Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הצד הקשה של הדוושה


danniel
 שיתוף
עוקבים 10

פוסטים מומלצים

לפני 13 שעות, חן ג. כתב:

אבל באופן כללי הפתיחה של המצערת אינה ליניארית למידת הלחיצה על הדוושה.

 

אין "באופן כללי", יש את מה שהיצרן תכנן. 

 

למשל ברכב שיש לו מוד נהיגה Sport, Normal ו Economy, 

במצב Economy פתיחת המצערת תהיה בעקומה שטוחה יותר מאשר במצב Sport ויכול להיות שבאותו מצב דוושה אחוז פתית מצערת יהיה שונה, לא רק מהירות הפתיחה שונה.

 

כמי כן יכול להיות שיש  "לאג" מובנה בחלק הראשון של מהלך הדוושה, המצערת נפתחת יותר לאט כדי לחסוך דלק. 

 

קיים שיפור "Pedal box" למינהם  שמעבדים את מה שמגיע מהדוושה למחשב ומהמחשב למנוע מצערת ומאפשרים לבטל את הלאגים המובנים ולבחור כמה מפות פתיחה. 

 

ליניאריות כלשהי קייימת אבל ברגע שזה הפך ממוחשב היא מאוד יחסית. 

 

 

עוד אני יכול להוסיף שאצלי באוטו (אומנם דיזל ואין לו מצערת) קיים תלות גם למהירות נסיעה. באותו מצב דוושה בהירות נמוכה המנוע מקבל פחות דלק מאשר במהירות גבוהה. 

 

 ככה משיגים נוחות בתמרוני חניה, אז לא צריך לדייק על הדוושה ובמקביל תגובה יפה של המנוע  ללחיצה מזערית על הדוושה במהירות גבוהה.  

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

דיזל ורכבי בנזין ללא מצערת זה משהו שונה

אבל זה קודם כל זיהום אויר, התנהגות המצערת בצורה ממוחשבת נועדה למנוע מצבים מסויימים בנהיגה שגורמים לעליה במזהמים.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 5 שעות, Buki כתב:

מצב Economy פתיחת המצערת תהיה בעקומה שטוחה יותר מאשר במצב Sport

 

אם העקומה עקומה אז הפתיחה לא ליניארית, ולמיטב ידיעתי היא תמיד עקומה במידה מסוימת. אגב, בדיוק מהסיבה ש@danniel ציין: כדי לרסן שימוש גס במצערת ולמנוע זיהום אוויר מיותר.

 

מאחר ואני חושב תמיד קודם כל במונחים של יציבות והתנהגות כביש, אז כמובן שאני מסתכל קודם כל על איך הדוושה מגיבה לסגירת מצערת (התנהגות הרכב מושפעת יותר מהאופן שבו מפסיקים לתת פקודת ניהוג מאשר מפקודת הניהוג עצמה). ברוב הרכבים יש למיטב ידיעתי דיליי בסגירת המצערת כדי למנוע בלימת מנוע חדה מדי.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אבל היא גם נוטה להיסגר פחות בחדות.

 

זה משמעותי ליציבות הרכב. פעם סגירה חדה של המצערת היתה יכולה לשלוח אותך לקשט את הנוף...

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לא זוכר כזה פעם. אלא אם כן יש תקלה ברכב. 

השימוש העיקרי הוא זיהום אויר, כל השאר זה בונוס, אולי. 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 15 שעות, danniel כתב:

לא זוכר כזה פעם. אלא אם כן יש תקלה ברכב. 

 

מדובר על מצבי קצה במהלך פניה; בעיקר ברכבים עם הנעה אחורית.

 

שמו בישראל Lift-off oversteer.

 

כמובן, היום הרכבים מהונדסים למנוע את המצב הזה, וגם יש לנו בקרות יציבות. אבל זה עוזר שהמצערת נוטה להיסגר בהדרגתיות גם אם הנהג שומט את דוושת הדלק בבת-אחת.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
בתאריך 22.10.2020 בשעה 19:52, danniel כתב:

השאלה שלי זה האם אתם מודעים לנקודה הקשה של הדוושת מצערת/האצה  אצלכם ברכב, יש רכבים שבהם זה לא קיים.

למי יש ? למי אין ומי בכלל לא יודע שזה קיים (חשב שהמהלך נגמר איפה שמתחיל הקושי), בדק ומצא שזה קיים? 

 

קודם כל, הכפתור הזה היה פתרון מצויין, ידעת שהכוח יבוא.

היום... אתה לומד מניסיון ומקווה לטוב.

 

כאן בא כמובן היתרון של תפעול ידני של תיבה אוטומטית. את הורדת ההילוך אתה עושה לפני התמרון, ולא מחכה עד שהדוושה תגיע למקום בו הרכב יחליט שהגיע הזמן להזדרז.

כמובן שיש גם את מצב הספורט, אבל הוא כל הזמן תוקע אותך בהילוך נמוך יותר, והעברות חפוזות יותר, גם כשלא צריך.

בתיבה שמעבירה הילוכים חלק (DSG או כמה אוטומטיות), השילוב של שליטה בהילוכים מההגה, במצב D, נותנת מענה לרב מצבי הנהיגה. מורידים הילוך כשצריך, במקביל סוחטים את הגז, מסיימים את התמרון, מחזירים לאוטומט.

אידיאלי.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אני נוהג ברכב משנות ה90.

יש לחצן קיקדאון שמורגש היטב. הגיר 5 הילוכים פלנטרי.

המצערת מופעלת על ידי כבל.

מרגישים יופי את ההבדל בין תוכנית E לתוכנית S בגיר.

בדרך כלל מספיק לי לשחק בלחצן E/S כדי להגיע בנוחות להילוך שאני רוצה.

תיזמון השסתומים המשתנה גם עובד אגדה, אחרי שפתחתי אותו והחלפתי את האטם.

אין בקרת יציבות, הרכב חזק והנעה אחורית, ואין שום חשש לעזוב את הגז בבת אחת בסיבוב.

 

יש לי רכב אחר, חלש וידני עם הנעה אחורית, ושם פעולה כזו בהחלט תביא להיגוי יתר.

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני שעה, amosbmw כתב:

אין בקרת יציבות, הרכב חזק והנעה אחורית, ואין שום חשש לעזוב את הגז בבת אחת בסיבוב.

 

יש לי רכב אחר, חלש וידני עם הנעה אחורית, ושם פעולה כזו בהחלט תביא להיגוי יתר.

 

עניין של כיול, גם של התנהגות הכביש וגם של התנהגות המצערת.

 

באיזשהו שלב התחילו לכייל מכוניות להוסיף תת-היגוי בהאטה כך שאם תסגור גז או תתחיל לבלום קו הפניה לא באמת יתהדק; לפחות לא מיד ולא בחדות.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
בתאריך 22.10.2020 בשעה 22:11, LEGACY 1.8 כתב:

ב CX5 קיים לחצן בסוף מהלך הדוושה - מרגישים בבירור את הקליק בעת הלחיצה.

גם במאזדה 6 בדיוק אותו הדבר (באופן "מפתיע")

Mazda 6 2.5L Premium Plus

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 5 שעות, Mr_Shankly כתב:

גם במאזדה 6 בדיוק אותו הדבר (באופן "מפתיע")

 

אולי זה קשור בעובדה שהדוושה יוצאת מהרצפה ולא תלויה על מוט..

Mazda CX5

Škoda FABIA

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

רצ"ב איור - שים לך ללחצן הקיק דאון וחיישן זווית.

עד חצי מהלך התזוזה של הרכב מנומנמת עד כבדה. רוצה ביצועים? חייב להדביק את הדוושה כמו שיותר עמוק עד למגע עם הלחצן (מרגישים שהדוושה נתקלה במשהו קשיח). בלחיצה עד הסוף מרגישים בבירור את "הקליק" של הלחצן.

ac5uun00001181.gif

Mazda CX5

Škoda FABIA

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף
×
×
  • Create New...