Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

"מזל טוב, המכונית החדשה שלכם עמדה שנה וחצי בשמש" - כתבה מכלכליסט


Nakamichi
שימו לב! השרשור הזה בן 1252 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

https://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3861890,00.html?ref=ynet

 

ואני שואל - אז מה?

זה מוטיב שחוזר פה גם בויכוחים בפורום.

רכב שעומד שנה וחצי - לפי חלק מהאנשים - זהו. זה סופו. הגומי מתייבש. הצמיגים נהרסים. הלך הצבע. 

עכשיו, על הצמיגים, אני מבין. עומדים על נקודה אחת וכו' - למרות שבופעל אני בספק אם מהרכבים האלה מישהו ירגיש בעיה בצמיג.

 

לגבי שאר הדברים. רכב שנרכש חודש אחרי ייצורו ועולה לכביש סובל חיים הרבה יותר קשים מרכב שעומד שנה וחצי.

החום - אותו חום. אפילו יותר כי יש לנו בערך 100 מעלות מתחת למכסה מנוע שמבשלות את כל הגומי שם. הוא סובל מכל תחלואי הכביש ועוד.

אני לא חושב שגומי שעובד מתייבש פחות מגומי שנח. אולי ההפך.

 

דעתכם המלומדת?

 

  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 111
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

לא הבנתי את ההשוואה לרכב "שנרכש חודש אחרי ייצורו ועולה לכביש סובל חיים הרבה יותר קשים מרכב שעומד שנה וחצי"
אם רכשתי רכב ואני משתמש בו - ברור "שהוא סובל חיים קשים" ובגלל זה יש ירידת ערך ואני מודע לזה שקניתי רכב חדש ואני מוכר רכב משומש עם בלאי סביר....


אבל כשמישהו קונה אוטו "חדש מהניילונים" ומקבל רכב עם בלאי של רכיבי גומי/פלסטיק כי הרכב עמד שנה בשמש זה מבאס....

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 6
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אני לא הבנתי את ההשוואה שלך, המשוואה היא רכב טרי שירד מהספינה שאתה נהנה ממנו באותו המחיר כמו רכב שישב שנה וחצי בשמש. 

 

אני לא הולך לסוכנות ושואלים אותי רכב בן שנה וחצי שמש או שנה וחצי משומש, אני בא לקנות חדש. 

 

לדעתי זה סוג של ביזיון שמאפשרים למכור רכב חדש ללא שום הנחה ושמציגים אותו כחדש כשבפועל הוא בן שנה וחצי. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רכב חדש הוא רכב שלא עבר רישוי ולא בוצע בו שימוש.

רכב שעמד לעניות דעתי כן עונה על הקריטריונים של רכב חדש.

בסופו של דבר אולי המדינה נכנעה ללחץ היבואנים אבל כמו בכל מקרה, צריך לעשות איזון בין זכויות הצרכן ובין שיקולים עסקיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי חובה על היבואן לציין חודש ושנת יצור על ההזמנה, וגם על רכבים ותיקים בד"כ מקבלים הנחה נוספת... זו יכולה להיות אחלה הזדמנות כי אין לזה שום משמעות ברישיון ובטח לא במצב הרכב

STI 2004

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ואם זה היה 3 שנים? או 5? 

זה לא אידיאלי וסביר להניח כי יש נזק מסוים מעמידה בשמש ישירה, גם כי רכב במגרש פתוח לא נהנה מצל בכל שעות היממה כמו סתם רכב שחונה בעיר לצד בניינים.עד כמה הנזק? למעט הצמיגים ואולי כמה חלקי גומי חשופים, כנראה שלא משמעותי מספיק. סביר להניח כי ליצרן הרכב יש תשובה טובה, רק שהוא כמובן שלא יספק אותה לאף אחד.  

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם מעניין אותי מהן השפעות השמש ומזג האוויר על כל השמן והנוזלים שיושבים בתוך הרכב לאורך שנה וחצי, כולם שומרים על התכונות שלהם כמו ביום הראשון ששמו אותם? 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי מה שאני יודע, יש כל מיני נעילות שהיצרן שם ברכב בדיוק למטרות האלה - למשל לקבע את המתלים במצב מסויים, ציפוי הגנה לצבע הרכב, ציפוי לחלקי גומי, כיבוי או הגבלה תוכנתית של מערכות אלקטרוניות, הגבלת מהירות, מדבקות הגנה על רכיבי כרום למיניהם, כדי להגן על הרכב בזמן שהוא נמצא בין היציאה מהמפעל לבין ההגעה אל משתמש סופי.

 

בתהליך הכנה למכירה, טכנאים של היבואן/דילר מקומי, מסירים את ההגנות האלה ומאקטבים את המערכות האלקטרוניות. עמידה ממושכת בשמש לא אמורה בכלל להזיז לרכב, שעומד קודם במגרש של המפעל ייצור, אחר כך על מובילית/רכבת, אחר כך בנמל מוצא, אחר כך על ספינה, אחר כך בנמל יעד, אחר כך שוב על מובילית, ובסוף אצל היבואן/סוכן מקומי.

  • מעניין 1

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למען הסר ספק, יש הרבה מאוד עסקים שנפגעו מהקורונה במישירין או עקיפין וקיבלו אפס עזרה.

המהלך הזה בעיקר מראה לך את הכח של הלוביסטים של יבואני הרכב בדאגה לאינטרסים שלהם ותו לא.

 

  • מעניין 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, nathun כתב:

לא הבנתי את ההשוואה לרכב "שנרכש חודש אחרי ייצורו ועולה לכביש סובל חיים הרבה יותר קשים מרכב שעומד שנה וחצי"
אם רכשתי רכב ואני משתמש בו - ברור "שהוא סובל חיים קשים" ובגלל זה יש ירידת ערך ואני מודע לזה שקניתי רכב חדש ואני מוכר רכב משומש עם בלאי סביר....


אבל כשמישהו קונה אוטו "חדש מהניילונים" ומקבל רכב עם בלאי של רכיבי גומי/פלסטיק כי הרכב עמד שנה בשמש זה מבאס....

 

הטענה שלי היא שהבלאי של חלקי הגומי והפלסטיק האלה הוא אפסי. זאת אומרת אם תיקח רכב בן שנה וחצי ורכב בן חודשיים ותבדוק, אני מניח שתגלה שהבלאי הזה שנגרם הוא זניח ביותר. 

ברור שכולם רוצים רכב כמה שיותר "טרי", אבל בפועל אין לזה משמעות פררקטית שהיא מאוד גדולה. בייחוד שבשגרה הם מאשרים עד שנה ואז באמת אני חושב שזה זניח. 

 

יש גם מעין מחשבה כזאת שרכב ש"יושב" בנמל זה גרוע יותר מרכב שנוסע בכביש.

 

ברור שאם ניקח 3 שנים או 5 שנים זה משהו אחר.

 

לגבי הנוזלים - באמת יש הנחייה להחליף שמן מנוע כל שנה ללא קשר לק"מ. עד כמה ההנחייה הזאת רלוונטית לרכב שלא נסע בכלל? לא יודע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 דקות, Nakamichi כתב:

הטענה שלי היא שהבלאי של חלקי הגומי והפלסטיק האלה הוא אפסי

לא. אם תשווה, בממוצע, רכבים שעמדו בחוץ לרכבים שעמדו בחנייה תת קרקעית, הבלאי הכללי של הרכב שעמד בחוץ גדול יותר, באופן לא זניח!

 

לפני 7 דקות, Nakamichi כתב:

אבל בפועל אין לזה משמעות פררקטית שהיא מאוד גדולה

יש. אני גם יכול להניח שאם מתאמצים ממש, אפשר לכמת מדעית את העלות בשקלול הזמן שהרכב עמד ובאיזה תנאי מזג אוויר.

 

לפני 8 דקות, Nakamichi כתב:

בייחוד שבשגרה הם מאשרים עד שנה ואז באמת אני חושב שזה זניח

העובדה שמאשרים עד שנה בשגרה אינה אומרת שעד שנה אין בלאי. זו החלטה שתומכת בעסקים והיא נגד הצרכן.
החלטה הגיונית או לא, היא בטוח לא "מאשרת" את עמידתו של הרכב בשמש.

 

לפני 9 דקות, Nakamichi כתב:

יש גם מעין מחשבה כזאת שרכב ש"יושב" בנמל זה גרוע יותר מרכב שנוסע בכביש.

וזה נכון. כמובן שתלוי בכמה הרכב הנוסע נוסע ואיך.

אבל זה נכון להרבה מאוד מוצרים. לא רק לרכב.

Jerry Seinfeld : George, listen to me. I have a very important job for you.... I want you to come by twice a day and flush the toilet so the gaskets don't dry out and leak.
אם זה נכון לאסלה, אני מניח שרכב שייך לקבוצת המוצרים שכשהם לא בשימוש זמן רב, הם נהרסים.

 

 

https://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3834950,00.html
ביוני, מאריכים מ-12 ל- 16.

באוקטובר, מאריכים מ-16 ל-18.

הכיוון ברור. המצוקה ברורה.
התספורת לציבור/צרכן. כרגיל.

  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחסנה של רכב לתקופה ארוכה אחרי ייצורו היא דבר נפוץ ומקובלת בכל העולם מזה שנים רבות.

 

לכל יצרן יש את הנהלים שלו לגבי רענון הרכב לפני אספקתו, ולגבי החלפת נוזלים, מצבר וצמיגים אם נדרש.

 

לפחות לפי המידע שבידי הרוב המוחלט של הדגמים הפופולריים הנמכרים בישראל נמצאים במלאי הרבה פחות משנה וחצי, והרבה פחות משנה.

 

עיקר הדגמים שיושפעו מההקלה הזאת הם דווקא דגמי יקרה פלאג אין ששוחררו מהמכס במיסוי מופחת אי שם בסוף 2019, וגם הדגמים שישוחררו מהמכס בסוף 2020 רגע לפני עליית מדרגה נוספת במיסוי.

 

מההקלה ירוויחו גם יבואנים זעירים / מקבילים שיוכלו לרכוש מכוניות שעמדו זמן ארוך אצל דילרים במחירי מבצע, ויוכלו למכור אותן במחירים אטקרטיביים ללקוחות סופיים.

 

אני מאלה שחושבים שאין ממה לחשוש, וליתר בטחון אתם יכולים לבקש לדעת את תאריך הייצור של הרכב שאתם עתידים לרכוש, בעת ההזמנה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 32 דקות, luigiconteabateg כתב:

לא. אם תשווה, בממוצע, רכבים שעמדו בחוץ לרכבים שעמדו בחנייה תת קרקעית, הבלאי הכללי של הרכב שעמד בחוץ גדול יותר, באופן לא זניח!

 

יש. אני גם יכול להניח שאם מתאמצים ממש, אפשר לכמת מדעית את העלות בשקלול הזמן שהרכב עמד ובאיזה תנאי מזג אוויר.

 

העובדה שמאשרים עד שנה בשגרה אינה אומרת שעד שנה אין בלאי. זו החלטה שתומכת בעסקים והיא נגד הצרכן.
החלטה הגיונית או לא, היא בטוח לא "מאשרת" את עמידתו של הרכב בשמש.

 

וזה נכון. כמובן שתלוי בכמה הרכב הנוסע נוסע ואיך.

אבל זה נכון להרבה מאוד מוצרים. לא רק לרכב.

Jerry Seinfeld : George, listen to me. I have a very important job for you.... I want you to come by twice a day and flush the toilet so the gaskets don't dry out and leak.
אם זה נכון לאסלה, אני מניח שרכב שייך לקבוצת המוצרים שכשהם לא בשימוש זמן רב, הם נהרסים.

 

 

https://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3834950,00.html
ביוני, מאריכים מ-12 ל- 16.

באוקטובר, מאריכים מ-16 ל-18.

הכיוון ברור. המצוקה ברורה.
התספורת לציבור/צרכן. כרגיל.

 

אתה מתייחס למצב של רכב שעומד בחנייה מקורה לעומת רכב שעומד בחוץ, רק שרוב הרכבים בארץ לא נמצאים בחנייה מקורה.

נכון שיש איזשהו אחוז של אנשים שיש להם חנייה מקורה גם בעבודה וגם בבית, הם לא הרוב.

 

לגבי הבלאי - באמת השאלה היא בכמה זה משמעותי לקנות רכב שלא נסע בן 12 חודש או רכב כזה טרי טרי בן 3 חודשים. שוב, לדעתי זה זניח. מה גם שלא פעם יש איזו הנחה קטנה על רכבים שמתקרבים ל-12 חודש או הנחה גדולה שהם הופכים ל-0 ק"מ/ יד יבואן. תחליף צמיגים שנה אחת מוקדם יותר? בכמה אתה מתמחר זה? סט צמיגים לרכב סטנדרטי זה 1000-1500 שקל. בכמה אתה מתמחר את זה? 500 שקל? וגם זה בהנחה שלא נהיה נזק, לא מכרת את הרכב ואתה מחליף צמיגים עקב גיל ולא בלאי. שאר חלקי הגומי יחזיקו 11 שנה ולא 12? בכמה אתה מתמחר את זה? די קרוב ל-0 האמת . כי זה הסיכוי שמישהו יחזיק רכב חדש כל כך הרבה זמן וגם אז זה זניח לאורך זמן.

אם קיבלת כמה אלפים עכשיו הנחה על רכב 12 חודש או 18 חודש,  לא תיקח? תלוי בהנחה. אבל לדעתי שווה לשקול.

 

אז מה שאני בא לטעון זה שזה לא כזה משנה באמת בשקלול כל הגורמים.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צריך שמישהו עם ידע טכני בנושא יעיד פה עד כמה באמת משמעותי עניין הבלאי שמצטבר על רכב בן שנה וחצי ללא תזוזה בשמש, גם שמנים וגם חלקי המרכב עצמו. עד אז אנחנו רק מנחשים.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1252 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...