על רכב משומש אבל עולה יותר (הרבה יותר).

כמו שאמרתי, אם אתה יכול להרשות לעצמך כלכלית את הרכב שאתה רוצה בלי לפגוע בעתיד שלך אז החיים שלך תותים ולך על זה. 

אך אם התשובה שלך לשאלה הקודמת היא לא אז כנראה שעדיף לך לקחת סיכון מחושב ולחפש רכב משומש מלקבור את עצמך כלכלית, ובהסתברות דיי גבוה (ובמידה שאתה עובד לפי המומלץ בפורום אז אפילו תיגדל יותר) אתה לא תיפול.

 

  • רעיון טוב! 1

טסלה 3 2022

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני ממש לא מבין גדול במכוניות, לא יודע להתעסק בטיפולים\תיקונים ולא יודע לזהות דברים קריטיים בבדיקה של רכב משומש - תמיד הסתמכתי על מכוני הבדיקה. לפני כ-3.5 שנים רכשתי סוזוקי SX4 בת 6 עם 75 אלף ק"מ, שהייתה יד ראשונה ומטופלת במוסך מורשה סוזוקי כל חייה (עם הסטוריית טיפולים מסודרת). הבדיקה הייתה בסדר גמור והרכב היה מאוד שמור. 

במשך הזמן שהרכב היה אצלי (קצת פחות מ-3.5 שנים) המשכתי לטפל באותו מוסך מורשה לפי מה שכתוב בספר, אבל התגלו באוטו כל מיני בעיות מעצבנות - צינורות יבשים, רעידות וקרקושים ועוד. במהלך התקופה החלפתי מצבר, 4 צמיגים, רפידות וצלחות ברקסים (קדימה ואחורה), אלטרנטור (משופץ) ומדחס של מזגן. דווקא בשנה האחרונה כל הבלאי הגיע במכה, אז נוצר הרושם שהאוטו כל הזמן במוסך.

הרכב נמכר לאחר שהתגלה תקתוק בתוך המנוע שהמוסך לא הצליח לתת לו מענה (אמרו משהו על החלפת מנוע). בתור אחד שלא מכיר יותר מדי מוסכים שאפשר לסמוך עליהם, חששתי מעלות התיקון האפשרית (וההתעסקות סביב זה) ולכן מיהרתי למכור את הרכב.

 

למה אני מספר את כל זה? כמה תובנות שיצאו לי מזה - 

1. גם הרכבים שנחשבים לאמינים, לפעמים מתגלים כלא ממש כאלה. גם לאחר שטופלו לפי הספר במוסך מורשה.

2. ירידת הערך הייתה גבוהה גם כשהאוטו לא היה חדש - כ-8 אלף שקל לשנה. זה לעומת כ- 10 אלף שקל לשנה מהרגע שהרכב נרכש כחדש ועד שהוא הגיע אליי. אני גם לא מבין כ"כ את האמירות האלה שהרכב מעבד חצי מהמחיר שלו ב-3 השנים הראשונות - רכבים שנחשבים לאמינים (מאזדה, טויוטה) נמכרים במחירים גבוהים מאוד אחרי 3-4 שנים. גם ה-SX4 שקניתי הגיעה לחצי מחיר (פחות או יותר) רק לאחר כ-5-6 שנים. 

3. צריך כנראה הרבה מזל (במיוחד למי שלא מבין בזה) כדי למצוא רכב שבאמת טוב. וכמובן לטפל בו כמו שצריך. אם אין מזל (וגם שכל, כמוני), מתחילים להתרוצץ בין מוסכים ותיקונים ולא יוצאים מזה.

 

היום אני עם רכב חדש ומקווה להחזיק אותו לפחות 7-8 שנים ויותר, אם יתאפשר...

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 דקות, Olegis כתב:

ירידת הערך הייתה גבוהה גם כשהאוטו לא היה חדש - כ-8 אלף שקל לשנה. זה לעומת כ- 10 אלף שקל לשנה מהרגע שהרכב נרכש כחדש ועד שהוא הגיע אליי. אני גם לא מבין כ"כ את האמירות האלה שהרכב מעבד חצי מהמחיר שלו ב-3 השנים הראשונות - רכבים שנחשבים לאמינים (מאזדה, טויוטה) נמכרים במחירים גבוהים מאוד אחרי 3-4 שנים. גם ה-SX4 שקניתי הגיעה לחצי מחיר (פחות או יותר) רק לאחר כ-5-6 שנים. 

 

 

זה 

בדיוק זה

 

מה שמפספסים להוטי היד 2

 

אני אישית גם רוכש יד 2

 

אבל אני גם מודע לכך שהפער לא כזה גבוה כמו שנוהגים להציג

 

 

ציטוט

יבגניפ כתב:

 

אוף. למה אני מגיב פה? 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@Olegis לפעמים יש מזל רע, לפעמים מכוני הבדיקה משתפים פעולה עם המוכר וממעטים בחשיבות ממצאים (או משתפים פעולה עם הקונה על מנת להפחית ת מחיר המכירה). בהחלט יתכן שמי שמכר לך את הרכב הוא סוחר או מישהו שיודע לנהוג כסוחר. או שהקילומטראז' מזוייף.

 

לגבי התקלות שציינת - תתעלם ממצבר, צמיגים, רפידות וצלחות בילום וחלקים כאלה - החלפתם התקופתית היא בגדר בלאי בדיוק כשם שצריך למלא דלק שנצרך ולהחליף שמן כל תקופה. 

 

ההתייחסות שלך לירידת הערך באופן אבסולוטי שגויה - אתה צריך לחשב כאחוז מערכה באותה שנה. כמובן שמחיר עסקה ספציפית תלוי לא רק ברכב אל גם במוכר ובקונה. ירידה של 15% לשנה יהיה כלל אצבע לא רע, כך שאם קנית מכונית ששוויה 80,000 ש"ח סביר שכעבור שנה תהיה שווה 65,000 ש"ח, ירידת ערך של 12,000 ש"ח שתהיה סבירה. בסופו של דבר רכב הוא כמו מכונה שנשחקת ומאבדת את ערכה, מבחינה זו אינה שונה ממכונת כביסה או מקרר. פשוט, מכונית חדשה תעלה כמו 20 מקררים, וירידת הערך תהיה גדולה בהתאם. 

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1234 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...