Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אנקדוטה קצרה על מכסה מנוע שמסרב להיפתח ומקצועיות המוסכים בארץ


Fraysa
שימו לב! השרשור הזה בן 1256 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

זאת תקלה  לא שכיחה ובכל זאת  יש מספר דגמים להם זה יותר אופייני ולפחחי הרכב כבר יש את הדרך.

יש רכבים שבלי נזק אין מצב לפתוח את המכסה מנוע, אם תבוא אליהם עם רכב כזה יגידו לך מראש מה עלות העבודה והחלק שיאלצו לשבור.

שיטות כאלו של כיפוף או הזזה בכוח של חלקים כדי לקבל גישה למנעול זה לא משהו חדש לפחחי רכב, אך כנראה שאלו שביקרת אצלם, לא יצא להם עוד להתעסק עם הדגם שלך ואני סבור שאם היית משאיר את הרכב לתיקון, לא היו עושים נזק בסופו של דבר. 

 

חשוב לזכור שזאת  פעולה שלרוב לא רשומה בספרות היצרן ולא בשום מדריך טכני רשמי כלשהו ולכן על הפחח להכיר הייטב, מתיקונים קודמים, איך בנוי ואיפה ממוקדם בדיוק המנגנון נעילה כדי לבצע את הפריצה בצורה המייטבית ועם מינימום נזקים.

 

שורה תחתונה, פחחי רכב זה עם מיוחד וקשה, אנשים עם עור של פיל והתנהלות של חתולי רחוב מיומנים.

הם מתמודדים ביום יום עם שועלים רציניים מאוד בדמות שמאי רכב וחברות ביטוח, מכאן שהתעסקותם עם לקוחות פרטיים, שמשלמים מכיסם, הוא מועט יחסית  ולכן התהגותם לכאלו בהתאם. 

 

מתנצל על הדימויים הרבים מעולם החי ומתחייב ששום  בעל חיים לא נפגע במהלך כתיבת הודעה זו. 

 

 

  • מצחיק 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 40
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

להבנתי מהמשך קריאה באינטרנט, במדריך הטכני של הקונצרן יש תיעוד של מה ניתן לעשות במקרה כזה. 

 

מעדכן כי אני כרגע אצל רון וממתינים לחלק החדש שיגיע מצ׳מפיון (החלק מגיע קומפלט - כבל + קפיץ) בעלות של 289 ש״ח כולל מע״מ. 

 

אגב, רון סיפר לי שהשיטה שלו היא פירוק הבטנה התחתונה ומשם הוא יוצר גישה לפירוק הראדיאטור מה שנותן לו גישה לפירוק המנעול. 

 

 

  • אהבתי 1

2016 BMW M235i.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדכון: חזרתי הרגע מרון. כשהגעתי בבוקר הוזמן החלק מצ'מפיון (מק"ט 5G1-823-531C) וב-12:00 השליח היה עם החלק והוא הורכב.

 

image.thumb.png.ea9a860a49349958ac52483d7f018e9b.png

 

בתמונה הנ"ל שצילמתי כשהרכב כבר היה מפורק ניתן לראות שחסרה חתיכה בפלסטיק שעליו יושב כדור הברזל.

 

image.png.6d02935043e974a4706efa2710b2181c.png

 

עלות החלק מצ'מפיון 298 ש"ח (עולה 16$ בחו"ל) והעבודה 100 ש"ח. נזק מבאס, אבל לא נורא, העיקר שנפתר.

 

בנוסף לחלק שהוחלף, ביקשתי מהעובד של רון שישים אזיקון על החלק החדש כדי שלא יזוז ולא יפתח בטעות (נקודה שראיתי במסמך תיקון רשמי של פולקסווגן).

 

  • אהבתי 1

2016 BMW M235i.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 13 דקות, Fraysa כתב:

עדכון: חזרתי הרגע מרון. כשהגעתי בבוקר הוזמן החלק מצ'מפיון (מק"ט 5G1-823-531C) וב-12:00 השליח היה עם החלק והוא הורכב.

 

image.thumb.png.ea9a860a49349958ac52483d7f018e9b.png

 

בתמונה הנ"ל שצילמתי כשהרכב כבר היה מפורק ניתן לראות שחסרה חתיכה בפלסטיק שעליו יושב כדור הברזל.

 

image.png.6d02935043e974a4706efa2710b2181c.png

 

עלות החלק מצ'מפיון 298 ש"ח (עולה 16$ בחו"ל) והעבודה 100 ש"ח. נזק מבאס, אבל לא נורא, העיקר שנפתר.

 

בנוסף לחלק שהוחלף, ביקשתי מהעובד של רון שישים אזיקון על החלק החדש כדי שלא יזוז ולא יפתח בטעות (נקודה שראיתי במסמך תיקון רשמי של פולקסווגן).

 

 

אתה בטוח שחלק מקורי של VW עולה 16 דולר ? מהי עלות המשלוח ?

אין כמו השירות והמחיר שמציע מוסך רון.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין לי זמן לחפש לך הוכחות, אבל בחיפוש מהיר תוצאה ראשונה של 80 ש"ח כולל משלוח חינם - מקורי (ספציפית פה אני מכיר את המוכר - oe245, מוכר סופר אמין ושולח סופר מהר).

 

לצערי מדובר בתקלה "דחופה" לכן אין זמן לחכות למשלוח לדבר כזה. את שאר החלקים אני מזמין מספק שאני עובד איתו תקופה במחירי עלות. 

2016 BMW M235i.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 23 דקות, Fraysa כתב:

(ספציפית פה אני מכיר את המוכר - oe245, מוכר סופר אמין ושולח סופר מהר).

 

הוא נותן הנחות לחיילים?

  • מצחיק 1

"Weyland Yutani Corp - "Building Better Worlds

Porsche GT4, Audi A3

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אומר לך בתור מכונאי אופניים. יש דברים שאני מעדיך לא לגעת אם אין לי נסיון איתם (ומה שאתה מתאר זו בעיה לא שגרתית במיוחד, כך שהנסיון דל) מ2 סיבות:

א. לא רוצה לקחת אחריות אם אעשה נזק.

ב. אם הסבירות לנזק נמוכה אבל זמן העבודה אולי גבוה אני לא אעשה את זה כי הלקוח יתלונן על המחיר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 26 דקות, EliC25 כתב:

אומר לך בתור מכונאי אופניים. יש דברים שאני מעדיך לא לגעת אם אין לי נסיון איתם (ומה שאתה מתאר זו בעיה לא שגרתית במיוחד, כך שהנסיון דל) מ2 סיבות:

א. לא רוצה לקחת אחריות אם אעשה נזק.

ב. אם הסבירות לנזק נמוכה אבל זמן העבודה אולי גבוה אני לא אעשה את זה כי הלקוח יתלונן על המחיר.

 

כפי שעניתי לבחור בפוסט הקודם אענה גם לך.

 

אמנם זו תקלה לא שגרתית, אך בתור בעל מקצוע שהוא פחח, אתה אמור לדעת כיצד מרכב הרכב בנוי ועובד. הרי ש אם אין גישה למכסה מנוע והמנעול נמצא בפנים,

יש עוד דרכים לקבל גישה אליו. הנה מספר פתרונות שלא גורמים נזק שעלו עד כה וממה שמצאתי באינטרנט:

 

1. הפתרון שמציע מוסך רון, שהוא יצירת גישה דרך הבטנה התחתונה ופירוק הרדיאטור.

2. פירוק הכנף הקדמית בצד הנהג כדי ליצור גישה למשוך את הכבל בצורה ידנית.

3. פירוק הגלגל הקדמה והבטנה שלו בצד הנהג כדי לראות אם ניתן ליצור גישה למשוך את הכבל בצורה ידנית.

 

כל "בעלי המקצוע" לא היו מוכנים אפילו להסתכל או לנסות דרכים אלטרנטיבות, ופה הבעיה. 

 

 

עריכה אחרונה על ידי Fraysa

2016 BMW M235i.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

מוסכים פרטיים - סבבה לגמרי שלא רוצים להתעסק. לגיטימי וזה גם הדבר האחראי לעשות כשאתה לא יודע איך לפתור את הבעיה. מניעת בזבוז זמן ועגמת נפש מהלקוח במקרה של נזק.

אבל מוסך יבואן שלא מוכן להתעסק בזה? מבחינתי זו תעודת עניות ליבואן שלא מאמין במותג שהוא מוכר. כאילו מה, הרכב סה"כ בן 4 ואתם כבר לא מתעסקים? אפשר לחשוב שבאת לשם עם גולף mk1 וביקשת שיחליפו לך את מקדם ההצתה של הוואקום שעל הדיסטריבוטור...

עריכה אחרונה על ידי SlowRide

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רוב המוסכים בארץ עם גישה של "תביא כסף ואני עושה לך טובה שאני מטפל לך בבעיה ואם משהו נהרס על הדרך קפוץ לי".

 

סחטיין על העבודה שלך! יכולים ללמוד ממך דבר או שניים המוסכים האלו

Opel Adam S 2017

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 דקות, SlowRide כתב:

מוסכים פרטיים - סבבה לגמרי שלא רוצים להתעסק. לגיטימי וזה גם הדבר האחראי לעשות כשאתה לא יודע איך לפתור את הבעיה. מניעת בזבוז זמן ועגמת נפש מהלקוח במקרה של נזק.

אבל מוסך יבואן שלא מוכן להתעסק בזה? מבחינתי זו תעודת עניות ליבואן שלא מאמין במותג שהוא מוכר. כאילו מה, הרכב סה"כ בן 4 ואתם כבר לא מתעסקים? אפשר לחשוב שבאת לשם עם גולף mk1 וביקשת שיחליפו לך את מקדם ההצתה של הוואקום שעל הדיסטריבוטור...

 

מסכים לגמרי. זה לא מפתיע כשאין לעולם אף בעל מקצוע בסביבה וכל מה שהם יודעים זה לדחוף לך קוראסונים. 

 

לפני 3 דקות, liav12 כתב:

רוב המוסכים בארץ עם גישה של "תביא כסף ואני עושה לך טובה שאני מטפל לך בבעיה ואם משהו נהרס על הדרך קפוץ לי".

 

סחטיין על העבודה שלך! יכולים ללמוד ממך דבר או שניים המוסכים האלו

 

תודה רבה! ככלל לחיים, אני תמיד מנסה לעשות דברים בעצמי לפני שאני פונה לבעלי מקצוע ולרוב אני גם מצליח. אין הרגשה טובה יותר מזו. 

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

2016 BMW M235i.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 42 דקות, Fraysa כתב:

כל "בעלי המקצוע" לא היו מוכנים אפילו להסתכל או לנסות דרכים אלטרנטיבות, ופה הבעיה. 

 

כי כשאתה מתחיל משהו שאתה לא מבין בו אתה לא יודע אם זה יגמר בחצי שעה או ב4 שעות וחבל על הזמן שלך בזמן שאתה יכול לקבל לקוחות אחרים לעבודה שאתה עם ניסיון מבצע במהירות טובה.

אני מסכים איתך שזה מתסכל, מצד שני אני גם יכול להבין את הבעלי עסקים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצטער, איני יכול להבין "בעל מקצוע" (אני בכוונה ממשיך לשים מרכאות כי זה לא ראוי לקרוא להם ככה) שאפילו לא מוכן להסתכל - לפני שהוא מנסה.

 

הנה, סיפור אישי שלי בשבילך כדי להמחיש את מה שאני מדבר עליו: 

 

לפני כשנה, הייתי מבצע התקנות (Retrofits) לרכבי אאודי. פנה אליי לקוח עם A6 C7 מודל 2012 שהמראה הימנית שלו לא התקפלה. מוסך היבואן לא היה מוכן להסתכל

והציע לו החלפה של המראה כולה בעלות של 3,300 ש"ח. הלקוח פנה אליי, ואמרתי לו שיגיע קודם כל. מכיוון שהכרתי את הרכב וידעתי כיצד לפרק את המראה, אמרתי לו

שזה עלול לקחת זמן וכסף ולא היה לו אכפת. לפני שנגעתי בחלק, ביצעתי דיאגנוסטיקה והסתכלות ויזואלית על המראה. נחש מה? רק מההסתכלות הויזואלית שלי,

ללא אף מגע ברכב - ראיתי שאחד החוטים בצמה מכיל קורוזיה וכך הגעתי למקור התקלה. רק אז פירקתי בזהירות, ניקיתי, הלחמתי וזה עבד כפי שצריך.

 

האם מגיע לי פרס? האם אני מלאך? לא. אבל אני סך הכול בן אדם בעל עסק הגון שרצה שהלקוח יהיה מרוצה, לכן עשיתי כל שביכולתי כדי לסייע לו.

 

לא חייב לשבור ישר, אפשר לנסות להסתכל, להעריך ולבחון לפני שנוגעים במשהו. ציפיתי שאחד מהם לפחות יקח פנס ויציץ מתחת למכסה מנוע. הם פשוט לא קמו מהכיסא שלהם אפילו. 

עריכה אחרונה על ידי Fraysa
  • אהבתי 3
  • רעיון טוב! 1

2016 BMW M235i.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מסכים איתך שצריך להסתכל ולבדוק לפני שמבטלים עבודה.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1256 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...