Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

חלופה: במקום שדה תעופה בנבטים או במגידו, חיבור מהיר לשדה באילת


bobi
שימו לב! השרשור הזה בן 1249 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

כי המטוסים שהופעלו מחיפה היו מטוסים עם תפוסה שהיא חצי מזו של האמבראר 190 או האירבאס A220 וגם טווח הרבה יותר קצר. התאמת המסלול למטוסים ממשפחת 737, A320 ודומיהם תאפשר טיסות עם קרוב ל-200 נוסעים לכל קצווי אירופה (תלוי בפרטי ההרחבה).

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 61
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני 48 דקות, David32 כתב:

 

אממה, המחיר לכרטיס היה פי 2.5-3 מאשר מטיסה זהה מנתבג, ואומנם הזמן שלי שווה כסף, אבל לא כזה הרבה.

מה זה יעזור אם ירחיבו את המסלול בחיפה/ יבנו נמל ברמת דוד? 

יהיה מספיק ביקוש כדי להשוות מחירים עם נתבג?

 

היה מס' טיסות מוגבל ע"י מס' חברות מוגבלות עם מטוסים לא נפוצים בגרוש בעלי מספר קטן של נוסעים.

במידה ויוארך המסלול לרמה שתאפשר למטוסים נפוצים לבצע טיסות סדירות יחסית, המחיר יהיה נמוך בהתאמה.

 

 

לפני כשעה, sperial כתב:

דומני שהמסילה מב"ש לדימונה עוברת לא כל כך רחוק מנבטים. 

 

ד"א - מכמה ביקורים באילת לא זכור לי שהשדה - שהיה ממש במרכז העיר, היווה מפגע רעש כל כך קשה. אולי מישהו יכול להעיד על שדה דב, שבו ארקיע הפעילה E190, והוא קרוב לאזורי מגורים יותר מהשדה בחיפה.

 

בכל מקרה, אני לא רואה את השדה בחיפה מתרחב.

 

בנוגע למסילה- אני לא יודע מה דרוש כדי לפצל עוד קו.

בנוגע לשדה באילת-

https://www.airliners.net/photo/-/-/601969

 

הנחיתות היו מכיוון הים לרוב, ולא עברו מעל שטחי מגורים. עד שהמטוס הגיע לנקודה במסלול שמקבילה לשטחי מגורים הוא היה כבר על המסלול, קירות המבנים של המבנים התפעוליים שחוצצים עשו עבודה טובה בלספוג ולהחזיר/לפזר את הרעש.

 

לא להגיד שלא היה רעש בכלל- אבל נסבל בהחלט. בזמנו שהיתי בשרתון מוריה בכיוון הפונה לשדה התעופה, קומה 5, חווית ספוטינג ללא תחרות, המטוסים עוברים מטר וחצי מהפרצוף. נהניתי מכל רגע והרעש ממש לא הרס את החופשה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בעוונותי קראתי פעם מסמך רשמי של רשות שדות התעופה ומנהל התעופה האזרחית בעניין. כולל סקירה של משהו כמו 10 אתרים שונים לנמל התעופה הבינלאומי המשני של ישראל.

הפקטור המרכזי הוא ה"מסדרון האווירי" מהשדה להצטרף לתנועה לכיוון אירופה. מנבטים אי אפשר לצאת ישירות לכיוון הים בגלל הקרבה לעזה, ולכן יצטרכו להמריא למזרח, לעבור מעל צפון ים המלח ואז מערבה מעל יהודה ושומרון ולצאת לים כמו המטוסים שממריאים מנתב'ג - ואז לא נפתרת הבעיה של עומס התנועה בנתיב אלא אפילו ההפך.

מרמת דוד יש יציאה מערבה די ישירות ואז נפתח עוד נתיב שממנו מצטרפים למרחב קפריסין בלי להפריע להמראות ונחיתות בנתב'ג. בסופו של דבר זה מה שהכריע את הכף לטובת העמק.

עז יפנית בסלעים

yahav.biz | mineralz.co.il

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני הייתי בשעתו בכמה מלונות, היה נחמד לתצפת 737 של אלעל ו-757 של ארקיע בלי לסבול מהרעש. המקרה היחיד שבו שמעתי את הרעש היה במרכז הקניות מול הקצה הצפוני של המסלול בהמראה של 737.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השדה באילת יצר מגבלות בנייה על העיר אילת וגם האריך את הדרך ממרכז העיר לאיזור המלונות - היום כבר בונים כביש משדרות התמרים ועוד אחד מאיזור מלון נובה לתוך איזור המלונות על השטח שבו היה השדה שיקצרו את המעבר מהעיר לאזור המלונות.

טעות שלא עושים עד היום זה אופציה של רכבת קלה מהשדה החדש לעיר עצמה.

 

שדה בנבטים יחמיר את המצב של שדה תעופה רמון, ושדה תעופה ברמת דוד ייתן אופציה לתיירים להגיע לאיזור נצרת והכנרת יותר מהר ויקצר את הדרך של תושבי הצפון לטוס לחו"ל.

לרמון פשוט עדיף לשפר את הנגישות מאיזור הנגב.

 

בנוגע לחיפה, רק ה-ATR של ישראייר ומטוסים באותו סדר גודל יכולים לנחות שם היום, האמבראר של ארקיע לא יכולים לנחות שם וזה הסיבה שמאז שארקיע הוציאו את ה-ATR שלהם משימוש אז הם לא טסים לחיפה.

בעבר היתה שמועה שישראייר רוצים להחליף את ה-ATR בשלושה מטוסי איירבוס A220 אני לא יודע כמה זה רלוונטי אחרי הקורונה, אבל כם הם לא יוכלו לנחות במצב הנוכחי של חיפה.

עריכה אחרונה על ידי itsik170
קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכל יחסי. אבל אפילו איזור המלונות, שאינו רחוק מהשדה, לא היה רועש מדי, גם בחלונות פתוחים. בכל זאת לא בדיוק מתחת לנתיבי הטיסה.

 

מצד שני, אצלנו בשכונה יש הרבה תלונות על הזמזום של איזה רחפן או מל"ט שטס כאן בלילות (אין לי מושג במה מדובר. בתוך הבית איני שומע אותו).

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם חיפה לא יפותח כך שיאפשר נחיתה של כמות משמעותית של מטוסי 737/320, שהם הלחם והחמאה של חברות הלאו קוסט, חבל על המאמץ.

רק תדירות גבוהה ותחרות תביא למחירי טיסה נמוכים, ותאפשר להסיט כמות משמעותית של נוסעים מנתבג העמוס.

אחרת נישאר עם טיסות פינצטה יקרות למפונקים, כשהמסה העיקרית תמשיך לטוס דרך נתבג.

ולא פתרנו שום בעיה.

 

הפתרון הסביר היחיד לטעמי הוא חלוקה של רמת דוד למתחם צבאי ומתחם אזרחי.

זה ניצול מיטבי של תשתיות קיימות.

שווה להשקיע את המשאבים הגדולים הנדרשים לשדרוג שדה חיפה בשדרוג תשתיות התחבורה הקרקעית באיזור העמק.

166, קאפה, GTV, קופה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

א'- המושבניקים בעמק ישרפו את כל המדינה לפני שיתנו לזה לקרות. כלומר, מילולית, עם לפידים וקרוסין.

ב'- כפי שכתבתי קודם, הקמת שדה התעופה עצמו זה עניין פחות בעייתי. צריך לשדרג את התשתיות של כל העמק פחות או יותר כדי לתמוך בדבר כזה, או להוציא איכשהו מרמת דוד כביש שיתחבר ישירות לכביש יקנעם-טבריה+כביש 6 החדש במקטע החדש.

 

מה שאומר לשטח חלקים מרמת ישי/כפר יהושוע+להשחית לגמרי את הירידה האייקונית לעמק מכיוון טבעון, אני לא רואה את זה קורה בשום מצב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בעבר פעל מחיפה קו לירדן של חברת רויאל ג'ורדניאן.

כיום המטוס הכי קטן בצי של רויאל זה אמבראר E175 שאינו יכול לטוס לחיפה (מאותה סיבה שארקיע לא טסים).

הרחבה של השדה בחיפה למטוסים צרי גוף כמו 737 יכולים חוץ מאירופה גם להציע טיסות לירדן ולאמירויות - בחיפה צפוי ביקוש גבוה לקווים האלה בשל העובדה שצפוי ביקוש גבוה בקרב ערבים ישראלים שחיים בצפון.

קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא זוכר טיסות מחיפה לעמאן, רק קו מוניות מתחנת הרכבת המרכזית (כיום מרכז השמונה).

 

כחיפאי הפרש המרחק לנתב"ג ולרמת דוד לא ישפיע על בחירת הטיסות שלי, מבחינתי זה פלוס מינוס 30 דקות בכל כיוון (בהנחה שהשדה יחובר למסילה). ודרך אגב - מבחינת כבישים החיבור של כביש 6 לא כל כך רחוק מבחינת רמת דוד. מצד שני נבטים זה כבר סיפור אחר, נסיעה של למעלה משעתיים. מעניין האם תושבי המרכז יהיו מוכנים להוסיף שעה לכל כיוון בהשוואה לנתב"ג (הן לנבטים והן לרמת דוד, שקצת יותר קרובה). האם מישהו ערך סקר? כמובן שאם הרכבת תהיה מהירה הסיפור יהיה שונה.

 

עם זאת  - עד כמה שהבנתי שרת תחבורתנו החליטה על נבטים. במצב הנוכחי אני מניח שההחלטה הזו גמישה מאד שכן לא יהיה תקציב עוד הרבה זמן, אבל, מי יודע, הפוליטיקה יכולה בקלות לדחוף כמה מיליארדים לכאן או לשם.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@rotemb מה זה רקל"ב?

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 29 דקות, rotemb כתב:

בס"ד 

זה הפך להיות שרשור רקל"ב ולא הודיעו לי? 

זה שרשור על תחבורה אז הוא יהיה רל"מ.

לפני 13 דקות, sperial כתב:

@rotemb מה זה רקל"ב?

רק לא ביבי.

  • אהבתי 1
  • מעניין 1

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרחבה של חיפה תביא במקרה הטוב לשדה מוגבל מאוד מבחינת נפח התעבורה וסוג המטוסים, שתקוע באמצע מרחב עירוני צפוף עם אפס פוטנציאל הרחבה.

שילוב מתחם אזרחי ברמת דוד יהיה הרבה יותר זול, ישרת טוב יותר את תושבי צפון הארץ (ולא רק את החיפאים), יאפשר קליטת מטוסים רחבי גוף ויהיה בעל פוטנציאל הרחבה עתידי.

יצריך שדרוג תשתיות התחבורה בעמק? לא יודע, גם אם כן זו השקעה לטובת הצפון כולו, לא רק לטובת שדה התעופה.

166, קאפה, GTV, קופה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים


×
×
  • תוכן חדש...