Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

נורת מנוע ומנורת ESP - סיטרואן C3, 2011


Blakey85
שימו לב! השרשור הזה בן 1271 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

היי,

אז נכנסתי היום לאוטו בצהריים המאוחרות לסוע לעבודה.
אך שאני מניע נדלקים 2 נורות וצפצוף של המערכת. הנורות הנדלקות הם של מנוע ו ESP.  במסך: ' engine fault', לא זוכר אם היה רשום במסך על ה ESP או רק הנורה בצד.
נורת המנוע כתומה\צהובה, לא אדומה.
בנוסף, רעש מוגבר מהמנוע שמה שאני מנחש זה דווקא מאוור המנוע, שלרוב אין לו צורך לעבוד ברגיל.זה היה ממש מורגש,
כמו שאמרתי לרוב אני לא שומע אותו.

קצת רקע לפני שאני אומר מה עשיתי -  האוטו ישב בחנייה שבוע, גג 9 ימים. מיום חמישי הקודם לא הזזתי אותו שכן הייתי חולה ובבית.
הייתי קצת לחוץ להזיז בשביל למלא את המצבר, אבל לא עשיתי את זה בסוף (אגב יש לי מצלמות וכו', אבל הם לא מחוברים ישירות למצבר ולא עובדים
כאשר האוטו מכובה).

לכן הייתי בטוח שזה שטויות וקשור לזה שהוא ישב שומם סתם - מתח, חשמל, נוזלים וכו'.
כל מקרה נסעתי עם האוטו כ 5 - 10 דקות. האוטו נכנס ל ' limp mode ' , מסתבר, שזה אומר שהוא לא עובר את ה 20 קמ"ש. כנראה מנגנון הגנה.

עצרתי בכחול-לבן.  כיביתי את האוטו וחיכיתי שהרעש של המאוור יסתיים (הוא המשיך כדקה וחצי אחרי כיבוי האוטו).

לאחר מכן הדלקתי שוב פעם, הפעם (אם אני טועה, בלי נדר ברזל) ה ESP לא נדלק אבל אותה נורת מנוע כתומה והערה בצג. שוב אם אני לא טועה,
הפעם לא שמעתי את המאוורר מנוע נדלק.

 

עכשיו אני עדיין חושב שזה טעות של המערכת וכול החלקים דווקא תקינים. לפני שבוע שהאוטו נסע לא היו בעיות שידוע לי, בטח שלא נורות.
אני ואח שלי חשבנו לנסות לנתק את המצבר ולהחזיר כעבור כמה שעות, אולי זה יאפס את הערה והטעויות של המערכת. אופציה נוספת לאפס עם המכשיר תקלות

לראות אם התקלה חוזרת (כמובן לתעד את התקלות לפני).

רק אז אני רואה לנכון להכניס למוסך.

 

סליחה על הפוסט הארוך.

דעתכם? טיפים?

 

עריכה אחרונה על ידי Blakey85
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מאיפה אתה בארץ? כך אפשר להמליץ על מוסך מתמחה

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב, אז עדכון - כי יש מלא פוסטים בפורום (ובכלל בכל פורום), ששואלים שאלה ולא עושים follow up ככה שזה לא עוזר לאדם עתידני.

אז אתמול יום א' עבדתי לילה, וכמו שאמרתי חיכיתי לאח שלי שיביא מכשיר OBD II על מנת שנראה את התקלה ונאפס אותה, כי חשבתי שזה דווקא יפתור את הבעיה.
לילה קודם  הגעתי לאוטו, והוצאתי את החיבור למצבר. חזרתי בבוקר לראות אם זה עבד. (חשבתי שמצב זה אולי יאפס את התקלה בלי שאטריח את אח שלי)
לצערי זה גרם רק למנורת ESP להעלם, אבל מנורת המנוע הכתומה נשארה, למרות שהאוטו כבר לא היה ב limp mode, והצלחתי לנסוע הביתה 10 דקות באוטו שהרגיש רגיל ותקין ולא היה לו בעיה להגיע למהירות.
בחניה של הבניין שוב הוצאתי את החיבור למצבר וחיכיתי לערב למכשיר.

בערב אפסנו את המערכת, רק שלפני זה רשמו את התקלות שמופיעות:
 

Car Scanner ELM OBD2
DTC report
Selected brand: Citroen

============1==============
P3011
Raw code: 3011
ECU: Engine control unit
Status: Confirmed
============2==============
P3010
Raw code: 3010
ECU: Engine control unit
Status: Confirmed
============3==============
P061F
Raw code: 061F
ECU: Engine control unit
Status: Confirmed
OBDII: Engine control module (ECM), throttle actuator controller - performance problem


אחרי האיפוס והתנעה של האוטו במקום כ 2 דקות, לא הופיע שום תקלה. הייתי שמח ולאחר כשעה לקחתי את האוטו ונסעתי לעבודה.
אז שוב בדרך, אותו המצב - ESP, מנוע כתומה והאוטו נכנס למצב של מהירות נמוכה limp mode עם רעש מאוורר מנוע גבוה.
חניתי בצד ושוב הלכתי לעבודה שעה ברגל.

 

למחרת, ולאחר קריאה של עוד פוסטים מכול מיני מקומות ברחבי האינטרנט לגבי בטרייה, אוטו שעמד בחניה, ESP ומנורות מנוע, 
הגעתי שוב לאוטו והנעתי. אותה הערת מנוע, בלי ESP, ובלי מאוורר או מה שנראה כמו limp mode.

 שוב חיברתי OBD II וקראתי את התקלות, הפעם הופיע רק תקלה אחת, אותו מספר ממקודם P3010.
הפעם הזאת לא התעצלתי והשארתי את האוטו דלוק כ 20+ דקות עובד סרק, על מנת לתת למצבר להתמלאות מעט.
לאחר ה 20 דקות של עמידה התחלתי להזיז את האוטו הביתה - אוטו נסע רגיל. בסוף סתם נסעתי בת - ים, יפו, ראשון על מנת להטעין

את המצבר כמה שיותר. נסיעה כוללת של כשעה כולל כביש מהיר ולא הרגשתי משהו מיוחד.

 

עכשיו האוטו בחנייה, עם מצבר מנותק. אני מחכה למחר בבוקר להניע לראות שלא תהיה לי הפתעה בערב שוב בדרך לעבודה ושלא יקפצו
שוב מנורות.
 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1271 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...