Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

למה אני חושש לקנות אוטו משומש?


Buki
שימו לב! השרשור הזה בן 1241 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אני מטפל במכוניות שלי במוסך מרשת היבואן, ובמרווחים המומלצים. אני סומך על המוסך כי ישתמש בחלקים וחומרים העומדים בתקן היצרן. כבר קרה לי שהציע לי חלקים חלופיים, וכאשר התקלקל ממיר קטליטי בפירוש שלח אותי למוסך אגזוזים להתקנת חלק חלופי, חסך לי 3000 ש"ח.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 308
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אני מבין אנשים שזורקים את הרכב במוסך ולא מתעניינים בשום דבר פרט לחשבונית.
אני עכשיו מתנייד על אשפה העונה לשם סוזוקי אלטו. 
היא כבר די ישנה ובטח לא שווה הון. בטיפול הבא שיגיע אני אזרוק את הרכב במוסך הקרוב ולא ממש אתעניין איזה פילטרים או שמן הוא שם.
כן אתעקש על פילטר שמן מקורי זה בסיסי, אבל מעבר לזה? לא.

לעשות טיפול לבד ברכב הזה? אין לי שום רצון לבזבז את זמני עליו ולהתלכלך באמת.
אני כן בודק שמן פעם בחודש כי זה די טבוע בי.
אני כן זורק אותו לשטיפה במכונה כשהוא כבר מגיע למצב קקה (תרתי משמע). מכונה עושה סווירלס? לא אכפת לי.
בגדול אבל הרכב הזה מעניין אותי כקליפת השום. תפקידו הוא נטו לשנע אותי מהבית לעבודה בכל יום ולתת לנסיכה לנוח.

כן את הנסיכה אני שוטף ידנית בתדירות גבוהה.
לנסיכה אני קונה שמן Total יקר צרפתי ופלצן.
לנסיכה אני מחליף כל חלק שרק נראה ישן, ומשדל להחליף למקורי או תחליפי איכותי.
לנסיכה אני משתדל לעשות טיפולים לבד.

יש דרג ויש זרג.

בקיצור אני מבין את שני הצדדים, אבל למען השם תבדקו שמן פעם בחודש זה א' ב'. בלי מים המנוע עוד איכשהו יגיד לכם חם לי מוות או ירתח. בלי שמן הוא פשוט התפגר.

אם אתם סומכים על זה ש"מנוע לא אמור לאכול שמן" אז אמור זה שם של דג קודם כל. דבר שני אני לא מכיר אף יצרן רכב שיחתום על זה שכל מנוע שיורד מפס הייצור לא יאכל שמן, ואני לא מדבר על מנועים שידועים בצריכת השמן שלהם, אלה על מנוע של טויטה שלא מתקלקל לא אוכל שמן לעולם ומגיע למיליון ק"מ. גם לו כדאי לבדוק שמן מדי פעם.

בקיצור תבדקו שמן או שתעברו לרכב חשמלי.

עריכה אחרונה על ידי farkash7
  • אהבתי 1

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 41 דקות, Potato כתב:

למה השימוש הוא במילה פדנט ולא במילה "פראייר" או "חסר אחריות כלכלית"?

פדנט נקשרת פה בצורה חיובית,לשלם פי 5 זה חיובי בהכרח?

כשאתה מבין ובוחר במודע לשלם על חלק שיחס העלות תועלת שלו גרוע משמעותית אתה פראייר אבל כשאתה חסר ידע והבנה ובוחר בחלק היקר כי זה מה שהיצרן קבע אז אתה פדנט.

 

  • אהבתי 3
  • מצחיק 1

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה חייב להאמר.

 

על אף האמור, וגם אם זה גורם לחלק מהצופים מהצד לצקצק ולהתפתל בחוסר נוחות

גם ל"תחזוקת שבר" יש יתרונות וחסרונות לצד סיכון פוטנציאלי ברור.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 דקות, Night Driver כתב:

כשאתה מבין ובוחר במודע לשלם על חלק שיחס העלות תועלת שלו גרוע משמעותית אתה פראייר אבל כשאתה חסר ידע והבנה ובוחר בחלק היקר כי זה מה שהיצרן קבע אז אתה פדנט.

 

אפשר באותו הקשר לאמר שאתה "לא פרייר" באותה נקודת זמן אבל אתה כן פרייר לטווח רחוק כשאתה בוחר בחלק זול ואחרי זה כל X זמן חוזר על ההחלפה שלו ושמלם על העבודה. אם אתה מחזיק באוטו מספיק זמן אתה תשלם במצטבר יותר מאשר היית משלם אם מראש היית קונה את החלק היקר.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא תמיד יודעים כמה זמן יישאר הרכב.

צרכים משתנים,מצב כלכלי משתנה ואיתם גם הרכב שברשות האדם.

 

מה שכן,ברגע שיודעים שהרכב מיועד להיות מוחלף בשנה הקרובה עוברים למשוך תקלות ואחזקת שבר,אין סיבה לשלם על חלק שיחזיק שנתיים.

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 34 דקות, Buki כתב:

 

אפשר באותו הקשר לאמר שאתה "לא פרייר" באותה נקודת זמן אבל אתה כן פרייר לטווח רחוק כשאתה בוחר בחלק זול ואחרי זה כל X זמן חוזר על ההחלפה שלו ושמלם על העבודה. אם אתה מחזיק באוטו מספיק זמן אתה תשלם במצטבר יותר מאשר היית משלם אם מראש היית קונה את החלק היקר.

אבל רובינו המכריע לא נחליף את אותו חלק פעמיים, גם אם לא נשתמש בחלק הכי איכותי, פשוט רובינו מחזיקים רכב 3-4 שנים.

 

מילא אם היתה איזו נכונות של הרוכש הממוצע לשלם יותר על רכב שמתוחזק בפדנטיות, אפשר היה להניח שתקבל חלק מההשקעה במכירה, אבל זה רחוק מלהיות המצב. איזה הגיון יש בלשלם פי שתיים על חלק שיחזיק שמונה שנים לעומת בחלק שיחזיק שלוש שנים, אם גם ככה עוד שנה-שנתיים אני מוכר את הרכב?

  • אהבתי 1

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 דקות, pooh-bear כתב:

אבל רובינו המכריע לא נחליף את אותו חלק פעמיים, גם אם לא נשתמש בחלק הכי איכותי, פשוט רובינו מחזיקים רכב 3-4 שנים.

למה לא? בכייף נחליף פעמיים לדוגמא ציריות סיניות ב 250 שקל שמחזיקות 30 - 40 אלף ק"מ, זה מה שעושים בדרך כלל תוך שנתיים. 

 

לא שמעת על צלחות בלם שרועדות אחרי 5000 ק"מ? לא חסר דוגמאות.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה כבר תלוי במתי החלפת פעם ראשונה וכמה אתה נוסע .

 

אישית לא הייתי מחליף לחלק שאני יודע שצפוי להתקלקל שוב בטווח האחזקה הצפוי שלי ברכב, אבל זה גם כמובן תלוי מחיר. אם הייתי יודע שאני הולך למכור את הרכב בקרוב, אני באמת לא רואה סיבה להשקיע בחלק איכותי (בטח אם לא נגרם שום נזק משימוש בחלק לא איכותי פרט לצורך בהחלפה מוקדמת שלו), מתוך ידיעה שהקונה של הרכב לא ישלם לי שקל מההפרש בין החלקים. מצד שני, מתוך איזו הגינות מטופשת, לא הייתי משתמש בחלק שאני יודע שעלול לרום לנזק לרכב (נגיד שמן שלא בתקן, מי ברז או כל דבר בסגנון), גם אם אני הולך למכור אותו מחר בבוקר.

 

בסוף זה נובע מחוסר היכולת לקבל אקסטרה על רכב מתוחזק בפדנטיות. טוב או לא טוב זו שאלה אחרת, אבל במצב נתון שבו קונים של רכב משומש לא מוכנים לשלם תוספת על תחזוקה פדנטית, אתה צריך להיות לא לגמרי רציונאלי כדי לתחזק רכב בצורה פדנטית.

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התרגום של המילה פדנט היא דקדקן.

לשלם על חלק שאמור להחזיק אצלי שנתיים סכום של חלק שיחזיק 5 שנים היא פעולה סתמית חסרת הצדקה כלכלית.

 

המילה פדנט הוצאה מהקשרה.

מעדיף לקרוא לזה אחזקת יתר/אחזקת שבר.

בשביל מה לתת לזה קונוטציות חיוביות או שליליות?

  • אהבתי 1

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 דקות, pooh-bear כתב:

אבל במצב נתון שבו קונים של רכב משומש לא מוכנים לשלם תוספת על תחזוקה פדנטית, אתה צריך להיות לא לגמרי רציונאלי כדי לתחזק רכב בצורה פדנטית.

 

 

זה אגב בעיה אחרת ששווה שירשור נפרד.

 

 

נניח יש רכב שמחיר מחירון שלו 20.000 ש"ח. 

 

רכב כזה מוזנח "סטנדרטי" ימכר  ב 15.000 נגיד ורכב סופר שמור וסופר מתוחזק ימכר אולי אולי ב 22.000 ש"ח.

 

וזה כאשר להביא את הרכב המוזנח למצב של הרכב הסופר שמור יעלה נגיד 20.000 ש"ח. 

 

אז מהבחינה הזו אני מסכים, השוק לא יודע לתמחר מכוניות מתוחזקות יפה ומי שמתחזק יפה "נדפק". 

 

 

 

 

  • אהבתי 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 דקות, Potato כתב:

של חלק שיחזיק 5 שנים היא פעולה סתמית חסרת הצדקה כלכלית.

 

 

אם זה רק היה מסתכם ב"כמה שנים החלק מחזיק", אז בסדר. 

 

אבל אותו חלק שמחזיק שנתיים גם עובד פחות טוב. מרסן רעידות פחות טוב. משכך זעזועים פחות טוב. מבודד רעשים פחות טוב. איך אפשר לתמחר את זה?

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, vladclar כתב:

הרבה פעמים ברכב חדש שמקבלים מהסוכנות מפלס השמן לא על מקסימום. יש רכבים עם צריכת שמן קטנה מהיום הראשון ( נפוץ ברכבי טורבו בנזין או דיזל ).
לכן לא לפתוח מכסה מנוע מרגע קבלת הרכב ועד לטיפול הראשון לאחר שנה זאת תעודת עניות לבעל הרכב, לא ליצרן.

 

אם רכב חדש צורך שמן, זה ועוד איך תעודת עניות ליצרן.

 

ואם הוא ככה בגלל המבנה שלו, אז לא קונים רכב כזה. ואם ככה זה בגלל שיש לו טורבו, אז לא קונים רכב עם טורבו, אלא אם זה רכב ספורט או משהו.

 

כמו שאני רואה את זה, רכב חדש אמור לתת לי שקט ל200 אלף ק"מ לפחות בתחזוקה מינימלית, בלי לבדוק שמן כל יומיים (הידעת שיש היום רכבים בלי מדיד שמן?), ובלי ללקק לו את האגזוז כדי שיועיל בטובו להניע. וכן, אם אני ממהר, אני אתן גז ברמזור, והרכב צריך לעמוד בזה בלי להתפרק.

 

רכב צריך להיות קודם כל אמין, אחר כך כל השאר.

 

עצוב שבשנת 2020 מתכננים רכבים כאילו זה מוריס מרינה מודל 1975.

אבל היי, העיקר שיש מולטימדיה, פנסי לד וג׳נטים 19 אינטש.

  • אהבתי 1

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 דקות, Buki כתב:

 

 

אם זה רק היה מסתכם ב"כמה שנים החלק מחזיק", אז בסדר. 

 

אבל אותו חלק שמחזיק שנתיים גם עובד פחות טוב. מרסן רעידות פחות טוב. משכך זעזועים פחות טוב. מבודד רעשים פחות טוב. איך אפשר לתמחר את זה?

ואם כל זה לא מעניין אותך ואתה אפילו לא שם לב לזה? ומה שמעניין אותך זה תקין/לא תקין והמחיר.

 

@vadim6385 תברר בזמנך הפנוי כמה עולה פנס לד חדש ברכב מודרני.

תופתע לרעה.

עריכה אחרונה על ידי Potato

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1241 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...