Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מאמר: סימקה 1100 - החלוצה האמיתית של ההאצ'באק המשפחתי


yohai71
שימו לב! השרשור הזה בן 1272 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • אחראי פורום

עוד מאמר מצויין, תודה.

כילד היה לי ראנצ'ו על שלט, צבע ירוק. אין לי מושג למה בחרו דווקא את זה לקנות לי, אבל היה.

  • אהבתי 1

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מאמר מעניין, תודה רבה.

גם בלבי יש מקום חם בלב עבור סימקה 1100. להורי הייתה סימקה טלבו 75, שנקנתה ב86 ונמכרה ב91.

הסימקה הייתה רשמית בצבע כתום, אך בפועל הייתה בכמה גוונים של כתום- קצת חלודה, קצת צבע ייסוד וקצת מהצבע המקורי, עקב שהייתה ליד הים בשנותיה הראשונות. הרכב היה די מכוסח חיצונית ולמרות הכל אהבתי אותו, כמו שרק ילד בגיל חד ספרתי יכול לאהוב אוטו. 

משהו בצורתו הייחודית, כבר לא סדאן ועוד לא בדיוק האצ'בק (היום אוהבים לקרוא לזה ליפטבאק אבל זה גם לא בדיוק זה), וכמו שיוחאי ציין- הג'נטים עם הצלחת והמשושה במרכז, מאוד קסם לי.

לעולם לא אשכח את הריח הייחודי שהיה בה ואת הדמעות שירדו לי כשנמכרה 😥

 

דרך אגב, בצוחפתית, i אחרי o לעולם תבוטא wa, זאת אומרת ששם המקום הוא פוואסי. 

היו אלה 10 שניות על צוחפתית.

עריכה אחרונה על ידי שביט
  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

סוזוקי ג'ימני His side- JLX-L 2006 [   ] [][][][][] [   ]

טויוטה קורולה Her side- GLI 2013

שימרו על מרחק בכביש ועל קירבה בלב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעניין, אני תמיד חשבתי שאוטוביאנקי פרימולה הייתה ההאצ׳בק המשפחתית הראשונה בתצורה המודרנית של זה - הנעה קדמית, מנוע ממוקם לרוחב עם תיבת הילוכים נפרדת (לא יושבת בתוך הקרטר כמו במיני) ודלת אחורית גדולה.

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Autobianchi_Primula

  • מעניין 1

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

^

בהחלט הייתה הראשונה, גם כתבתי במאמר. 

 

אבל הסימקה לקחה את זה הרבה קדימה, מעצם הפופולריות שלה, שנבעה מהיצע אדיר של תת-דגמים וסוגי מרכב שונים. מה שנקרא, הנוסחה נהייתה שלמה מה-1100.

 

אגב, נדמה לי שהדלת האחורית לא הייתה זמינה באוטוביאנקי מההתחלה, אלא לקח להם כמה שנים לפני שיישמו אותה. עדיין זה היה לפני הסימקה. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעניין... תודה

 

סימקה ופרינס מהאלבום האישי שלי, אי שם בסוף שנות השמונים כרכב סטודנטים תפרנים.

311010 (31).jpg

  • אהבתי 3
קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ליתר דיוק, פרינץ 1000, כנראה 1969 או 1970. 

 

סיפור הדלת האחורית כנראה הפך נפוץ בשנות ה-70. זכורה לי הפיאט 127, שהגיעה בתחילה עם תא מטען שנפתח מתחת לחלון, ק כעבור מספר שנים נוספה הדלת השלישית. והדגם הזה די מייצג את התקופה.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על עוד מאמר מושקע ומעניין.
אני זוכר לא מעט סימקה 1100 מילדותי בשנות ה-70. היא הייתה די פופולארית גם בארץ.  את הראנצ'ו שכחתי... אני לא בטוח אם ראיתי כזאת במציאות או רק בתמונות אבל אני זוכר שהיא נראתה לי מוצלחת.

מוטי, מוטי, מוטי - אני לא סתם בחור אידיוטי 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רנו 4, הוצגה קודם, בשנת  1961. רנו 4 היתה האצ'בק עם הנעה קדמית ( מנוע ארכי).

 

אז הסימקה היתה אכן רכב משפחתי, אבל במושגים עכשויים היא רכב סופר מיני.

 

המנוע של הסימקה הפיק רעש דפיקות של השסתומים שלא יכלו לכוון אותם. עוד דוגמא להזנחה של מנהלי סימקה, שאם היו מתקנים זאת ועוד ליקויים, הסימקה וגם מחליפתה היו ממשיכים להימכר טוב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המנוע של ה1100 היה גם בדגמים הראשונים של הפז'ו 309, שתוכננה תחילה להיקרא טלבו אריזונה ולהחליף את ההורייזון, אבל באמצע שנות ה80 הוחלט על ניקוי אורוות בPSA, שכלל בין היתר את חיסולו הסופי של המותג טלבו, וכך האריזונה התגלגלה להיות 309, ולכן גם קיבלה מספר דגם "מחוץ למניין", שכן באותה תקופה מספרי הדגמים של פז'ו היו x05.

סוזוקי ג'ימני His side- JLX-L 2006 [   ] [][][][][] [   ]

טויוטה קורולה Her side- GLI 2013

שימרו על מרחק בכביש ועל קירבה בלב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, yehuda-k כתב:

רנו 4, הוצגה קודם, בשנת  1961. רנו 4 היתה האצ'בק עם הנעה קדמית ( מנוע ארכי).

נכון- לא טענתי שה-1100 היא ההאצ'באק הראשון אי פעם- גם הבאתי דוגמאות למקדימות לו. אבל אנחנו מדברים על הנוסחה שיצרה קטגוריה שלמה, ברמה שאף יצרן (כמעט) לא העיז לסטות ממנה, מאז ועד היום. זו הנוסחה שנוטים לשייך לגולף, והסימקה הייתה שם קודם (כולל גרסה חמה, לפחות בסטנדרטים של אז).

 

לפני 5 שעות, yehuda-k כתב:

אז הסימקה היתה אכן רכב משפחתי, אבל במושגים עכשויים היא רכב סופר מיני.

נו כן, אבל זה ברור כי כל הקטגורייה גדלה, כולל הגולף עצמו.

 

לפני 5 שעות, yehuda-k כתב:

המנוע של הסימקה הפיק רעש דפיקות של השסתומים שלא יכלו לכוון אותם. עוד דוגמא להזנחה של מנהלי סימקה, שאם היו מתקנים זאת ועוד ליקויים, הסימקה וגם מחליפתה היו ממשיכים להימכר טוב.

את הכשל הטכני שאתה מתאר אני לא מכיר, אבל זה לא היה הדבר היחיד שעמד לפני (המשך) הצלחת ה-1100 וההורייזון. צריך לזכור מה עלה בגורל קרייזלר-אירופה, שזה העיקר. אחרי המעבר לפיג'ו וכשלון המותג טלבו, הרבה תקומה לא הייתה לסימקה וממילא היה צורך לפתח מנועים חדשים לשנות השמונים.

 

לפני 3 שעות, שביט כתב:

המנוע של ה1100 היה גם בדגמים הראשונים של הפז'ו 309, שתוכננה תחילה להיקרא טלבו אריזונה ולהחליף את ההורייזון, אבל באמצע שנות ה80 הוחלט על ניקוי אורוות בPSA, שכלל בין היתר את חיסולו הסופי של המותג טלבו, וכך האריזונה התגלגלה להיות 309, ולכן גם קיבלה מספר דגם "מחוץ למניין", שכן באותה תקופה מספרי הדגמים של פז'ו היו x05.

כן, הזכרתי את זה פה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סימקה המציאו הרבה דברים.

הם גם אחראים לדור מיניוואנים בצורה מאוד מסובכת.

אבל ה 1100 ממש מכוער.

איך כזה רכב מכוער התחיל כזאת מהפכה?

הראנצ'ו לא תפס אז, לקח זמן עד שהאופנה הזאת חזרה (אני זוכר שראיתי כאלה בלונדון בשנות ה 80, נראה מאוד יוצא דופן).

הריינג' רובר יצא ב 1969 בתור רכב שטח יוקרתי וגם זה לא טפס, אני מתאר לעצמי שהראנצ'ו היה חיקוי שלו.

 

בויקיפדיה יש רשימה של האצ'בקים מאז 1938

גם שם כתוב שרנו 4 \ סימקה 1100 התחילו את דור האצ'בק של ימיינו 

https://en.wikipedia.org/wiki/Hatchback

 

 

 

אייל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה זה "מכוער"? את העיצוב עליך לשפוט לפי הסטנדרטים של אותם ימים. קצת קשה לנו להכנס היום לראש של מעצבים מלפני 50 שנה ויותר. הטעם היה שונה, הטכנולוגיה היתה שונה, דרישות התקנים היו שונות.

 

סתם, דוגמא קלאסית: אנחנו רגילים לפנסי חזית שמשתלבים בקווי חזית הרכב ופגיעתם האוירודינמית קטנה. לא תמיד זה היה כך - משך עשורים פנסי החזית היו עגולים ורק עגולים. האם ידוע לך מתי הופעו לראשונה פנסי חזית שאינם עגולים באירופה, מתי בארה"ב ולמה? רמז קטן - גם כאן יש קשר ליצרן צרפתי עם הרבה המצאות מקוריות.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 שעות, LotusElise כתב:

סימקה המציאו הרבה דברים.

הם גם אחראים לדור מיניוואנים בצורה מאוד מסובכת.

לא הם אלא מאטרה, שזה לא אותו הדבר (זה כן אם אתה מתחשב בבעלות הכוללת). אבל זה כבר כניסה לקטנות.

 

לפני 7 שעות, LotusElise כתב:

אבל ה 1100 ממש מכוער.

איך כזה רכב מכוער התחיל כזאת מהפכה?

מה זה קשור? על טעם וריח וכו'. חוץ מזה, חפש מי היו המתחרים שלו באותו הזמן (לא כל כך היו כי כאמור, הוא פחות-או-יותר היה הראשון)- נגיד, האוסטין מקסי. ה-1100 הרבה יותר נאה ממנה.

 

לפני 7 שעות, LotusElise כתב:

הראנצ'ו לא תפס אז, לקח זמן עד שהאופנה הזאת חזרה (אני זוכר שראיתי כאלה בלונדון בשנות ה 80, נראה מאוד יוצא דופן).

הריינג' רובר יצא ב 1969 בתור רכב שטח יוקרתי וגם זה לא טפס, אני מתאר לעצמי שהראנצ'ו היה חיקוי שלו.

הראנצ'ו בהחלט היה יוצא דופן וכמו הריינג'-רובר בזמנו, פנה לנישה כמעט לא-קיימת- יחסית לזה הוא מכר יפה. וכן, הוא "גנב" לקוחות מריינג'-רובר; במהלך הכנת הסקירה, קראתי שרבים מרוכשיו הראנצ'ו פשוט רצו מראה של רכב שטח אבל לא באמת היו צריכים את היכולות המתאימות. 30 שנה אח"כ, זה בדיוק מה שקרה לשוק הרכב, עם כל הג'יפונים למיניהם.

 

לפני 7 שעות, LotusElise כתב:

בויקיפדיה יש רשימה של האצ'בקים מאז 1938

גם שם כתוב שרנו 4 \ סימקה 1100 התחילו את דור האצ'בק של ימיינו

שוב- ה-1100 הוא לא ההאצ'באק הראשון, אבל הוא ממציא הנוסחה כפי שקיימת עד היום (פירטתי בסקירה). הרנו 4 לא נחשב בהיותו ספרטני ופרימיטיבי; כן, הייתה לו דלת אחורית, אבל גם שאסי ובודי נפרדים. סה"כ צריך לזכור שהוא תוכנן כמתחרה לסיטרואן 2CV, שזה רכב בסיסי לאיכרים וכד' (ולקציני צה"ל...).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1272 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...