Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רכב (חדש) חסכוני, אמין ולא גדול מדי למשפחה של 4


dragonsoup
שימו לב! השרשור הזה בן 1248 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם,

אשמח לקבל המלצות לרכבים חדשים בתקציב עד אזור ה-120K (פלוס מינוס), כשהשיקולים המרכזיים עבורנו הם:

  • חסכוני (מינימום 12-13 ק"מ לליטר)
  • אמין
  • בטיחותי
  • לא גדול מדי (אוהבים רכבים קטנים, סופרמיני זה הטריטוריה הטבעית שלנו אבל אפשר לשקול קצת יותר גדול)
  • שדה ראייה טוב מקדימה ומאחורה

כיום אנחנו עם הונדה ג'אז ישנה ומאד מרוצים מהמימדים, לכן אנחנו שוקלים בין השאר את הג'אז החדשה (שעונה גם על שאר הדרישות) אבל חוששים מעניין אמינות הסוללה לאורך שנים- סביר שנרצה להחזיק ברכב החדש תקופה ארוכה (כמה ארוכה? קשה לדעת אבל משהו סביב ה-10 שנים בהחלט ייתכן, עם הנוכחית אנחנו כבר 14 שנה); בניגוד לטויוטה אני לא רואה שהונדה מציעים אפשרות להארכת אחריות לסוללות, מה שעלול לגרור הוצאה פתאומית גדולה בעתיד או קושי למכור. זו עדיין לא סיבה לפסול את הרכב אבל הייתי שמח לשמוע הצעות לאופציות נוספות.

אנחנו נוסעים (כשאין קורונה..) בערך 20-25K בשנה, בערך חצי מהזמן בתוך העיר.

לא חשובים לנו פינוקים או גאדג'טים, השיקולים שלנו הם בעיקר פרקטיים.

מבחינת מרווח פנימי- המושב האחורי צריך להיות נוח ומרווח מספיק לשני נוסעים מתבגרים/מבוגרים.

שוקלים גם את היאריס החדשה, אבל לא סגורים על זה שהיא מספיק גדולה, וגם שדה הראיה מאחור? (מחכים לנסיעת מבחן)

הצעות נוספות? המלצות? הכל יתקבל בברכה.

תודה מראש

עריכה אחרונה על ידי dragonsoup
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הייתי בודק את הג'אז והיאריס החדשה ואולי גם את הקורסה (אם כי האחרונה קיבלה כוכב פחות במבחן ה euroncap).
פוקוס st-line גם נותנת תמורה מעולה למחיר, אבל פחות חסכונית.


Sent from my SM-A515F using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אפשר לנמצוא יונדאי קונה הייבריד מאפס ק"מ ב-126, או יונדאי איוניק (גם מאפס ק"מ) בכמה אלפים פחות.

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה על התגובות. אבדוק את האופציות האלה.

 

יש לי שאלת תם לגבי היונדאי קונה הייבריד בהשוואה להונדה ג'אז, גם מבחינת המפרט וגם מבחינת המחיר.

אני רואה שהן די דומות באורך (הקונה ארוכה ב-12 ס"מ); תא המטען של הקונה גדול רק ב-56 ליטר; אם אני לא טועה באף אחת מהן אין גלגל ספייר; לג'אז יש תאוצה טובה יותר מ-0 ל-100; יש להן צריכת דלק דומה (לפי נתוני היצרן לפחות); ושתיהן מאובזרות לא רע, גם מבחינת בטיחות וגם בכלל. אז האם בעצם יש לקונה איזשהו יתרון משמעותי פה, או שזה רק שהיא טיפה יותר גדולה? ההבדלים המשמעותיים שאני רואה כאן זה אחריות יותר ארוכה (שנתיים יותר לקונה), וסוג שונה של תיבת הילוכים (כפולת מצמדים בקונה, -e-CVT בג'אז). והעובדה שהקונה היא ג'יפון- האם יש בזה משהו מעבר לפוזה?

וזה מביא אותי לשאלת המחיר: מחיר המחירון של הקונה גבוה ב-16 אש"ח מאשר הג'אז, שגם עליה הביקורות הן שהיא מתומחרת גבוה מדי. אז כמו שכתבו כאן, אפשר להשיג את הקונה ב-0 ק"מ ב-126 (לעומת 124 לג'אז), אבל עדיין- מה בעצם מקבלים בתמורה לפער במחיר? רק את פוזת הג'יפון? אני שואל לא כדי להצדיק בחירה בג'אז (אני ממש לא סגור על העניין הזה, אחרת לא הייתי פותח את השרשור) אלא באמת כדי להבין: האם ברגע שמשהו מעוצב כג'יפון אנשים מסתכלים על המחיר אחרת כי הבסיס להשוואה הוא שונה מאשר כשזה סופרמיני, או שיש פה איזה הבדל אמיתי שאני מפספס?

 

ולגבי האיוניק: אשמח אם מישהו שיש לו את הרכב הזה ישתף איך הוא מבחינת שדה הראיה מאחורה- החלון האחורי המפוצל המוזר הזה לא מפריע לראות מאחור (בנסיעה וברוורס)?

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הג'אז היא יחסית גדולה לקטגוריה, וגם באופן כללי הבדלין בין קטגוריות הם לא ענקיים. 56 ל' בתא המטען הם לא מעט בכלל, בטח בהתחשב בעובדה שבקטגוריות האלו הגודל הבסיסי הוא לא 500 ל'. מעבר לזה יש הבדל של 7 ס"מ בבסיס הגלגלים (2600 מול 2530) שמרמז על תא נוסעים מרווח יותר (משמעותית) בקונה.

 

יחידת ההנעה של הג'אז עובדת שונה מהיברידית רגילה, למיטב זכרוני במהירויות נמוכות מנוע הבנזין לא מניע את הגלגלים באופן ישיר אף פעם אלא משמש לייצור חשמל, אני לא מבין הרבה בנושא אז אין לי שום דעה מה עדיף, רק צריך לקחת בחשבון שהג'אז עובדת באופן קצת שונה מהמקובל היום ולראות שזה מתאים לך.

 

והיי, פוזה זה לא מעט בכלל... יש לא מעט אנשים שלא ישקלו בשום צורה שהיא רכב נמוך, כשהם יכולים לקנות רכב רגיל רק ב-2,000 ש"ח יותר. מה הם, פראיירים?

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן, עד כמה שאני מבין הג'אז עובד יותר כמו רכב חשמלי מאשר שאר ההיברידיות, כשהמנוע משמש בעיקר לייצור חשמל, חוץ מאשר במהירות גבוהה. מעבר לתיאוריה- עשיתי נסיעת מבחן והאוטו הרגיש די זריז, לא היה שום דבר בנהיגה שהפריע לי, לכן אני לא רואה פה בעיה. מעניין איך העסק הזה משפיע על האמינות- אני יכול לנחש שאם אין תיבת הילוכים אז יש פחות מה שיתקלקל, אבל ימים יגידו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האיוניק עולה על הדרישות שלך באופן חד משמעי, מלבד השדה ראייה טוב מאחורה בגלל העיצוב (לי זה לא הפריע כאשר נהגתי על הרכב, כדאי לבדוק בנסיעת מבחן)

חסכונית מאוד כיאה לרכב היברידי, מאובזרת ובטיחותית אשר מצוידת ברוב מערכות הבטיחות שמציע השוק כיום. המרווח האחורי טוב מאוד כולל פתחי אוורור והתא מטען ענק.

 

לפני 13 שעות, dragonsoup כתב:

ולגבי האיוניק: אשמח אם מישהו שיש לו את הרכב הזה ישתף איך הוא מבחינת שדה הראיה מאחורה- החלון האחורי המפוצל המוזר הזה לא מפריע לראות מאחור (בנסיעה וברוורס)?

 

כאמור, לי זה לא הפריע. אני חושב שרואים מספיק טוב למרות הפיצול של החלון. הכי טוב לבדוק בנסיעת מבחן.

ברוורס יש מצלמה מצוינת עם הכוונה לפי ההגה ובנסיעה יש פיצ'ר מעניין שמאפשר לך לפתוח את מצלמת הרוורס במהלך הנסיעה על גבי המולטימדיה

 

כל האמור לעיל מתייחס לרכב לאחר מתיחת הפנים (חדש, 0 ק"מ וכו')

 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה, אבדוק גם את האיוניק, כשבעצם השאלה שאני שואל את עצמי עכשיו זה האם אני באמת צריך את תא המטען הגדול ומוכן בשביל זה לחיות עם המינוסים של רכב יותר ארוך. זו כבר שאלה שרק אני יכול לענות עליה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אף על פי שהוא מרווח עם תא מטען גדול, הוא אינו מרגיש ארוך... התמרון איתו בעיר נעים לגמרי הודות להגה מתקשר טוב.

תא מטען גדול זה תמיד נחמד. באיוניק מגיע גם עם וילון פלסטיק להצללה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1248 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...